Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Урок з теми "Опрацювання тексту «Казка про ґудзик» Марії Солтис-Смирнової"

Про матеріал
Конспект уроку з предмету «Навчання грамоти» за темою «Опрацювання тексту «Казка про ґудзик» Марії Солтис-Смирнової» розроблено відповідно до Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), створеної під керівництвом О.Я. Савченко. Використано матеріали підручника «Українська мова. Буквар. 1 клас» К.І. Пономарьової (видавництво «Оріон», 2018).
Перегляд файлу

Навчання грамоти, 1 клас

 

Оніщенко Ірина Валентинівна,

 учитель початкових класів, методист міського методичного кабінету Управління освіти Бахмутської міської ради Донецької області, спеціаліст вищої категорії, старший учитель

 

 Урок 233

Тема. Опрацювання тексту «Казка про ґудзик» Марії Солтис-Смирнової.        

Мета: удосконалювати навичку читання; формувати вміння читати текст вибірково; розвивати вміння відповідати на запитання за змістом прочитаного, добирати заголовок до тексту; удосконалювати вміння знаходити в тексті опис малюнка, складати розповідь за малюнком і текстом, розповідати про події з власного життя; формувати компетентності спілкування державною мовою, соціальну, громадянську; виховувати охайність, бережливе ставлення до своїх речей.

Обладнання: зображення казкових персонажів: хлопчик Ґудзик, дівчинка Ґудзинка,  зайчик, вовк, кабан, ведмідь, лисичка; аудіозапис  розповіді Ґудзинки; цеглинки Лего; букви г, о, с, т, і; картки для тест-опитування; зображення килимка із ґудзиків; кольорові олівці.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма уроку: подорож

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережувальна.

 

Хід уроку:

І. Вступна частина

1. Організація класу

Ось і дзвоник дав сигнал,                                                                                            Працювати час настав.                                                                                                                                    То ж і ти часу не гай,                                                                                                                                                                                                               На уроці нашому                                                                                                                                                                                                                        Працювати починай.

2. Відгадування загадки:

- Наш клас запросив у подорож один казковий персонаж. Чи знаєте ви його?

Ледь помітний він, маленький…
То квадратний, то кругленький…
Як його ти відірвеш,
То штани не застібнеш…

  • C:\Users\IraOni\Desktop\2.gifЩо це?
  •      Так, молодці! Це ґудзик.

3. Вступне слово вчителя:

  •      Сьогодні ми відправимося у подорож саме із Ґудзиком, він скоро з’явиться у нашому класі. Але щось не чти і не видно його. Точно знаю, що він ніколи не запізнюється. Мабуть щось сталося…
  •      Подивіться, я знаю цю дівчинку. Це сестричка нашого Ґудзика. Що вона нам розкаже?

Дівчинка Ґудзинка  (лунає аудіозапис):

  •      Доброго дня, діти. Ми жили разом із Ґудзиком у коробці для шиття, де було багато таких, як ми, ґудзиків, різних за кольором і формою. А ще там жили нитки, голки та різні замочки та гачечки. У коробці було тісно, і Ґудзик вирішив піти прогулятися. Вискочив із коробки на підлогу та пішов до дверей. Вмить він опинився надворі, а потім і у лісі. Пташки щебечуть, травичка зеленіє та ще й квіти! Більше його я не бачила, не знаю де він. Допоможіть знайти його, будь ласка.
  •      Допоможемо? Завітаємо до мешканців лісу та допоможемо Ґудзинці  знайти братика.
  •         Пов’язане зображенняВийшли ми  на лісову доріжку. Аж тут назустріч Зайчик іде.
  •         Зайчику, допоможи. Чи не бачив ти Ґудзика?
  •         Зайчик каже, що бачив. Вони подружилися, стрибали на галявині. Але куди дівся, скаже після того, як виконаєте завдання: зробіть звуковий аналіз слова ґудзик.
  1. Звуковий аналіз слова  ґудзик. Робота в парах.
  •      Складіть звукову схему слова, використовуючи цеглинки Лего:

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "цеглинки лего" - голосний звук;

 

Результат пошуку зображень за запитом "цеглинки лего"

- твердий приголосний звук;

 

Результат пошуку зображень за запитом "цеглинки лего"

- м’який приголосний звук.

Результат пошуку зображень за запитом "клипарт волк"

 

- Діти, зайчик каже, що їх налякав сірий  вовк. Ґудзик побіг далі у ліс. Підемо шукати Вовчика, може він нам допоможе.

- Ось він, під кущем дрімає!

- Доброго дня, Вовчику, допоможи нам знайти Ґудзика.

- Каже допоможе, але слід виконати наступні завдання:

  •     порахувати всі ґудзики, які є на сестричці Ґудзика (10 ґудзиків);
  •     C:\Users\IraOni\Desktop\1431514317_vector-pig-collection-1-09.jpgназвати матеріали, із яких можуть виготовляти ґудзики (дерево, пластмас, залізо).
  •      Каже Вовчик, що ви молодці, уважні та спостережливі. Але їм назустріч біг Кабанчик і Вовчик не помітив, де дівся Ґудзик.
  • Що ж, дякуємо Вовчику, підемо шукати Кабанчика.

ІІІ. Основна частина

  •      Дивіться, Кабанчик шукає смачні жолуді.
  •      Кабанчик каже, що допоможе, але хоче послухати, як ви читаєте.
  1. Робота за сторінкою Букваря.
  1. Читацька розминка:

а) читання скоромовки вчителем;

б) словникова робота:

- Як ви розумієте значення слів: ґава, ґанок, світанок, ґерґотіти, ґерґотати?

