урок "З Україною в серці"

Про матеріал
Урок для виховної роботи для дітей 1-2 класів. Розкривається значення України для українців. Ідентифікації себе, як українця. Символів України.
Перегляд файлу

 

Підготувала Федорченко О.П. вчитель загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 35 м. Чернігова

Тема: «З  Україною в серці»

Мета: Розкрити учням поняття слів «українець», «українка» формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край.

Розвивати почуття людяності, патріотизму. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення.

Виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатися щось нове. Виховувати любов до людей, до України.

Обладнання: малюнки українця і українки, карта, плакат символів України, олівці кольорові, повітряні кульки гелеві прив`язати до парти, напис Україна, гілочки дерева, в`язочка гілочок перев`язана стрічкою;

 

Звучить пісня про школу. «Здрастуй, школо, рідна школо!» Н. Май

https://mp3hub.best/song/nataliya-may-zdrastvuy-shkolo-ridna-shkola

І. Організаційний момент.

1. Ранкове коло

Діти стають у спільне коло для привітання і знайомства.

  • Дорогі діти, подивіться на мене і посміхніться мені, будь ласка, подивіться на свого сусіда зліва і посміхніться йому, подивіться на сусіда справа і йому також посміхніться.

  Любі діти! Я щиро вітаю вас із сьогоднішнім святом  — Днем Знань в нашій школі.

- А чому це свято так називається ? Сьогодні для вас  пролунав дзвоник на перший урок  у вашому житті. Від усієї душі бажаю всім міцного здоров'я, успіхів у навчанні та здійснення всіх мрій.

-Сьогодні ви вперше сіли за парти на свій перший  в житті урок. Ви стали школярами, або ще можна сказати учнями 1- А класу. Я вітаю вас у нашій з вами  школі! Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці називаються «Вчитель» і  «Учень». Ми всі тут будемо працювати. Так, це своєрідна робота для дітей і  дуже велика робота для вчителів. Як ви думаєте, що отримують діти за свою роботу? (знання)

- Отож, саме сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на школярів, або учнів. З цього дня ви учні 1 – А класу.  Сьогодні  ви поповнили ряди нашої великої шкільної родини.

2. Вправа «Знайомство»

Давайте знайомитись. Я ваша вчителька …….

Зараз кожен по черзі буде передавати прапорець України і  називати своє ім`я, а ви намагайтеся запам`ятати імена хоча б 5 дітей. А ми потім перевіримо в кого це вийшло.

         3.  Гра «Мікрофон»

       - А чому ви не приходили до школи в минулому році, чи позаминулому році?

       - Підійміть руку той, хто з нетерпіння чекав коли прийде до школи?

       - А хто сьогодні прийшов з гарним настроєм, покрутіться навколо себе!

       - А хто має не дуже гарний настрій – плесніть в долоні! Чому? (ми будемо намагатися підняти вам настрій, ви дізнаєтесь багато цікавого і невідомого)

        - Як ви вважаєте, навіщо діти йдуть до школи?

       -  Чого б  ви хотіли навчитися у школі?

       - Отож, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою.

Діти сідають за свої парти.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.  Мотивація навчальної діяльності школярів.

- Сьогодні під час знайомства ми передавали з рук в руки прапорець. Як ви думаєте чому саме прапорець? Що ви знаєте про нього?

Дійсно, ми сьогодні будемо говорити про Україну, про її символи, про її природу, про її людей - українців.

ІІІ. Робота над темою уроку.

1. Україна  на карті.

- Скажіть, в якому місті ми проживаємо? Як називається країна в якій ми живемо? Перед вами карта України ( це зображення нашої країни України, але в дуже маленькому розмірі) А чи знаєте ви, що нещодавно ми всі святкували велике свято для нашої країни? Може хтось знає? (День народження нашої України – 30 років).

- Скажіть, будь ласка, 30 років – це багато, чи мало? Ось вам, до прикладу, скільки років? І що ви вже вмієте робити? Чи багато знаєте? А як ви думаєте, за 30 років можна багато навчитися? Так, про нашу Україну знають у всьому світі.  Вона має 2 моря -  Чорне і Азовське, 58000 річок, родючі поля, густі ліси, високі гори – Карпатські і Кримські. Можна все показувати на карті.

Показати на карті місто Чернігів.

- А хто знає яке головне місто в Україні, або  ще кажуть столиця України? (Київ. Також показати на карті)

- А чому це місто називають головним?

- Підніміться, - ті  хто був  в Києві? Що цікавого там бачили?

- Я вам хочу показати відео природи нашої України:

https://www.youtube.com/watch?v=2dpt6e2yR4I&ab_channel=%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0%D0%A2%D0%B8%D0%B3%D1%80%D1%8E%D0%BB%D1%8F

  • Що скажете про природу і архітектуру – це різноманітні церкви, фортеці, будівлі, одним словом нашого рідного краю? Наша Україну дуже красива, квітуча, багата держава. Нам її потрібно любити, оберігати, захищати. Не вирубувати ліси, не забруднювати річки, озера і моря. Бо це ж наша рідна домівка, наша Батьківщина – Україна.
  • Вірші про Україну (заздалегідь роздати учням)
  1.  Різні в світі є країни Різні люди є на світі.

Різні гори, полонини.

Різні трави, різні квіти.

Є з усіх одна країна,

 Найрідніша нам усім.

  1. То — прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

Там шумлять степи безкраї.

Наче вміють говорити!

  1. Там ясніше сонце сяє,

Там солодше пахнуть квіти.

Різні в світі є країни,

  1.  Гарні є,

 є і багаті,

Та найкраще — в Україні,

Бо найкраще — в рідній хаті.

Ганна Черінь.

 

Фізкульхвилинка.

  1. https://www.youtube.com/watch?v=3r-knTvih1Q&ab_channel=%D0%9E%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%9A%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE
  2. https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM&ab_channel=%D0%9C%D0%B8%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0

 

2. Ідентифікація українців.

- Діти, якщо наша держава називається Україна – то люди, котрі в ній проживають,  називаються?.... (українцями). А ви маленькі українці і україночки!

- Підійдіть, будь ласка, до столу і візьміть картинку українця, чи україночки (вчитель заздалегідь заготував малюнки українців. (див. додаток 1 ) Роздивіться на малюнки і назвіть одяг, в який одягнуті українці. (сорочка, вишиванка, плахта - спідничка, віночок, намисто, пояс, шаровари, чоботи). Подивіться один на одного. В який одяг ви сьогодні одягнені? (вишиванки) Отже, ми всі українці – народились і живемо в Україні, шануємо українські народні звичаї – носимо український одяг. Давайте і надалі на всі визначні свята – одягати до школи вишиванку! Хто згодний?! А ще діти, ми повинні бути дружними, працьовитими, правдивими, спільними в переконаннях. Якщо ми будемо дружити, підтримувати один одного – то Україна наша буде сильною державою.

3. Практична робота.

- Скажіть, а у нас є сильні діти в класі? Дати дитині переламати одну гілочку, потім дві, три, чотири, і т.д. Показати дітям, що коли гілочок багато – то справитись з ними дуже важко. Так і з людьми, коли їх багато і вони дружні – то мають велику силу, з якою справитись дуже важко.

4. Гра «Знайди спільні літери»

На дошці великими буквами надруковано Україна.

  • Діти, хто може прочитати, що  написано на дошці? Зараз кожен з вас на своїй українці, чи українцю, на біленькій книжечці надрукує своє ім`я.

Завдання для уважних діток. Хто уважний, плесніть 3 рази в долоньки!

  • Вам потрібно обвести в своєму імені спільні літери, котрі є в слові Україна. Можна пояснити на прикладі свого імені.

Отож, навіть літери в наших іменах є схожі з назвою нашої Держави.

Хто справиться з цим завданням – потрібно подати мені сигнал, що ви вже знайшли і обвели спільні літери – відв`язати повітряну кульку від парти і відпустити вгору класу( кульки надути гелем) А потім заберете її. Похвалити дітей.

5. Символи України.

      - Послухайте, будь ласка,  легенду.

Давно-давно жила колись жінка. І було в неї три сини. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю. Підросли вони і вирішили піти у світ. Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку про себе подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди.

- Як його назвали? Чи здогадались ви? Тризуб. ( показати тризуб)

Це Герб нашої країни.

Настала черга середнього сина. Йому мати подарувала в дорогу синьо-жовту тканину. Своїми звитяжними ділами прославляв він свою матір.

- Яке ім’я одержав середній син? Прапор. (показати  прапор)

А там, де був найменший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мати своєму наймолодшому синові подарувала красивий солов’їний голос. І одержав син за свій голос і величний спів ім’я Гімн.

- Як треба слухати Гімн?

(прослухати Гімну України)

6. Практична робота.

Ми -   українці, єдина нація.  Ми повинні оберігати  свою рідну Україну.

Пропоную створити картину дружби, єдності, любові, поваги колективу нашого класу, і цим показати, що ми бажаємо мира і злагоди в нашому спільному домі – Україні. Зараз ви по черзі будете підносити своїх українців, ( з написаними іменами) а я їх буду прикріплювати навколо України. Утворимо велике нерозривне коло – як символ Миру, Злагоди, Поваги і Любові в нашій державі – Україні.

ІV. Підсумок уроку.

Заздалегідь роздати слова дітям.

.              1.    І хоч я малий ще нині,
                     Але вірний син Вкраїни,
                     І віддам свої всі сили
                     Україні моїй милій.

                2.  Ми всі – діти українські,
                     Український славний рід.
                     Дбаєм, щоб про нас маленьких
                     Добра слава йшла у світ.

              3.    Все, що рідне, хай нам буде
                     Найдорожче і святе,
                     Рідна мова, рідна віра,
                     Рідний край наш – над усе.

Прослухати пісню: «Країна моя – Україна»

https://www.youtube.com/watch?v=SL14HddHwqk&ab_channel=TheLairmi

Гра «Мікрофон»

Я  попрошу вас закрити оченята і подумати – що ви, маленькі українці і україночки, - можете зробити, щоб наша Україна була красивою, багатою, щасливою і найкращою на Землі.

А потім діти озвучують свої мрії.

Я думаю, що все що ви загадали –воно обов`язково здійсниться, якщо ви будете цього всім серцем і душею бажати. І і саме головне, не чинити так, щоб комусь приносити смуток, а намагатися робити тільки  добрі справи.

А зараз давайте візьмемо кожен свою  повітряну, кульку і підемо на вулицю. Ще раз проговоримо, кожен про себе, своє бажання і випустить кульку в небо, щоб ваша мрія збулась.

Використана література:

  1. Вірш Ганни Черінь «Рідна хата»
  2. https://www.youtube.com/watch?v=3r-knTvih1Q&ab_channel=%D0%9E%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%9A%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE
  3. https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM&ab_channel=%D0%9C%D0%B8%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0
  4. https://mala.storinka.org/%D0%B2%D1%96%D1%80%D1%88%D1%96-%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%83-%D1%80%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B9.html

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку