урок з української літератури для 8 класу на тему " Усна народна творчість"

Про матеріал
Урок - подорож у світ усної народної творчості - мандрівка по жанрах усної народної творчості - інтерактивна гра " Жанрові перегони" - подорож " Загадки та прислів'я" - інноваційна вправа " мандруємо по картинах"
Перегляд файлу

               Урок

з української літератури для

 учнів 8 класу

 з інтелектуальними порушеннями

На тему:

« Усна народна творчість»

Вчитель Антоніна Степаник

 

                                           2024

 

 

Тема уроку: Усна народна творчість

Форма проведення уроку: Подорож у світ усної народної творчості

 

Мета уроку:

 1. Ознайомити учнів з основними жанрами усної народної творчості: казка, приказка, загадка, прислів’я, пісня.

 2. Розвивати вміння учнів усвідомлювати культурну значимість усної народної творчості та її роль у збереженні традицій.

 3. Стимулювати творчий підхід до роботи через інноваційні методи навчання.

 4. Формувати навички роботи в групах, розвиток комунікативних та творчих здібностей учнів.

 

Обладнання:

  •           Презентація, плакати з жанрами усної народної творчості.
  •           Картки з загадками, прислів’ями, приказками.
  •           Аудіозаписи народних пісень, відеофрагменти.
  •           Папір, кольорові маркери для групових завдань.

 

Хід уроку:

 

1. Організаційний момент

 -  Привітання учнів.

 -  Пояснення мети уроку: сьогодні ми вирушимо в подорож по світу усної народної творчості, вивчатимемо різні жанри народної творчості через ігри та завдання.

 

2. Вступне слово вчителя

 -  Вчитель повідомляє учням, що сьогодні вони стануть учасниками подорожі в світ української усної народної творчості, яка є важливою частиною нашої культури.

 - Запитання для розминки:

 -  Які жанри усної народної творчості вам відомі?

 -  Які твори народної творчості ви чули або читали?

 

3. Початок подорожі (Інтерактивне завдання) — “Мандрівка по жанрах усної народної творчості”

 -  Етап 1: Учні поділяються на групи. Кожній групі дається картка з назвою жанру (казка, прислів’я, приказка, загадка, пісня).

 -  Етап 2: Групи повинні знайти приклади для свого жанру за допомогою підготовлених матеріалів:

 - Для казки — короткий уривок або опис казки.

 - Для прислів’я та приказки — декілька прикладів.

  - Для загадки — загадку та її розгадку.

 -  Для пісні — перший куплет народної пісні.

 

4. Інтерактивна гра “Жанрові перегони”

 - Після того, як групи підготують свої приклади, кожна група по черзі виходить до дошки і презентує свій жанр.

 - Вчитель ставить запитання на уточнення:

 - Що ви дізналися нового про цей жанр?

 - Яку роль відіграє цей жанр у житті народу?

 - Інші групи мають право задавати запитання або давати свої приклади для цього жанру.

 

5. Подорож “Загадки та прислів’я”

 - Гра “Вгадай загадку”:

Вчитель зачитує загадки, учні повинні відгадати і пояснити значення:

  •           Хоч не літак, а крилатий, без крил не може працювати – вітряк
  •           По полю ходить, жне, косить, хліба не просить – комбайн
  •           У ночі гуляє, а вдень спочиває, має круглі очі, бачить серед ночі – сова
  •           Ніде не купиш, на вагах не зважиш, сам здобуваєш, у комору складаєш - знання

 

 

Гра “Прислів’я в колі”:

Учитель називає неповне прислів’я, учні мають завершити його:

  •           Що посієш, …
  •           Не все те золото, …
  •           Бджола мала, …
  •           Без охоти…
  •           Бережи одежу знова, а…
  •           Життя прожити - …
  •           Без роботи день…
  •           Добрий початок - …

  Після кожної гри вчитель коротко пояснює, як ці загадки та прислів’я відображають народну мудрість.

 

6. Слухання пісень і обговорення

 - Слухання аудіо: Учням пропонується послухати фрагменти народних пісень (« Ой Морозе Морозенку…», « Пісня про Байду», « Вчора була суботонька», « За Сибіром сонце сходить»).

 - Обговорення:

 - Яка ідея пісні?

 - Як музика допомагає передати емоції?

 - Чому народ створював такі пісні?

 

7. Інноваційна вправа “Мандруємо по картинах”

 - Інтерактивна вправа:

Учні отримують кольорові картки з ілюстраціями до різних жанрів (наприклад, картина до казки, прислів’я, пісня). Вони повинні придумати маленьку історію або пояснення, яке відповідає картинці, використовуючи усну народну творчість.

 - Наприклад, ілюстрації до казок “Кирило Кожум’яка ”, « Мудра дівчина» — учні вигадують, як звучатимуть приказки чи загадки, пов’язані з цими героями.

( на кожну силу є інша сила; мудрим не вродився , а навчався; горбатого могила виправить; що посієш , те й пожнеш…)

8. Підсумок подорожі

 - Обговорення:

 - Що ми дізналися про усну народну творчість?

 - Які жанри вам найбільше сподобалися?

 - Як можна використовувати народні твори в нашому сучасному житті?

 - Учитель підсумовує урок: “Усна народна творчість — це частина нашої культури, яка передавалась із покоління в покоління. Кожен жанр має свою неповторну роль і вчить нас мудрості, терпимості та поваги до традицій.”

 

9. Домашнє завдання

- виписати два прислів’я та усно пояснити їх значення.

- записати дві загадки, для колективного розгадування

- вивчити один стовпчик української народної пісні

 

 

docx
Додано
21 листопада
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку