Урок з трудового навчання на тему '' Композиція Пори року'' з пластиліну

Про матеріал
Формувати в учнів уміння працювати з пластиліном; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності, уяву; вчити контролювати і коригувати свої дії, орієнтуючись на зразок, ефективно співпрацювати як з учителем, так і з однолітками, поважати в спілкуванні партнера і самого себе; виховувати посидючість, вміння дружити, любов до навколишнього світу.
Перегляд файлу

Тема: Робота з пластиліном. Композиція ‘’ Пори року’’.

Клас: 2-А

Мета: формувати в учнів уміння працювати з пластиліном; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності, уяву; вчити контролювати і коригувати свої дії, орієнтуючись на зразок, ефективно співпрацювати як з учителем, так і з однолітками, поважати в спілкуванні партнера і самого себе; виховувати посидючість, вміння дружити, любов до навколишнього світу.

Обладнання: пластилін, картон, клей, стеки, дощечки для пластиліну, ілюстрації із зо­браженням зимових, весняних, осінніх та літніх пейзажів.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо ознайомлення з прийомами роботи з пластиліном, будемо навчатися нового прийому ліплення з пластиліну — барельєфа — ліплення зображення на плоскій пластині. Ми з вами вже ліпили з пластиліну. А який матеріал ще використовують для ліплення? (Відповіді дітей.)

— Так, можна ліпити із тіста, із глини, із вогкого піску на пляжі, із снігу.

— А ще ми згадаємо, як потрібно ставитися до рослин, дерев. Давайте відгадаємо загадки , і дізнаємося як називатиметься наша композиція.

1.Привітанням журавля я пробуджую поля,

Небеса і ручаї та заквітчую гаї.

Відгадали , хто вона, ця красуня чарівна ?

(Весна)

2.Сонце пече, і липа цвіте,

Вишня поспіває, коли це буває?

(Влітку)

3.У садку, у гаях блукає,  
Жовті шати одягає. 
Золотисту стелить постіль, 
Жде сестрицю білу в гості.
(Осінь)

4.Прийшла до нас бабуся  
У білому кожусі,
Поля причепурила, 
Пухнастим снігом вкрила. 
Вгадайте, хто вона, 
Бабуся чепурна?
(Зима)

— Так, наша композиція називається «Пори року».

2. Вступна бесіда

— Яка пора року вам подобається найбільше?

— Чи можна відповісти на це запитання? Чому?

— Кожна пора року чимось подобається: взимку це — зимові розваги, свято Нового року, навесні — все розцвітає, стає тепло, влітку — канікули, можна купатися, засмагати, ласувати ягодами, а восени — врожай фруктів та овочів, чудові краєвиди та ін.

— Що можна зобразити на вашій композиції? (Відповіді дітей.)

Я пропоную вам послухати вірші про пори року відомих українських поетів.

  1. Надійшла весна прекрасна ,

Многоцвітна,тепла, ясна,

Наче дівчина в вінку,

Зазвіли луги, діброви,

Повно гомону й розмови

І пісень в чагарнику. (І. Франко)

  1. Теплий дощ умиє конюшину,

Закружля кульбабин парашут.

Літо з повним кошиком ожини .

Йде до нас у крапельках дощу.

  1. Осінь

Листя стало золотим,

На полях туман,як дим,

Сірий дощикнакрапає,

Сумом землю огортає,

В вирій пташки відлітають,

І листочки опадають .

У туманах , вся у росах

Осінь йде золотокоса.

  1. Зима

Хуртовина замітає ,

Дід Мороз за ніс щипає,

І сьогодні вранці тато Нам ялинку вніс до хати

А з гори летять малята,

Хто на лижах , хто в санчатах,

Бо зима до нас прийшла,

Сніг і кригу принесла.

Фізкультхвилинка

3. Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

На дошці — ілюстрації із зображенням зимового лісу та окремих дерев, весняного лугу, літньої галявини та осіннього гайка.

— Розгорніть підручник на с. 91, розгляньте зразки композицій. Спробуйте виготовити композицію тієї пори року, яка вам найбільше подобається.

На картон-основу тонким шаром нанесіть пластилін. Згадайте, які кольори переважають улюбленої пори року. Від цього залежатиме вибір кольорів пластиліну.

Скачайте ковбаски і викладіть стовбур з гілками. Скачайте кульки, надайте їм форми листя й «одягніть» гілки. Стекою зробіть прожилки на листі.

Доповніть композицію травою і квітами, хмарами, птахами. Дерево навесні прикрасьте квітами, а влітку — плодами.

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Після повторення правила безпечної роботи з пластиліном учні починають працювати. Учитель за потреби надає допомогу.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

— Розкажіть про свою композицію.

— Чому саме цю пору року вирішили зобразити?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого ми навчалися сьогодні на уроці?

 

 

 

 

doc
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
1531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку