План-конспект уроку
з фізичної культури.
Варіативний модуль «Футбол»
Тема.
Різновиди ведення, прийому та передачі м’яча
Мета:
1. Сприяти вихованню в учнів потреби у систематичних заняттях фізичною культурою і спортом, розвивати спритність, орієнтацію в просторі, координацію рухів.
2. Удосконалити основні елементи техніки гри.
Завдання уроку:
1.Закріпити комплекс вправ з двома м’ячами для розвитку і вдосконалення навичок периферійного зору та відчуття своєчасної передачі.
2. Розучити новий комплекс вправ з двома м’ячами.
3. Удосконалити техніку ударів лівою і правою ногою раніше вивченими способами.
4. Продовжити вдосконалення техніки жонглювання та ведення м'яча.
5. Виховувати та формувати почуття колективізму, самостійності, дисциплінованості, організованості.
Обладнання та інвентар: футбольні м’ячі, гімнастичні лави, набивні м’ячі, свисток, секундомір.
Місце проведення: спортивний зал.
Примітка: для учнів підготовчої групи дозування деяких вправ наведено окремо.
№ пор. |
Зміст уроку |
Доз. |
Організаційно-методичні вказівки. |
1. |
Шикування в колону по одному у спортивному коридорі. Організований вхід до спортивного залу, шикування в шеренгу, рапорт, привітання. Повідомлення завдань уроку. |
1,5-2 хв. |
У колону по одному. Перевірити зовнішній вигляд, наявність і охайність спортивної форми. |
2. |
Повторення техніки безпеки під час виконання фізичних вправ з елементами футболу. |
1-2 хв. |
|
3. |
ЧСС за 10 сек. |
20 сек. |
Фронтальний метод. |
4. |
Стройові та організуючі вправи. |
1 хв. |
Повороти на місці. Стежити за чітким виконанням команд. |
5. |
Різновиди ходьби:
|
2 хв. |
Стежити за поставою. Дотримувати дистанцію 2-3 кроки. |
6. |
Загальнорозвивальні вправи у русі.
|
2-3 хв. 8-10 разів. 8-10 разів.
8-10 разів.
20-25 кроків. 25-30 разів. 1 хв.
1 хв. 30 сек.
1-2 хв. |
Дистанція 2 – 3 кроки. Кожен учень бере футбольний м’яч. Амплітуда максимальна.
Дистанція 2-3 кроки.
Увага на поставу.
Відстань між учнями 2-3 кроки. Частота максимальна.
По діагоналі. Максимальна частота та амплітуда. Увага на техніку безпеки. Учням підготовчої групи зменшити час бігу. |
7. |
ЧСС за 10 сек. |
20 сек. |
Фронтальний метод. |
1. |
Повторення комплексу вправ з двома м’ячами. Вправа 1. Одночасна передача м'яча.
Вправа 2. Від центральної лінії поля стартують перші номери. Після ведення гравці обмінюються м’ячами передачею на удар по воротах.
Вправа 3. Гравці стартують парами від центральної лінії. На швидкості обмінюються м’ячами раніше вивченими способами передачі з наступним виведенням один одного на удар по воротах.
Розучування нового комплексу вправ з двома м’ячами. Вправа 1. Група розбивається на пари. У кожного із гравців по м'ячу, стояки для обведення. Завдання – обвести перешкоди, забити м’яч у ворота.
Вправа 2. Група розбивається на пари. У кожного із гравців по м'ячу, стояки для обведення, два переносні шити. Гравці першої пари стартують від центральної лінії поля, на швидкості обводять стояки, грають у стінку і б’ють по воротах.
|
1-2 хв.
2 хв.
2-3 хв.
2-3 хв.
2-3 хв. |
. Робота в парах. Відстань між учнями 6-7 кроків. Гравці групи правої сторони виконують вправу правою ногою, гравці лівої сторони – лівою. Після кожної серії групи міняються сторонами.
Після серії вправ гравці міняються містами. Усі технічні елементи виконуються справа – правою ногою, а зліва – лівою в один дотик.
Характер змагання. Відстань між учнями 2-3 кроки.
Потоковий метод з характером змагання. |
2.
|
Жонглювання м’ячем:
|
1-2 хв.
|
Фронтальний метод або в парах – залежно від кількості м’ячів.
|
3. |
Вправи для розвитку швидкості.
|
1-2 хв. |
Потоковий метод. Дистанція 2-3 м. Швидкість максимальна. |
4. |
ЧСС за 10 сек. |
20 сек. |
Фронтальний метод. Звільнений учень веде графік пульсометрії. Учням з підвищеною ЧСС дати для виконання дихальні вправи. |
5. |
Навчальна гра.
|
5-7 хв. |
Звернути увагу на правила техніки безпеки та використання вивчених технічних прийомів під час гри. В кінці гри визначити кращого гравця і захисника. Учням підготовчої групи зменшити час гри. |
3. Заключна частина (3-5 хв.)
1. |
Ходьба з виконанням прав на відновлення дихання. |
1-2 хв. |
В колону по одному, темп середній, дистанція 2-3 кроки. |
2. |
Вимірювання ЧСС.
|
30 сек. |
Визначити ступінь відновлення. Учням з постійно підвищеною ЧСС рекомендувати звернутися до лікаря для перевірки стану здоров’я. На наступних уроках приділяти особливу увагу. |
3. |
Підбиття підсумків уроку (аналіз виконання вправ учнями, методичні рекомендації щодо виправлення помилок). |
1 хв. |
Систематично оцінювати роботу дітей, визначити кращих учнів. |
4. |
Домашнє завдання. |
30 сек. |
Удосконалити техніку жонглювання та ведення м'яча.
|
5. |
Прощання і організований вихід зі спортивної зали. |
30 сек. |
Пройти коло пошани по спортивній залі. |
План-конспект розробив
учитель фізичної культури та здоров’я О.В. Савельєв