Тема: Робота з пластиліном. Композиція ‘’ Пори року’’.
Клас: 2-А
Мета: формувати в учнів уміння працювати з пластиліном; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності, уяву; вчити контролювати і коригувати свої дії, орієнтуючись на зразок, ефективно співпрацювати як з учителем, так і з однолітками, поважати в спілкуванні партнера і самого себе; виховувати посидючість, вміння дружити, любов до навколишнього світу.
Обладнання: пластилін, картон, клей, стеки, дощечки для пластиліну, ілюстрації із зображенням зимових, весняних, осінніх та літніх пейзажів.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні на уроці ми продовжимо ознайомлення з прийомами роботи з пластиліном, будемо навчатися нового прийому ліплення з пластиліну — барельєфа — ліплення зображення на плоскій пластині. Ми з вами вже ліпили з пластиліну. А який матеріал ще використовують для ліплення? (Відповіді дітей.)
— Так, можна ліпити із тіста, із глини, із вогкого піску на пляжі, із снігу.
— А ще ми згадаємо, як потрібно ставитися до рослин, дерев. Давайте відгадаємо загадки , і дізнаємося як називатиметься наша композиція.
1.Привітанням журавля я пробуджую поля,
Небеса і ручаї та заквітчую гаї.
Відгадали , хто вона, ця красуня чарівна ?
(Весна)
2.Сонце пече, і липа цвіте,
Вишня поспіває, коли це буває?
(Влітку)
3.У садку, у гаях блукає,
Жовті шати одягає.
Золотисту стелить постіль,
Жде сестрицю білу в гості.
(Осінь)
4.Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі,
Поля причепурила,
Пухнастим снігом вкрила.
Вгадайте, хто вона,
Бабуся чепурна?
(Зима)
— Так, наша композиція називається «Пори року».
2. Вступна бесіда
— Яка пора року вам подобається найбільше?
— Чи можна відповісти на це запитання? Чому?
— Кожна пора року чимось подобається: взимку це — зимові розваги, свято Нового року, навесні — все розцвітає, стає тепло, влітку — канікули, можна купатися, засмагати, ласувати ягодами, а восени — врожай фруктів та овочів, чудові краєвиди та ін.
— Що можна зобразити на вашій композиції? (Відповіді дітей.)
— Я пропоную вам послухати вірші про пори року відомих українських поетів.
Многоцвітна,тепла, ясна,
Наче дівчина в вінку,
Зазвіли луги, діброви,
Повно гомону й розмови
І пісень в чагарнику. (І. Франко)
Закружля кульбабин парашут.
Літо з повним кошиком ожини .
Йде до нас у крапельках дощу.
Листя стало золотим,
На полях туман,як дим,
Сірий дощикнакрапає,
Сумом землю огортає,
В вирій пташки відлітають,
І листочки опадають .
У туманах , вся у росах
Осінь йде золотокоса.
Хуртовина замітає ,
Дід Мороз за ніс щипає,
І сьогодні вранці тато Нам ялинку вніс до хати
А з гори летять малята,
Хто на лижах , хто в санчатах,
Бо зима до нас прийшла,
Сніг і кригу принесла.
Фізкультхвилинка
3. Демонстрування та аналіз зразка
Інструктаж учителя
На дошці — ілюстрації із зображенням зимового лісу та окремих дерев, весняного лугу, літньої галявини та осіннього гайка.
— Розгорніть підручник на с. 91, розгляньте зразки композицій. Спробуйте виготовити композицію тієї пори року, яка вам найбільше подобається.
На картон-основу тонким шаром нанесіть пластилін. Згадайте, які кольори переважають улюбленої пори року. Від цього залежатиме вибір кольорів пластиліну.
Скачайте ковбаски і викладіть стовбур з гілками. Скачайте кульки, надайте їм форми листя й «одягніть» гілки. Стекою зробіть прожилки на листі.
Доповніть композицію травою і квітами, хмарами, птахами. Дерево навесні прикрасьте квітами, а влітку — плодами.
Після повторення правила безпечної роботи з пластиліном учні починають працювати. Учитель за потреби надає допомогу.
IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
— Розкажіть про свою композицію.
— Чому саме цю пору року вирішили зобразити?
V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Чого ми навчалися сьогодні на уроці?