Тестові завдання Минуле українського народу: легенди, перекази, літописні оповідання

Про матеріал
Контрольна робота у формі тестових завдань за двома групами результатів : - Працює з текстом (ГР 2). Сприймання, аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в літературних текстах різних видів та використання її для збагачення власного досвіду. - Досліджує мовлення (ГР 4). Дослідження індивідуального мовлення, використання мови для власної мовної творчості, спостереження за мовними та літературними явищами, проведення їх аналізу.
Перегляд файлу

Контрольна робота №2

Тестові завдання

Минуле українського народу: легенди, перекази, літописні оповідання

Варіант 1

Група результатів 2

  1.     Нестор літописець був:

А відомим руським філософом    

Б. монахом Києво-Печерського монастиря

В братом Кия, Щека і Хорива

Г  воїном 

2. Найдавніший літопис Київської Русі    

А «Києво-Печерський патерик»   

Б «Повість временних літ»

В «Пересопницьке Євангеліє»       

Г « Козацький літопис»

3. Чому Берегиню почали зображувати на рушниках?

А на згадку про ті часи

Б для краси

В для захисту

Г згідно з законом.

4.  «Але неволі мусим крикнути: “Доволі!”, досить вам зубів і лап! Хто не бореться, той раб!»твердить персонаж драми-казки Олександра Олеся «Микита Кожум’яка» 

А Князь 

Б Княгиня   

В Микита    

Г Посланець  

5. Розгляньте зображення та прочитайте текст.

Кисіль - корисні властивості та рецепти приготування в домашніх умовах із  фото - Рецепти, продукти, їжа | СьогодніКисіль — одна з найстаріших слов'янських страв. Готували кисіль з вівсяних зерен, які обсмажували і перемелювали на борошно. Борошно заливали окропом, додавали мед, молоко

Цей уривок може слугувати коментарем до твору, у якому йдеться про

А створення першої бібліотеки

Б заснування міста Києва

В облогу Білгорода печенігами

Г героя, який рятує Князівну

6. Встановіть відповідність   між назвою і уривком із твору

Уривок з твору

Назва

  1.     «…Ідіть від хати до хати, зберіть по жмені вівса, пшениці або висівок. - А чого – не питайте!»                        
  2.     «…І йшла вперед богиня в білому сяйві своєму,

і відкочувався назад чорний морок потвор»                           

 3. "— Ну, чуро , уставай! Годі тобі буть хлопцем. Тепер ти рівний козак."

 4. «…І збудували вони місто в ім’я старшого брата»                     

А «Три брати – Кий, Щек»

 

Б «Богатирська застава»

 

В «Берегиня»

 

Г «Прийом у запорожці»

 

 

  1.     Розташуйте фрагменти тексту в правильній послідовності
  1.     Пішли печеніги. Повернулися заручники. І ввесь Білгород прикипів до бійниць у німому очікуванні. Ждали день, вечір, ніч. А на ранок полегшено зітхнула вся богатирська застава: знялися печеніги! Пішли. Повіялися...
  2.                -  Чув, що хочете здаватися печенігам? —запитав їх Будимир. Не стерплять люди голоду, розвели руками. Послухайте мене. Не здавайтеся ще два дні і зробіть усе так, як я вам скажу.
  3.                Ідіть від хати до хати, мовить Будимир, і зберіть по жмені вівса, пшениці або висівок. А чого — не питайте. Пішли. Зібрали хутко, бо казали всім: «Так повелів Будимир».
  4.                А Чур береже тебе, ладо , — пролунав поруч молодий голос. Будимир повернув голову і побачив біля сусідньої бійниці лучника, який поранив ординця.

 

Відповідь:                                        

 

9. Назвіть імена богів, які зустрічаються в легенді «Берегиня» (мінімум 3)

 


Група результатів 4

  1. Невелика оповідка про якісь події, людей, богів, походження географічних назв тощо, у якій правда поєднана з вигадкою, називається

А переказом

 Б легендою

В міфом

Г казкою

  1.     Правильно вказано ознаку літопису в рядку

А казкові зачин і кінцівка

Б повтори слів та речень

В наявність чарівних предметів

Г оповідь велася за роками

  1.     Ремарки, репліки, декорації характерні для

А літописної оповіді

 Б народного переказу

В літературної казки

 Г драматичного твору

  1.     Фрагментом літописної оповіді є уривок у рядку

А «І було троє братів. Одному ім’я Кий, другому — Щек, а третьому — Хорив, а сестра в них була Либідь. Сидів Кий на горі, де тепер узвіз Боричів»

Б Як не вийде знов нічого, Шли малих дітей до нього. Наймиліш йому дитина... Оттакого маю сина!

В «Поруч бренькнула тятива, і Будимир, остаточно отямившись від гірких дум своїх, побачив унизу перед стіною молодого печенізького лучника в сідлі. Це ж він цілив у сиву голову Будимира».

Г «З того часу і до зруйнування коша Кодаки залишалися у володінні запорожців; і досі слава про них не вмовкла по всій околиці, бо там ще тільки збереглися стародавні запорозькі звичаї»

  1.     В уривку підкреслено

Невже у нас немає мужа

Палкого серцем, молодого,

Який би зваживсь на двобій,

Невже не знайдеться нікого

В державі нашій молодій?!

А метафору

 Б порівняння

В епітети

Г гіперболу

  1.     Увідповідни твір із його жанром.

1 «Микита Кожум’яка»                    2 «Прийом у запорожці»                                 3              «Берегиня»                                                   4              «Богатирська застава»

А драма-казка                                         Б історичне оповідання                                     В легенда                                            Г переказ

  1. Що таке народний переказ?
  2. Порівняйте терміни «казка» та «легенда». Вкажіть спільні та відмінні ознаки.


Контрольна робота №2

Тестові завдання

Минуле українського народу: легенди, перекази, літописні оповідання

Варіант 2

Група результатів 2

1. У легенді «Берегиня» боги НЕ навчили людей:

А писати

Б будувати оселі

В шити одяг

Г готувати їжу

2. Автором «Повісті минулих літ» є:

А Т. Шевченко

Б Леся Українка

В Олександр Олесь

Г Нестор Літописець

3. У драмі-казці «Микита Кожум’яка» такий фінал:

А Змій вбив дочку Князя

Б Микита вбив Змія

В Змій вбив Микиту

Г Змій пообіцяв, що більше ніколи не скривдить людей

4. Будимиру вдалося перемогти печенігів за допомогою (за твором «Богатирська застава»), ОКРІМ:

А розуму

Б зброї

В кмітливості

Г хитрості

5. .Встановіть відповідність   між назвою і уривком із твору

Уривок з твору

Назва

  1.     «…Ідіть від хати до хати, зберіть по жмені вівса, пшениці або висівок.

А чого – не питайте!»                        

  1.     «…І йшла вперед богиня в білому сяйві своєму,

і відкочувався назад чорний морок потвор»                           

3. "— Ну, чуро , уставай! Годі тобі буть хлопцем. Тепер ти рівний козак."

4. «…І збудували вони місто в ім’я старшого брата»                     

А «Три брати – Кий, Щек»

 

Б «Богатирська застава»

 

В «Берегиня»

 

Г «Прийом у запорожці»

 

6. Розгляньте зображення та прочитайте текст.

Поляни, Полянська земля — східнослов'янське

плем'я VI—IX ст., мешкало в Центральній Наддніпрянщині — на правому березі Дніпра, між р. Россю та Ірпенем.

Цей уривок може слугувати коментарем до твору, у якому йдеться про

А створення першої бібліотеки

Б заснування міста Києва

В облогу Білгорода печенігами

Г героя, який рятує Князівну

7. Розташуйте фрагменти тексту в правильній послідовності

  1.     Чому ж увесь народ не встане Страшного ката розп'ясти?!

Хай має він залізні руки, Хай має безліч він голів,

Нехай страшні народні муки, А ще страшніш народний гнів. Що звелиш сказати Князю?

 

  1.                Слава, слава, слава,

Слава, слава Микиті!

Хай живе Князь!

Хай живе Микита!

Слава, слава, слава!

 

  1.     Підніму я весь народ Або більше я не Князь! Джуро! Слухати наказ:

Всі столи єдвабом вкрити, Воєвод цю мить просити.

 

  1.     Не вагайсь, кажи відразу: Будеш ти з тим гадом биться?.. Що ж мовчиш ти?..

Микита (рве дванадцять шкур) Одчепіться!..

Геть! Не маю я охоти Розмовлять під час роботи.

 

Відповідь:

                                                     

 

9. Назвіть героїв драми-поеми «Микита Кожум’яка» О. Олеся.


Група результатів 4

  1.     Запис історичних подій, що подані у часовій послідовності, за роками - це

А літопис

Б переказ

В легенда

Г казка

  1.     Правильно вказано ознаку легенди в рядку

А казкові зачин і кінцівка

Б повтори слів та речень

В наявність чарівних предметів

Г мала форма

  1.     Драматичному твору характерні

А наявність моралі та висновку

 Б оповідь за роками

В ремарки, репліки, декорації

 Г відсутність героїв

  1.      Фрагментом історичного оповідання є уривок у рядку

А «І було троє братів. Одному ім’я Кий, другому — Щек, а третьому — Хорив, а сестра в них була Либідь. Сидів Кий на горі, де тепер узвіз Боричів»

Б Як не вийде знов нічого, Шли малих дітей до нього. Наймиліш йому дитина... Оттакого маю сина!

В «Поруч бренькнула тятива, і Будимир, остаточно отямившись від гірких дум своїх, побачив унизу перед стіною молодого печенізького лучника в сідлі. Це ж він цілив у сиву голову Будимира».

Г «З того часу і до зруйнування коша Кодаки залишалися у володінні запорожців; і досі слава про них не вмовкла по всій околиці, бо там ще тільки збереглися стародавні запорозькі звичаї»

  1.     В уривку підкреслено

Невже у нас немає мужа

 Палкого серцем, молодого,

Який би зваживсь на двобій,

Невже не знайдеться нікого

В державі нашій молодій?!

А метафору

 Б порівняння

В епітети

Г гіперболу

  1. Увідповідни твір із його жанром.

Твір

1 «Берегиня»

2 «Микита Кожум’яка»

3  «Прийом у запорожці»

4 «Богатирська застава»

А драма-казка

Б літописна оповідь

 В легенда

Г переказ

Д історичне оповідання

  1. Що таке історичне оповідання?
  2. Порівняйте терміни «народний переказ» та «легенда». Вкажіть спільні та відмінні ознаки.
doc
Додано
24 листопада
Переглядів
210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку