Методичний кабінет КЗШ №85
Урок з теми: «Поняття бренду, брендингу. Елементи фірмового стилю. Айдентика.Створення логотипів. Брендгайд. Брендбук»
Підготувала вчитель інформатики
Солощенко О.С.
м. Кривий Ріг
«___»__________ 20___ року
Урок Поняття бренду, брендингу. Елементи фірмового стилю. Айдентика.Створення логотипів. Брендгайд. Брендбук. Практична робота №4. «Створення фірмових знаків і логотипів. Розроблення елементів фірмового стилю за наданим завданням»
Мета: Допомогти учням засвоїти поняття «»бренд», «брендинг», «фірмовий стиль», «брендгайд», «брендбук». Ознайомити з основними принципами створення логотипів. Формувати вміння виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти. Забезпечити диференційований підхід. Встановити зв'язки між засвоєними та новими знаннями. Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися.
Тип уроку: засвоєння нових знань;
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: браузер, Gimp
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго дня, діти.
Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з поняття бренду, брендингу. Елементи фірмового стилю. Детальніше озайомимося з айдентикою та основними принципами створення логотипів. Виконаємо практичну роботу №4 «Створення фірмових знаків і логотипів. Розроблення елементів фірмового стилю за наданим завданням»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Не забувайте про правила поведінки на уроці.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
IV. Вивчення нового матеріалу
Слайд 2. Бренд (англ. brand) — комплекс понять, які узагальнюють уявлення людей про відповідний товар, послугу, компанію або особистість. Широко використовується в маркетингу та рекламі, проте є фінансовим поняттям.
Бренд може мати вигляд власного імені, символу або графічного зображення, яке представляє економічний об'єкт та однозначно з ним асоціюється в свідомості споживачів.
Існує кілька основних трактувань бренду. Згідно з першим, — бренд — це сума всіх почуттів, спогадів, образів та емоцій, які виникають у людини, коли вона з ним стикається. Згідно з другим, — це обов'язково дуже позитивний образ, який говорить про високу якість та гарну репутацію свого власника. Через такі різниці в трактуванні серед професійних маркетологів та рекламістів іноді виникають дискусії щодо того, чи можна називати мало відомий товарний знак брендом.
Слайд 3. Бренд — унікальна комбінація цінностей торгової марки, за яку споживач сплачує додаткову вартість, або просто надає перевагу при покупці, часто викликає унікальні емоції. Різниця між торговою маркою і брендом: торгова марка — може мати високий товарообіг, а бренд — має мати високий прибуток.
Існує два підходи до визначення бренду:
Управлі́ння бре́ндом, також бренд-менеджмент, бре́ндинг — застосування маркетингових технологій до конкретного продукту, продуктової лінійки чи бренду.
Брендинг передбачає створення системи цінностей відносно конкретного продукту, продуктової лінійки чи бренду.
Слайд 4. Бре́ндинг— це діяльність зі створення тривалої прихильності до товару на основі спільного впливу на споживача рекламних повідомлень, товарної марки, пакування, матеріалів для стимулювання збуту та інших елементів комунікації, об'єднаних певною ідеєю та фірмовим оформленням, які виокремлюють товар серед конкурентів і створюють його образ. Брендінг об'єднує творчі зусилля рекламодавця, рекламної агенції, торгових фірм та посередників у широкомасштабному впливові на свідомість споживача бренд-іміджу — персоніфікованого позитивного образу торговельної марки на основі науково обґрунтованих висновків маркетингових досліджень. На думку Девіда Огілві (англ. David Ogilvy), «товаровиробник, який присвячує свою рекламу створенню найсприятливішого образу і відмінності свого бренду від конкурентів, завоює найбільшу частку ринку і довго одержуватиме максимальний прибуток».
Брендинг допомагає:
Слайд 5. Фі́рмовий сти́ль – це набір колірних, графічних, словесних, типографських, дизайнерських, постійних елементів (констант), що забезпечують візуальну і змістову єдність товарів (послуг) усієї вихідної від фірми інформації, її внутрішнього оформлення.
Основними цілями фірмового стилю можна назвати ідентифікацію виробів і вказівку на зв'язок їх з фірмою, виділення цих товарів з загальної маси аналогічних товарів її конкурентів. Наявність фірмового стилю свідчить про впевненість його власника в позитивному враженні, яке він справляє на споживача.
Фірмовий стиль — це те, що робить компанію пізнаваною, рекламу — що запам'ятовується. Він виявляється в повторенні основних елементів фірмового дизайну (логотип, кольори, шрифти) на всіх елементах рекламної кампанії.
При створенні фірмового стилю необхідно пам'ятати про те, що обраний стиль в ідеалі повинний добре виглядати як на візитці 90×50 мм, так і на рекламному щиті площею 5 м2, як у кольорі, так і в чорно-білому варіанті (наприклад, факсимільна копія).
Виділяють наступні складові фірмового стилю:
1. Товарний знак (інші використовувані назви: знак обслуговування, торгова марка, фірмовий знак, є центральним елементом фірмового стилю. Товарний знак (ТЗ) являє собою зареєстровані у встановленому порядку образотворчі, словесні, об'ємні, звукові позначення чи їхні комбінації, що використовуються власником ТЗ для ідентифікації своїх товарів.
2. Фірмовий шрифтовий напис (логотип) - оригінальний напис скороченого найменування фірми, товарної групи, виробленою даною фірмою,чи одного конкретного товару, що випускається нею. Як правило, логотип складається з 4...7 букв. Приблизно 4 товарних знаків з кожних п'яти реєструються саме у формі логотипа.
3.Фірмовий блок (ФБ) являє собою традиційне, часто уживане сполучення декількох елементів фірмового стилю. Найчастіше - це образотворчий ТЗ (товарна емблема) і логотип, наприклад, - фірмовий блок фірми "Адідас".
Фірмовий блок може також містити повну офіційну назва фірми, його поштові і банківські реквізити (наприклад, на фірмових бланках). Іноді ФБ включає і фірмове гасло.
4. Фірмове гасло (слоган) являє собою постійно використовуваний фірмовий оригінальний девіз. Деякі слогани реєструються як товарні знаки.
Слоган може містити основні принципи діяльності фірми, її кредо: наприклад, фірма "Найк": "Тільки зроби це!" Слайд 6.
5. Фірмовий колір (кольори) також є найважливішим елементом ФС, одним з компонентів загальної картини образа фірми. Колір робить елементи ФС більш привабливими, що краще запам'ятовуються, які дозволяють зробити сильний емоційний вплив. За деякими типами продукції і послуг конкретні кольори закріпилися досить міцно. При цьому можна назвати стійкі асоціації всієї діяльності, зв'язаної з морем і водою, із блакитним кольором; авіації - зі сріблистим; рослинництва і продуктів його переробки - із зеленим і т.п. Як найбільше відомі приклади використання фірмових кольорів можна назвати наступні: мережа ресторанів "Макдональдс" - червоний і жовтий; лідер світового виробництва фототоварів "Кодак" - жовтий і золотавий; 1ВМ — синій; "Пепсі - синій, білий, червоний.
6. Фірмовий комплект шрифтів може підкреслювати різні особливості образа марки, вносити свій внесок у формування ФС. Шрифт може сприйматися як "мужній" чи "жіночний", "легкий" і "важкий", "елегантний" чи "грубий", "міцний", "діловий" і т.п. Задача розроблювачів ФС - знайти "свій" шрифт, який би вписувався в образ марки. Існує безліч типів шрифтів, що умовно поділяються на великі групи: латинські, рубані, похилі, орнаментовані й ін. Групи шрифтів включають велика кількість гарнітур, що відрізняються накресленням, шириною, насиченістю і т.д.
7. Корпоративний герой (КГ) - важлива частина сформованого іміджу фірми. Коммунікатор як би персоніфікує сам себе, розробляючи постійний, стійкий образ свого представника, посередника (коммуниканта) у комунікаціях з цільовою аудиторією.
Інші фірмові константи. Їхній перелік постійно росте, включаючи такі поки екзотичні елементи, як фірмовий прапор, фірмовий гімн, корпоративна легенда (фірмова байка) і ін. Деякі елементи діяльності фірми, у тому числі в сфері комунікацій, що характеризуються сталістю, обов'язковим і довгостроковим характером використання, грають настільки важливу роль у формуванні образа фірми, що також можуть бути віднесені до елементів його ФС. До зазначених констант можуть бути віднесені різні емблеми фірми, що не одержали в силу яких-небудь причин правового захисту і не є ТЗ.
Носії фірмового стилю
Слайд 7. Айдентика (її ще називають "фірмовим" або "корпоративним стилем", "brand ID" або "corporate ID", кому як зручно) - це візуальна складова бренду, покликана підвищити його впізнаваність і створити враження цілісності. Айдентика включає в себе все, що відноситься до візуалізації бренду, починаючи від логотипу і закінчуючи буквально кожної папірцем, використовуваної підприємством.
Єдиний фірмовий стиль викликає у споживача довіру і створює враження сильної і процвітаючої компанії. Айдентика значно скорочує кількість часу і грошей, які згодом доведеться витратити на рекламу, так як вже складено цілісний візуальний стиль компанії, який не потребує змін. Грамотно продуманий фірмовий стиль - це один з найсильніших інструментів в конкурентній боротьбі за місце під сонцем.
Створення айдентики має на увазі собою розробку логотипу, слогану, підбір відповідних шрифтів і колірної гами для офіційної фірмової документації і для рекламних продуктів, розробка атрибутики (візитки, конверти, коробки і т.д,)
Слайд 8.. Всі складові бренду повинні бути зафіксовані і зібрані в одному місці. Таке місце - брендбук, який є по суті Біблією компанії. Спираючись на цей документ, компанія вибудовує стратегії розвитку, вирішує, як позиціонувати себе на ринку і комунікувати з клієнтами.
Брендбук - це офіційне керівництво з управління брендом, як правило, його не роздають партнерам, клієнтам і колегам по бізнесу, а зберігають в таємниці як внутрішньокорпоративний документ і тим більше оберігають від конкурентів.
ІV. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок
Практичне завдання (Слайд 9)
Перед початком практичної роботи вчитель розповідає про логотипи, історію їх виникнення і проводить бліц-опитування учнів щодо співвідношення фірменого знаку з логотипом та його назвою. Після завершення опитування вчитель пропонує учням долучитися до створення авторського логотипу, поділивши учнім на групи за певними назвами «Автолого», «ФешнБренд», «ФудБренд», «Технологотипи» і «УкрБренд»
Практична робота
«Створення фірмових знаків і логотипів. Розроблення елементів фірмового стилю за наданим завданням»
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Клас поділяється на 5 груп:
Алгоритм роботи
Створити основний пакет фірмового стилю:
Частина 1. Створення корпоративного персонажа
Частина 2. Продумати слоган
Частина 3. Створити візитну картку
Частина 4. Створити фірмовий конверт
Частина 5. Створити фірмовий пакет»
Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
Не працювати є причина –
Очам даємо відпочинок!
Мерщій рівнесенько сідаймо.
Очима кліпать починаймо.
Навіщо кліпать? Така зарядка-
Вже краще бачать оченятка!
ОнлайнТест https://moretestov.com/other/ugaday-logotip
V. Підведення підсумків уроку
VI. Домашнє завдання
Опрацювати вивчений матеріал.