Мета: удосконалювати вміння аналізу образів повісті; розвивати навички робити власні висновки, аналізуючи вчинки героїв; формувати усвідомлення необхідності особистої свободи для гармонійного розвитку; виховувати розуміння краси кохання, мужності, сили волі як рис характеру необхідних для боротьби зі злом.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизація знань.
Методи, прийоми і форми роботи: бесіда, проблемний виклад, усна зв'язна розповідь, виразне читання, «Незакінчене речення»,складання сенкану, «Гронування»
Обладнання: підручник, схеми, таблиці із завданнями та цілями уроку,
Урок з української літератури у 8 класі
«Непереможна сила кохання, що рухає вчинками,
поведінкою і вибором героїв»
(за повістю М.Коцюбинського «Дорогою ціною»)
Мета: удосконалювати вміння аналізу образів повісті; розвивати навички робити власні висновки, аналізуючи вчинки героїв; формувати усвідомлення необхідності особистої свободи для гармонійного розвитку; виховувати розуміння краси кохання, мужності, сили волі як рис характеру необхідних для боротьби зі злом.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизація знань.
Методи, прийоми і форми роботи: бесіда, проблемний виклад, усна зв’язна розповідь, виразне читання, «Незакінчене речення»,складання сенкану, «Гронування»
Обладнання: підручник, схеми, таблиці із завданнями та цілями уроку,
ілюстрації
Сказати : «Я тебе кохаю» -
означає сказати: «Ти не вмреш».
П.Абеляру
Хід уроку
1. З’ясування емоційності готовності до уроку.
2Перевірка домашнього завдання
- Переказування епізоду твору, який найбільше сподобався(вразив), від імені будь – якого персонажу повісті.
- За бажанням: скласти схему «шляху до волі» головних героїв.
Мені ж, мій Боже, на землі
Подай любов, сердечний рай!
І більш нічого не давай.
Сказати : «Я тебе кохаю» -
означає сказати: «Ти не вмреш».
Саме ці слова я обрала, епіграфами до сьогоднішнього уроку, а який з них більш доречний, з’ясуємо наприкінці нашої розмови.
Робота з текстом твору.
(Євангеліє: «Що Бог поєднав, людина те не розлучає»)
Кохання
Отже, ви помітили, що у Остапа і Соломії багато спільного. Ма- буть, тому їм так добре було разом, а їхнє почуття було таким щирим.
Коли я була восьмикласницею, двадцятилітні здавалися мені цілком дорослими людьми. Можливо, почуття героїв Коцюбинського вам не до кінця зрозумілі, але у світовій літературі є приклади, коли справжнє почуття кохання переживають і ваші однолітки, саме воно допомагає закоханим долати усі перешкоди, і хоч і дорогою ціною, але здобувати перемогу. Здогадалися, про кого я говорю? … Так, це славнозвісні Ромео і Джульєтта Шекспіра. Послухайте їхній діалог і подумайте у якому епізоді повісті «Дорогою ціною» могли б прозвучати ці слова.
(Ні, адже не були разом, а така жадана воля дісталася Остапові занадто «дорогою ціною»)
(Кохання залишається жити в Остапові, він говорить: «Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає, коли злучиться з нею»)
або
«Мене вразило, що…»
1. Скласти план характеристики образів Остапа і Соломії.
2. Написати твір – роздум “ Якби Соломія залишилася живою ”
або
Виписати із повісті цитати, у яких ідеться про час і вічність.
ЗАВДАННЯ ТА ПЛАН УРОКУ
Завдання:
Картка самооцінки
№ |
Вид роботи |
Можлива кількість балів |
Результат |
1. |
12 запитань для найуважніших |
До 8 – 1б., більше 8 – 2б. |
|
2. |
Переказування епізоду (д/з) |
1б. |
|
3. |
Робота з текстом (вир. читання епізодів, участь у бесіді) |
1 – 3б. |
|
4. |
«Гронування» |
1б. |
|
5. |
«Діаграма Вена» |
1б. |
|
6. |
Діалог Ромео і Джульєтти |
1б. |
|
7. |
Сенкан |
1 – 2б. |
|
8. |
Незакінчене речення |
1б. |
|