Контрольна тестова робота № 2. Світ української поезії
Мета:
освітня: перевірити рівень засвоєння знань, рівень сформованості вмінь та навичок із вивченої теми;
розвивальна: розвивати уважність, логічне мислення;
виховна: виховувати старанність, відповідальність.
Тип уроку: контроль набутих знань та вмінь.
Обладнання: різнорівневі тестові завдання за двома варіантами.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми та мети уроку
ІІІ. Інструктаж щодо виконання контрольної роботи
ІV. Виконання завдань
І варіант
Початковий рівень
1.Визначте назву твору за цитатою і його автора:
«Йде в ніде, в невороття,
Йде лелійно, як дитя,
І жене його у спину
Сірий маятник життя…»:
А І. Малкович «Із янголом на плечі»; Б В. Голобородько «З дитинства: дощ»; В В. Підпалий «Бачиш: між трав зелених»; Г В. Герасим’юк «Чоловічий танець».
2. Вірш, який став причиною найгостріших звинувачень поета в націоналізмі:
А В. Сосюра «Осінь»;
Б В. Сосюра «Любіть Україну»;
В В. Голобородько «Теплі слова»;
Г В. Голобородько «Наша мова».
3. «Васильки» В. Сосюри — за жанром це лірика:
А інтимна;
Б філософська;
В пейзажна;
Г громадянська.
Середній рівень
4. До кого звертається В. Сосюра у творі «Любіть Україну!»?
5. Хто серед українських поетів писав верлібри?
6. У чому символічність образу аркану (“Чоловічий танець” В. Герасим’юка)?
Достатній рівень
7. Як Леся Українка в поемі «Давня казка» намагається визначити роль поетичного слова в житті суспільства? Наведіть переконливі приклади із твору.
8. Чому байдужість, на думку Т. Шевченка, — це найстрашніше, що може бути в житті (за твором Т. Шевченка «Минають дні, минають ночі…»)?
9. Громадянська лірика – це…
Етюд – це…
Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру «Янгол не впаде з плеча» (за однойменним твором І.Малковича).
ІI варіант
Початковий рівень
1. За жанром поезія В. Герасим’юка «Чоловічий танець» — це лірика:
А філософська;
Б інтимна;
В громадянська;
Г пейзажна.
2. Визначте назву твору за цитатою і його автора: «Так же буде поле, як тепер, синіти, і хмарки летіти в невідомий час, і другий, далекий, сповнений привіту, з рідними очима порівняє нас».
А І. Малкович «Із янголом на плечі»;
Б В. Підпалий «Зимовий етюд»;
В В. Голобородько «Наша мова».
Г В. Сосюра «Васильки».
3. Вірш, написаний письменником під впливом однойменної народної пісні:
А В. Сосюра «Васильки»;
Б В. Підпалий «Бачиш: між трав зелених»;
В І. Малкович «З нічних молитов»;
Г В. Голобородько «З дитинства: дощ».
Середній рівень
4. З яким проханням звертається невідомий до янгола наприкінці твору (І. Малкович «Із янголом на плечі»)?
5. З чим порівнюють васильки (В. Сосюра «Васильки»)?
6. Яку роль виконує анафора в поезії «Теплі слова»?
Достатній рівень
7. Як ви вважаєте, чим спричинено те, що Т. Шевченко розмірковує над власною долею, долею України, кожної людини на землі (за творами Т. Шевченка)?
8. Чому, на вашу думку, мову вважають скарбом кожної нації? (За творами В.Голобородька). Власні міркування аргументуйте.
9.Інтимна лірика – це…
Есе – це…
Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру «Дзвін шабель, пісні, походи, Воля соколина Тихі зорі, ясні води — Моя Україна» (за творами В. Сосюри).
V. Підсумок уроку
VІ. Домашнє завдання
Повторити теорію літератури.
І варіант
Початковий рівень
1.Визначте назву твору за цитатою і його автора:
«Йде в ніде, в невороття,
Йде лелійно, як дитя,
І жене його у спину
Сірий маятник життя…»:
А І. Малкович «Із янголом на плечі»; Б В. Голобородько «З дитинства: дощ»; В В. Підпалий «Бачиш: між трав зелених»; Г В. Герасим’юк «Чоловічий танець».
2. Вірш, який став причиною найгостріших звинувачень поета в націоналізмі:
А В. Сосюра «Осінь»;
Б В. Сосюра «Любіть Україну»;
В В. Голобородько «Теплі слова»;
Г В. Голобородько «Наша мова».
3. «Васильки» В. Сосюри — за жанром це лірика:
А інтимна;
Б філософська;
В пейзажна;
Г громадянська.
Середній рівень
4. До кого звертається В. Сосюра у творі «Любіть Україну!»?
5. Хто серед українських поетів писав верлібри?
6. У чому символічність образу аркану (“Чоловічий танець” В. Герасим’юка)?
Достатній рівень
7. Як Леся Українка в поемі «Давня казка» намагається визначити роль поетичного слова в житті суспільства? Наведіть переконливі приклади із твору.
8. Чому байдужість, на думку Т. Шевченка, — це найстрашніше, що може бути в житті (за твором Т. Шевченка «Минають дні, минають ночі…»)?
9. Громадянська лірика – це…
Етюд – це…
Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру «Янгол не впаде з плеча» (за однойменним твором І.Малковича).
ІI варіант
Початковий рівень
1. За жанром поезія В. Герасим’юка «Чоловічий танець» — це лірика:
А філософська;
Б інтимна;
В громадянська;
Г пейзажна.
2. Визначте назву твору за цитатою і його автора: «Так же буде поле, як тепер, синіти, і хмарки летіти в невідомий час, і другий, далекий, сповнений привіту, з рідними очима порівняє нас».
А І. Малкович «Із янголом на плечі»;
Б В. Підпалий «Зимовий етюд»;
В В. Голобородько «Наша мова».
Г В. Сосюра «Васильки».
3. Вірш, написаний письменником під впливом однойменної народної пісні:
А В. Сосюра «Васильки»;
Б В. Підпалий «Бачиш: між трав зелених»;
В І. Малкович «З нічних молитов»;
Г В. Голобородько «З дитинства: дощ».
Середній рівень
4. З яким проханням звертається невідомий до янгола наприкінці твору (І. Малкович «Із янголом на плечі»)?
5. З чим порівнюють васильки (В. Сосюра «Васильки»)?
6. Яку роль виконує анафора в поезії «Теплі слова»?
Достатній рівень
7. Як ви вважаєте, чим спричинено те, що Т. Шевченко розмірковує над власною долею, долею України, кожної людини на землі (за творами Т. Шевченка)?
8. Чому, на вашу думку, мову вважають скарбом кожної нації? (За творами В.Голобородька). Власні міркування аргументуйте.
9.Інтимна лірика – це…
Есе – це…
Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру «Дзвін шабель, пісні, походи, Воля соколина Тихі зорі, ясні води — Моя Україна» (за творами В. Сосюри).
1