Урок з української мови

Про матеріал
Урок української мови в 1-му класі з використанням мультимедійних технологій Тема: Алфавіт. Звук [и], букви Ии. Казка Ганса Крістіана Андерсена «Русалонька».
Перегляд файлу

Науково-педагогічний проект “Інтелект України ”

Урок української мови в 1-му класі з використанням мультимедійних технологій

 

Тема: Алфавіт. Звук [и], букви Ии. Казка Ганса Крістіана Андерсена «Русалонька».

 

Мета:  формувати вміння учнів читати цілими словами, розширити знання учнів про життя і творчість Г.К. Андерсена; удосконалювати навички читання слів і складів із вивченими буквами, Розвивати увагу, навички зв’язного мовлення, пам'ять, логічне мислення, збагачувати словниковий запас учнів; Виховувати любов до книги, казки; виховувати справжнє товаришування, взаємодопомогу, чуйність, доброту.

 Обладнання: комп’ютер, аудіо, відео матеріали до уроку, плакати, картки.

Хід уроку

 

І. Організація класу

 

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд. Часу не гаймо

І урок наш починаймо.

 

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і завдань уроку

 

Ми вирушаємо з вами у цікаву подорож до Країни Читалії.

 І першим на нашому шляху стоїть чудовий палац, в якому живуть літери українського алфавіту.   Вони радо вітають нас сьогодні на уроці. Але що це?.. Одна з літер чомусь не вийшла нас зустрічати. Давайте заспіваємо для неї пісеньку, покличемо її до нас.

 

 

 

  1. Діти співають пісеньку «Алфавіт»
  • Яка буква забарилася, не з’явилася у віконечку?

Допоможіть з’явитися у віконечку букві И.

 

И – великої немає,

 И – слова не починає,

 В кінці слів вона буває

 Й серединку полюбляє.

 

 

Діти, а які літери живуть у будиночку великі чи малі ? Друковані чи рукописні?

 

 

  1. Вправа

Діти, а подивіться будь ласка,  ось до нас прилетів папужка і він те з нами хоче відправитися у подорож до країни Читалії, але йому потрібна наша допомога.

  • На дошці розташовані слова. Ви вже здогадалися, за якою допомогою вони до нас прийшли. В гості до орфографічного  словника зібралися. Але у нього такі умови, що гості можуть проходити по одному.
  • Пронумеруйте слова в алфавітному порядку. Давайте причепимо квіточку яка відповідає порядковому номеру слова. (Перевірка на екрані).

А тепер давайте зробимо звукову модель кожного слова.

  1. Вправа «Фотоапарат»
  • Продовжуємо нашу подорож. З собою у подорож ми взяли фотоапарат, щоб як можна більше запам’ятати. Приготуйте свої очі - фотоапаратики. Сфотографуйте літери, що з’являться на екрані та відтворіть їх на фотокартках.

(Один учень працює біля дошки).

  1. Вправа «Черепаха і сорока»

І знову на нашому шляху з’являються друзі Черепаха та Сорока. З ними завжди веселіше.

 Черепашка просить допомогти прочитати чистомовку повільно, а гомінка сорока дуже швидко.

 

 

 Инки- нки-инки-

У маленької Килинки-

Инки- нки-инки-

Повний кошичок малинки.

  • Чи звернули ви увагу, як написане слово Килинки? Чому написано з великої літери? Скільки звуків и , ви почули?

 

 

 

 

Діти, а подивіться уважно, чим у нас прикрашена дошка.(Квіточки). А з якою порою року у вас асоціюються квіточки. А який у нас зараз місяць. А які ще місяці відносяться до весни? Весна це дуже красива пора року, це справжнє щастя спостерігати за її красою.

Фізкультхвилинка.

 

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу. Розвиток мовленнєвих умінь та навичок.

 

 

 

Наступна зупинка на нашому  шляху «Літературна»

Розгляньте малюнок. Пригадайте і назвіть  заголовок та автора казки. Перекажіть зображений епізод.

 

 

 

 

  • Щоб потрапити до «Казкової країни» нам на шляху трапилася  перешкода «термінів» . Щоб її подолати, з’єднайте стрілочкою термін і його визначення

 

 

це казка, написана письменником.

це її назва .

це її дійова особа.

 

Заголовок казки

      Персонаж казки

Літературна казка


 

Подивіться з якою цікавістю на нас дивиться Знайко. Він дуже розумний і йому все дуже легко вдається, тому, якщо ви теж хочете бути розумниками і розумницями, вам потрібно уважно виконувати всі його завдання.

Укажи персонажів казок Ганса Крістіана Андерсена

А Герда;

Б Еліза

В Круть

Г  Дюймовочка

Укажи вид казки «Дикі Лебеді»

А народна казка

Б Літературна казка

В гумористична казка

 

Чи мрієш ти побувати в рідному краї Г.К. Андерсена? Так? Вирушаймо тоді до Данії – європейської країни, куди щороку приїздять мільйони туристів, щоб відвідати місця, пов’язані з ім’ям видатного казкаря.

Сідайте зручніше, ми відправляємося у подорож на північ до маленької, але дуже цікавої країни Данії, яку оспівував у своїх казках відомий письменник, казкар Г.К.Андерсен. (Показати на карті Данію).

 

Ось він, - Г.К.Андерсен. Давайте згадаємо, що ми знаємо про цю людину.

 Г. К. Андерсен народився в 1805 році , він видатний данський письменник, автор багатьох казок.

Динамічний відпочинок

Пригадайте інші назви казок, що написав Г.К.Андерсен. Я буду говорити назви казок. Якщо цю казку написав Г.К.Андерсен, плескайте в долоні. Якщо інший автор – тупотіть ніжками.

«Дюймовочка» (Г.К. Андерсен)

«Попелюшка» (Ш. Перро)

«Русалонька» (Г.К. Андерсен)

«Білосніжка і семеро гномів» (брати Грімм)

«Кіт у чоботях» (Ш. Перро)

«Принцеса на горошині» (Г.К. Андерсен)

«Кресало» (Г.К. Андерсен)

 

На шляху до країни Читалії  нам зустрінуться не знайомі слова. Нам в допомозі стане наш

Тлумачний словничок

Волошка  - польова рослина із синіми квітами.

Пурпур – густо – червоний колір, багрянець.

Стугоніти  - утворювати глухі звуки із завиванням.

 

А зараз будемо читати казку. Поставте пальчик на заголовок казки. Що таке заголовок казки? (Це її назва).

Будьте дуже уважними.

 

 

На нашому шляху зустрічаються наші давні друзі. Допоможимо Питайлику виконати  завдання.

 Треба знайти відповіді у тексті та замалювати їх зеленим олівцем.

  1. Якою була вода у відкритому морі?
  2. Про що розповідала русалонькам бабуся?
  3. Скільки у казці було морських царівен?

 

V. Творче застосування знань учнів.

 

Перегляньте фрагмент мультфільму.

 Знайдіть в тексті речення про переглянуте  та підкресліть.

 Прочитайте їх.

Перекажіть

  •  Зараз ми з вами станемо звукорежисерами. Озвучте мультфільм.

Поміркуй,  чому наймолодша Русалонька так хотіла виплисти на поверхню моря.

 

 

 

А тепер давайте повторимо, що ми вивчали на уроці:

  1. Яку букву вивчали?
  2. Який звук вона позначає?
  3. Яку казку почали читати? Вона літературна чи народна?

 

Ось і добігла кінця наша подорож, тож давайте не будемо сумувати, а заспіваємо чудову пісеньку, яка має назву «Казки Андерсена».

docx
Додано
6 січня 2022
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку