Урок математики в 3 класі
Тема. Задачі і вправи на засвоєння таблиці ділення на 6.
Мета. формування ключових компетентностей: вміння вчитися: виділяти в предметах певні ознаки, робити висновки за результатами навчальної діяльності; саморозвитку і самоосвіти: стимулювати пізнавальний інтерес учнів; соціальна: створювати та розв'язувати проблемні ситуації, вчити дітей висловлювати власну точку зору, вислуховувати думку товариша;
Формування предметних компетентностей: закріплювати знання учнями таблиці множення і ділення; формувати вміння розв’язувати задачі. Сприяти розвитку логічного мислення, уваги. Викликати інтерес до знань, виховувати бажання вчитися.
Обладнання: Малюнки (Іван-царевич, Олена Прекрасна, сірий Вовк, золотогривий кінь, Жар-птиця, дерева, дорога), мультимедійна презентація.
Хід уроку.
І Організація учнів до уроку.
Пролунав дзвінок – починається урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почуть наприкінці,
Що у нашім третім класіі
Діти – просто молодці!
ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.
ЦЕЙ УРОК МНЕ НАВЧИТЬ
- Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати випадки множення та ділення, розв’язувати задачі, розвивати мислення, тренувати розум. А допоможе нам казка, чарівна, математична.
ІІІ Закріплення вивченого матеріалу.
1. Дії з числами.
а) Розмістити числа по порядку спадання.
- В деякому царстві, в деякому государстві жив-був цар Вислав Андронович. Було в нього три сини. Старшого звали Дмитро, молодшого Василь, а найменшого Іван. І було їм років 18, 24, 27. З’єднайте ім’я кожного сина з кількістю їх років. Доведіть свою думку. (слайд 2)
Дмитро 18
Василь 27
Іван 24
- Які числа помножити, щоб отримати 18, 24, 27.
б) «Презентація» числа 24.
- Презентуйте число 24.
2. Каліграфічна вправа.
Написання числа 24.
3. Математичний диктант. (слайд - сад) (слайд - самоперевірка)
- В царя Вислава був сад. Та такий красивий, що в жодному царстві такого не було. В тому саду яблунь росло 4 дес. 8од. (учні записують число), груш – 5 десятків 4 одиниці, слив – 9, вишень – 1дес. 2од., черешень – 2 дес. 4 од.
- Котре число найбільше? Котре «зайве»? Чому? Які числа помножити (поділити)?
4. Усний рахунок.
- Та була в царя улюблена яблунька. Росли на ній золоті яблучка. (Відкривається малюнок яблуньки, яблучка зроблені з шоколадних медальок). Все було б добре, якби не прилітала щоночі в сад Жар-птиця (малюнок). Вона-то їла золоті яблучка, а це дуже засмучувало царя.
- От він і просить синів впіймати диво-птицю. А ви хочете її впіймати? То розв’яжіть приклади, що вона принесла на хвості.
5. Робота в групах. Розв’язування прикладів.
- Але не вдалось Івану - царевичу впіймати пташку. Лишилась в руках лише пір’їнка.
Вирушає він в путь-дорогу шукати Жар-птицю. Давайте і ми підемо разом з царевичем.
(Під музику учні виходять на середину класу, де вже розстелена символічна дорога і розставлені (ще перед уроком) три парти).
- Довго чи коротко їхав Іван, коли бачить дорога розходиться в три сторони. А обабіч – камінь. Прочитаймо напис:
«Хто піде вправо, навчиться приклади розв’язувати, але буде голодний. Хто піде прямо, навчиться приклади розв’язувати, але зустрінеться з великими труднощами. Хто піде вліво, навчиться приклади розв’язувати, але втратить коня».
- Виберіть доріжку, якою ви підете. Підійдіть до парт, сформуйте групи. Розв’яжіть приклади. А їх розв’язавши, складете малюнок і побачите, куди привела б дорога Івана-царевича.
- Перевірка. Оскільки ви малюнок склали, то приклади розв’язані правильно. Але куди привела дорога вас?
Перша група. – Ми прийшли до левів(малюнок склали із зображенням левів).
Друга група. - Ми прийшли до вовків (малюнок склали із зображенням вовків).
Вовк з’їв його коня, але той вовк був добрий і чарівний. Тож пожалів царевича і привіз його …
Третя група. - Ми прийшли до саду (малюнок склали із зображенням саду).
- А в саду - Жар-птиця. Але вона в клітці. (Поки учні працювали в групах, вчителька навісила на малюнок стікери з написаними прикладами). Звільніть пташку і розв’яжіть приклади (кожен учень вибирає завдання, зриваючи папірець жовтого або рожевого кольору).
6. Самостійна робота. Самоперевірка.
1 – В. 2 – В.
9 · 2+21 24 : 4 + 6 8 · 4+ 15 5 · 9 + 24
6 · 4 + 35 6 · 3: 2 6 · 5 + 47 6 · 4 : 3
Самоперевірка.
7. Розв’язування задач.
- Але не вдалося Івану - царевичу впіймати Жар-птицю. Схопили його слуги і привели до царя Долмата. А цар і каже:
- Дам тобі пташку, якщо приведеш мені коня золотогривого від царя Афрона. Засмучений царевич іде в чисте поле, де його чекає сірий вовк.
- Приїхали вони до царя Афрона. Різні коні є в царя, а золотогривий красень захований за багатьма дверима, за кількома замками. Ми зможемо його звільнити, якщо складемо задачі за коротким записом і розв’яжемо їх. (На символічних дверях записані скорочені записи до задач. Поступово двері приймаються. І лише за третіми дверима знаходиться кінь).
а) Словникова робота.
- Коні бувають різної масті: гніді (малюнок), вороний(малюнок), білі (малюнок), каштанові (малюнок), рябі.
8. Геометричний матеріал.
- Але й тут схопили слуги Івана - царевича і привели до царя Афрона. А цар і каже:
- Віддам тобі коня золотогривого, якщо привезеш мені царівну Олену Прекрасну.
Повернувся він до Вовка, а Вовк йому:
- Залишайся тут та відпочинь під чарівним дубом, а я сам побіжу по царівну.
а) - На дубі жолуді погляньте, які великі виросли! Напевно, завдання на них теж якесь є? Під дубом скринька
(Діти по черзі виходять і зривають жолуді. Колективно виконують завдання).
5 дм 3 см = … см 2 7 см : 3
62 см = … дм … см 9 см * 6
б) Гра «Лабіринт».
– Ось від дуба тягнеться ниточка. Це клубочок котиться. Куди ж він нас приведе?
(Діти прослідковують, куди приведе клубок. Вчитель вивішує завдання «Лабіринт»).
- Куди нас приведе дорога? (До замку). Але якою дорогою треба йти? (Розв’язують приклади, знаходять дорогу).
- Хто ж в замку живе? Ось вона – Олена Прекрасна! (малюнок)
в) Робота в парах.
- Казка закінчується тим, що Івану - царевичу залишається і Жар-птиця, і кінь золотогривий, і прекрасна царівна. Скажіть, чому це так? Який був Іван - царевич? (Відповіді учнів: йому допомагав сірий Вовк, він був добрий, справедливий, жалів свого батька і т. д.)
- Отже, з царівною вони стали жити-поживати. Але де вони можуть жити? Так, в замку. Попрацюйте в парах і сконструюйте з геометричних фігур, що є в конвертах, замок для Івана - царевича та Олени Прекрасної.
- Гарні замки ви сконструювали. Які геометричні фігури ви використали?
- Чи вірне твердження, що це - трикутник? Доведіть.
ІV Підсумок уроку.
Ви і мислили, і придумували, і складали, і конструювали.
- Для Івана - царевича дорогою людиною був батько, заради якого він вирушив у небезпечну подорож. А ви закрийте очі і пригадайте людину, яка для вас є найдорожчою.
- Що ви їй розкажете про сьогоднішній урок?
- Скажіть, якби цар Вислав був сьогодні на уроці, йому сподобалось би, як ви працювали? Я думаю, що він навіть дозволив би вам зірвати ось ці золоті яблучка. (Учні підходять і зривають яблучка з деревця).