Урок з української мови 2 клас "Казка. Опис явищ. "Дивний дощ" (за Джанні Родарі)

Про матеріал
Очікуванні результати: Записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил, щодо оформлення речень на письмі; знаходить у художніх текстах виражальні засоби мови і пояснює їхню роль.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови  2 клас «Казка. Опис явищ.

“Дивний дощ” (за Джонні Родарі)

Очікування результату навчання:

  • Взаємодіємо письмово: записуємо окремі слова та речення ,дотримуючи опрацювання правил щодо оформлення речення на письмі ,а також слів ,які пишуться так ,як вимовляються ;створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування;
  • Досліджуємо мовлення: знаходить у висловленні та пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів , споріднених слів; знаходить у художніх текстах  виражальні  засоби мови і пояснює їх роль ;
  • Читаємо: продовжуємо орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстрацією; читає правильно та виразно в голос  різні тексти; ставить запитання за змістом тексту;розповідає, про що текст,відповідає на запитання за змістом прочитаного ;розповідає про свої враження від змісту прочитаного тексту.

 

Обладнання: цеглини LEGO,картки з запитанням який?, яка?, яке?, які?, картки для роботи в групах,1кт, відео вправа , “Прикметники з LEGO”.

 

Хід уроку

  1. Вступна частина
  1. Організація класу

Пролунав уже дзвінок

Він скликає на урок

Тож мерщій ,часу негайте

Рідну мову всі вивчайте

 

  1. Гра  “Зараз сідає той у кого ” …

На парті  прикріплене питання який ?,далі яка?,яке?,які?,

-  А  тепер  скажіть , дітки,  чи все необхідне   приготували до уроку

Діти :  Розум, щоб слухати

           Вушка, щоб чути

           Очі, щоб бачити

           Руки ,щоб піднімати

           Серце ,щоб відчувати

  1. Основна частина
  1. Актуалізація опорних знань
  1. Гра “Що я”

Продовжуємо наш урок з гри “ Що я?”

-Діти за допомогою завдань ви маєте відгадати який я заховала у чарівній скриньці. Можете ставити запитання ,але такі щоб відповідь на них “Так ” чи “Ні”:

Цукерка

- Цукерка (яка?) шоколадна, смоктальна, смачна, велика, маленька, кольорова, улюблена.

- Які  слова нам допомогли уявити цукерку?

- Що називають ці слова ?(ознаки предметів)

- Як називаються слова, які порівнюють ознаки предметів? (Прикметники)

 

2)Робота над загадкою

 Коли падаю я з неба

Люди кажуть: ”Так і треба.

Восени тоді ,вважай

Буде добрий  урожай!”( Дощ )

Відгадайте що це ?

 

-Дощ (який?) весняний, теплий, мокрий, чистий .

-Діти які слова, нам допомагають уявити дощ?

-Що називають ці слова? (ознаки предметів)

-Як називаються слова,які порівнюють ознаки предметів? (Прикметники)

 

2. Мотивація навчальної діяльності

-Хочете дізнатися який ще буває дощ

Тоді до роботи!

 

3.Вивчення нового матеріалу

  1.Робота до підручника на сторінці 41.

  1) Робота зі словами

   -Прочитайте правильно слова, поясніть їх значення

       Цукерковий

        Градину

        Різнобарвні

        Лив, як з відра (періщив дуже сильний дощ)

 

  1. Вправа “Передбачення”

Відкрийте свої підручники на ст.41

Розгляньте малюнок ,прочитайте заголовок до тексту

  • Передбачте, про що буде розповідатися у тексті.
  1. Комбіноване читання
  • Читає текст вчитель

- Чи справдилися ваші передбачення?

-Цей текст оповідання чи казка?Чому?

-Це казка народна чи авторська ?Чому?

(Розповідь про письменника Д. Родарі )

   Італійський письменник журналіст. Відомим став завдяки казкам і книжкам для дітей. Твори Д. Родарі перекладені багатьма мовами світу.

 

  • Читання тексту дітьми. Робота в парах.
  • А зараз об’єднайтесь у пари (поверніться один до одного)

Прочитайте текст ланцюжком у парі по реченню і поставте одне одному запитання .

 

      Фізкультхвилинка

  • Читання тексту ланцюжком (в голос ). Використання стратегії «Ромашка Блума»

1)Орієнтовні запитання:

  Просте: - Чим був особливий одного разу дощ?

  Уточнювальне: - Я можу помилятися, але здається, одна дівчинка з цікавістю поклала в рот зелену градинку?

  Пояснювальне: - Що робили люди коли зрозуміли що йде незвичайний дощ

  Творче: - Покажіть вираз обличчя людей, коли вони виявили що дощ цукерковий?

 Оцінювальне: - Чи можна їсти багато цукерок?

 Практичне: - Що ви зробили б, якби на вас пішов би цукерковий дощ?

       

4) Робота в зошиті:

1)Запис у зошиті числа і класної роботи.

2)Хвилинка каліграфії

Л л

Ал   Ла  ул  льодяник

         3)Письмове завдання у зошиті

    - Спиши перші два речення і підкресли хвилястою лінією  слова ознаки предметів.

         5) Відео вправа  «Прикметники з лего»

       -  До назви предметів добери назви ознак і підніми відповідну цеглинку

       ЧЕРВОНА         ЗЕЛЕНА                 ЖОВТА              СИНЯ

      6) Робота в групах

 -  Записати за зразком

Дощ із риби - риб’ячий дощ

Дощ із золотих монет - золотомонетний дощ

Дощ із  павуків - павуковий

Дощ із апельсинів - апельсиновий дощ

 

7)  Вправа “Інтерв’ю”.

 Одна дитина бере інтерв’ю в іншої запитуючи

  • Опиши що ти будеш робити з незвичайним дощем з:

Морозива, слонів, телефонів, жаб.

 

ІІІ. Заключна частина

Рефлексія

  1. Вправа «Піраміда позитивних почуттів»

- А зараз побудуймо піраміду позитивних почутів.

Ось я протягую руку долонею вверх, а ви  підходите  до мене і по черзі ланцюжком кладете свої долоньки зверху будуючи піраміду та продовжуючи речення…

Сьогодні на уроці мені  найбільше  сподобалося ….

  1. Самооцінювання

- А тепер оцініть свою роботу за допомогою цеглинок лего

ЧЕРВОНА-підніміть  червону  цеглину хто вважає що на уроці все вдалося

ЖОВТА-ті хто  гарно працював на уроці але щось трішки не вдалося

ЗЕЛЕНА-ті дітки яким потрібна була допомога.

docx
Додано
7 березня 2023
Переглядів
1895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку