Опорний навчальний заклад
«Білогорівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів
Попаснянської районної ради Луганської області»
Урок української мови, 6 клас
Узагальнення вивченого з теми «Іменник»
Підготувала і провела
вчитель
української мови і літератури
ОНЗ «Білогорівська ЗОШ»
Носачова Любов Олексіївна
Смт Білогорівка
2020 рік
ТЕМА. Узагальнення вивченого з теми «Іменник».
МЕТА: перевірити рівень знань, умінь і навичок, здобутих при вивченні теми «Іменник»; удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; сприяти розвитку комунікативних умінь учнів, збагаченню їх лексичного запасу; розвивати логічне та критичне мислення школярів; виховувати дружелюбність, любов до України та повагу до її символів.
ТИП УРОКУ: Узагальнення й систематизація знань, умінь та навичок.
ФОРМА УРОКУ: Урок-подорож з елементами STEM-освіти.
ОБЛАДНАННЯ: підручник, інтерактивна дошка, опорна схема, дидактичний матеріал, набір для створення аплікації «Калина», відеокліп.
ХІД УРОКУ:
Девіз уроку: «Краще менше, проте ліпше»
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Вправа 315.
Додатково: користуючись підручником, стор.131, визначити спосіб творення іменників.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування.
– Який розділ науки вивчає частини мови?
– Скільки всього частин мови?
– Що таке іменник?
– Які морфологічні ознаки має іменник?
СЛАЙД 1(додаток №1)
IV.Оголошення теми і мети уроку.
– Сьогодні ми будемо працювати в двох групах, тому об’єднайтеся, будь ласка,(перша група отримує картон синього кольору, друга – жовтого) і назвіть свою команду словом-іменником, пов’язаним з Вашим кольором.
– Під час виконання завдань ми здійснимо подорож країною ІМЕННИК (прикріплюємо на дошку назву країни(додаток №2), повторимо вивчене про частину мови і підготуємося до написання контрольної роботи.
– Замість балів Ви будете отримувати ягідки, які необхідно наклеїти самостійно на лист картону Вашої команди, створюючи аплікацію гілочки калини.
– Дітки, скажіть, назви яких символів України вже були представлені на уроці? Що вони означають?(Прапор, калина).
– Мені б хотілося, щоб Ви на уроці були дружніми, згуртованими, як ягідки калини(оголошення девізу уроку).
V. Виконання практичних завдань.
Робота в двох групах
– Перше місто, яке ми з вами відвідаємо, це – СЛОВНИКОВЕ(прикріплюємо на дошку назву(назви всіх міст – додаток №2).
– Наступне місто – РОЗБІРКОВЕ.
(за морфологічними ознаками(додаток 1), спроєктованими на дошку). 1 бал
– І от ми завітали до міста ПИСАРІВ.
– Наступне містечко – ПОШУКОВЦІВ.
(Завдання №№3 – 6 перевіряємо, скориставшись картками, спроєктованими на екран(додаток №5))
– Містечко – ЧИСЛЕННЕ.
1 бал
– Містечко – ОДИНИЧНЕ.
(На екран спроєктовані слова(додаток №5)
– Яка тема об’єднує всі іменники?
2 бала
– А ось місто – МУЗИЧНЕ!
– Наша подорож триває, тож поспішаймо відвідати місто ЗНАВЦІВ.
– І ось наша подорож добігає кінця! Перед Вами місто ЩИРИХ ДРУЗІВ!
VІ. Підведення підсумків гри. Демонстрація аплікацій, створених дітьми.
VІІ. Рефлексія уроку.
V. Домашнє завдання. І варіант – вправа 353, ІІ – вправа 354. Підготуватися до контрольної роботи.
Додаток №1
ІМЕННИК
МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ
НЕЗМІННІ ЗМІННІ
1. Істота/неістота 1. Рід: чол., жін., сер., сп.
2. Назва загальна/власна 2. Число: однина, множина
3. Назва конкретна/абстрактна 3. Відміна: І, ІІ,ІІ,ІV.
4. Група: тв., мк, мш.
5. Відмінок: називний, родовий, давальний,
знахідний, орудний, місцевий, кличний.
Синтаксична роль: в реченні іменники можуть виступати в ролі підмета, присудка, додатка, означення, обставини.
Додаток №2
Країна ІМЕННИК
(1 ягідка)
(1 ягідка)
(1 ягідка)
(1 ягідка)
(2 ягідки)
(1 ягідка)
( 2 ягідки)
(1 ягідка)
Додаток №3
ПІДБЕРИ ІМЕННИК
Ім’я дівчинки |
Ім’я хлопчика |
Назва міста |
Назва ріки |
Назва дерева |
Назва квітки |
Назва тварини |
Назва пташки |
Назва символу України |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток №4
..ма, зам..тіль. сні..ки, санки, ковзани, лижі, шв..дко, гірка, моро.., в..селощі, с..нички, годівн..ця, з..рнятка, сміх.
З..ма, зам..тіль. сні..ки, санки, ковзани, лижі, шв..дко, гірка, моро.., в..селощі, с..нички, годівн..ця, з..рнятка, сміх.
Додаток №5
Зима, заметіль, сніжки, санки, ковзани, лижі, швидко, гірка, мороз, веселощі, синички, годівниця, зернятка, сміх.
Зима, заметіль, сніжки, санки, ковзани, лижі, швидко, гірка, мороз, веселощі, синички, годівниця, зернятка, сміх.
Зима, заметіль, сніжки, санки, ковзани, лижі, гірка, мороз, веселощі, синички, годівниця, зернятка, сміх.
Зима, заметіль, сніжки, санки, ковзани, лижі, гірка, мороз, веселощі, синички, годівниця, зернятка, сміх.
Додаток №6
А в Україні, а в Україні виростають крила.