Урок з української мови

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 6 класу з теми "Узагальнення вивченого про іменник". Протягом уроку учні зможуть повторити вивчене про частину мови, а також закріпити, пройшовши тест.
Перегляд файлу

Опорний навчальний заклад

«Білогорівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Попаснянської районної ради Луганської області»

 

 

G:\6 клас\27.02.2020\20200304_165641.jpg 

 

Світлина від Любові Носачової.

Урок української мови, 6 клас

 

 

Узагальнення вивченого з теми «Іменник»

                                                  

Підготувала і провела

                          вчитель

     української  мови і літератури

                                                      ОНЗ «Білогорівська ЗОШ»

      Носачова Любов Олексіївна

 

                             

Смт Білогорівка

                                                 2020 рік

ТЕМА. Узагальнення вивченого з теми «Іменник».

МЕТА: перевірити рівень знань, умінь і навичок, здобутих при вивченні теми «Іменник»; удосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; сприяти розвитку комунікативних умінь учнів, збагаченню їх лексичного запасу; розвивати логічне та критичне мислення школярів; виховувати дружелюбність, любов до України та повагу до її символів.

ТИП УРОКУ: Узагальнення й систематизація знань, умінь та навичок.

ФОРМА УРОКУ: Урок-подорож з елементами STEM-освіти.

ОБЛАДНАННЯ: підручник, інтерактивна дошка, опорна схема, дидактичний матеріал, набір для створення аплікації «Калина», відеокліп.

ХІД УРОКУ:

  1.                  Організаційний момент. Мотивація навчання учнів.

Девіз уроку: «Краще менше, проте ліпше»

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Вправа 315.

Додатково: користуючись підручником, стор.131, визначити спосіб творення іменників.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування.

Який розділ науки вивчає частини мови?

Скільки всього частин мови?

Що таке іменник?

Які морфологічні ознаки має іменник?

СЛАЙД 1(додаток №1)

IV.Оголошення теми і мети уроку.

– Сьогодні ми будемо працювати в двох групах, тому об’єднайтеся, будь ласка,(перша група отримує картон синього кольору, друга – жовтого) і назвіть свою команду словом-іменником, пов’язаним з Вашим кольором.

– Під час виконання завдань ми здійснимо подорож країною ІМЕННИК (прикріплюємо на дошку назву країни(додаток №2), повторимо вивчене про частину мови і підготуємося до написання контрольної роботи.

– Замість балів Ви будете отримувати ягідки, які необхідно наклеїти самостійно на лист картону Вашої команди, створюючи аплікацію гілочки калини.

– Дітки, скажіть, назви яких символів України вже були представлені на уроці? Що вони означають?(Прапор, калина).

– Мені б хотілося, щоб Ви на уроці були дружніми, згуртованими, як ягідки калини(оголошення девізу уроку).

V.  Виконання практичних завдань.

Робота в двох групах

– Перше місто, яке ми з вами відвідаємо, це – СЛОВНИКОВЕ(прикріплюємо на дошку назву(назви всіх міст – додаток №2).

  1. Гра «Підбери іменник».(Один з учнів команди №1 читає про себе алфавіт, а інший, з команди №2, - говорить «Стоп!» Наприклад, буква «А». Підбираємо назви предметів за таблицею(додаток №3) 1 бал

– Наступне місто – РОЗБІРКОВЕ.

  1.  Визначити усно морфологічні ознаки підібраних іменників

(за морфологічними ознаками(додаток 1), спроєктованими на дошку). 1 бал

– І от ми завітали до міста ПИСАРІВ.

  1. Записати слова, вставивши пропущені літери(додаток №4) 1 бал

– Наступне містечко – ПОШУКОВЦІВ.

(Завдання №№3 – 6 перевіряємо, скориставшись картками, спроєктованими на екран(додаток №5))

  1. Вилучити зайве слово, закресливши його прямою лінією. 1 бал

– Містечко – ЧИСЛЕННЕ.

  1. Підкреслити однією лінією іменники, які вживаються лише в множині.

1 бал

– Містечко – ОДИНИЧНЕ.

  1. Підкреслити іменники, які вживаються  лише в однині. 1 бал
  • Наступне місто, яке ми з Вами відвідаємо, це – ТВОРЧОСТІ.

(На екран спроєктовані слова(додаток №5)

Яка тема об’єднує всі іменники?

  1. Спробуйте скласти  коротку розповідь, використовуючи подані слова.

2 бала

А ось місто –  МУЗИЧНЕ!

  1. Гра «Хто більше вилучить іменників з пісні?» (Відеокліп https://www.youtube.com/watch?v=2Y8re3lhCWY) 1 бал

– Наша подорож триває, тож поспішаймо відвідати місто ЗНАВЦІВ.

  1. Вилучити один з іменників пісні і виконати його письмовий морфологічний розбір(Для полегшення спроєктовуємо речення з пісні на екран(додаток 6) 2 бала

– І ось наша подорож добігає кінця! Перед Вами місто ЩИРИХ ДРУЗІВ!

  1.  Гра «Комплімент другові із команди суперників з використанням звертань». 1 бал

VІ. Підведення підсумків гри. Демонстрація аплікацій, створених дітьми.

VІІ. Рефлексія уроку.

V. Домашнє завдання. І варіант – вправа 353, ІІ – вправа 354. Підготуватися до контрольної роботи.

 

 


 

Додаток №1

ІМЕННИК

МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ

НЕЗМІННІ          ЗМІННІ

  1. Істота/неістота                      1. Рід: чол., жін., сер., сп.                                                    

  2. Назва загальна/власна                  2. Число: однина, множина

  3. Назва конкретна/абстрактна         3. Відміна: І, ІІ,ІІ,ІV.

                                         4. Група: тв., мк, мш.

5. Відмінок: називний, родовий, давальний,

знахідний, орудний, місцевий, кличний.

Синтаксична роль: в реченні іменники можуть виступати в ролі підмета, присудка, додатка, означення, обставини.

 

Додаток №2

 

Країна ІМЕННИК

  1.       Місто СЛОВНИКОВЕ (1 ягідка)
  2.       Місто РОЗБІРКОВЕ

(1 ягідка)

  1.       Місто ПИСАРІВ

(1 ягідка)

  1.       Місто ПОШУКОВЦІВ(1 ягідка)
  2.       Містечко ЧИСЛЕННЕ

(1 ягідка)

  1.       Містечко ОДИНИЧНЕ

(1 ягідка)

  1.       Місто ТВОРЧОСТІ

(2 ягідки)

  1.       Місто МУЗИЧНЕ

(1 ягідка)

  1.       Місто ЗНАВЦІВ

( 2 ягідки)

  1.                     Місто ЩИРИХ ДРУЗІВ

(1 ягідка)

 

 

Додаток №3

 

ПІДБЕРИ ІМЕННИК

Ім’я дівчинки

Ім’я хлопчика

Назва міста

Назва ріки

Назва дерева

Назва квітки

Назва тварини

Назва пташки

Назва символу України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №4

..ма, зам..тіль. сні..ки, санки, ковзани, лижі, шв..дко, гірка, моро.., в..селощі, с..нички, годівн..ця, з..рнятка, сміх.

 

 

З..ма, зам..тіль. сні..ки, санки, ковзани, лижі, шв..дко, гірка, моро.., в..селощі, с..нички, годівн..ця, з..рнятка, сміх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №5

Зима, заметіль, сніжки, санки, ковзани, лижі, швидко, гірка, мороз, веселощі, синички, годівниця, зернятка, сміх.

 

 

 

Зима, заметіль, сніжки, санки, ковзани, лижі, швидко, гірка, мороз, веселощі, синички, годівниця, зернятка, сміх.

 

 

 

 

Зима, заметіль, сніжки, санки, ковзани, лижі, гірка, мороз, веселощі, синички, годівниця, зернятка, сміх.

 

 

Зима, заметіль, сніжки, санки, ковзани, лижі, гірка, мороз, веселощі, синички, годівниця, зернятка, сміх.

 

 

Додаток №6

А в Україні, а в Україні виростають крила.

 

 

docx
Додано
25 березня 2020
Переглядів
563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку