Урок з теми: "Задачі та вправи на засвоєння таблиці ділення на 6".

Про матеріал
В цікавій казковій формі школярі долають математичні перешкоди. Допомагаючи казковим героям, здобувачі освіти розв'язують вирази та задачі. Урок має позитивне емоційне забарвлення.
Перегляд файлу

Урок математики в 3 класі

Тема. Задачі і вправи на засвоєння таблиці ділення на 6.

Мета. формування ключових компетентностей: вміння вчитися: виділяти в предметах певні ознаки, робити висновки за результатами навчальної діяльності; саморозвитку і самоосвіти: стимулювати пізнавальний інтерес учнів; соціальна: створювати та розв'язувати проблемні ситуації, вчити дітей висловлювати власну точку зору, вислуховувати думку товариша;

 Формування   предметних компетентностей:  закріплювати знання учнями таблиці множення і ділення; формувати вміння розв’язувати задачі. Сприяти розвитку логічного мислення, уваги. Викликати інтерес до знань, виховувати бажання вчитися.

Обладнання:  Малюнки (Іван-царевич, Олена Прекрасна, сірий Вовк, золотогривий кінь, Жар-птиця, дерева, дорога), мультимедійна презентація.

Хід уроку.

І Організація учнів до уроку.

Пролунав дзвінок – починається урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почуть наприкінці,

Що у нашім третім класіі

Діти – просто молодці!

ІІ. Повідомлення теми та завдань  уроку.

  • Розпочинається урок математики. Чого ви хочете навчитись на цьому уроці? (Учні відповідають, а вчитель виставляє на стенді «Цей урок мене навчить» заздалегідь приготовлені картки зі словами: мислити, міркувати, розв’язувати, придумувати і т.д.).

ЦЕЙ УРОК МНЕ НАВЧИТЬ

 

 

 

 

- Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати випадки множення та ділення, розв’язувати задачі, розвивати мислення, тренувати розум. А допоможе нам казка, чарівна, математична.

ІІІ  Закріплення вивченого матеріалу.

1. Дії з числами.

а) Розмістити числа по порядку спадання.

- В деякому царстві, в деякому государстві жив-був цар Вислав Андронович. Було в нього три сини. Старшого звали Дмитро, молодшого Василь, а найменшого Іван. І було їм років 18, 24, 27. З’єднайте ім’я кожного сина з кількістю їх років. Доведіть свою думку. (слайд 2)

Дмитро                                          18

Василь                                                            27

Іван                         24

- Які числа помножити, щоб отримати 18, 24, 27.

б) «Презентація» числа 24.

- Презентуйте число 24.

2. Каліграфічна вправа.

Написання числа 24.

3. Математичний диктант.  (слайд - сад) (слайд - самоперевірка)

- В царя Вислава був сад. Та такий красивий, що в жодному царстві такого не було. В тому саду яблунь росло 4 дес. 8од. (учні записують число), груш – 5 десятків 4 одиниці, слив – 9, вишень – 1дес. 2од., черешень – 2 дес. 4 од.

- Котре число найбільше? Котре «зайве»? Чому? Які числа помножити (поділити)?

4. Усний рахунок.

- Та була в царя улюблена яблунька. Росли на ній золоті яблучка. (Відкривається малюнок яблуньки, яблучка зроблені з шоколадних медальок). Все було б добре, якби не прилітала щоночі в сад Жар-птиця (малюнок). Вона-то їла золоті яблучка, а це дуже засмучувало царя.

- От він і просить синів впіймати диво-птицю. А ви хочете її впіймати? То розв’яжіть приклади, що вона принесла на хвості.

 

D:\ФОТО Набір 2015\3 клас\Птиця\IMG_5851.jpg         D:\ФОТО Набір 2015\3 клас\Птиця\IMG_5853.jpg         

 

5. Робота в групах.  Розв’язування прикладів.

- Але не вдалось Івану - царевичу впіймати пташку. Лишилась в руках лише пір’їнка.

Вирушає він в путь-дорогу шукати Жар-птицю. Давайте і ми підемо разом з царевичем.

(Під музику учні виходять на середину класу, де вже розстелена символічна дорога і розставлені (ще перед уроком) три парти).

 

- Довго чи коротко їхав Іван, коли бачить дорога розходиться в три сторони. А обабіч – камінь. Прочитаймо напис:

«Хто піде вправо, навчиться приклади розв’язувати, але буде голодний. Хто піде прямо, навчиться приклади розв’язувати, але зустрінеться з великими труднощами. Хто піде вліво, навчиться приклади розв’язувати, але втратить коня».

- Виберіть доріжку, якою ви підете. Підійдіть до парт, сформуйте групи. Розв’яжіть приклади. А їх розв’язавши, складете малюнок і побачите, куди привела б дорога Івана-царевича.

 

 

 

 

 

 

 

 

- Перевірка. Оскільки ви малюнок склали, то приклади розв’язані правильно. Але куди привела дорога вас?

 

     D:\ФОТО Набір 2015\3 клас\Птиця\IMG_5861.jpg

D:\ФОТО Набір 2015\3 клас\Птиця\IMG_5863.jpg

 

Перша група.  Ми прийшли до левів(малюнок склали із зображенням левів).

  • Чи потрібна Івану - царевичу зустріч з левами?

Друга група. - Ми прийшли до вовків (малюнок склали із зображенням вовків).

  • Чи потрібна Івану - царевичу зустріч з вовками? Але царевич зустрів все-таки вовка.

Вовк з’їв його коня, але той вовк був добрий і чарівний. Тож пожалів царевича і привіз його …

 

Третя група. - Ми прийшли до саду (малюнок склали із зображенням саду).

- А в саду - Жар-птиця. Але вона в клітці. (Поки учні працювали в групах, вчителька навісила на малюнок стікери з написаними прикладами). Звільніть пташку і розв’яжіть приклади (кожен учень вибирає завдання, зриваючи папірець жовтого або рожевого кольору).

6. Самостійна робота. Самоперевірка.

 1 – В.      2 – В.

9 · 2+21    24 : 4 + 6  8 · 4+ 15  5 · 9 + 24

6 · 4 + 35  6 · 3: 2   6 · 5 + 47  6 · 4 : 3

Самоперевірка.

 

7. Розв’язування задач.

- Але не вдалося Івану - царевичу впіймати Жар-птицю. Схопили його слуги і привели до царя Долмата. А цар і каже:

- Дам тобі пташку, якщо приведеш мені коня золотогривого від царя Афрона. Засмучений царевич іде в чисте поле, де його чекає сірий вовк.

- Приїхали вони до царя Афрона. Різні коні є в царя, а золотогривий красень захований за багатьма дверима, за кількома замками. Ми зможемо його звільнити, якщо складемо задачі за коротким записом і розв’яжемо їх. (На символічних дверях записані скорочені записи до задач. Поступово двері приймаються. І лише за третіми дверима знаходиться кінь).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а) Словникова робота.

- Коні бувають різної масті: гніді (малюнок), вороний(малюнок), білі (малюнок), каштанові (малюнок), рябі.

8. Геометричний матеріал.

- Але й тут схопили слуги Івана - царевича і привели до царя Афрона. А цар і  каже:

- Віддам тобі коня золотогривого, якщо привезеш мені царівну Олену Прекрасну.

Повернувся він до Вовка, а Вовк йому:

- Залишайся тут та відпочинь під чарівним дубом, а я сам побіжу по царівну.

а) - На дубі жолуді погляньте, які великі виросли! Напевно, завдання на них теж якесь є?  Під дубом скринька

(Діти по черзі виходять і зривають жолуді. Колективно виконують завдання).

5 дм 3 см = … см   2 7 см : 3

62 см =  … дм … см   9 см * 6

б) Гра «Лабіринт».

 – Ось від дуба тягнеться ниточка. Це клубочок  котиться. Куди ж він нас приведе?

(Діти прослідковують, куди приведе клубок. Вчитель вивішує завдання «Лабіринт»).

- Куди нас приведе дорога? (До замку). Але якою дорогою треба йти? (Розв’язують приклади, знаходять дорогу).

 

                

 

- Хто ж в замку живе? Ось вона – Олена Прекрасна! (малюнок)

 

в) Робота в парах.

- Казка закінчується тим, що Івану - царевичу залишається і Жар-птиця, і кінь золотогривий, і прекрасна царівна. Скажіть, чому це так? Який був Іван - царевич? (Відповіді учнів: йому допомагав сірий Вовк, він був добрий, справедливий, жалів свого батька і т. д.)

 

- Отже, з царівною вони стали жити-поживати. Але де вони можуть жити? Так, в замку. Попрацюйте в парах і сконструюйте з геометричних фігур, що є в конвертах, замок для Івана - царевича та Олени Прекрасної.

 

- Гарні замки ви сконструювали. Які геометричні фігури ви використали?

- Чи вірне твердження, що це                              - трикутник? Доведіть.

ІV Підсумок уроку.

  • Ви хотіли навчитися розв’язувати приклади і задачі. Ви навчилися це робити?

Ви і мислили, і придумували, і складали, і конструювали.

- Для Івана - царевича дорогою людиною був батько, заради якого він вирушив у небезпечну подорож. А ви закрийте очі і пригадайте людину, яка для вас є найдорожчою.

- Що ви їй розкажете про сьогоднішній урок?

- Скажіть, якби цар Вислав був сьогодні на уроці, йому сподобалось би, як ви працювали? Я думаю, що він навіть дозволив би вам зірвати ось ці золоті яблучка. (Учні підходять і зривають яблучка з деревця).

 

D:\ФОТО Набір 2015\3 клас\Птиця\IMG_5871.jpg

doc
Додав(-ла)
Стецюк Ніна
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
29 листопада 2021
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку