Урок з трудового навчання в 3 класі "ВИГОТОВЛЕННЯ ОБ'ЄМНИХ ФІГУР ІЗ ДРОТУ. ПРИЙОМИ РОБОТИ. БЕЗПЕКА ПРАЦІ. «ДРОТЯНЕ ДЕРЕВО» "

Про матеріал

Конспект уроку навчальна мета якого - ознайомити учнів з дротом та інструментами, необхідними для роботи з ним; вчити вимірювати, скручувати, загинати дріт; виконувати технологічні операції плетіння з дроту з дотриманням правил ТБ і технологічної послідовності операцій; сприяти розвитку навичок співпраці з однокласниками при виконанні роботи в різних ситуаціях; розвивати уяву, дрібну моторику пальців рук; виховувати працелюбність, акуратність у роботі, естетичний смак.

Перегляд файлу

Урок трудове навчання

ВИГОТОВЛЕННЯ ОБ'ЄМНИХ ФІГУР ІЗ ДРОТУ. ПРИЙОМИ РОБОТИ. БЕЗПЕКА ПРАЦІ. «ДРОТЯНЕ ДЕРЕВО»

Мета: ознайомити учнів з дротом та інструментами, необхідними для роботи з ним; вчити вимірювати, скручувати, загинати дріт; виконувати технологічні операції плетіння з дроту з дотриманням правил ТБ і технологічної послідовності операцій; сприяти розвитку навичок співпраці з однокласниками при виконанні роботи в різних ситуаціях; розвивати уяву, дрібну моторику пальців рук; виховувати працелюбність, акуратність у роботі, естетичний смак.

Обладнання: тонкий м'який дріт; круглогубці; плоскогубці; ґудзики; паперовий горщик; презентація; дротяне дерево, картки із завданням; квіточки із паперу, пластилін, картинки, зразки виробів, підручник «Трудове навчання» (В. Сидоренко, Н. Котеленець, 3 кл., 2014).

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Дихальна гімнастика (на початку уроку (за О. Дубогай))

(черговий в класі проводить дихальну гімнастику)

День тижня середа, за розкладом 4 урок

Вдих – носом.

Видих – ротом.

Вдихаємо носом і затримуємо дихання на 20 с (учні мовчки рахують до 20)

На видиху голосно рахуємо 31, 32, 33, 34

2. Створення позитивного настрою на уроці.

Привітання

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

Встаньте, дітки всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

 (Учні сідають на стільці, які стоять кругом)

3. Слово вчителя.

— Діти, а вам відомо, що усмішка може творити справжні дива? Ось ми в цьому зараз переконаємося. Уважно подивіться навколо себе, знайдіть те, що не можна зразу побачити та покажіть один одному свою знахідку (під стільцем кожної дитини є різнокольорові квіточки). Об’єднайтеся в групи за кольором квітки, бо надалі на уроці ви працюватимете групами.

4. Підготовка робочих місць груп до уроку.

5. Повторення правил з техніки безпеки на уроці

(Гра «Я почну казати, а ти продовж…»)

  • Тримай робоче місце .... (у порядку).
  • Уважно слухай інструктаж .... (вчителя).
  • Починай роботу лише ....(з дозволу вчителя).
  • Під час роботи не розмахуй....(інструментами).
  • Після закінчення роботи перевір....(порядок на робочому столі).

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми і мети уроку

1.Ребус

  Подумайте. Розгадавши ребус, ви дізнаєтесь, з яким матеріалом на уроці будемо працювати.

 

IMG_256IMG_256IMG_256IMG_256IMG_256

 

— Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з таким матеріалом, як дріт, його властивостями, використанням у повсякденному житті та інструментами, які необхідні для роботи з дротом. Навчимося  прийомам безпечної роботи із ним.

  1. Розповідь з елементами бесіди.

Скажіть, будь ласка, що ви бачите на столах? (Перед дітьми лежать відрізки дроту).

— Подивіться на зразки дроту, які лежать перед вами.

Як, на вашу думку, існує він в природі в готовому вигляді? 

З чого тоді виготовляють дріт?

Чому він має різний колір?

(Показ презентації. Робота за підручником (с. 80-81))

— Дріт — це металевий виріб у вигляді гнучкої нитки або тонкого прута, значної довжини (діаметром до 8 мм). А назва така походить від німецького слова  Draht («дріт»), утвореного від дієслова drehen — «крутити», «повертати».

Його отримують шляхом прокатування, протягування, і волочіння (витягування) через отвори, які послідовно зменшують, за допомогою спеціальних пристроїв та механізмів на металургійних заводах. Він буває круглого, шестикутного, квадратного, овального та трапецієподібного перетину. А от виготовляють дріт зі сталі, міді, алюмінію, нікелю, титану, цинку, вольфраму, золота, срібла та інших металів. Випускають його у промисловості різного діаметру. Останнім часом дріт активно входить у сферу художньої творчості.

Від того, з якої групи металів (чорних чи кольорових) зроблений дріт, залежить його колір та властивості.

   Стальний дріт твердий, сірого кольору, Цвяхи, гвинти, шурупи, шайби, пружини, колючий дріт, скоби, штифти, ланцюги, металеві щітки і йоржі, шпильки — все це зроблено зі стального дроту.

Мідний — червоного кольору, середньої твердості; алюмінієвий — білого, м’який. Такий дріт легко згинати, скручувати, а тому легко виготовити безліч виробів.

Алюмінієвий та мідний дріт найчастіше використовують для

виготовлення електричних проводів, кабелів, шнурів, обмоток двигунів.

Із золотого, срібногой  мідного дроту плетуть красиві і витончені ланцюжки. Прості ланцюжка виготовляють на верстатах-автоматах, а фігурні вручну.

 

Для роботи з дротом використовують різні інструменти. Відрізають дріт гострогубцями. Якщо ви будете різати дріт ножицями, навіть дуже тонкий, то вони затупляться і ними потім не зможете  різати папір, картон, тканину. Плоскогубці допомагають  зігнути дріт під кутом. Круглогубці використовують для згинання криволінійних форм.

3. Робота в групах.

— А ось що саме будемо робити сьогодні з дроту — відгадайте.

ˑ— Зараз попрацюймо в парах.

1 група

Утворіть та прочитайте слово, замінивши кожну цифру потрібною буквою.

3  4  5  40  6  8

2 4 1 =

о

201 - 196 =

р

(160 – 140) 2 =

а

9 9 + 64 : 8   =

б

280 : 7 : 1=

е

(148 – 100) : 8 =

в

0 + 9 : 3 =

д

 

2 група

Утворіть та прочитайте слово, замінивши кожну цифру буквою за її місцем в українському алфавіті:

 

6  7  21  7  3   19

 

 

3 група

Утворіть слово, використовуючи першу літеру даних слів:

Директор, екран, равлик, екскаватор, верблюд, очерет

— Отже, яке слово отримали ? (учні кожної групи дають відповідь)

— Сьогодні на уроці ви навчитеся виготовляти дерево з дроту.

4. Створення "асоціативного куща"

Що ви уявляєте, коли ми говоримо слово «Дерево»?  З чим воно у вас асоціюється? (Тепло, їжа, відпочинок, .......

 

 

 

                              

IMG_256  

 

 

— Так дерево задовольняє багато людських потреб, а тому люди здавна вшановували його, дбайливо відносилися до нього.

Воно і повітря очищає

Вдень від спеки захищає,

Ще від вітру та негоди

Є частиною природи.

5. Фізкультхвилинка «Дерево»

Давайте уявимо себе деревцями, покажемо, як вони ростуть.

Ми берізки і кленці.

В нас тоненькі стовбурці. (встати)

Ми в стрункі стаєм рядки,

Виправляєм гілочки. (руки вперед, в сторони)

Ледь зіпялись з корінців, (потягування)

Дістаємо промінці.

Ми стискаєм їх вогонь (вправи для пальців рук)

В зелені своїх долонь.

Хилять свіжі вітерці (нахили)

Вліво-вправо стовбурці.

Ще в верхівки кожен ряд. (вправи для шиї, нахил вперед-назад)

6. Показ дітям зразка та його аналіз.

— Перед початком роботи розгляньте зразок дротяного дерева. Що буде мати ваше деревце? Які матеріали необхідно мати для роботи на уроці?

— Як виготовити дротяне дерево?

7.Технологія виготовлення виробу.

Робота за технологічною карткою

1. Приготуйте відрізки тонкого мідного дроту для гілочок: 5(7) штук по 18 см, 5(7) штук по 15 см, 5(7) штук по 12 см.

2. На кожний відрізок дроту нанизуйте ґудзик та закріплюйте його так, як показано на малюнку.

3. Скручуйте між собою по три відрізки в гілочки,

4. Потім поступово на різній відстані від верхівки вкручуйте їх у стовбур.

5. Через круг (землю) протягти стовбур деревця.

6. Розправте крону з гілками.

7. За допомогою пластиліну закріпіть стовбур

8. Поставте деревце в горщик.

8. Робота з картинками.

Встановлення послідовності виготовлення виробу.(за допомогою картинок, які виставлені на дошці).

 — Даваймо розташуємо малюнки в правильній послідовності на дошці.

 А тепер згадаємо всі етапи роботи. Це буде вам алгоритмом для роботи над деревом.

9. Інструктаж учителя. Ознайомлення з правилами безпеки під час роботи.

— Працюючи з дротом, слід дотримувати певних правил безпеки.

Давайте з вами подумаємо і скажемо, яких правил безпеки, на вашу думку, треба вам дотримуватись при роботі з дротом.

(Учні називають правила безпеки).

— А тепер ознайомтеся з правилами, які написані в пам'ятці. Чи правильно ви їх назвали? Що ще не сказали?

Робота з пам'яткою

• Під час роботи з дротом будьте обережними, щоб згинаючи його, не подряпати пальці.

• Виконуючи робочі дії з дротом, не наближайте його до свого обличчя, або обличчя сусіда, не беріть дріт до рота.

• Під час відрізання дроту ту частину, яку відрізують, потрібно спрямовувати вниз до підлоги.

• Відрізати дріт слід гострогубцями.

• Дріт можна використовувати тільки для роботи.

• Під час роботи з дротом та інструментами не дозволяється вставати зі свого місця.

ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Самостійна практична робота учнів в парах.

А тепер попрацюймо в парах.

Перед початком роботи визначтеся, хто що буде робити.

(Під час самостійної роботи вчитель спостерігає за виконанням завдання, допомагає окремим учням.)

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

— Подивіться на вашу роботу.

Чи схожі ваші дерева на справжні ?

Чи сподобалося вам створювати їх власними руками? Чи гарні вони?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— З яким же матеріалом ви ознайомилися на уроці?

— Які вироби ви можете робити самостійно з дроту?

— Де ми вже з вами використовували дріт?

РЕФЛЕКСІЯ

— Кожен з вас на початку уроку знайшов квіточку. А тепер ця квітка допоможе визначити ваш настрій.

Якщо у вас гарний настрій і від уроку ви отримали задоволення, то намалюйте на ній посмішку.

А деревце, яке зображене у нас на дошці, хай також зацвіте яскравими цвітом. Давайте його разом прикрасимо вашими квітками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література та інтернет- ресурси:

  1. Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.

  https://uk.wikipedia.org/wiki/Дріт

  1. Дерево. Картинка

https://afez.ru/zagadki-dlya-detej-s-otvetami/derevya

  1. Загадки про рослини, дерева, овочі (з відповідями)

http://doshkolenok.kiev.ua/zagadki/963-zagadky-pro-roslyny.html

  1. Дерево. Картинка

https://afez.ru/zagadki-dlya-detej-s-otvetami/derevya

5. Привітання.  Привітання і фізкультхвилинки

http://privtannja-fzkulthvilinki.mozello.com/privtannja/

6. Ребус. Генератор ребусів

 http://www.rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&enter=1

  1. В. Сидоренко, Н. Котеленець. Підручник Трудове навчання - 3 клас Харків «Сиция» 2013 р.
  2. Толмачова М. В. Трудове навчання. 3 клас (за підручником В. К. Сидоренка, Н. В. Котеленець, О. В. Агєєвої). — Х. : Вид. група «Основа», 2014. — 95, [1] с. — (Серія «Початкова школа. Мій конспект»).

9.  ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 3 КЛАС. Розробки уроків за підручником В. К. Сидоренка - 2014 рік

subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/24.html

10. Українська абетка. Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.

https://uk.wikipedia.org/wiki/Українська_абетка

11. Фізкультхвилинки на уроках у початкових класах

  https://vseosvita.ua/library/fizkulthvilinki-na-urokah-u-pocatkovih- klasah- 53683.html

 

docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
2752
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку