Урок з українскої мови 3 клас

Про матеріал

Узагальнення за темою «Іменник». «До Іменника на гостину».

-Закріплювати та узагальнювати знання про іменник, його граматичні категорії;

-Закріплювати вміння розпізнавати іменники в тексті поміж інших частин мови;

-Розвивати розумові операції, мовлення, творчі здібності, мислення, спостережливість за мовними явищами;

-Виховувати любов до рідної країни та її мови.

Перегляд файлу

26  лютого  2018 рік

2  урок

Українська мова 

 

Тема уроку. Узагальнення за темою «Іменник». «До Іменника на гостину»

 

Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок

 

Форма уроку: інтерактивний мультимедійний урок-гра

 

Загальнопізнавальна мета:

  • Закріплювати та узагальнювати знання про іменник, його граматичні категорії;
  • Закріплювати вміння розпізнавати іменники в тексті поміж інших частин мови;
  • Розвивати розумові операції, мовлення, творчі здібності, мислення, спостережливість за мовними явищами;
  • Виховувати любов до рідної країни та її мови.

 

Ключові компетентності:

  • Формувати вміння розпізнавати іменники поміж інших частин мови, його граматичні категорії;
  • Закріплювати вміння визначати рід та число іменників;
  • Розвивати комунікативні компетентності,  мислення, увагу, пам'ять ;
  • Розширити і поглибити компетентність про Україну;
  • Виховувати старанність у роботі, уміння співпрацювати в групах та парах

 

Предметні компетентності:

 Знання: знає на які питання відповідає іменник. 

 Розуміння: визначає рід та число іменників.

 Застосування: змінює іменники за відмінками.

 Аналіз: до яких іменників належить: назви істот, назви неістот, власна    чи загальна назва.

 Синтез: розпізнає іменники серед інших частин мови.

 

Обладнання: презентація, підручник, робочі зошити, роздавальний  матеріал, записи на дошці, відеозапис фрагмента мультфільму, картки для індивідуальної роботи, таблиця «Іменник», предметні малюнки, корона «Іменник»

 

Інтерактивні технології:  «Карусель», «Робота в групі», «Проектна технологія», «Мозковий штурм», «Мікрофон»

 

 

Хід уроку 

 

  1. Організаційний момент. Емоційний настрой на урок 
  • Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

В країну відому, в країну чудову,

Що так нас чекає й збагачує мову. 

  • Діти, розпочнемо наш урок із перегляду фрагмента мультфільму, який ви добре знаєте.

(перегляд фрагменту мультфільму «Вінні-Пух і всі, всі, всі», де Вінні виконує пісеньку «Кто ходит в гости по утрам»)

  • Куди поспішали Ведмедик із Поросятком?

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
  • Сьогодні ми також підемо у гості

(слайд 1) 

  • Урок проведемо у формі гри.
  • Ви любите гостювати? Перш ніж вирушити, пригадаймо правила поведінки у гостях.

(Не приходь в гості без запрошення;

Не приходь раніше зазначеного часу; 

Не запізнюйся;

Не приводь із собою друзів, яких не запрошували;

Перед тим як сісти за стіл, вимий руки;

Правильно веди себе за столом;

Не говори, що їжа несмачна) 

 

  1. Перевірка домашнього завдання
  • Ви підготували народні прислів’я і приказки про гостинність. Вам потрібно було знайти іменники, підкреслити їх і розібрати як частину мови.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

(учні по черзі зачитують дібрані прислів’я та приказки, називають іменники)

(слайд 2)

 

  1. Актуалізація опорних знань

Хвилинка каліграфії

(слайд 3)

  • Для хвилинки каліграфії я пропоную записати прислів’я «Веселий гість – дому радість».
  • Підкресліть у цьому реченні іменники.

 

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

  • Пригадаймо все, що ми знаємо про іменник.

 

  • Яка частина мови називається іменником? Приклади.

(слайд 4)

  • Які іменники належать до істот, а які – до неістот? Приклади.

(слайд 5)

  • Які іменники називаються власними, а які – загальними назвами? Приклади.

(слайд 6)

  • Як визначити рід іменника? Приклади.

(слайд 7)

  • Як змінюється іменник за числами? Приклади.

(слайд 8)

 

  1. Робота над темою уроку

Гра «Знайди іменники»

(слайд 9)

  • Ми вже на місці. Ось будинок іменника. Наш господар полюбляє жарти та різні ігри. Вам необхідно знайти іменники поміж інших частин мови і назвати їх.

 

Словникова робота

(слайд 10)

  • Діти, що означає слово  «багатство»?
  • Багатство – це матеріальні та духовні цінності. Для одних людей багатство – це гроші, красиві будинки та автомобілі. Для інших – рідна земля, здоров’я, сім’я.

 

Творча робота

(слайд 11)

  • Напишіть у зошити п’ять слів, що називають предмети, які є багатством для вас.

 

Акровірш

(слайд 12)

  • Діти, прочитайте загадку-акровірш. Відгадавши її, ви дізнаєтеся, що є багатством для іменника. 

(читання хором, називання відгадки)

 

Гра «Моя Україна» (робота в парах)

(слайд 13)

  • У вас на партах – карта України. Попрацюйте у парах. Випишіть 5 іменників – назв міст України і 5 іменників – назв річок України.
  • Як необхідно писати ці іменники? Чому?

 

 

Інтерактивна вправа «Карусель»(робота в групах)

(слайд 14) 

  • Іменник пропонує вам покататися на каруселі. Кожна група отримує фломастери різних кольорів. На партах лежать аркуші паперу, де вам необхідно записати назви сіл (перший аркуш), клички тварин (другий аркуш), імена людей (третій аркуш). Працювати над кожним завданням будете 1 хвилину, а потім за сигналом вчителя виконуватимете наступне завдання.
  • Як необхідно писати ці іменники? Чому?

 

Фізкультхвилинка

(слайд 15)

  • В іменника сьогодні іменини. Привітаймо його!

Один учень надягає корону із написом «Іменник». Усі діти утворюють коло. Вони рухаються по колу, виконуючи пісню. Доспівавши куплет, учень, який знаходиться у центрі кола, передає свою корону іншому учневі. Гра триває.

Наш іменник – іменинник.

Йому спекли ми коровай.

Коровай, коровай,

Кого хочеш – вибирай!

 

Гра «добери малюнки» (робота в парах)

  • Іменник пропонує вам знову попрацювати в парах і створити аплікації. У вас на партах – аркуші паперу із питаннями хто? що?. Також у вас є конверти із наборами предметних малюнків та клей. Відберіть малюнки-зображення предметів, що відповідають на питання  що? і хто? та наклейте на аркуші із такими самими запитаннями. 

 

Гра «Визнач рід іменників»

(слайд 17)

  • Господар-іменник пригощає вас яблуками. Кожен вибирає собі яблуко самостійно. Ці плоди чарівні, адже на кожному з них є завдання. Необхідно позначити рід іменників.

 

Гра «Зіпсований телефон»

(слайд 18)

  • Пограємо в гру «Зіпсований телефон». Один учень називає іменник в однині, а другий повинен назвати цей іменник у множині.

 

  1. Підсумок уроку. Рефлексія 

(слайд 19)

  • Наші гостини завершуються. Наостанок хочу нагадати вам прислів’я «У гостях добре, а вдома краще». Повертаймося додому!
  • Наш урок-гра добіг завершення. Якщо він вам сподобався прикріпіть на дошку зелену букву «І»; якщо вам урок сподобався, але не все вам вдалося, - жовту; якщо вам було нецікаво – червону.
  • Урок завершено, закінчилася гра.

Спасибі, діти, величезне вам!

За те, що завзято і дружно трудились,

Що на уроці ви не лінились!

 

  1. Домашнє завдання

(слайд 20)

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 січня 2019
Переглядів
1469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку