Тема. Звук [Х] . Позначення його буквами Хх. Читання складів і слів з ними.
Мета навчальна:
-ознайомити учнів з новою буквою;
-формувати уявлення про її назву та звукове значення;
-виробляти навички читання прямих і зворотних складів, слів з буквою [Х] (ха).
Розвивальна:
-розвивати уміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів;
-збагачувати словниковий запас учнів;
-розвивати зорову, слухову, смислову пам'ять;
-активізувати пізнавальну діяльність учнів;
-формувати аудіативні навички, артикуляційний апарат дітей;
-залучати до вивчення рідної мови;
-розвивати мовлення і мислення дітей.
Виховна:
-виховувати бажання вчитися, самостійність;
-виховувати дбайливе ставлення до природи.
Ключові компетенції:
Уміння вчитися: учень вміє організовувати та контролювати свою навчальну діяльність; виконує розумові операції й практичні дії; володіє вмінням й навичками самоконтролю; прагне здобувати нові знання; має власну думку, обГрунтовує її.
Комунікативна: здатність успішно користуватися мовою в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу; прагнення збагачувати словниковий запас; добре володіти усним і писемним мовленням.
Соціокультурна: охоплює загальнокультурний розвиток дітей, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі, громадянське та естетичне виховання.
Хід уроку
Діти сидять по групам
- Сьогодні на уроці вам потрібні будуть максимум ваших уявлень і фантазій. Ось, наприклад, уявіть, що це:
- Що таке хмари? Звідки вони з’являються на небі?
Учні пригадують, що таке хмари. Учитель додає, що це скупчення краплин води. Коли хмара переповнена , то вони випадають у вигляді дощу, снігу, граду, роси.
- Щоб почати весело заняття наше, давайте прочитаємо віршик по малюнках.
- Ви помітили,яка буква трапляється частіше?
- Так,літера «ХА». Це її ім’я. А звук має «Х».
- Який це звук,голосний чи приголосний?
- Нагадайте якими бувають приголосні звуки?
Хвилинка релаксу - Відпочиньте під приємну спокійну мелодію
-Послухайте віршик, який звук у ньому найчастіше повторюється, то і є наш новий звук.
--А щоб почули всі ви цей звук, сядьте рівненько, ручки на партах і всі уважно слухають.
ХУДОЖНИЦЯ
Я малюю. Ось хатинка, Над хатинкою хмаринка, Хризантеми біля хати Ще й барвіночок хрещатий. А за хатою – садочок, Там травичка й холодочок. В холодочку Харитинка Гарну вишила хустинку.
- Діти,що ж це таке-хризантеми? (Квіти) - Хто може дати точну назву? (Рослина) - Які ви знаєте ще рослини,квіти,ягоди,фрукти,овочі, в яких є літера Х? ……. Хурма, хміль,горох
- Розгляньте велику і малу букви Х, х, порівняйте їхні форми і розмір. - Порівняйте форму літер Х – К, Х – У. Що в них спільне? Чим відрізняються?
- Давайте за допомогою Лего побудуємо цю букву. - Як ви гадаєте,який колір має ця буква? (показують цеглинку Лего) - А запах який має? (припущення учнів) Довести до того,що має запах рослин,квітів.
Гра з м’ячиком «Моє слово останнє». (діти називають слова, де трапляється буква Х)
хрущ,хом’як,єхидна) - Скільки слів назвали хлопці? 5
Гра для дівчаток (халат,художник,хом’як,хліб) - Скільки слів назвали дівчатка? 4 - Який висновок ми можемо зробити за допомогою цих циф? (що 5 більше за 4 на 1) - Який приклад ми можемо скласти з цими цифрами на знаходження суми? (5+4=9) Скласти учні можуть за допомогою роздаткового матеріалу,що роздасть вчитель
Індивідуальна робота Надрукувати Намалювати Дати пояснення Скласти речення
учень звуковий аналіз та наголос.
- Діти,скажіть ,де можуть рости рослини? (в лісі,в саду,на городі,на клумбі,на полі)
(діти по черзі виходять до дошки) Зразок
(читає кожна група по черзі). Перед тим як читати кожна група скаже свою назву. Обов’язково має бути літера Х.
- Сьогодні на уроці ми вивчали букву… - Вона позначає звуки… - Про що читали на уроці?
В кого не було труднощів на уроці,кріплять промінці до сонечка.В кого були невеличкі труднощі-для пташки кріпить пір’їнки.
|
А за хатою – садочок, Там травичка й холодочок. В холодочку Харитинка Гарну вишила хустинку.
|
|
|