Конспект уроку з української мови 2 клас «Казка. Опис явищ.
“Дивний дощ” (за Джонні Родарі)
Очікування результату навчання:
Обладнання: цеглини LEGO,картки з запитанням який?, яка?, яке?, які?, картки для роботи в групах,1кт, відео вправа , “Прикметники з LEGO”.
Хід уроку
Пролунав уже дзвінок
Він скликає на урок
Тож мерщій ,часу негайте
Рідну мову всі вивчайте
На парті прикріплене питання який ?,далі яка?,яке?,які?,
- А тепер скажіть , дітки, чи все необхідне приготували до уроку
Діти : Розум, щоб слухати
Вушка, щоб чути
Очі, щоб бачити
Руки ,щоб піднімати
Серце ,щоб відчувати
Продовжуємо наш урок з гри “ Що я?”
-Діти за допомогою завдань ви маєте відгадати який я заховала у чарівній скриньці. Можете ставити запитання ,але такі щоб відповідь на них “Так ” чи “Ні”:
Цукерка
- Цукерка (яка?) шоколадна, смоктальна, смачна, велика, маленька, кольорова, улюблена.
- Які слова нам допомогли уявити цукерку?
- Що називають ці слова ?(ознаки предметів)
- Як називаються слова, які порівнюють ознаки предметів? (Прикметники)
2)Робота над загадкою
Коли падаю я з неба
Люди кажуть: ”Так і треба.
Восени тоді ,вважай
Буде добрий урожай!”( Дощ )
Відгадайте що це ?
-Дощ (який?) весняний, теплий, мокрий, чистий .
-Діти які слова, нам допомагають уявити дощ?
-Що називають ці слова? (ознаки предметів)
-Як називаються слова,які порівнюють ознаки предметів? (Прикметники)
2. Мотивація навчальної діяльності
-Хочете дізнатися який ще буває дощ
Тоді до роботи!
3.Вивчення нового матеріалу
1.Робота до підручника на сторінці 41.
1) Робота зі словами
-Прочитайте правильно слова, поясніть їх значення
Цукерковий
Градину
Різнобарвні
Лив, як з відра (періщив дуже сильний дощ)
Відкрийте свої підручники на ст.41
Розгляньте малюнок ,прочитайте заголовок до тексту
- Чи справдилися ваші передбачення?
-Цей текст оповідання чи казка?Чому?
-Це казка народна чи авторська ?Чому?
(Розповідь про письменника Д. Родарі )
Італійський письменник журналіст. Відомим став завдяки казкам і книжкам для дітей. Твори Д. Родарі перекладені багатьма мовами світу.
Прочитайте текст ланцюжком у парі по реченню і поставте одне одному запитання .
Фізкультхвилинка
1)Орієнтовні запитання:
Просте: - Чим був особливий одного разу дощ?
Уточнювальне: - Я можу помилятися, але здається, одна дівчинка з цікавістю поклала в рот зелену градинку?
Пояснювальне: - Що робили люди коли зрозуміли що йде незвичайний дощ
Творче: - Покажіть вираз обличчя людей, коли вони виявили що дощ цукерковий?
Оцінювальне: - Чи можна їсти багато цукерок?
Практичне: - Що ви зробили б, якби на вас пішов би цукерковий дощ?
4) Робота в зошиті:
1)Запис у зошиті числа і класної роботи.
2)Хвилинка каліграфії
Л л
Ал Ла ул льодяник
3)Письмове завдання у зошиті
- Спиши перші два речення і підкресли хвилястою лінією слова ознаки предметів.
5) Відео вправа «Прикметники з лего»
- До назви предметів добери назви ознак і підніми відповідну цеглинку
ЧЕРВОНА ЗЕЛЕНА ЖОВТА СИНЯ
6) Робота в групах
- Записати за зразком
Дощ із риби - риб’ячий дощ
Дощ із золотих монет - золотомонетний дощ
Дощ із павуків - павуковий
Дощ із апельсинів - апельсиновий дощ
7) Вправа “Інтерв’ю”.
Одна дитина бере інтерв’ю в іншої запитуючи
Морозива, слонів, телефонів, жаб.
ІІІ. Заключна частина
Рефлексія
- А зараз побудуймо піраміду позитивних почутів.
Ось я протягую руку долонею вверх, а ви підходите до мене і по черзі ланцюжком кладете свої долоньки зверху будуючи піраміду та продовжуючи речення…
Сьогодні на уроці мені найбільше сподобалося ….
- А тепер оцініть свою роботу за допомогою цеглинок лего
ЧЕРВОНА-підніміть червону цеглину хто вважає що на уроці все вдалося
ЖОВТА-ті хто гарно працював на уроці але щось трішки не вдалося
ЗЕЛЕНА-ті дітки яким потрібна була допомога.