Розв’язування неповних квадратних рівнянь
урок математики
у 8 класі
Мета:
удосконалювати уміння і навички розв’язувати неповні квадратні рівняння та рівняння, що зводяться до квадратних; розвивати увагу, наполегливість, математичну мову, логічне мислення, виховувати культуру математичних записів.
Обладнання: картки із завданнями для індивідуальної роботи.
Девіз уроку: Швидкість потрібна, а поквапливість шкідлива.
Тип уроку: Урок формування умінь і навичок.
Хід уроку.
1.Усна розминка.
- Яке рівняння називається квадратним?
- Яке рівняння називається неповним квадратним?
- Як називаються числа а,в,с?
- Скільки розв’язків може мати неповне квадратне рівняння?
№ 1.Розв’язування завдань біля дошки.
1) 4х2_ 8х 2)х2 3)х2
2.Перевірка домашнього завдання (фронтально).
3.Актуалізація опорних знань.
3.1.Інформаційне повідомлення.
Розв’язуванню квадратних рівнянь багато своїх праць присвятив відомий український математик, професор Микола Чайковський. (1887-1970). Він протягом тривалого часу працював у вищих навчальних закладах Кам’янця-Подільського, Львова, Одеси. М.Чайковський зробив вагомий внесок у створення української наукової термінології з математики а також брав активну участь у виданні українських підручників з математики.
№ 2.Розв’язування дробово - раціональних рівнянь, що зводяться до неповних квадратних рівнянь
а). ;
Відповідь: Z1 Z2
б).=;
Відповідь:х1=х2=
3 Самостійна робота з наступною взаємоперевіркою.
3.1.) Розв’язати рівняння.
а)х2+3х=0
б).Х2=25
в) х2-10х=0
г) х2=100
4.Підсумок уроку. Домашнє завдання
Урок № 24
Тема. Властивості степеня (продовження). Степінь добутку й відношення
Мета: домогтися свідомого розуміння властивості степеня добутку й відношення; виробити вміння застосовувати ці властивості для перетворень виразів і обчислення значень числових виразів.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
Як і на попередніх двох уроках, перевірку домашнього завдання можна виконати у вигляді самостійної роботи (бліцконтроль), завдання якої є квінтесенцією завдань домашнього завдання.
Бліцтест
1) (y4)3 = y12; 2) (m5)4 = m25; 3) ((a7)3)2 = a21; 4) a32 : (a9)3 = a5?
Після виконання вправ звіряємо відповіді з відповідями у виконаному домашньому завданні.
1. Установи проблему, що треба довести. |
|
|
2. Дай означення поняттям, за допомогою яких буде здійснюватись доведення. |
|
|
3. Добери достатньо ґрунтовні аргументи. |
|
|
4. Визнач спосіб та логіку доведення. |
|
|
5. Зроби висновок |
|
|
III. Засвоєння знань
Після проведеної роботи із випереджальним домашнім завданням все, що залишається для усвідомлення загальних властивостей, — це пройти ті ж самі етапи доведення, але для загальних випадків:
х2