Урок "Healthy food. Past Simple" направлений на активізацію лексичних одиниць за темою та розвиток комунікативних вмінь. Надається дієвий спосіб засвоєння неправильних дієслів за змінною таблицею. Ігри, пісні, наочність активізують увагу і мотивують до навчання у великій мірі.
Topic:” Healthy food.”
Past Simple Tense (irregular verbs).”
The objectives: Розвивати комунікативні вміння за рахунок активізації лексики за темою;
Розвивати вміння аудіювати текст;
Розвивати навички монологічного і діалогічного мовлення;
Тренувати неправильні дієслова за допомогою таблиці;
Формувати граматичні навички: вживання Past Simple Tense неправильних дієслів в стверджувальних і питальних реченнях;
Розвивати навички біглого читання;
Мотивувати учнів у висловлюванні своєї особистої думки;
Вчити учнів працювати в парах і групах (інтерактивні форми) ;
Розвивати в учнів культуру здорового способу життя і вживання здорової їжі .
Audio-visual aids: лексична таблиця, фонетичні картки, тематичні картинки, rjvg.nt, м’яч, граматичні таблиці
1. Greeting.
T-»CL;P1 P2; P3 P4
I'm glad to see you, - So are we.
How are you? – I’m fine (perfectly well, pretty fair so-so).
2. Preliminaries. Use these phrases in your speech.
I (don’t) think I am (not) sure It seems to me As far as I can see As far as I know If I am not mistaken I (don’t) know exactly that As for me |
P1 (as the teacher) C1 talk.
P1: Who is absent today?
What’s the matter with (him/her)?
Who is late today?
Is the classroom ready for the lesson?
Are the pupils ready for the lesson?
What date is it today?
3.Warming up. T C1 T: Is it good or bad to be ill? What do you do not to be ill?
Cl: As for me -I do morning exercises:
T: Well, children! Let’s start our lesson! We continue our work at the tropic “Healthy Food”
At our lesson we’ll listen to the story , we’ll discuss it, we’ll read, describe pictures, write, make up dialogues,
do grammar exercises with irregular verbs, recite poems, sing songs with you!
We have a lot to do!
4.Phonecic drill:
The epigraph оf our lesson is the proverb: "An apple a day keeps the doctor away"?
Before you pronounce the proverb correctly let’s do the phonetic drill
bad, absent, an, carrot, animal, apple
drink, day, bread, doctor, different, do
How do you understand this proverb? What does it mean? T Cl
P1 I know exactly that apples have a lot of vitamins. P2 I am sure apples are healthy food.
5. Activation the topic- related lexis
a). The proverb “Tastes differ” T Cl: Translate this proverb.
What poems and songs do you know about different tastes?
Poem “Who likes what?” (in chain)
1.Some of us like brown bread, 2. Some of us like apples,
Some of us like white, Some drink juice at night,
Some of us eat a lot of meat Some of us eat many sweets,
Some don’t think it’s right Some don’t think it’s right.
Song “He likes chicken”
Наочно замість like прикріплюється серце зроблене з паперу, а поряд картинки тієї
їжі, про яку співають учні у пісні
1.He likes chicken, 4. They like hamburgers,
Chicken, chicken He Hamburgers, hamburgers They
And salad too, And pizza too,
Salad too. Pizza too
2.She likes spaghetti Spaghetti, spaghetti She 5.We all like jam,
And pudding too, , Jam, jam We all
Pudding too. And water too,
3. I like chocolate, Water too
Chocolate, chocolate I
And orange too,
Orange too. b).Make – up sentences using the words from the lexical box.
Pattern: I like … but I don’t like.
apple banana salad tea bread sweet spaghetti milk pudding egg juice porridgepotato f ish meat coffeejam tomato orange cookiecheese chocolate ice creamsausage soup water frui t meat pizza chicken toast |
6. Auding.
It seems to me that something is wrong with him. I’ll read it to you.
|
2) While- listening task:
Listen to the letter and try to understand it .(Bчитель читає двічі)
Dear pupils!
My name is Robin Bobby. Listen to my story and teach me how to be healthy
I was not at school last week. I was in bed because I was ill. I couldn’t play,
I couldn’t eat, I couldn’t drink anything.
My mother called a doctor. The doctor said that I ate too much ice – cream that’s
why I was ill.
He asked my mother to buy healthy food. The doctor said that fruit and vegetable
have a lot of vitamins. Meat, eggs, fish and milk help to grow . So mother bought the food that doctor said. Soon I was healthy and went to school.
But I ate so much food that I was ill again. I had a stomachache yesterday.
Bye. Your Robin Bobby.
After the second reading: T Cl talk.
He eats as much as no one can.
He ate a lot of fish, he ate a lot of meat.
He ate a lot of ice- cream and a sweet.
He ate a lot of porridge and ten eggs
And all the cookies Mother had.
He drank a lot juice, he ate a cake
Then said: “I have a stomachache”.
Why did he have a stomachachache? T Cl
If you want to help Robin tell him what healthy food you know and about your healthy way of life.
T Cl
Група ділиться на дві команди. Одна команда одержує завдання написати на дошці назви овочів, а друга команда – назви фруктів. Виграє та команда, яка напише більше слів.
|
|
8.Oral speech.
a). Ask the questions and use the answers on the pictures 1-4.
В режимi T P1 P2 P3 P4 P5: What do you usually eat when you are hungry?
What do you usually drink when you are thirsty?
What do you usually have for dinner ?
What would you like to drink?
1 2 3 4
c). Make – up а dialogue. (На карточках, які вчитель роздає кожній парі, написані опори -
запитання на рідній мові. Під час підготовки учнів учитель проходить між рядами з метою прослухати і допомогти , якщо це потрібно.) Визиваються 3 пари для перевірки.
Dialogue 1
Хто ходить за покупками в твоїй сім’ї?
Яку їду ви купили вчора?
Що ти звичайно маєш на cніданок, ланч, обід та вечерю?
Щоб ти хотів з’їсти та випити?
Dialogue 2
Яку їду ти любиш?
Яку їду ти не любиш?
А твоя мама?
Ти їв суп учора
Чи пам’ятаєш ти подякувати свою маму після сніданку, ланчу, обіду та вечері?
Dialogue 3
Чи ти хороший їдок?
Що ти звичайно їж, коли ти голодний?
Що ти звичайно п’єш, коли хочеш пити?
Що ти їв та пив учора?
9. Relaxation.
T: I am sure that now Robin knows a lot about healthy food. But he doesn’t know how to move. Let’s help him.
Action song “Can you run?’
Can you run? I can run
В якому часі поставлене це запитання? Коли вживається Past Simple Tense?
Past Simple Tense (Irregular verbs).
Present Simple Tense 1 |
Past Simple Tense 2 |
Translation |
take |
took |
брати |
a). повторення вивчених неправильних дієслів в режимі T Cl читання зверху -вниз
P1 Cl читання знизу –вверх.
b)Знімається таблиця 2 Past Simple Tense. Вчитель вказує на дієслово, яке знаходиться в таблиці Present Simple Tense (1 форма неправильних дієслів),
а учень повинен назвати 2 форму неправильного дієслова і скласти з ним речення: P1 take-took – I took a shower yesterday. V2 S
Другий учень повинен висказати свою згоду з тим чи вірно назване неправильне дієслово 2 форми і складено з ним речення:
I agree with you (That’s right)
I don’t agree with you ( That’s wrong)
Таким способом тренується більша частина дієслів
c). Знімається таблиця 1 Present Simple Tense. Залишається тільки таблиця Translation
A ball game - Xто краще знає неправильні дієслова? Вчитель називає неправильне дієслово на рідній мові, кидає м’яч учню, а учень називає 1 і 2 форми неправильних дієслів. Так тренується більша частина дієслів.
11. Подача домашнього завдання
Написання листа Робіну
Dear Robin!
I would like to help you.
Listen about my healthy way of life. I want to tell you about my yesterday’s day.
I (робив) ________my morning exercises.
I (приймав) ____________ a shower.
I (їв) _____ ____________________________________ and
I (пив) _______ ________________________for breakfast.
I (мав) _______ _______________________ for lunch.
I (їв) ______ __________________________________ and
I (пив) _______ ___________________________for dinner.
After dinner I _________ (ходив) for a walk. I (бігав) ________ and (грав) ___________________________
on the sportsground .
_________________________________________________
I (мав) ___________________________________for supper.
In the evening I (плавав) ___________ in the swimming pool ____________________________________________
________________________________________________
Bye ____________________________
12. Підведення підсумків уроку.
13. Виставлення оцінок.