Урок з теми "Їжа". ("Healthy food. Past Simple")

Про матеріал

Урок "Healthy food. Past Simple" направлений на активізацію лексичних одиниць за темою та розвиток комунікативних вмінь. Надається дієвий спосіб засвоєння неправильних дієслів за змінною таблицею. Ігри, пісні, наочність активізують увагу і мотивують до навчання у великій мірі.

Перегляд файлу

Topic:” Healthy food.”

              Past Simple Tense (irregular verbs).”

The objectives:  Розвивати комунікативні вміння за рахунок активізації  лексики за темою;

                            Розвивати вміння  аудіювати текст;

                            Розвивати навички монологічного і діалогічного мовлення;

                            Тренувати неправильні дієслова за допомогою таблиці;

                           Формувати  граматичні навички: вживання Past Simple Tense  неправильних               дієслів в стверджувальних і питальних реченнях;

                           Розвивати навички біглого читання;

                                Мотивувати учнів у висловлюванні своєї  особистої  думки;

                                Вчити учнів працювати в парах і групах (інтерактивні форми) ;

                           Розвивати в учнів культуру здорового способу життя і вживання здорової  їжі .

     Audio-visual aids: лексична таблиця, фонетичні картки, тематичні картинки, rjvg.nt,  м’яч, граматичні таблиці 

 1. Greeting.

T-»CL;P1            P2; P3        P4

Good morning!

I'm glad to see you, - So  are we.

How are you? – I’m fine (perfectly well, pretty fair so-so).

 

2. Preliminaries. Use these phrases in your speech.                      

            I (don’t) think

             I am (not) sure

             It seems to me

            As far as I can see

             As far as I  know

        If  I am not mistaken

      I (don’t) know exactly that

          As for me

P1 (as the teacher)           C1 talk.                  

P1: Who is absent today?

What’s the matter with (him/her)?

Who is late today?

Is the classroom ready for the lesson?                             

Are the pupils ready for the lesson?

What date is it today?

3.Warming up. T        C1 T: Is it good or bad to be ill? What do you do not to be ill?

Cl:        As  for  me          -I  do morning exercises:

  •   go in for sports
  •   play active games;
  •   go for a walk;
  •   run in the morning;
  •   take a cool shower
  •   eat a lot of fruit and vegetables
  •   take  vitamins
  •   eat healthy food.

T: Well, children! Let’s start our lesson! We continue our work at the tropic “Healthy Food”

At our lesson we’ll listen to the story , we’ll discuss it, we’ll read, describe pictures, write, make up dialogues,

do grammar exercises with irregular verbs, recite poems, sing songs with you!

We have a lot to do!

4.Phonecic drill:

The  epigraph оf our lesson is the proverb: "An apple a day keeps the doctor away"?

Before you pronounce the proverb correctly let’s do the phonetic drill

             bad, absent, an, carrot, animal, apple

                         

                                drink, day, bread, doctor, different, do

 

 

 

How do you understand this proverb? What does it mean? T          Cl

P1 I know exactly that apples have a lot of vitamins.   P2 I am sure  apples are healthy food.

5. Activation the topic- related lexis

a). The proverb “Tastes differ” T      Cl: Translate this proverb.

What poems and songs do you know about different tastes?

Poem “Who likes what?” (in chain)                                            

1.Some of us like brown bread,                       2. Some of us like apples,

Some of us like white,                                          Some drink juice at night,

Some of us eat a lot of meat                                Some of us eat many sweets,                                                       

Some don’t think it’s right                                  Some don’t think it’s right.                                                            

 

SongHe likes chicken

Наочно замість like прикріплюється серце зроблене з паперу, а поряд картинки тієї

їжі, про яку співають учні у пісні                             

1.He likes chicken,                                               4. They like hamburgers,

Chicken, chicken     He                                         Hamburgers, hamburgers They

And salad too,                                                          And  pizza too,

Salad too.                                                                 Pizza too

2.She likes spaghetti                                                                                                                                                              Spaghetti, spaghetti  She                                 5.We all like jam,               

And pudding too, ,                                                      Jam,  jam                 We all

Pudding too.                                                                And water too,                                                                                                                         

3. I like chocolate,                                                       Water too

Chocolate, chocolate   I      

And orange too,

Orange too.                                                                                                                                                                                                          b).Make – up sentences using the words from the lexical box.

Pattern: I like … but I don’t like.                                                                                                                                                                                                                                           

 

 apple     banana     salad     tea                                       bread    sweet  spaghetti     milk    pudding  egg  juice    porridge

potato     f ish     meat   coffee                      

jam       tomato    orange  cookie                             

cheese    chocolate     ice cream

 sausage  soup   water     frui t             meat   pizza    chicken     toast


6. Auding.

  1. Pre-listening task. The postman Pechkin gave me a letter from Robin and his photo.

It seems to me that something is wrong with him. I’ll read it to you.

                                                                                                                         

 

2) While- listening task:

Listen to the letter and try to understand it .(Bчитель читає двічі)

Dear pupils!

            My name is Robin Bobby. Listen to my story and teach me how to be healthy

              I was not at school last week. I was in bed because I was ill. I couldn’t play,

              I couldn’t eat, I couldn’t drink anything.

My mother called a doctor. The doctor said that I ate too much ice – cream that’s

why I was ill.

He asked my mother to buy healthy food. The doctor said that  fruit and vegetable

have a lot of vitamins. Meat, eggs, fish and milk help to grow . So mother bought the food that doctor said. Soon  I  was healthy and went to school.

But  I ate so much food that I was ill again. I had a stomachache yesterday.

                 Bye.                                                    Your Robin Bobby.

