Конспект складений у вигляді зручної таблиці, де розписаний кожний етап уроку. Багато інтерактивних форм роботи з використанням діяльнісного підходу і розв'язанням проблемних запитань. Супроводжується відповідною презентацією, яка також є на сайті.
Тема: Суцвіття.
Мета: сформувати поняття про суцвіття, визначити його біологічне значення, розвинути навички визначення суцвіть у різних типів рослин; розвинути пам'ять, спостережливість, вміння аналізувати і робити висновки, продовжити формування соціальної і комунікативної компетенції; сформувати науковий підхід у дослідженні довкілля і відповідальність за результат власної праці.
Тип уроку::комбінований
Обладнання: Комп’ютерна техніка, картки «Доміно»
Етап уроку |
Методи і прийоми |
Зміст завдання |
Зміст діяльності учнів |
Очікуванні результати |
|
«Цитата» |
Знання досягаються не швидкими кроками, а повільним мандруванням. Карфагенське прислів’я
|
Учні обговорюють цитату. |
Налаштування на урок. |
|
Індивідуальна робота з текстом.
Самоперевірка.
«Темна конячка» |
Вставити у текст необхідні слова. Квітка – це орган ____розмноження. Осьова частина квітки називається _____. Усі частини квітки тримаються на розширеному _______. Віночок і чашечка утворюють ______. До головних часин квітки відносяться _____ і _____. Маточка складається з ____, ____ і _____, а тичинка з _____. Вчитель пропанує перевірити текст.
Учням, які правильно зробили попереднє завдання, пропонується обрати номер питання і усно відповісти на нього.
|
Самостійно працюють у зошиті.
Перевіряють свою роботу. Якщо учень припустив 1 помилку, він отримує 7 балів, 2 помилки – 6 балів. Менші бали не виставляються.
Учень обирає номер питання, вчитель зачитує його. |
Розвиток пам’яті, уваги. предметної компетенції.
Формування навички само оцінювання.
Формування комунікативно компетенції, розвиток розумової діяльності. |
|
«Поміркуй!»
|
Учитель демонструє квітку тюльпана і суцвіття конвалії.
Учитель підводить підсумок, звертаючи увагу на те, що групи квітів на спільній квітконіжці називаються суцвіттями і ще раз визначає біологічне значення суцвіття. |
Учні відповідають на питання.
|
Розвиток вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, формування комунікативної компетенції. |
|
Демонстрація презентації, яка супроводжується бесідою.
Вивчення суцвіть рослин своєї місцевості |
1 слайд:суцвіття китиця, сережка, колос. Що спільного між ними? Чим відрізняються? У яких рослин утворюються? 2 слайд: суцвіття Щиток і зонтик. Чому їх так назвали? Чим відрізняються? У яких рослин зустрічаються? 3 слайд: початок, головка і кошик. Що спільного між ними? Назвіть рослини, у яких вони сформовані. 4 слайд: волоть , складний колос і складний зонтик. Чому такі суцвіття називаються складні? У яких рослин вони є? 5 слайд.
|
Беруть участь у обговоренні питань. |
Розвиток вміння порівнювати , робити висновки, формування комунікативної компетенції. |
|
«Доміно» Знайти пару «Суцвіття - квітка» (Додаток 1) |
На кожній парті лежить по 1 картці «Суцвіття – квітка». Необхідно за принципом доміно розмістити картки у відповідному порядку. |
Учні уважно спостерігають за грою, по черзі виходять до магнітної дошки і відповідно розміщують картки. |
Розвиток пізнавального інтересу, уваги, пам’яті, відповідальність за власну діяльність |
|
«Аплодисменти» |
Підніміть руку, хто зрозумів завдання на високому рівні. Поаплодуйте собі. На достатньому. Поаплодуйте. На середньому. Поаплодуйте. |
Виконують відповідні дії. |
Самоаналіз діяльності. |
|
Прочитати п. 34, підібрати 5 прикладів рослин з певними суцвіттями |
До дошки виходять по 1 учню з кожного ряду і витягують назви суцвіть для свого ряду. |
Спостерігають і записують д\з |
Розвиток уваги і відповідальності за виконання д\З. |
Додаток 1 (використаний матеріал сайтуhttp://biouroki.ru/material/domino/)