Тема: Як виростити нову рослину
Мета: ознайомити дітей з факторами росту рослин, отримати інформацію про те,якими частинами можуть розмножуватися рослини; розвивати мовлення та мислення учнів, виховувати дбайливе ставлення до природи.
Автор: Феськова Л.О.
Предмет: Я досліджую світ
Клас: 1 клас
Тип уроку: комбінований
Тема: Як виростити нову рослину
Мета: ознайомити дітей з факторами росту рослин, отримати інформацію про те,якими частинами можуть розмножуватися рослини; розвивати мовлення та мислення учнів, виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: презентація, малюнки, робочі зошити, підручники.
План уроку:
І. Організаційний момент(1 хв.)
Прийом: «Дружнє коло».
Мета: створення позитивної атмосфери в класі на весь урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань(5 хв.)
Прийом: інтелектуальна розминка.
Мета: налаштування дитини на роботу.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку(2 хв.)
Вид наочності: плоска образотворча наочність (навчальні картини, таблиці)
Мета: ілюстрація, яка служить опорою теоретичних положень; подання інформації про цілісні об’єкти природи або їх частини у певній логічній послідовності з допомогою фрагментарних малюнків, текстів, цифрової інформації.
ІV. Вивчення нового матеріалу (13 хв.)
Вид наочності: натуральні об'єкти наочності (жива рослина)
Мета: спосіб розвитку мислення, що сприяє більш глибокому засвоєнню, розумінню зв'язку наукових знань з життям, що забезпечує міцність засвоєння знань, розвиток уваги, спостережливість, уявлення, а також абстрактного мислення, бо допомагає на основі розглянутих конкретних явищ прийти до узагальнень.
Метод: бесіда.
Мета: спонукати учнів до актуалізації відомих і засвоєння нових знань шляхом самостійних роздумів, висновків і узагальнень.
Метод: демонстрування.
Мета: використовується для розкриття динаміки явищ, що вивчаються; для ознайомлення з зовнішньою і внутрішньою будовою предметів.
V. Узагальнення та систематизація знань(10 хв.)
Вид наочності: натуральні об'єкти наочності (жива рослина)
Мета: джерело нових знань і уявлень про об'єкти, події, явища; спосіб розвитку мислення, що сприяє більш глибокому засвоєнню, розумінню зв'язку наукових знань з життям, що забезпечує міцність засвоєння знань, розвиток уваги, спостережливість, уявлення, а також абстрактного мислення, бо допомагає на основі розглянутих конкретних явищ прийти до узагальнень.
Вид наочності: плоска образотворча наочність (навчальні картини, таблиці)
Мета: ілюстрація, яка служить опорою теоретичних положень; подання інформації про цілісні об’єкти природи або їх частини у певній логічній послідовності з допомогою фрагментарних малюнків, текстів, цифрової інформації.
Метод: бесіда.
Мета: спонукати учнів до актуалізації відомих і засвоєння нових знань шляхом самостійних роздумів, висновків і узагальнень.
Метод: демонстрування.
Мета: використовується для розкриття динаміки явищ, що вивчаються; для ознайомлення з зовнішньою і внутрішньою будовою предметів.
Метод: розповідь.
Мета: використовується для послідовного та емоційного повідомлення знань; використовується для викладу описового навчального матеріалу.
VI. Підсумки уроку. Рефлексія(4 хв.)
Прийом: «Незакінчене речення»
Мета: дає можливість грунтовніше працювати над формою висловлення власних ідей, порівнювати їх з іншими. У цьому випадку учитель пропонує частину вже готової думки (у вигляді незакінченого речення), яку учневі необхідно доповнити своєю власною.
Діяльність учителя
1.Повідомляє нові знання, пояснює.
2. Організовує осмислення навчальної інформації.
3. Формулює контрольні запитання.
4. Організовує узагальнення знань.
5. Організовує закріплення навчального матеріалу.
6. Організовує застосування знань і оцінює ступінь засвоєння.
Діяльність учня
1. Сприймає інформацію, виявляє певне розуміння.
2. Осмислює, поглиблює розуміння матеріалу.
3. Висуває гіпотези, відповідаючи на питання.
4. Закріплює вивчення шляхом повторення.
5. Аналізує результати, робить висновки, застосовує отримані знання.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Прийом «Дружнє коло»
Ви сьогодні всі прокинулись?(Так)
Сонцю радо посміхнулись?(Так)
Клас наш радо вас вітає?(Так)
Настрій кожен гарний має?(Так)
Станьмо разом в дружнє коло,
Привітай нас рідна школа!
До живої природи відносяться: людини, тварини, рослини.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Прийом «Інтелектуальна розминка»
Ти котись веселий м’ячик
Швидко-швидко по рукам
У кого веселий м’ячик,
Той розкаже хутко нам…
Фізкультхвилинка «Райдуга»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІV. Вивчення нового матеріалу
Пригадай, що потрібно рослині для розвитку. Виріж малюнки та наклей їх у відповідних місцях до тексту.
Весняне сонечко поцілувало квітку: «Рости, красунечко!» Вітер обвівав її, щоб не було так спекотно. «Тягнись угору! Ближче до сонечка». Хмарка напувала квітку дощем. Бджілка пролетіла над квіткою. «Розцвітай!» І квітка розкрила свої пелюстки. Жовта-жовта, мов сонечко на небі.
V. Узагальнення та закріплення вивченого матеріалу
Практична робота «Вирощуємо крес-салат»
Бесіда про крес-салат
На весні особливо відчутна нестача вітамінів в організмі людини.
Як ви думаєте до чого це може привести?
Як ви гадаєте як можна в цей період поповнювати нестачу вітамінів?
- Чи знаєте ви таку рослину як крес-салат?Давайте подивимося на екран і я впевнена, що ви її впізнаєте.
- Чи знаєте ви чим корисний крес-салат?
Послухайте, зараз вам розкажу.
Крес-салат це скоростигла зелена рослина, в листках якої є майже всі відомі вітаміни. Всі поживні властивості зберігаються під час приготування страв та при використанні у свіжому вигляді. Крес-салат збуджує апетит, він додає енергії, допомагає при застуді, нежитю,анемії.
Робота в зошиті з друкованою основою
Зафіксуй за допомогою малюнків стадії розвитку крес-салату, який ти вирощуєш.
Робота над задачею
Даринка виростила горох заввишки 38 см, а Євген – висотою 49 см. Чия рослина вища і на скільки?
V. Підсумки уроку. Рефлексія
Прийом «Незакінчені речення»