в) читання скоромовки (спочатку повільно, потім – нарощуючи темп);

г) словесне малювання:

- Розкажіть, яку картину ви уявляєте, коли читаєте цю скоромовку?

д) добір заголовку до скоромовки;

е) вивчення скоромовки напам’ять.

2. Фізхвилинка

Результат пошуку зображень за запитом "клипарт медведь"В казковому лісі розминка.
Настала фізична хвилинка.
Втому проженем руками
Вгору їх піднімем з вами.
Потім присядемо дружно,
Ноги згинаємо пружно.
Руки, мов крила, розправим
І до плечей їх поставим.
Коло вперед покрутили,
Потім назад повторили.
Голову вниз опустили,
Потім назад нахилили,
Потім наліво поклали,
Потім направо. І стали.
Рівно і струнко.
Швидко скінчилась хвилинка.
Нас збадьорила розминка.

3. Продовження роботи за сторінкою Букваря.

 1) Повідомлення теми уроку:

- Кабанчик нас направив до Ведмедика, а він полюбляє слухати казки. Познайомимо його із текстом «Казка про ґудзик».

2) Робота над текстом «Казка про ґудзик»

    а) словникова робота: читання надрукованих на дошці слів із тексту та пояснення значення окремих із них:

сорочечка                                  покрутити       

тепленька                                  залишився

зручна                                       розтулив

найчастіше                                зачепив

улюблена                                   закотився

маленький                                 відірвався

пальчики                                   позіхаючи

м’ячик                                       викотився

ніжка                                         лоскотали

відірваний                                 пришивала

згуба                                          одягнув

ґудзичок                                    погладжував

загублений

б) читання тексту вчителем;

в) бесіда:

- Про кого розповідається в тексті?

- Яка пригода сталася з Артемком?

- Хто знайшов ґудзика?

- Що мама зробила з ґудзиком?

г) читання тексту учнями:

  • напівголосне читання;
  • читання ланцюжком;
  • читання естафетою;

д) опрацювання запитань і завдань для уважного читача;

е) добір заголовку до тексту.

3) Фізхвилинка

- Ведмедик дуже задоволений вашою роботою та запрошує вас на відпочинок.

Йшли ведмедики малi,

Нахилялись до землі,

Потiм встали, руки в боки

І зробили три пiдскоки.

Руки вгору, опустили —

I за парти тихо сiли.

 

Результат пошуку зображень за запитом "клипарт лисичка"    3) Тест-опитування за змістом тексту.  Робота в парах.

- Любі діти! Ведмедик направив нас до Лисички. Можливо у неї ми знайдемо Ґудзика. 

- Але ви ж знаєте Лисичку – хитрунку. Для вас підготовлено завдання – тест-опитування. Будьте уважними! Кожна правильна відповідь відкриє на екрані 1 букву. Слово, яке утвориться, підкаже де знаходиться  Ґудзик.

1. У Артемка була сорочка:

    а) зручна, із ґудзиками на рукавах;

    б) зручна;

    в) незручна.

(відкривається буква г)

2. Артемко узяв ґудзика, щоб покрутити. Та раптом:

   а) ґудзик був міцно пришитий;

   б) відірвався і упав на підлогу;

   в) відірвався.

(відкривається буква о)

3. Відірваний ґудзик:

   а) закотився під диван;

   б) закотився під стіл;

   в) залишився у кишені сорочки.

(відкривається буква с)

 

4. Пошуки ґудзика почала:

   а) бабуся;

   б) мама;

   в) Артемко.

(відкривається буква т)

5. Артемко зрадів тому, що:

C:\Users\IraOni\Desktop\2.gif    а) прихала бабуся;

    б) знайшов ґудзика;

    в) всі ґудзики були на місці.

(відкривається буква і)

 

-  Яке слово утворилося? (гості)

- Діти, наш Ґудзик гостює у Лисички і нас запрошують до частування.  Смачні цукерки чекають на кожного з вас.

ІІІ. Заключна частина

  1. Бесіда:
  •      Пригадайте, чи не траплялося в вашому житті таких випадків, коли вам доводилося щось губити, а потім знаходити?
  •      Які почуття ви при цьому переживали?
  • Скажіть, що читали на уроці?
  • Пригадайте та розкажіть скоромовку хором напам’ять.
  • Поміркуйте, що спільного у скоромовці та «Казці про ґудзик»?
  • Що цінного ви взяли для себе з цього уроку? 
  1. Результат пошуку зображень за запитом "раскраски пуговицы"Рефлексія (колективна справа). Вправа «Килимок із ґудзиків» (на дошці прикріплено великий аркуш із зображенням ґудзиків)
  •      Уважно роздивіться килимок із ґудзиків. Оберіть один та розфарбуйте його:
  •     зеленим кольором,  якщо ви  задоволені уроком, ви багато та з користю працювали на уроці;
  •      жовтим кольором, якщо урок був цікавим, ви брали активну участь у ньому;
  •      червоним кольором,  якщо користі від уроку ви отримали мало, зрозуміли небагато з того, про що говорилося на ньому.
  •      Дякую за роботу.

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

  1. Шваб  О. Казка про ґудзичка [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://kazka.in/fairytails/oleksandr-schwab/kazka-pro-gudzichka.html - Назва з екрана. – (Дата звернення 06.02.2019).
  2. Фізкультурно-оздоровчі заходи у режимі навчального дня  [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/fizkulturni-khvilinki-fizkultpauzi-kompleksi-vprav.html - Назва з екрана. – (Дата звернення 01.02.2019).

 

 

 

docx
Додано
11 травня 2019
Переглядів
3215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку