Мета уроку: - дати поняття про числівник; - вчитися визначати функцію числівника у мовленні; - вчитись правильно вживати числівник у мовленні; - виховувати бажання говорити грамотно; - виховувати любов до української мови.
Номер слайду 3
Подорож до країни. ЧИСЛІВНИК: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Номер слайду 4
Очікувані результати: Учні- знають й розуміють загальне значення числівника; функції та роль його в мовленні;- визначають морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівників у реченні;- знаходять числівники в реченнях і тексті;- усвідомлюють роль числівників у досягненні точності й виразності мовлення;
Числівник - це самостійна частина мови, яка означає число, кількість або порядок предметів при лічбі. Відповідає на питання:скільки?котрий?котра? котре? котрі?
«Латка на прислів'ї»1. Один за всіх і всі за одного.2. Знаю, як свої п'ять пальців.3. Семеро одного не ждуть.4. П'ять днів нічого не робимо, а на шостийвідпочиваємо.5. Сім раз відмір, а один відріж.6. Десята вода на киселі.
Номер слайду 11
Індивідуальне завдання
Номер слайду 12
Розподільний диктант
Номер слайду 13
Творче конструювання. Прочитати. Утворити з кожної групи слів речення, поставивши слова в потрібній формі.1) П’ять, хлопці, іти, ліс.2) Четвірка, гребці, почати, тренування.3) Десять, три, остача, ділиться.4) Четвірка, диктант, бути, засмучений.5) Сотня, бути, підрозділ, козацький, військо. Поміркувати, чи можна було б скласти речення, не використовуючи числівники. Що зміниться при цьому? Навести приклади.
Номер слайду 14
Гра “Хмаринки”
Номер слайду 15
Робота на дошці
Номер слайду 16
Робота з текстом
Номер слайду 17
Мікрофон
Номер слайду 18
Підсумок уроку
Номер слайду 19
Домашнє завдання. Підручник, § 37, вправа 417 (виписати із тексту числівники) с. 184.