  1. Past-listening activity.

After the second reading: T      Cl talk.

  1. What was the matter with Robin?
  2. What couldn’t he do?
  3. Who came to Robin?
  4. Why was Robin ill?
  5. What did the doctor say?
  6. What food did Robin’s mother buy for him?
  7. Why was Robin ill again?

7.Acting- out a poem” Robin”(in chain)

Robin, Robin, what a man!

He eats as much as no one can.

He ate a lot of fish, he ate a lot of meat.

He ate a lot of ice- cream and a sweet.

He ate a lot of porridge and ten eggs

And all the cookies Mother had.

He drank a lot juice, he ate a cake

Then said: “I have a stomachache”.

      Why did he have a stomachachache? T       Cl

 If you want to help Robin tell him what healthy food you know and about your healthy way of life.

T       Cl

8.Group work

Група ділиться на дві команди. Одна команда одержує завдання написати на дошці назви овочів, а друга команда – назви фруктів. Виграє та команда, яка напише більше слів.

 

 

 

8.Oral speech.

a). Ask the questions and use the answers on the pictures 1-4.

   В режимi    T        P1        P2          P3          P4          P5: What do you usually eat when you are hungry?         

                                                                                        What do you usually drink when you are thirsty?

                                                                                                                                 What do you usually have for dinner ?

                                                                                           What would you like to drink?

                                                                                                                                        

 

1                              2                                 3                                       4

 

 

 

 

b). Make – up microdialogues using pictures 5,6:

   В режимi  P1         P2   P3        P4  

                         5                                                                   6

                                                                                                 

 

 

 

 

 

 

c). Make – up а dialogue. (На карточках, які вчитель роздає кожній парі, написані  опори -

запитання на рідній мові. Під час підготовки учнів учитель проходить між рядами з метою прослухати і допомогти , якщо це потрібно.) Визиваються 3 пари для перевірки.

 Dialogue 1

Хто ходить за покупками в твоїй сімї?

Яку їду ви купили вчора?

Що ти звичайно маєш на cніданок, ланч, обід та вечерю?

Щоб ти хотів зїсти та випити?

Dialogue 2

Яку їду ти любиш?

Яку їду ти не любиш?

А твоя мама?

Ти їв суп учора

Чи пам’ятаєш ти подякувати свою маму після сніданку, ланчу, обіду та вечері?

Dialogue 3

Чи ти хороший їдок?

Що ти  звичайно їж, коли ти голодний?

Що ти звичайно п’єш, коли хочеш пити?

Що ти їв та пив учора?

 

9. Relaxation.

T: I am sure that now Robin knows a lot about  healthy  food. But he doesn’t know how  to move. Let’s help him.

Action song “Can you run?’

Can you run?                         I can run                          

Can you jump?                       I can jump

Can you dance?                      I can dance

Can you swim?                       I can swim

Can you stand up                   I can stand up    

and can you sit down,           and I can sit down,

turn around                            turn around

and touch the ground?           and touch the ground.       

 

10.Grammar

T: N. asked J. the question: What did you eat and drink yesterday?

В якому часі поставлене це запитання? Коли вживається Past Simple Tense?

Як будується стверджувальна форма речень в Past Simple?  Що ви знаєте про правильні (regular verbs) і неправильні дієслова ( irregular verbs)?

  Past Simple Tense (Irregular verbs).

Тренувальні вправи проводяться на базі зробленої вручну граматичної таблиці, в якій виписані всі вивчені неправильні дієслова . Вона складається з трьох окремих частин.

 

 

       Present  Simple   Tense

                        1

    Past  Simple Tense

             2

              Translation

              take

               took

            брати

 

a). повторення вивчених  неправильних дієслів в режимі T         Cl  читання зверху -вниз   

P1         Cl читання знизу –вверх.

 

b)Знімається таблиця 2 Past  Simple Tense. Вчитель вказує на дієслово, яке знаходиться в таблиці Present  Simple Tense (1 форма неправильних дієслів),

а учень повинен назвати 2 форму неправильного дієслова і скласти з ним речення: P1 take-tookI took a shower yesterday. V2      S

Другий учень повинен висказати  свою згоду з тим чи вірно назване неправильне дієслово 2 форми і складено з ним речення:

I agree with you (That’s right)

 I don’t agree with you ( That’s wrong)      

Таким способом тренується більша частина дієслів

 

c). Знімається таблиця 1 Present  Simple Tense. Залишається тільки таблиця Translation

A ball game - Xто краще  знає неправильні  дієслова?  Вчитель називає неправильне дієслово на рідній мові, кидає м’яч учню, а учень називає 1 і 2 форми неправильних дієслів. Так тренується більша частина дієслів.

 

11. Подача домашнього завдання

Написання листа Робіну                                                

                    Dear Robin!

I would like to help you.

Listen about my healthy way of life. I want to tell you about my yesterday’s day.

            I (робив) ________my morning exercises.

            I (приймав) ____________  a shower.  

I (їв) _____  ____________________________________ and

I (пив) _______  ________________________for breakfast.

I (мав) _______  _______________________ for lunch.                                                      

I (їв)  ______  __________________________________ and

I (пив) _______  ___________________________for dinner.

After dinner I  _________ (ходив)  for a walk.  I (бігав) ________  and   (грав)                      ___________________________                

on the sportsground .

_________________________________________________

I (мав) ___________________________________for supper. 

In the evening I (плавав) ___________ in the swimming pool ____________________________________________ 

________________________________________________                                   

 

        Bye                      ____________________________

 

12. Підведення підсумків уроку.

13. Виставлення оцінок.

 

 

doc
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
1572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку