Урок з української літератури "Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (ліро-епічна поема "Давня казка") 8 клас

Про матеріал

Тема : Проблеми і мотиви : роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (ліро-епічна поема «Давня казка»)

Мета : навчальна : продовжити опрацювання ідейно-художнього змісту поеми-казки, зосереджуючи увагу на проблемах і мотивах твору; охарактеризувати образи героїв, порівнюючи їх; показати учням розуміння Лесею Українкою ролі митця в суспільстві, служіння музі й народові; розкрити високі риси народного співця;

розвиваюча : розвивати вміння пообразного аналізу героїв поеми, культуру зв′язного мовлення, пам'ять , увагу, спостережливість ; удосконалювати вміння влучно добирати цитати, давати повну вичерпну відповідь на поставлені запитання;

виховна : виховувати в учнів почуття поваги, любові до творчості Лесі Українки; громадянську позицію, високі моральні якості – гуманізм, щирість, ненависть до зла, несправедливості.

Очікувані результати : учні знатимуть: розуміння Лесею Українкою ролі митця в суспільстві, служіння музі й народові; учні вмітимуть : виразно й вдумливо читати поему «Давня казка», аналізувати її, визначатимуть провідні мотиви та ідеї, коментуватимуть художні засоби, влучно добирати цитати, давати повну вичерпну відповідь на поставлені запитання.

Форми та методи проведення уроку : розповідь вчителя, бесіда, інформаційне гроно, «Асоціативний кущ», метод «Незакінчені речення», гра «Літературний футбол», «Мікрофон», робота з підручником, «Літературний диктант», робота з прислів'ями та епіграфом.

Обладнання уроку : портрет Лесі Українки, ілюстрації з зображенням Бертольдо та народного поета.

Дидактичні та методичні матеріали : підручник, роздатковий матеріал : «Літературний диктант».

Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вступне слово вчителя.

Доброго дня, мої шановні творчі особистості ! Я хочу побажати Вам плідної роботи під час уроку, девізом якого стане вже відомий Вам вислів : «Мети досягає той, хто вірить і не знає втоми!»

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань і умінь.

На шлях я вийшла ранньою весною

І тихий спів несмілий заспівала,

А хто стрічався на шляху зо мною,

Того я щирим серденьком вітала :

«Самій недовго збитися з путі,

Та трудно з неї збитись у гурті».

Ці рядки належать перу Лесі Українки – високоосвіченій обдарованій особистості з багатим духовним світом, з високими моральними принципами, шляхетній і благородній натурі. Завдяки силі волі, витримці, залізному характеру вона витримала випробування долі і могла підвести підсумок : «Зрештою, життя моє не було убогим, і сором було б мені плакатись на нього». То ж давайте пригадаємо життєвий шлях Лариси Петрівни Косач.

1.Перевірка домашнього завдання.

Літературний диктант.

1.Дівоче прізвище Лесі Українки. (Косач)

2.Край, який поетеса називала рідним куточком. (Волинь)

3.Поема про роль поета і поезії в суспільстві. («Давня казка»)

4.Місто, у якому похоронена Леся Українка. (Київ)

5.Місто у Грузії, де часто бувала і померла поетеса. (Сарамі)

6.Ім′я старшого брата Лесі Українки. (Михайло)

7.Прізвище чоловіка Лесі Українки. (Климентій Квітка)

8.Місто, у якому народилась майбутня поетеса. (Звягель)

9.Кого з дітей Косачів називали спільним ім′ям Мишолосіє ?

10.Кому поетеса присвятила свій перший вірш «Надія»? (тітці Олені)

11.Назва підручника, який написала Леся Українка для своєї меншої сестри. («Стародавня історія середніх народів»)

12.Гурток, одним із керівників якого була Леся Українка. («Плеяда»)

Примітка. За кожну правильну відповідь установлюється 1 бал.

2.Складання «Асоціативного куща».

Давайте спробуємо охарактеризувати Лесю Українку : Хто вона …? Яка вона …?

Отже , Леся Українка, Лариса Петрівна Косач – талановита поетеса, яка мужньо бореться з хворобою і є автором поеми «Давня казка», яку ми розглянемо сьогодні на уроці.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні ми з вами узагальнимо й систематизуємо опрацьоване, а саме: поговоримо про проблеми і мотиви у творі: роль митця в суспільстві та суть людського щастя, охарактеризуємо образи героїв, порівнюючи їх; розкриємо високі риси народного співця; будемо й надалі розвивати вміння пообразного аналізу героїв поеми, культуру зв′язного мовлення, пам'ять , увагу, спостережливість ; удосконалюватимемо вміння влучно добирати цитати, давати повну вичерпну відповідь на поставлені запитання.

ІV. Основний зміст уроку.

1.Вступне слово вчителя.

Зверніть увагу на епіграф до нашого уроку :

Довго щирими словами

До людей промовлятиму я …

Леся Українка

Співвіднесіть ці рядки зі змістом прочитаної поеми, сформулюйте тему, яка пронизує кожне слово «Давньої казки» (роль поетичного слова у житті суспільства).

Леся Українка була поетесою-борцем. Її цікавили люди героїчні. Вона писала про їхню відданість справі, про їхні поривання до волі. Героєм її творів став борець, обдарований поетичним, мистецьким хистом. Його думки і вчинки близькі та рідні самій поетесі. Велика художня і громадсько-політична сила цього узагальненого образу полягає в тому, що він втілює в собі те краще, що відзначило передових людей її часу.

Життя для Лесі Українки та героя її поезії – це безупинне змагання, боротьба, дружба і кохання. Люблячи добро, мусили пристрасно ненавидіти зло, боротися з ним в ім′я добра. Такими у творі виступають два протилежні образи – поет і лицар.

2.Характеристика образів твору.

2.1.Поет. 2.1.1. Бесіда за питаннями :

-Коли ви вперше у творі зустрічаєтеся з поетом ?

-Які враження про нього у вас склалися ?

-Що є найціннішим для цього героя ?

-Заради чого він живе ?

-Як до поета ставляться прпості люди. Бертольдо ?

-Чому герой твору на зло відповідає добром?

-Яку допомогу надав митець Бертольду?

-Чи була вона корисною?

-Чому поет помирає?

-Яку справу він залишив по собі?

-Чи можна ототожнити образ митця з Лесею Українкою? Свої міркування доведіть.

2.1.2.Складання інформаційного грона до образу героя.

Гордий, впевнений у своїх діях і вчинках

Стійкий, сміливий, мужній, відданий народові

Нещасний, але талановитий

«… божа людина»

«… навесні … оживляв сумну діброву»

Поет Не вмів співати

«лиха не боюся»

«завжди вільний»

«я на крилах думки лину»

Поважне ставлення до простого люду

На жорстокість відповідає добром

Не приваблює золото, лаври

Отже , упродовж всього твору Леся Українка показує поета у тісному зв'язку з життям і боротьбою свого народу. В його образі вона висловила думку про те, що поезія повинна служити трудовому народові, допомагати йому у повсякденному житті.

2.2.Лицар Бертольдо. 2.2.1. Бесіда за питаннями :

-Як ви сприйняли лицаря, вперше зустрівшись з ним на сторінках твору?

-З чим був пов'язаний військовий похід під керівництвом Бертольда?

-У чому виявилася жорстокість героя до простого люду після повернення з війни?

-Чим Бертольдові не подобався митець?

-Через що поет став небезпечним пану?

-За що лицар пропонував поетові золото? Як це його характеризує?

-Ув′язнення поета – це помста Бертольда за добрі справи митця? Відповідь вмотивуйте.

-Що вас вразило у цьому образі?

2.2.2.Складання інформаційного грона до образу героя.

«Лихий такий, крий боже»

Гордий, завзятий, упертий

Прагнення до збагачення

Улесливий і підступний

Бертольдо Корисливий

Зневажливе ставлення до простого люду

«сліпа» любов до Ізідори

Бездушний

Лякливий, не сприймає революційних пісень

Отже , в образі графа Бертольдо Леся Українка показала ті ворожі народові сили, проти яких борються трудящі й характеризує його, як жорстокого деспота й експлуататора.

2.3. «Мікрофон».

«Поети повинні служити владі, а не народу». Тож настав час висловити власну думку з цього питання.

Завдання : довести або спростувати тезу.

2.4. Складання колективної узагальнюючої таблиці «Проблематика поеми «Давня казка» (в зошиті)

-Які проблеми було піднято в поемі?

( 1. Роль поета і поезії у житті суспільства (тобто призначення митця – служіння музі та народові). 2. Проблема людського щастя.)

Учні з′ясовують епізоди, у яких ці проблеми порушені, та образи, за допомогою яких розв′язуються ці проблеми.

2.5. Гра «Літературний футбол» (клас ділиться на дві групи).

З поданих прислів′їв виберіть ті, які стосуються поета, і ті, які – графа.

-Не зробиш людям добра, не побачиш від них лиха. (поет)

-Ти його борони від собак, а він тобі покаже кулак. (граф)

-На моїй шиї сидиш, а мені добра не твориш. (граф)

-Не сподівайся дяки від приблудної псяки. (граф)

-Я на його хлібом, а він на мене каменем. (поет)

-Для нашого Федота не страшна робота. (поет)

-Не плюй у криницю, бо прийдеться напитися. (граф)

-Забули воли, як телятами були. (граф)

V . Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з підручником.

Виконання завдання 3 на с. 58.

А зараз ми з вами установимо відповідність між частинами поеми та її змістом.

Частина поеми

Зміст

1. І частина

А. На прохання Бертольда поет складає серенаду для Ізідори.

2. ІІ частина

Б. Автор звертається до читачів з настановою прочитати казку.

3. ІІІ частина

В. Поет знайомиться з Бертольдом, між ними виникає конфлікт.

4. ІV частина

Г. поета ув'язнюють ; Бертольдо помирає.

Д. Бертольдо одружується з Ізідорою. А потім захоплює бусурманську столицю.

Відповідь : 1 – В, 2 – А, 3 – Д, 4 – Г.

2. Бесіда

- Прокоментуйте, про що свідчать останні рядки поеми :

То скінчиться давня казка,

А настане правда нова.

Відповідь обґрунтуйте.

Отже , сюжет твору вказує на його казковість.

- Чи є в ньому щось фантастичне, справді казкове ?

- Доберіть і зачитайте цитати з поеми, які нагадують про її казковість.

( 1. «Тож, коли хто з вас цікавий, сядь і слухай давню казку, а мені коли не лаврів, то хоч бубликів дай в'язку».

2. «Їдуть, їдуть, врешті бачать – три дороги розійшлися, розлучились тут найстарші, кожний різно подалися...». )

VІ. Підведення підсумків уроку.

1.Метод «Незакінчені речення».

-Я дізнався (дізналася) , що слово здатне ….

-Я впевнений (впевнена), що слово не можна ув′язнити, тому що …

-Я вважаю, що поет для суспільства – це …

-За допомогою поеми можна виховувати такі риси характеру, як …

Отже , служіння літератури поневоленому народові, Леся Українка розуміла як участь у революційній боротьбі. На той час вона своїм життям, своєю невтомною працею показала, яким повинен бути народний митець. Тому в образі героя «Давньої казки» ми пізнаємо риси характеру самої Лесі Українки. Його шлях до народного поета – це шлях самої письменниці. Він (як і Леся Українка) зрозумів, що в суспільстві боротьба йде впродовж віків, ще з того часу, як існують бідні й багаті. І лише тоді, коли ця боротьба скінчиться, то скінчиться давня казка, а настане правда нова. Тобто письменниця доводить, що рушійною силою історії суспільства є трудящі, які виборюють свою волю у жорстоких битвах зі своїми класовими ворогами.

VІІ. Оголошення результатів роботи учнів на уроці.

Вчитель оцінює результати роботи учнів на уроці, оголошує й обґрунтовує оцінки, отримані ними за роботу.

VІІІ. Домашнє завдання.

Виконати завдання 11, 12 на с. 59; підібрати 6 питань тестового характеру за творчістю Лесі Українки *.

Перегляд файлу

Тема : Проблеми і мотиви : роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (ліро-епічна поема «Давня казка»)

Мета : навчальна : продовжити опрацювання ідейно-художнього змісту поеми-казки, зосереджуючи увагу на проблемах і мотивах твору; охарактеризувати образи героїв, порівнюючи їх; показати учням розуміння Лесею Українкою ролі митця в суспільстві, служіння музі й народові; розкрити високі риси народного співця;

розвиваюча : розвивати вміння пообразного аналізу героїв поеми, культуру зв′язного  мовлення, пам'ять , увагу, спостережливість ; удосконалювати вміння влучно добирати цитати, давати повну вичерпну відповідь на поставлені запитання;

виховна : виховувати в учнів почуття поваги, любові до творчості Лесі Українки; громадянську позицію, високі моральні якості – гуманізм, щирість, ненависть до зла, несправедливості.

Очікувані результати : учні знатимуть: розуміння Лесею Українкою ролі митця в суспільстві, служіння музі й народові; учні вмітимуть : виразно й вдумливо читати поему  «Давня казка», аналізувати її, визначатимуть провідні мотиви та ідеї, коментуватимуть художні засоби, влучно добирати цитати, давати повну вичерпну відповідь на поставлені запитання.

Форми та методи проведення уроку : розповідь вчителя, бесіда, інформаційне гроно, «Асоціативний кущ», метод «Незакінчені речення», гра «Літературний футбол», «Мікрофон», робота з підручником, «Літературний диктант», робота з прислів’ями та епіграфом.

Обладнання уроку : портрет Лесі Українки, ілюстрації з зображенням Бертольдо та народного поета.

Дидактичні та методичні матеріали : підручник, роздатковий матеріал : «Літературний диктант».

Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 Вступне слово вчителя.

Доброго дня, мої шановні творчі особистості ! Я хочу побажати Вам плідної роботи під час уроку, девізом якого стане вже відомий Вам вислів : «Мети досягає той, хто вірить і не знає втоми!»

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань і умінь.

На шлях я вийшла ранньою весною

І тихий спів несмілий заспівала,

А хто стрічався на шляху зо мною,

Того я щирим серденьком вітала :

«Самій недовго збитися з путі,

Та трудно з неї збитись у гурті».

Ці рядки належать перу Лесі Українки – високоосвіченій обдарованій особистості з багатим духовним світом, з високими моральними принципами, шляхетній і благородній натурі. Завдяки силі волі, витримці, залізному характеру вона витримала випробування долі і могла підвести підсумок : «Зрештою, життя моє не було убогим, і сором було б мені плакатись на нього». То ж давайте пригадаємо життєвий шлях Лариси Петрівни Косач.

  1. Перевірка домашнього завдання.

Літературний диктант.

  1. Дівоче прізвище Лесі Українки. (Косач)
  2. Край, який поетеса називала рідним куточком. (Волинь)
  3. Поема про роль поета і поезії в суспільстві. («Давня казка»)
  4. Місто, у якому похоронена Леся Українка. (Київ)
  5. Місто у Грузії, де часто бувала і померла поетеса. (Сарамі)
  6. Ім′я старшого брата Лесі Українки. (Михайло)
  7. Прізвище чоловіка Лесі Українки. (Климентій Квітка)
  8. Місто, у якому народилась майбутня поетеса. (Звягель)
  9. Кого з дітей Косачів називали спільним ім′ям Мишолосіє ?
  10. Кому поетеса присвятила свій перший вірш «Надія»? (тітці Олені)
  11. Назва підручника, який написала Леся Українка для своєї меншої сестри. («Стародавня історія середніх народів»)
  12. Гурток, одним із керівників якого була Леся Українка. («Плеяда»)

Примітка. За кожну правильну відповідь установлюється 1 бал.

 

  1. Складання «Асоціативного куща».

Давайте спробуємо охарактеризувати Лесю Українку : Хто вона …? Яка вона …?

 

 

Отже , Леся Українка, Лариса Петрівна Косач – талановита поетеса, яка мужньо бореться з хворобою і є автором поеми «Давня казка», яку ми розглянемо сьогодні на уроці.

 

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

Сьогодні ми з вами узагальнимо й систематизуємо опрацьоване, а саме: поговоримо про проблеми і мотиви у творі: роль митця в суспільстві та суть людського щастя, охарактеризуємо образи героїв, порівнюючи їх; розкриємо високі риси народного співця; будемо й надалі розвивати вміння пообразного аналізу героїв поеми, культуру зв′язного  мовлення, пам'ять , увагу, спостережливість ; удосконалюватимемо вміння влучно добирати цитати, давати повну вичерпну відповідь на поставлені запитання.

 

ІV. Основний зміст уроку.

 

  1. Вступне слово вчителя.

Зверніть увагу на епіграф до нашого уроку :

Довго щирими словами

До людей промовлятиму я …

Леся Українка

 

Співвіднесіть ці рядки зі змістом прочитаної поеми, сформулюйте тему, яка пронизує кожне слово «Давньої казки» (роль поетичного слова у житті суспільства).

Леся Українка була поетесою-борцем. Її  цікавили люди героїчні. Вона писала про їхню відданість справі, про їхні поривання до волі. Героєм її творів став борець, обдарований поетичним, мистецьким хистом. Його думки і вчинки близькі та рідні самій поетесі. Велика художня і громадсько-політична сила цього узагальненого образу полягає в тому, що він втілює в собі те краще, що відзначило передових людей її часу.

Життя для Лесі Українки та героя її поезії – це безупинне змагання, боротьба, дружба і кохання. Люблячи добро, мусили пристрасно ненавидіти зло, боротися з ним в ім′я добра. Такими у творі виступають два протилежні образи – поет і лицар.

 

  1. Характеристика образів твору.

 

  1. Поет.  2.1.1. Бесіда за питаннями :

 

  • Коли ви вперше у творі зустрічаєтеся з поетом ?
  • Які враження про нього у вас склалися ?
  • Що є найціннішим для цього героя ?
  • Заради чого він живе ?
  • Як до поета ставляться прпості люди. Бертольдо ?
  • Чому герой твору на зло відповідає добром?
  • Яку допомогу надав митець Бертольду?
  • Чи була вона корисною?
  • Чому поет помирає?
  • Яку справу він залишив по собі?
  • Чи можна ототожнити образ митця з Лесею Українкою? Свої міркування доведіть.

 

  1.    Складання інформаційного грона до образу героя.

 

             Гордий, впевнений у своїх діях і вчинках

             Стійкий, сміливий, мужній, відданий народові

             Нещасний, але талановитий

             «… божа людина»

             «… навесні … оживляв сумну діброву»

      Поет                 Не вмів співати

             «лиха не боюся»

             «завжди вільний»

             «я на крилах думки лину»

             Поважне ставлення до простого люду

             На жорстокість відповідає добром

             Не приваблює золото, лаври

 

Отже , упродовж всього твору Леся Українка показує поета у тісному зв’язку з життям і боротьбою свого народу. В його образі вона висловила думку про те, що поезія повинна служити трудовому народові, допомагати йому у повсякденному житті.

 

  1.    Лицар Бертольдо. 2.2.1. Бесіда за питаннями :
  • Як ви сприйняли лицаря, вперше зустрівшись з ним на сторінках твору?
  • З чим був пов'язаний військовий похід під керівництвом Бертольда?
  • У чому виявилася жорстокість героя до простого люду після повернення з війни?
  • Чим Бертольдові не подобався митець?
  • Через що поет став небезпечним пану?
  • За що лицар пропонував поетові золото? Як це його характеризує?
  • Ув′язнення поета – це помста Бертольда за добрі справи митця? Відповідь вмотивуйте.
  • Що вас вразило у цьому образі?

 

  1.    Складання інформаційного грона до образу героя.

                                   «Лихий такий, крий боже»

                                   Гордий, завзятий, упертий

                                   Прагнення до збагачення

                                   Улесливий і підступний

Бертольдо                       Корисливий

                                   Зневажливе ставлення до простого люду

                                   «сліпа» любов до Ізідори

                                   Бездушний

                                  Лякливий, не сприймає революційних пісень

 

Отже , в образі графа Бертольдо Леся Українка показала ті ворожі народові сили, проти яких борються трудящі й характеризує його, як жорстокого деспота й експлуататора.

 

2.3. «Мікрофон».

«Поети повинні служити владі, а не народу». Тож настав час висловити власну думку з цього питання.

Завдання : довести або спростувати тезу.

 

2.4. Складання колективної узагальнюючої таблиці «Проблематика поеми «Давня казка»  (в зошиті)

  • Які проблеми було піднято в поемі?

( 1. Роль поета і поезії у житті суспільства (тобто призначення митця – служіння музі та народові). 2. Проблема людського щастя.)

Учні з′ясовують епізоди, у яких ці проблеми порушені, та образи, за допомогою яких розв′язуються ці проблеми.

 

2.5. Гра «Літературний футбол» (клас ділиться на дві групи).

 

З поданих прислів′їв виберіть ті, які стосуються поета, і ті, які – графа.

  • Не зробиш людям добра, не побачиш від них лиха. (поет)
  • Ти його борони від собак, а він тобі покаже кулак. (граф)
  • На моїй шиї сидиш, а мені добра не твориш. (граф)
  • Не сподівайся дяки від приблудної псяки. (граф)
  • Я на його хлібом, а він на мене каменем. (поет)
  • Для нашого Федота не страшна робота. (поет)
  • Не плюй у криницю, бо прийдеться напитися. (граф)
  • Забули воли, як телятами були. (граф)

 

V . Закріплення вивченого матеріалу.

 

1. Робота з підручником.

Виконання завдання 3 на с. 58.

А зараз ми з вами установимо відповідність між частинами поеми та її змістом.

 

Частина поеми

Зміст

1. І частина

А. На прохання Бертольда поет складає серенаду для Ізідори.

2. ІІ частина

Б. Автор звертається до читачів з настановою прочитати казку.

3. ІІІ частина

В. Поет знайомиться з Бертольдом, між ними виникає конфлікт.

4. ІV частина

Г. поета ув’язнюють ; Бертольдо помирає.

 

Д. Бертольдо одружується з Ізідорою. А потім захоплює бусурманську столицю.

 

                Відповідь : 1 – В, 2 – А, 3 – Д, 4 – Г.

 

2. Бесіда

- Прокоментуйте, про що свідчать останні рядки поеми :

То скінчиться давня казка,

А настане правда нова.

Відповідь обґрунтуйте.

Отже , сюжет твору вказує на його казковість.

- Чи є в ньому щось фантастичне, справді казкове ?

- Доберіть і зачитайте цитати з поеми, які нагадують про її казковість.

    ( 1. «Тож, коли хто з вас цікавий, сядь і слухай давню казку, а мені коли не лаврів, то хоч бубликів дай в’язку».

2. «Їдуть, їдуть, врешті бачать – три дороги розійшлися, розлучились тут найстарші, кожний різно подалися...». )

 

VІ.  Підведення підсумків уроку.

  1. Метод «Незакінчені речення».
  • Я дізнався (дізналася) , що слово здатне ….
  • Я впевнений (впевнена), що слово не можна ув′язнити, тому що …
  • Я вважаю, що поет для суспільства – це …
  • За допомогою поеми можна виховувати такі риси характеру, як …

Отже , служіння літератури поневоленому народові, Леся Українка розуміла як участь у революційній боротьбі. На той час вона своїм життям, своєю невтомною працею показала, яким повинен бути народний митець. Тому в образі героя «Давньої казки» ми пізнаємо риси характеру самої Лесі Українки. Його шлях до народного поета – це шлях самої письменниці. Він (як і Леся Українка) зрозумів, що в суспільстві боротьба йде впродовж віків, ще з того часу, як існують бідні й багаті. І лише тоді, коли ця боротьба скінчиться, то скінчиться давня казка, а настане правда нова. Тобто письменниця доводить, що рушійною силою історії суспільства є трудящі, які виборюють свою волю у жорстоких битвах зі своїми класовими ворогами.

VІІ. Оголошення результатів роботи учнів на уроці.

Вчитель оцінює результати роботи учнів на уроці, оголошує й обґрунтовує оцінки, отримані ними за роботу.

VІІІ.  Домашнє завдання.

Виконати завдання 11, 12 на с. 59; підібрати 6 питань тестового характеру за творчістю Лесі Українки *.

doc
Додано
28 червня 2018
Переглядів
5622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку