Урок з української літератури для 5 класу. Сучасна казка. Фоззі. "Василь Гупало. 5 з половиною пригод"

Про матеріал

Сучасна казка. Фоззі «Василь Гупало. П'ять з половиною пригод»

Мета:

1. Формувати компаративну та світоглядну компетентності (Навчати учнів самостійно аналізувати образну систему, розуміти зміст символів твору).

2.Формувати комунікативну компетентність.(Розвивати навички усного мовлення, логічне мислення, естетичні смаки).

3. Формувати ціннісну компетенцію (Навчати дружбі, приязному ставленню одне до одного).

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь.

Обладнання:наочність

«Разом із другом битися можна. Можна програти, можна навіть загинути, але головне – не зрадити ні себе, ні його»

Фоззі

Перегляд файлу

Сучасна казка. Фоззі «Василь Гупало. П’ять з половиною пригод»

Мета:

1. Формувати компаративну та світоглядну компетентності (Навчати учнів самостійно аналізувати образну систему, розуміти  зміст символів твору).

2.Формувати комунікативну компетентність.(Розвивати навички усного мовлення, логічне мислення, естетичні смаки).

3. Формувати ціннісну компетенцію (Навчати дружбі, приязному ставленню одне до одного).

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь.

 Обладнання:наочність

«Разом із другом битися можна. Можна програти, можна навіть загинути, але головне – не зрадити ні себе, ні його»

Фоззі

Перебіг уроку

І Організаційний момент

  • Доброго дня, діти. Сідайте, будь ласка. Давайте перевіримо хто відсутній на уроці і почнемо роботу.

ІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.
  2. Перевірка готовності учнів до уроку.

 

ІІІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Вступне слово вчителя

Сьогодні ми з вами поговоримо про сучасні казки, їх особливості. Розглянемо казку «Василь Гупало. 5 з половиною пригод», яку написав фронтмен гурту ТНМК, Фоззі.

 

Картинки по запросу василь гупало

 

Сьогодні перед нами стоїть таке завдання: порівняти особливості казки до 21 століття і сучасної казки.

ІV АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Давайте з вами пригадаємо, що таке казка? ( Ка́зка — це вид художньої прози, що походить від народних переказів, порівняно коротка розповідь про фантастичні події та персонажів, такі, як феї, гноми, велетні тощо)
  2. Що таке літературна казка? (це казка, в якої є автор)
  3.  Які особливості казки? (типовий початок і кінець, чарівні предмети, символіка чисел, події відбуваються в чарівних країнах, добро перемагає над злом)

V СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Слово вчителя

Отже, казки, як літературний жанр, процвітають і до сьогодні. Все більше з’являється письменників, які доторкаються до чарівного світу казок і починають складати казки про дітей і для дітей.

Давайте з вами виокремимо особливості казки саме 21 століття:

Я думаю, що і сьогодні ви читаєте багато казок. То про що ж казки сучасності?

  • Сучасні казки стають більше реалістичними.
  • Відбувається поєднання жанрів: казка-повість, драма-казка, казка-притча.

Тобто, як бачимо, то особливостей сучасної казки не так і багато, але єдиним спільним для всіх казок, незалежно коли вони були написані, є характерне поєднання фантастичного і реального, чарівного і прагматичного, матеріального і духовного. Це стосується і персонажів: вигаданих та реальних.

Картинки по запросу василь гупало

 

 

 

VІ  ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

І все ж , давайте краще познайомимось з казкою, про яку ми сьогодні говоримо.

А для того, щоб цікавіше та ефективніше пройшов наш урок, ми його проведемо у вигляді невеличкої вікторини. Для початку загляньте під свої стільці. Там ви знайдете аркуші паперу різних кольорів. У кого жовті – потрапляють в І команду, а у кого зелені, то у ІІ. Молодці!

Всього у нас буде з вами 6 конкурсів, в яких ви зможете продемонструвати свої знання твору.

Отже, перше і найважливіше – це обрати собі капітана. Кожна команда обирає капітана. За кожну правильну відповідь – отримуєте 1 жетон.

Картинки по запросу василь гупало (приклад жетона)

  1. Конкурс: «Встанови послідовність»

Вам треба назви розділів розташувати у правильній послідовності (Приказка,Остання казка та перше диво, Як Гупало Василь на Пасху москалів перестрів, Чорноротий та 666, Зміючий острів, Невесілля, Післяказка)

Картинки по запросу василь гупало

  1. Конкурс «Знайди пару». Вам необхідно поєднати назву розділу з чарівною подією, яка в ньому відбувалась або предметом, який там використовувався.

Врятував дітей з річки -----------Остання казка і перше диво

Василь Гупало намалював вулик ------Як Василь на Пасху Москалів перестрів

Чарівна сорочка --------Чорноротий та 666

На вечерю, обід і сніданок одні гадюки ---Зміючий острів.

Картинки по запросу василь гупало

  1. «Хто перший?»

На своїх столах ви бачите конверти. В цих конвертах є текст, зашифрувати який мені допоміг Недочеревик із Недоладії. Так от, у цьому конкурсі виграє та команда, яка перша складе розділ із казки у правильній послідовності і ВИРАЗНО зачитає його.

Текст для 1 конверту

Остання казка та перше диво

Коли ми вперше з ним зустрілися, я ще не був парламентарем. Але і хвости коровам давно вже не крутив. Я ходив по різних селах: де на ярмарок, де просто так – і забавлявся тим, що розповідав людям казки. Знав тих казок на три горби з гіркою, пам’ять мав добру, а робити мені все одно було нічого, от і розповідав усяку усячину на всі боки від Чорнодубого Лісу.

Пам’ятаю, в деяких містечках я вже побував двічі, казки мої слухали завзято, з площі не проганяли, то це могло би стати моїм фахом на все життя. А в цій роботі головне – спершу зрозуміти, про що людина хоче слухати, бо кожен прагне чути лише своє, і, як не вгадаєш – то йдеш далі без вечері, човгаючи самотньо, вночі й під дощем.

Картинки по запросу василь гупало

Текст для 2 конверту

Чорноротий та 666

Стояв я на підгорецькому базарі, продавав Василеві глечики, перебазікав там з усіма місцевими, що й ледве сам не став базарною бабою. Аж поки однієї п’ятниці, наприкінці травня, моя сусідка, Густя Петрівна, замість того, щоб бідкатися на радикуліт і на ціни, почала скаржитися на банду Чорноротого, що захопила її племінника.

Тут уже я не стерпів, позатуляв рота її товаркам, і розпитав, як все було. Отже, отакої. Хлопця звали Микитою, пішов він із товаришем до лісу, - мабуть, по дрова, - де наскочив на Чороротого. Товариш звідти вибіг, а Микита – ні. І було то в понеділок, - виходило, що родина чекала на нього вже п’ятий день. Батько з друзями кинувся було до лісу, та сокирники їх звідти випхнули – ото таке.

 

 

Молодці. Дякую.

  1. Чарівний сенкан.

Зараз ми з вами повправляємось з такою вправою, яка називається – сенкан.

Кожній команді треба скласти сенкан до головних персонажів твору.

І команда складає сенкан з персонажем Левко Триндун

ІІ команда з персонажем Василь Гупало.

Картинки по запросу василь гупало  C:\Users\Валя\Desktop\87.jpg

  1. Конкурс казкарів.

 

А тепер вам треба самостійно скласти ще одну пригоду Василя Гупала та Левка Триндуна. Для цього у вас є 5 хвилин.

Картинки по запросу василь гупало

  1. І наостанок, «Конкурс капітанів»

Ви маєте дати розгорнуту відповідь на таке питання: «Чому мене навчила казка «Василь Гупало і 5 з половиною пригод»?»

Картинки по запросу василь гупало

А тепер хай кожна команда підрахує жетони і визначиться переможець нашого казкового турніру.

 

І наостанок, давайте переглянемо музичний відеокліп гурту ТНМК, який так і називається «Василь Гупало»

(ввімкнути відеокліп).

VІІ ПІДСУМКИ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ

"Мікрофон"

  • Що сподобалося на уроці?
  • Що найбільше запам’яталося й чому?
  • Що вразило вас на уроці?
  • Чи справдилися ваші очікування від уроку? Якщо ні, то чому?

Оцінювання

Картинки по запросу василь гупало

VІІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати В. Шевчук «Панна квітів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з української літератури

у 5-Б класі

на тему:

«Сучасна казка. Фоззі «Василь Гупало і п’ять з половиною пригод»

                                                             Підготувала: вчитель

                                                             української мови та літератури

                                                             Курган В. Г.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя - 2017

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Колоб'юк Марина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Клименко валентина володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
17 лютого 2018
Переглядів
14186
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку