урок з трудового навчання, Виготовлення закладки в книжку.

Про матеріал
Тема. Виготовлення закладки в книжку. Об’єкт праці. Закладка для підручника. Обладнання. Зразки закладок, зображення першої бібліотеки, кросворд. Інструменти та матеріали. Кольоровий папір, ножиці, олівці, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка Тип уроку. Комбінований
Перегляд файлу

Тема. Виготовлення закладки в книжку.

Об’єкт праці. Закладка для підручника.

Мета. Розвивати вміння заготовляти однакові деталі різними засобами; компонувати деталі малюнка; відпрацьовувати вміння плести вироби у 3—4 рядки, а також вміння добирати в роботі поєднання кольорів; вчити раціонально використовувати матеріал; виховувати охайність, самостійність.

Обладнання. Зразки закладок, зображення першої бібліотеки, кросворд.

Інструменти та матеріали. Кольоровий папір, ножиці, олівці, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка

Тип уроку. Комбінований

Використана література. Сайти: http://www.subject.com.ua/lesson/work/3klas/2.html

https://uk.wikipedia.org/wiki

Клас. 3

План уроку

1. Організація класу до заняття

1.1. Привітання з класом

1.2. Створення сприятливого психологічного комфорту

1.3. Перевірка готовності учнів до заняття

2. Актуалізація опорних знань.

3. Вивчення нового матеріалу

3.1. Оголошення теми та мети навчальної діяльності

3.2. Вступна бесіда

3.3. Пояснення послідовності виробництва виробу

3.3.1. Аналіз зразка виробу та його конструктивні особливості

3.3.2. Сповільнений показ з поясненням

3.4. Первинне закріплення сприйнятого матеріалу

4. Практична самостійна робота учнів

4.1. Інструктаж з техніки безпеки

4.2. Самостійна робота здійснення вчителем поточного інструктажу

5. Підсумок уроку

5.1. Підсумкова бесіда

5.2. Аналіз та оцінювання робіт учнів

5.3. Прибирання робочих місць

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

1. Організація класу до заняття

1.1. Привітання з класом

- Доброго дня, сідайте.

1.2. Створення сприятливого психологічного комфорту

- Уявіть, що ви тримаєте у долонях сонце. Воно світле, тепле, яскраве. І ви, як квіти, набираєтесь енергії від сонечка. А тепер поверніться до сусіда по парті та подаруйте йому своє сонце, торкнувшись долоньками…

Тепло своїх долоньок

я тобі віддаю .

Урок новий, цікавий

я з радістю почну.

1.3. Перевірка готовності учнів до заняття

- Для сьогоднішнього уроку  нам знадобляться кольоровий папір, ножиці, олівці, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка.

 

2. Актуалізація опорних знань.

- Зараз ми поговоримо про професії. Які професії ви знаєте?

- Сьогодні про одну з них ми поговоримо. Ця професія дає змогу спілкуватися з людьми та допомагати їм. Працівник цієї професії – перша людина, яка дізнається про новини у світі інформації. Також ця людина видає та приймає книги і працює вона в бібліотеці.

- Як ви думаєте хто це? (Це бібліотекар) А де він працює?(В бібліотеці)

- А чи знаєте ви яка найстаріша бібліотека на Україні? Тоді послухайте.

Бібліотеки як сховища писемних пам’яток та рукописних книг були відомі ще в стародавньому світі – Ассирії, Єгипті, Китаї, Греції, Римі. Найбільша з них – Олександрійська бібліотека, заснована в ІІІ ст. до н.е.

На території України найдавнішими були бібліотека Софійського собору в Києві (заснована 1037 р.) та бібліотека Києво-Печерської Лаври (заснована в ХІ ст.).

Першу відому на Русі бібліотеку заснував київський князь Ярослав Мудрий у 1037 році при Софійському соборі. Тут же було відкрито й книгописну майстерню – скрипторій, де перекладалися та переписувалися книги, привезені з Греції та Болгарії. А Ярослав і його сподвижники добре розуміли значення книги, зосереджуючи тут як церковні твори, так і літературу з питань світової історії, географії, астрономії, філософії та юридичні трактати. У Софії (приблизно між 1037-1051 рр.) було написано митрополитом Іларіоном знамените «Слово про закон і благодать».

У бібліотеці Софійського собору могли зберігатись і слов’янські книги більш раннього періоду – початку Х ст., про що свідчить відкрита вченими ранньослов’янська азбука, написана на стіні Софійського собору.

3. Вивчення нового матеріалу

3.1. Оголошення теми та мети навчальної діяльності

- Хто з вас любить читати?

- Які книжки вас цікавлять? (казки)

- Чому саме подобаються казки? (Бо вони цікаві)

- Яких казкових героїв ви пам’ятаєте? (Колобок, зайчик, лисиця, ведмідь і т.д.)

- Як потрібно ставитися до книжок? Згадайте правила.

 

Правила користування книжкою

• Обгорнути книгу папером або спеціальною обкладинкою.

• Не загинати сторінки.

• Не брати брудними руками.

• Не читати, коли снідаєте, обідаєте або вечеряєте.

• Не малювати на сторінках.

• Не ставити на сторінках позначки олівцем або ручкою.

• Щоб знайти потрібну сторінку, користуватися закладкою.

Молоці! А зараз вам потрібно відгадати кросворд і прочитайте головне слово.


1) Чи в лінійку, чи в клітинку —

Чистим був, а за хвилинку

Повно в ньому цифр і літер.

Здогадались? Що це, діти? (Зошит)

2) Гумка, ручка, олівець —

Всі заходять в мій хлівець. (Пенал)

3) Я беру в свою правицю

Із пеналу помічницю.

Крапка... рисочка... карлючка —

Разом пишемо я і... (ручка).

4) Волохатий хвостик маю.

Я для фарби — кращий друг!

По альбомах погуляю —

Розфарбую все навкруг! (Пензлик)

5) Біле поле, мудрий на ньому оре. (Папір)

6) Настрибався зайчик вволю,

Білий слід лишав по полю.

Ми за ним спостерігали,

Слово мама прочитали. (Крейда)

7) Поля письменник-агроном

Засіяв буквами-зерном.

Отож, читачу, поспішай

Зібрати мудрий урожай. (Книга)

8) Бігаю туди-сюди

І рятую від біди:

Там, де помилка чи бруд,

Мною на папері труть. (Гумка)


 

http://www.subject.com.ua/lesson/work/3klas/3klas.files/image001.jpg

- Як можна двома словами назвати ці предмети? (Навчальні речі)

- Сьогодні на уроці деякі з них допоможуть нам. Ми будемо виготовляти закладку для книги.

3.2. Вступна бесіда

- Чи потрібна нам закладка?(Так)

- Чому?(Щоб знаходити потрібну нам сторінку в книзі)

- Як ви гадаєте, якою має бути закладка? (Симетричною, яскравою…)

- Сьогодні ми будемо виготовляти декоративну закладку, закладку-килимок.

Для декоративної закладки необхідно вміти заготовляти однакові деталі різними засобами: за шаблоном, шляхом симетричного вирізування; раціонально використовувати матеріал. Для всіх видів закладок потрібно вміти добирати кольорове поєднання, щоб закладка була яскравою та привабливою.

Але перед цим ми пригадаємо як потрібно користуватись ножицями та клеєм. Хто хоче прочитати правила з їхнім користуванням?

Правила користування ножицями

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

- Впродовж уроку не забувайте про них.

3.3. Пояснення послідовності виробництва виробу

3.3.1. Аналіз зразка виробу та його конструктивні особливості

1. Декоративна закладка.

• Заготовити основу (цупкий папір або картон).

• Дібравши колір елементів виробу, із квадрата шляхом потрійного складання отримати заготовку-трикутник, в якої зрізати верхню частину. Якщо змінити конфігурацію лінії зрізу, то можна отримувати різні за формою заготовки квітів, листя тощо.

• Із заготовлених елементів скласти візерунок на смузі. Можна роботу виконати із геометричних деталей.

 

http://www.subject.com.ua/lesson/work/3klas/3klas.files/image002.jpg

 

2. Закладка-килимок.

• Заготовити основу.

• Перегнути основу навпіл. Намітити лінії розрізу від осі згину

• Заготовити смужки різного кольору.

• Вплести смужки в основу в шаховому порядку. Кінці смужок підклеїти.

 

http://www.subject.com.ua/lesson/work/3klas/3klas.files/image005.jpg

 

 

3.3.2. Сповільнений показ з поясненням

- А зараз я це раз показуватиму, а ви уважно слідкуватимете.

- Спочатку ви вирізаємо основу для нашої закладки. Беремо картон та вирізаємо служку довжиною в 15 см та шириною 4 см. В нас є вже основа для закладки а зараз ми її прикрашатимемо квітами. Ми беремо папір будь-якого кольору, вирізаємо квадрат шириною та довжиною 4 см, складаємо його в трикутник, та ще раз складаємо в трикутник, та малюємо простим олівцем пелюсточку, та вирізуємо. В нас вийшла квіточка можете зробити декілька таких, далі клеєм ми її прикріплюємо до основи, кладемо щоб висохла і в нас вийшла закладка. 

- В нас є ще одна закладка. Ми вирізуємо основу з картону довжиною 15 см та шириною 4см. Та вирізуємо з картону смушки довжиною 4 см та шириною 1 см. По середині основи ми вирізуємо проміжок але не до кінця, потім по черзі просиляємо смужки та на кінці склеюємо їх, в нас вийшла закладка, яка похожа на шахматну дошку.

3.4. Первинне закріплення сприйняття матеріалу

4. Практична самостійна робота учнів

4.1. Інструктаж з техніки безпеки

- Не забувайте як правильно користуватися, ножицями та клеєм, на дошці є правила прочитайте ще раз їх.

4.2. Самостійна робота здійснення вчителем поточного інструктажу

- Яка закладка найбільше вам сподобалась?

- А зараз можете приступати до роботи, хто щось не розуміє підніміть руку я підійду до вас.

5. Підсумок уроку

5.1. Підсумкова бесіда

- Що ми сьогодні з вами робили?

- Для чого потрібні закладки?

- Хто працює в бібліотеці?

- Які найстаріша бібліотека в світі?( Олександрійська бібліотека)

- Хто Заснував першу бібліотеку на Україні?(Ярослав Мудрий)

- Коли було засновано першу бібліотеку? (В ХІ ст.)

5.2. Аналіз та оцінювання робіт учнів

- Сьогодні на уроці хочу відмітити таких учнів як _______________________

5.3. Прибирання робочих місць

- Зараз діти все зайве покладіть на край парти я підійду до вас і ви викинете це в пакет.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

150800.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.subject.com.ua/lesson/work/3klas/3klas.files/image001.jpg

docx
Додано
14 травня 2020
Переглядів
6796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку