Конспект року з української мови 2 клас . Слова назви предметів. Хто? Що?
Очікувані результати навчання:
-
Взаємодіємо усно: використовує фактичний зміст (Хто? Що? Що робить? Чим? На чому?) для перетворення усної інформації4 передає інформацію в таблицях із допомогою вчителя; обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила4 підтримує аргументами власні думки або спростовує їх.
-
Читаємо: розповідає про текст прочитаний самостійно; відповідає на запитання за змістом прочитаного; добирає потрібну інформацію з тексту.
-
Взаємодіємо письмово: знаходить у висловленні слова іменники; творить нові слова на основі запропонованих; записує та списує розбірливо слова та речення, рукописними буквами.
Обладнання: картки, планшети, використання ІКТ, відео гра «Слово називай – питання швидко добирай».
Хід уроку
І. Вступна частина.
Організаційний момент
-
Вправа «Відчуй моє тепло»
Діти стають у коло. Кладу свої долоні на долоні дитини, щоб поділитися емоціями і теплом. І так – по колу. Кожній дитині.
-
Що ви відчули?
-
Спробуймо перенести це тепло через увесь наш день.
-
Гра «Зараз сідає той…»
-
Тепер ставайте кожний біля своєї парти.
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок,
На перерві постарались
Гарно всі приготувались.
-
Зараз сідають ті у кого ім’я починається на букву … (називаю букви, діти сідають).
-
– А тепер скажіть, будь ласка, чи все необхідне ви приготували до уроку.
Діти: Розум, щоб слухать.
Вушка, щоб чути,
Очі, щоб бачити.
Руки, щоб піднімати,
Серце, щоб відчувати.
ІІ. Основна частина.
-
Актуалізація опорних знань.
Гра «Продовж речення» . Я починаю речення, а ви подумайте і продовжіть його, отримуючи мікрофон.
-
В українській мові є слова, які є назвами предметів, це … (іменники).
-
Іменники відповідають на питання… (хто?, що?)
-
Слова школа, урок, парта, відповідають на питання … (що?)
-
Слова учень, учениця, учителька відповідають на питання … (хто?).
-
Мотивація навчальної діяльності.
-
Послухайте слова, які я назву і скажіть як одним словом можна назвати групу цих слів.
Перукар, пожежник, учитель, лікар, пекар, водій, продавець – професії.
-
Розкажіть яку професію ви мрієте здобути і чому?
-
Яке запитання ми поставимо до назв усіх професій? (хто?)
-
Робота за підручником на ст. 13
-
Розгляньте малюнки і скажіть якими інструментами користуються люди різних професій?
-
А зараз ми заповнимо таблицю.
Запитання у таблиці:
Хто? Що робить? Що? Чим? На чому?
(програміст набирає текст на клавіатурі).
-
Робота в зошиті.
-
А тепер попрацюємо в зошиті. Запис у зошиті числа і класної роботи.
-
Каліграфічна хвилинка.
З з уз Зо із забиває
-
Запишіть речення яке ми склали.
Фізкультхвилинка
-
Робота в групах.
-
А тепер працюємо в групах . розгляньте малюнки для кожної групи і запишіть на планшеті слова, що відповідають на питання Що? - на один, хто? – на другий. Оберіть хто буде у вас відповідати. І якщо ви справилися із завданням, піднімайте руки у гору.
-
Робота за карточками тексту «Весняний вітер». Читання.
-
Прочитайте прочитайте самостійно текст на поданій карточці. Знайдіть і назвіть слова іменники, які відповідають на питання хто? Що?
Читання тексту ланцюжком по реченнях.
-
Відео гра «слова називай – питання швидко добирай» (ланцюжком)
(Сукня, зайчик, редиска, корова, груша, стіл, …)
-
Гра «Спіймай іменник»
Називаю різні слова, а діти мають впіймати іменник, хлопаючи в долоні.
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.
-
Вправа «Піраміда позитивних почуттів»
-
А зараз побудуймо піраміду позитивних почуттів. Ось я протягую руку долонею вверх, а ви підходите до мене і по черзі кладете свої долоньки зверху, будуючи піраміду, промовляючи: Сьогодні на уроці мені найбільше сподобалося.
2. Самооцінювання за допомогою + і - .
-
Покажіть + ті, хто вважає, що все на уроці вдалося. – ті дітки, яким потрібна була допомога.