Сучасна казка. Фоззі «Василь Гупало. П'ять з половиною пригод»
Мета:
1. Формувати компаративну та світоглядну компетентності (Навчати учнів самостійно аналізувати образну систему, розуміти зміст символів твору).
2.Формувати комунікативну компетентність.(Розвивати навички усного мовлення, логічне мислення, естетичні смаки).
3. Формувати ціннісну компетенцію (Навчати дружбі, приязному ставленню одне до одного).
Тип уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь.
Обладнання:наочність
«Разом із другом битися можна. Можна програти, можна навіть загинути, але головне – не зрадити ні себе, ні його»
Фоззі
Сучасна казка. Фоззі «Василь Гупало. П’ять з половиною пригод»
Мета:
1. Формувати компаративну та світоглядну компетентності (Навчати учнів самостійно аналізувати образну систему, розуміти зміст символів твору).
2.Формувати комунікативну компетентність.(Розвивати навички усного мовлення, логічне мислення, естетичні смаки).
3. Формувати ціннісну компетенцію (Навчати дружбі, приязному ставленню одне до одного).
Тип уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь.
Обладнання:наочність
«Разом із другом битися можна. Можна програти, можна навіть загинути, але головне – не зрадити ні себе, ні його»
Фоззі
Перебіг уроку
І Організаційний момент
ІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ІІІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
Вступне слово вчителя
Сьогодні ми з вами поговоримо про сучасні казки, їх особливості. Розглянемо казку «Василь Гупало. 5 з половиною пригод», яку написав фронтмен гурту ТНМК, Фоззі.
Сьогодні перед нами стоїть таке завдання: порівняти особливості казки до 21 століття і сучасної казки.
ІV АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
V СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Слово вчителя
Отже, казки, як літературний жанр, процвітають і до сьогодні. Все більше з’являється письменників, які доторкаються до чарівного світу казок і починають складати казки про дітей і для дітей.
Давайте з вами виокремимо особливості казки саме 21 століття:
Я думаю, що і сьогодні ви читаєте багато казок. То про що ж казки сучасності?
Тобто, як бачимо, то особливостей сучасної казки не так і багато, але єдиним спільним для всіх казок, незалежно коли вони були написані, є характерне поєднання фантастичного і реального, чарівного і прагматичного, матеріального і духовного. Це стосується і персонажів: вигаданих та реальних.
VІ ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.
І все ж , давайте краще познайомимось з казкою, про яку ми сьогодні говоримо.
А для того, щоб цікавіше та ефективніше пройшов наш урок, ми його проведемо у вигляді невеличкої вікторини. Для початку загляньте під свої стільці. Там ви знайдете аркуші паперу різних кольорів. У кого жовті – потрапляють в І команду, а у кого зелені, то у ІІ. Молодці!
Всього у нас буде з вами 6 конкурсів, в яких ви зможете продемонструвати свої знання твору.
Отже, перше і найважливіше – це обрати собі капітана. Кожна команда обирає капітана. За кожну правильну відповідь – отримуєте 1 жетон.
(приклад жетона)
Вам треба назви розділів розташувати у правильній послідовності (Приказка,Остання казка та перше диво, Як Гупало Василь на Пасху москалів перестрів, Чорноротий та 666, Зміючий острів, Невесілля, Післяказка)
Врятував дітей з річки -----------Остання казка і перше диво
Василь Гупало намалював вулик ------Як Василь на Пасху Москалів перестрів
Чарівна сорочка --------Чорноротий та 666
На вечерю, обід і сніданок одні гадюки ---Зміючий острів.
На своїх столах ви бачите конверти. В цих конвертах є текст, зашифрувати який мені допоміг Недочеревик із Недоладії. Так от, у цьому конкурсі виграє та команда, яка перша складе розділ із казки у правильній послідовності і ВИРАЗНО зачитає його.
Текст для 1 конверту
Остання казка та перше диво
Коли ми вперше з ним зустрілися, я ще не був парламентарем. Але і хвости коровам давно вже не крутив. Я ходив по різних селах: де на ярмарок, де просто так – і забавлявся тим, що розповідав людям казки. Знав тих казок на три горби з гіркою, пам’ять мав добру, а робити мені все одно було нічого, от і розповідав усяку усячину на всі боки від Чорнодубого Лісу.
Пам’ятаю, в деяких містечках я вже побував двічі, казки мої слухали завзято, з площі не проганяли, то це могло би стати моїм фахом на все життя. А в цій роботі головне – спершу зрозуміти, про що людина хоче слухати, бо кожен прагне чути лише своє, і, як не вгадаєш – то йдеш далі без вечері, човгаючи самотньо, вночі й під дощем.
Текст для 2 конверту
Чорноротий та 666
Стояв я на підгорецькому базарі, продавав Василеві глечики, перебазікав там з усіма місцевими, що й ледве сам не став базарною бабою. Аж поки однієї п’ятниці, наприкінці травня, моя сусідка, Густя Петрівна, замість того, щоб бідкатися на радикуліт і на ціни, почала скаржитися на банду Чорноротого, що захопила її племінника.
Тут уже я не стерпів, позатуляв рота її товаркам, і розпитав, як все було. Отже, отакої. Хлопця звали Микитою, пішов він із товаришем до лісу, - мабуть, по дрова, - де наскочив на Чороротого. Товариш звідти вибіг, а Микита – ні. І було то в понеділок, - виходило, що родина чекала на нього вже п’ятий день. Батько з друзями кинувся було до лісу, та сокирники їх звідти випхнули – ото таке.
Молодці. Дякую.
Зараз ми з вами повправляємось з такою вправою, яка називається – сенкан.
Кожній команді треба скласти сенкан до головних персонажів твору.
І команда складає сенкан з персонажем Левко Триндун
ІІ команда з персонажем Василь Гупало.
А тепер вам треба самостійно скласти ще одну пригоду Василя Гупала та Левка Триндуна. Для цього у вас є 5 хвилин.
Ви маєте дати розгорнуту відповідь на таке питання: «Чому мене навчила казка «Василь Гупало і 5 з половиною пригод»?»
А тепер хай кожна команда підрахує жетони і визначиться переможець нашого казкового турніру.
І наостанок, давайте переглянемо музичний відеокліп гурту ТНМК, який так і називається «Василь Гупало»
(ввімкнути відеокліп).
VІІ ПІДСУМКИ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ
"Мікрофон"
Оцінювання
VІІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Читати В. Шевчук «Панна квітів»
Конспект уроку з української літератури
у 5-Б класі
на тему:
«Сучасна казка. Фоззі «Василь Гупало і п’ять з половиною пригод»
Підготувала: вчитель
української мови та літератури
Курган В. Г.
Запоріжжя - 2017