Урок з теми: Як виростити нову рослину

Про матеріал

Тема: Як виростити нову рослину

Мета: ознайомити дітей з факторами росту рослин, отримати інформацію про те,якими частинами можуть розмножуватися рослини; розвивати мовлення та мислення учнів, виховувати дбайливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Автор: Феськова Л.О.

Предмет: Я досліджую світ

Клас: 1 клас 

Тип уроку: комбінований

Тема: Як виростити нову рослину

Мета: ознайомити дітей з факторами росту рослин, отримати інформацію про те,якими частинами можуть розмножуватися рослини; розвивати мовлення та мислення учнів, виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: презентація, малюнки, робочі зошити, підручники.

План уроку:

І. Організаційний момент(1 хв.)

Прийом:  «Дружнє коло».

Мета: створення позитивної  атмосфери в класі на весь урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань(5 хв.)

Прийом: інтелектуальна розминка.

Мета: налаштування дитини на роботу.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку(2 хв.)

Вид наочності: плоска образотворча наочність (навчальні картини, таблиці)

Мета: ілюстрація, яка служить опорою теоретичних положень; подання інформації про цілісні об’єкти природи або їх частини у певній логічній послідовності з допомогою фрагментарних малюнків, текстів, цифрової інформації.

ІV. Вивчення нового матеріалу (13 хв.)

Вид наочності: натуральні  об'єкти наочності (жива рослина)

Мета: спосіб розвитку мислення, що сприяє більш глибокому засвоєнню, розумінню зв'язку наукових знань з життям, що забезпечує міцність засвоєння знань, розвиток уваги, спостережливість, уявлення, а також абстрактного мислення, бо допомагає на основі розглянутих конкретних явищ прийти до узагальнень.

Метод: бесіда.

Мета: спонукати учнів до актуалізації відомих і засвоєння нових знань шляхом самостійних роздумів, висновків і узагальнень.

Метод: демонстрування.

Мета: використовується для розкриття динаміки явищ, що вивчаються; для ознайомлення з зовнішньою і внутрішньою будовою предметів. 

V. Узагальнення та систематизація знань(10 хв.)

Вид наочності: натуральні  об'єкти наочності (жива рослина)

Мета: джерело нових знань і уявлень про об'єкти, події, явища; спосіб розвитку мислення, що сприяє більш глибокому засвоєнню, розумінню зв'язку наукових знань з життям, що забезпечує міцність засвоєння знань, розвиток уваги, спостережливість, уявлення, а також абстрактного мислення, бо допомагає на основі розглянутих конкретних явищ прийти до узагальнень.

Вид наочності: плоска образотворча наочність (навчальні картини, таблиці)

Мета: ілюстрація, яка служить опорою теоретичних положень; подання інформації про цілісні об’єкти природи або їх частини у певній логічній послідовності з допомогою фрагментарних малюнків, текстів, цифрової інформації.

Метод: бесіда.

Мета: спонукати учнів до актуалізації відомих і засвоєння нових знань шляхом самостійних роздумів, висновків і узагальнень.

Метод: демонстрування.

Мета: використовується для розкриття динаміки явищ, що вивчаються; для ознайомлення з зовнішньою і внутрішньою будовою предметів. 

Метод: розповідь.

Мета: використовується для послідовного та емоційного повідомлення знань; використовується для викладу описового навчального матеріалу.

VI. Підсумки уроку. Рефлексія(4 хв.)

Прийом: «Незакінчене речення»

Мета: дає можливість грунтовніше працювати над формою висловлення власних ідей, порівнювати їх з іншими. У цьому випадку учитель пропонує частину вже готової думки (у вигляді незакінченого речення), яку учневі необхідно доповнити своєю власною.

Діяльність учителя

1.Повідомляє нові знання, пояснює.

2. Організовує осмислення навчальної інформації.

3. Формулює контрольні запитання.

4. Організовує узагальнення знань.

5. Організовує закріплення навчального матеріалу.

6. Організовує застосування знань і оцінює ступінь засвоєння.

Діяльність учня

1. Сприймає інформацію, виявляє певне розуміння.

2. Осмислює, поглиблює розуміння матеріалу.

3. Висуває гіпотези, відповідаючи на питання.

4. Закріплює вивчення шляхом повторення.

5. Аналізує результати, робить висновки, застосовує отримані знання.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Прийом «Дружнє коло»

Ви сьогодні всі прокинулись?(Так)

Сонцю радо посміхнулись?(Так)

Клас наш радо вас вітає?(Так)

Настрій кожен гарний має?(Так)

Станьмо разом в дружнє коло,

Привітай нас рідна школа!

  • Яка в нас тема тижня? (Світ рослин)
  • Яка тема дня? (Як виростити нову рослину)
  • До якої природи відносять рослини? (До живої)
  • Давайте повторимо правило?

До живої природи відносяться: людини, тварини, рослини.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Прийом «Інтелектуальна розминка»

Ти котись веселий м’ячик

Швидко-швидко по рукам

У кого веселий м’ячик,

Той розкаже хутко нам…

  • Яка будова рослин? (Корінь, стебло, листок, квітка)
  • Властивості живої природи. (Народжується, дихає, росте, живиться, розмножується, відмирає)
  • Що із цього ряду зайве: вовк, риба, їжак, камінь? (Камінь)
  • А зараз ми з вами за допомогою прищепок позначимо ваш настрій на смайликах. Підійдіть до мене, візьміть прищепки та прикріпіть на смайлик, який зараз відповідає вашому настрою.
  • Який настрій переважає у нас на уроці? (Гарний)
  • Бачу, що в нас в класі є учні, які ще не прокинулися, тому, щоб всі остаточно прокинулися і мали гарний настрій ми проведемо руханку.

Фізкультхвилинка «Райдуга»

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Давайте пригадаємо, які умови необхідні для росту рослин. (світло, тепло, вода, повітря поживні речовини)
  • Відкрийте ваші робочі  зошити на сторінці 28.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Робота в зошиті з друкованою основою

Пригадай, що потрібно рослині для розвитку. Виріж малюнки та наклей їх у відповідних місцях до тексту.

  • Давайте виріжемо наші малюнки та вклеїмо їх на пропущені місця.

Весняне сонечко поцілувало квітку: «Рости, красунечко!» Вітер обвівав її, щоб не було так спекотно. «Тягнись угору! Ближче до сонечка». Хмарка напувала квітку дощем. Бджілка пролетіла над квіткою. «Розцвітай!» І квітка розкрила свої пелюстки. Жовта-жовта, мов сонечко на небі.

  • Давайте ще раз повторимо умови необхідні для розвитку: тепло, світло, вода, вітер, запилення.
  • Подивіться, а що це стоїть у вас на підвіконні? (Рослина)
  • Давайте згадаємо яку рослину ви вирощуєте? (Квасолю)
  • Давайте пригадаємо, що ми зробили спочатку для того, щоб виростити нову рослинку? (Намочили насіння)
  • Коли? (2 лютого)
  • На який день проросло насіння? (На 6 день, 8 лютого).
  •  І ми що с ним зробили? (Висадили у ґрунт)
  • А коли з’явився перший листочок? (18 лютого)
  • Як ви доглядали за цією рослинкою? (Поливали, розпушували землю)
  • Які умови були необхідні для того, щоб рослинка проросла? (Сонячне світло і тепло, вода та поживні речовини з ґрунту).

V. Узагальнення та закріплення вивченого матеріалу

Практична робота «Вирощуємо крес-салат»

Бесіда про крес-салат

На весні особливо відчутна нестача вітамінів в організмі людини.

Як ви думаєте до чого це може привести?

Як ви гадаєте як можна в цей період поповнювати нестачу вітамінів?

- Чи знаєте ви таку рослину як крес-салат?Давайте подивимося на екран і я впевнена, що ви її впізнаєте.

- Чи знаєте ви чим корисний крес-салат?

Послухайте, зараз вам розкажу.

Крес-салат це скоростигла зелена рослина, в листках якої є майже всі відомі вітаміни. Всі поживні властивості зберігаються під час приготування страв та при використанні у свіжому вигляді. Крес-салат збуджує апетит, він додає енергії, допомагає при застуді, нежитю,анемії.

  • Чи куштували ви коли-небудь крес-салат?
  • А можливо хтось з вас вдома або у бабусі на дачі вирощував цю рослину?
  • Ця рослина вирощується за допомогою насіння. Подивіться ось у нас є такий пакетик в якому вміщене насіння.
  • Висипіть його на тарілочку та подивіться як воно виглядає. Передайте тарілочку далі. Можете спробувати його на дотик.

Робота в зошиті з друкованою основою

Зафіксуй за допомогою малюнків стадії розвитку крес-салату, який ти вирощуєш.

  • За допомогою насіння ми з вами посадили крес-салат.
  • Давайте зафіксуємо, що було в 1 день? Ми тільки посадили наш салат, тому насіння ще не проросло.  На другий день ми що зробили? (Полили рослинку). Так ми її полили, тому ми позначимо голубим олівцем рисочки, що ми полили рослинку.
  • На 3 день насіння проросло, тому ми з вами намалюємо маленькі паростки без листочків.
  • На 4 день наші паростки стали трохи довші. Тому малюємо трохи довші паростки.
  • На 5 день з’явилися маленькі листочки. Тому малюємо паростки с маленькими листочками.
  • На 6 день в нас проросли ще довші паростки з листочками.

Робота над задачею

Даринка виростила горох заввишки 38 см, а Євген – висотою 49 см. Чия рослина вища і на скільки?

  • Про що йдеться в задачі? (Про Даринку та Євгена, які вирощували горох)
  • Що відомо в задачі? (Що Даринка виростила горох заввишки 38 см, а Євген – 49 см.)
  • Про що запитується в задачі? (Чия рослина вища і на скільки?)
  • Чи можемо ми відповісти на запитання чия рослина вища? (Так можемо)
  • А як ми можемо дізнатися? (Щоб дізнатися на скільки одна рослина вища за іншу треба від більшого числа відняти менше)
  • Тож яким буде розв’язання задачі? (49 – 38 = 11 см)
  • Тож давайте ще раз прочитаємо запитання задачі? (Чия рослина вища і на скільки?)
  • Дайте відповідь на запитання задачі (Вища рослина Євгена на 11 см)
  • Як ви думаєте, чому рослини виросли різної висоти? (Відповіді дітей)

V. Підсумки уроку. Рефлексія

Прийом «Незакінчені речення»

  1. Рослини – живі, бо …
  2. Рослинам для життя потрібно …
  • Діти, давайте дізнаємося чи змінився ваш настрій протягом уроку. Вийдіть, будь-ласка до мене ті хто, хоче позначити, що їх настрій змінився.
  • Я можу зробити висновок, що у нас на уроці переважав чудовий настрій.
  • Скажіть, яке завдання було для вас складним?
  • Що на уроці сподобалося найбільше?
docx
Додав(-ла)
Голуб Катерина
Додано
14 січня 2022
Переглядів
678
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку