6 клас
Тема уроку. Гігієна житла. Побутова техніка для прибирання житла.
Мета уроку:
навчальна: забезпечити засвоєння учнями понять «гігієна житла», загальних відомостей про правила прибирання житла та пристрої, які допомагають у прибиранні, формувати позитивне ставлення до трудової діяльності, бажання створювати у своєму житті красу та ідеальні умови фізіологічного комфорту, закріплювати прагнення послідовного досягнення своєї мети у роботі;
розвивальна: розвивати пізнавальні інтереси до побутової техніки, спостережливість та самоконтроль, критичне мислення, допитливість, навички аналізу, порівняння;
виховна: виховувати культуру праці, бережливе ставлення до обладнання.
Обладнання, матеріали та наочність: підручники, інформаційні посібники, презентація.
Тип уроку: комбінований.
Структура уроку:
І.Організаційний момент----------------------------------------------------------- 2хв
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів --------------------------------------------6хв
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів -----------------------------------4хв
ІV. Вивчення нового матеріалу---------------------------------------------------35хв
V. Закріплення нових знань, умінь та навичок учнів----------------------35хв
VІ. Підсумок уроку--------------------------------------------------------------------6хв
VІІ. Домашнє завдання--------------------------------------------------------------2хв
Хід уроку
І.Організаційний момент.
Перевірка наявності учнів, готовності їх до уроку, створення позитивного емоційного настрою.
Пролунав гучний дзвінок
Починаємо урок.
Будем разом працювати,
Щоб знання хороші мати!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Інтелектуальна розминка—гра «Дешифратор»
Із запропонованих літер скласти слово:
РАБИПРИННЯ—(ПРИБИРАННЯ)
Чому саме це слово зашифроване?
Загадки
1.У повітрі він літає,
На предмети всі сідає.
Прибираєм до знемоги,
Чисто вимиєм підлогу,
Боремося з усіх сил —
А в квартирі знову … (пил)
2.Пан у куточку сумує, хто запросить—з тим танцює. (Віник)
3.Все сміття попідбирає й порошинки позбирає. (Пилосос)
Отже, сьогодні на уроці ми ознайомимося з такими поняттями як прибирання житла, миючі засоби, догляд за побутовою технікою, побутова техніка для прибирання житла.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
З давніх-давен людина прагнула до краси, затишку у своїй оселі. Навіть прадавні люди відтворювали своє захоплення природою в наскальних малюнках. Далеко людина пішла у своєму розвитку: її будинки стали цегляними та бетонними, з’явилися меблі та сучасне обладнання. Але прагнення мати чистий та охайний дім, правильно за ним доглядати повинні всі.
Приємно, коли в кімнаті чисто і затишно. Але для того, щоб тримати житло в чистоті, потрібно чимало праці та часу. Важливо, що поради, наведені нижче, допоможуть вам раціонально використати свій час, краще організувати прибирання в квартирі.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Вчитель. Гігієна -- практика підтримки чистоти з метою забезпечення доброго здоров’я. Слово походить від імені Гігіеї, грецької богині здоров’я, чистоти і санітарії.
1.Прибирання житла. Послідовність дій під час прибирання житла.
Вчитель. Підтримання чистоти в приміщенні вимагає щоденної клопіткої праці всіх без винятку членів сім’ї. Сучасна промисловість значно полегшує домашню роботу, випускаючи для її виконання необхідну продукцію, а саме: інвентар для прибирання (відра, щітки, швабри, йоржики, мітли); розхідні матеріали (серветки для прибирання, губки, ганчірочки, рукавиці для захисту рук); побутову хімію.
Прибирання поділяють на щоденне, щотижневе і генеральне.
Завдання учням. Користуючись текстом підручника на сторінці 236-237, записати в зошит, що в себе включає щоденне та щотижневе прибирання.
Самостійна робота. Заповнити таблицю.
Щоденне прибирання |
Щотижневе прибирання |
|
|
2. Догляд за меблями (м’якими та корпусними)
Робота в парах (інтерактивна частина заняття)
Алгоритм роботи
Об’єднати дітей у пари.
Кожній парі дати завдання (догляд за м’якими меблями, догляд за корпусними неполірованими меблями, догляд за полірованими меблями, догляд за лакованою паркетною підлогою, догляд за квітучими рослинами)
Запропонувати учням опрацювати самостійно текст підручника, с.237-238, та розглянути мал.138, с.238.
Постановка проблеми.
Вчитель. Як ви думаєте, чому потрібно прибирати пил з кімнатних рослин?
Яке значення кімнатних рослин? Які з кімнатних рослин є у вашій оселі?
3. Асортимент швабр для миття підлоги та прибирання ванної кімнати та кухні.
Робота з підручником на ст.238 розглянути мал..138 та порівняти різні види швабр.
Постійного і ретельного догляду потребують і місця загального користування—вбиральня, ванна кімната, коридор, кухня. Для полегшенню догляду за даними приміщеннями потрібно користуватися миючими засобами. Сучасні миючі засоби видаляють іржу, вапняний наліт та знищують мікроби.
Розглянути мал..139 на сторінці 239, де показано різноманітні засоби для підтримання чистоти вбиральні (туалетної кімнати).
4. Побутова техніка для прибирання житла та особливості догляду за побутовою відеотехнікою.
До побутової відеотехніки для прибирання житла належать пилососи, парові швабри та парогенератори.
Завдання учням. Розглянути мал..141 на ст.243, де зображено різні види пилососів.
Парова швабра досить охайно прибирає важкодоступні місця за рахунок різних насадок, що входять до комплекту приладу. Досконалий пароочисник швабри проводить прибирання без хімічних засобів, знищує пилових кліщів, мікроби, цвіль, що дуже важливо для людей, схильних до алергії.
Парогенератор—здійснює чищення парою для будь-яких поверхонь. Ця пара зробить чистими і блискучими вікна, дзеркала, душові кабіни, кахель, видалить застарілі плями.
5. Ознайомлення із загальними правилами безпеки користування побутовою технікою для прибирання житла на ст.248-249 підручника.
6.Фізкультхвилинка
Всі рівненько в класі стали,
Виправляємо поставу.
На носочках піднялися
І до стелі дотяглися.
Потім пальчиками вміло
Доторкнулись до підлоги,
Повернулись вправо, вліво
Знову випрямили ноги.
Так ще двічі повторили
І за парти тихо сіли.
V. Закріплення матеріалу. Виконання практичної роботи№1.
«Ознайомлення з різними видами інвентарю та миючими і чистячими засобами для прибирання житлових приміщень» (Інструкція для виконання практичної роботи на ст..242-243 підручника)
Інструменти та матеріали: картки-завдання із зображенням різних видів інвентарю для миючих і чистячих засобів для прибирання житлових приміщень, зразки миючих засобів, етикетки з інструкціями для миючих засобів, інструкції щодо їх використання, рекламна продукція для прибирання приміщень.
Послідовність виконання роботи:
Назва інвентарю та миючих і чистячи засобів для прибирання житлових приміщень |
Призначення інвентарю та миючих і чистячи засобів для прибирання житлових приміщень |
|
|
Рефлексія
Картка самооцінки
Як добре я працював зі своїми товаришами? |
Завжди |
Звичайно |
Іноді |
Ніколи |
Я співпрацював з іншими, коли ми працювали над досягненням загальних цілей |
|
|
|
|
Я ретельно працював над завданням |
|
|
|
|
Я висловлював свої ідеї |
|
|
|
|
Я вносив конструктивні пропозиції, коли мене просили про допомогу |
|
|
|
|
Я підбадьорював інших |
|
|
|
|
Виконання практичної роботи №2.
«Ознайомлення з будовою та паспортними даними пилососа»
Інструменти та матеріали: пилосос, інструкція з експлуатації, паспорт пилососа.
Послідовність виконання роботи
Назва насадки |
Призначення насадки |
|
|
Рефлексія
Підкресліть те, що вважаєте правильним для себе.
№ |
Питання |
Відповіді |
1 |
Я прийшов на заняття: |
оптимістичним похмурим веселим байдужим зацікавленим |
2 |
На занятті був матеріал: |
цікавий непотрібний корисний |
3 |
Заняття мені допомогло: |
розслабитися виявити свої найкращі якості здобути знання звернутися до літератури усунути особисті обмеження не допомогло |
4 |
Я пішов із заняття: |
веселим похмурим втомленим натхненним |
5 |
Від наступного заняття я чекаю: |
особистісних вражень нічого нових знань спонукання до роботи над собою |
VІ. Підсумок уроку .
Отже, діти, на сьогоднішньому уроці ми ознайомилися із загальними правилами підтримання чистоти в приміщенні, побутовими приладами для підтримання чистоти житла та виконали дві практичних роботи.
VІІ. Домашнє завдання
Прочитати с.236-250 підручника.
Високий рівень: підібрати загадки про побутову техніку для прибирання житла.