Контрольна робота №2
Тестові завдання
Минуле українського народу: легенди, перекази, літописні оповідання
Варіант 1
Група результатів 2
А відомим руським філософом
Б. монахом Києво-Печерського монастиря
В братом Кия, Щека і Хорива
Г воїном
2. Найдавніший літопис Київської Русі
А «Києво-Печерський патерик»
Б «Повість временних літ»
В «Пересопницьке Євангеліє»
Г « Козацький літопис»
3. Чому Берегиню почали зображувати на рушниках?
А на згадку про ті часи
Б для краси
В для захисту
Г згідно з законом.
4. «Але неволі мусим крикнути: “Доволі!”, досить вам зубів і лап! Хто не бореться, той раб!» –твердить персонаж драми-казки Олександра Олеся «Микита Кожум’яка»
А Князь
Б Княгиня
В Микита
Г Посланець
5. Розгляньте зображення та прочитайте текст.
Кисіль — одна з найстаріших слов'янських страв. Готували кисіль з вівсяних зерен, які обсмажували і перемелювали на борошно. Борошно заливали окропом, додавали мед, молоко
Цей уривок може слугувати коментарем до твору, у якому йдеться про
А створення першої бібліотеки
Б заснування міста Києва
В облогу Білгорода печенігами
Г героя, який рятує Князівну
6. Встановіть відповідність між назвою і уривком із твору
Уривок з твору |
Назва |
і відкочувався назад чорний морок потвор» 3. "— Ну, чуро , уставай! Годі тобі буть хлопцем. Тепер ти рівний козак." 4. «…І збудували вони місто в ім’я старшого брата» |
А «Три брати – Кий, Щек»
Б «Богатирська застава»
В «Берегиня»
Г «Прийом у запорожці»
|
Відповідь:
9. Назвіть імена богів, які зустрічаються в легенді «Берегиня» (мінімум 3)
Група результатів 4
А переказом
Б легендою
В міфом
Г казкою
А казкові зачин і кінцівка
Б повтори слів та речень
В наявність чарівних предметів
Г оповідь велася за роками
А літописної оповіді
Б народного переказу
В літературної казки
Г драматичного твору
А «І було троє братів. Одному ім’я Кий, другому — Щек, а третьому — Хорив, а сестра в них була Либідь. Сидів Кий на горі, де тепер узвіз Боричів»
Б Як не вийде знов нічого, Шли малих дітей до нього. Наймиліш йому дитина... Оттакого маю сина!
В «Поруч бренькнула тятива, і Будимир, остаточно отямившись від гірких дум своїх, побачив унизу перед стіною молодого печенізького лучника в сідлі. Це ж він цілив у сиву голову Будимира».
Г «З того часу і до зруйнування коша Кодаки залишалися у володінні запорожців; і досі слава про них не вмовкла по всій околиці, бо там ще тільки збереглися стародавні запорозькі звичаї»
Невже у нас немає мужа
Палкого серцем, молодого,
Який би зваживсь на двобій,
Невже не знайдеться нікого
В державі нашій молодій?!
А метафору
Б порівняння
В епітети
Г гіперболу
1 «Микита Кожум’яка» 2 «Прийом у запорожці» 3 «Берегиня» 4 «Богатирська застава» |
А драма-казка Б історичне оповідання В легенда Г переказ |
Контрольна робота №2
Тестові завдання
Минуле українського народу: легенди, перекази, літописні оповідання
Варіант 2
Група результатів 2
1. У легенді «Берегиня» боги НЕ навчили людей:
А писати
Б будувати оселі
В шити одяг
Г готувати їжу
2. Автором «Повісті минулих літ» є:
А Т. Шевченко
Б Леся Українка
В Олександр Олесь
Г Нестор Літописець
3. У драмі-казці «Микита Кожум’яка» такий фінал:
А Змій вбив дочку Князя
Б Микита вбив Змія
В Змій вбив Микиту
Г Змій пообіцяв, що більше ніколи не скривдить людей
4. Будимиру вдалося перемогти печенігів за допомогою (за твором «Богатирська застава»), ОКРІМ:
А розуму
Б зброї
В кмітливості
Г хитрості
5. .Встановіть відповідність між назвою і уривком із твору
Уривок з твору |
Назва |
А чого – не питайте!»
і відкочувався назад чорний морок потвор» 3. "— Ну, чуро , уставай! Годі тобі буть хлопцем. Тепер ти рівний козак." 4. «…І збудували вони місто в ім’я старшого брата» |
А «Три брати – Кий, Щек»
Б «Богатирська застава»
В «Берегиня»
Г «Прийом у запорожці»
|
6. Розгляньте зображення та прочитайте текст.
Поляни, Полянська земля — східнослов'янське
плем'я VI—IX ст., мешкало в Центральній Наддніпрянщині — на правому березі Дніпра, між р. Россю та Ірпенем.
Цей уривок може слугувати коментарем до твору, у якому йдеться про
А створення першої бібліотеки
Б заснування міста Києва
В облогу Білгорода печенігами
Г героя, який рятує Князівну
7. Розташуйте фрагменти тексту в правильній послідовності
Хай має він залізні руки, Хай має безліч він голів,
Нехай страшні народні муки, — А ще страшніш народний гнів. Що звелиш сказати Князю?
Слава, слава Микиті!
Хай живе Князь!
Хай живе Микита!
Слава, слава, слава!
Всі столи єдвабом вкрити, Воєвод цю мить просити.
Микита (рве дванадцять шкур) Одчепіться!..
Геть! Не маю я охоти Розмовлять під час роботи.
Відповідь:
9. Назвіть героїв драми-поеми «Микита Кожум’яка» О. Олеся.
Група результатів 4
А літопис
Б переказ
В легенда
Г казка
А казкові зачин і кінцівка
Б повтори слів та речень
В наявність чарівних предметів
Г мала форма
А наявність моралі та висновку
Б оповідь за роками
В ремарки, репліки, декорації
Г відсутність героїв
А «І було троє братів. Одному ім’я Кий, другому — Щек, а третьому — Хорив, а сестра в них була Либідь. Сидів Кий на горі, де тепер узвіз Боричів»
Б Як не вийде знов нічого, Шли малих дітей до нього. Наймиліш йому дитина... Оттакого маю сина!
В «Поруч бренькнула тятива, і Будимир, остаточно отямившись від гірких дум своїх, побачив унизу перед стіною молодого печенізького лучника в сідлі. Це ж він цілив у сиву голову Будимира».
Г «З того часу і до зруйнування коша Кодаки залишалися у володінні запорожців; і досі слава про них не вмовкла по всій околиці, бо там ще тільки збереглися стародавні запорозькі звичаї»
Невже у нас немає мужа
Палкого серцем, молодого,
Який би зваживсь на двобій,
Невже не знайдеться нікого
В державі нашій молодій?!
А метафору
Б порівняння
В епітети
Г гіперболу
Твір 1 «Берегиня» 2 «Микита Кожум’яка» 3 «Прийом у запорожці» 4 «Богатирська застава» |
А драма-казка Б літописна оповідь В легенда Г переказ Д історичне оповідання |