Урок "Твір за уявою «Уже прилинула весна»"

Про матеріал
Тема. Твір за уявою «Уже прилинула весна» Мета: вчити учнів будувати тексти-розповіді, формувати вміння викладати свої думки в логічній послідовності, правильно будувати речення, користуватися опорними словами; збагачувати мовлення дітей образними висловами; розвивати творчі здібності, спостережливість; виховувати любов до природи, вміння відчувати красу рідного слова.
Перегляд файлу

Тема. Твір за уявою «Уже прилинула весна»

Мета: вчити учнів будувати тексти-розповіді, формувати вміння викладати свої думки в логічній послідовності, правильно будувати речення, користуватися опорними словами; збагачувати мовлення дітей образними висловами; розвивати творчі здібності, спостережливість; виховувати любов до природи, вміння відчувати красу рідного слова.

Обладнання: ілюстрації на тему "Весна прийшла", аудіозапис твору П. І. Чайковського "Березень", голосів пташок, дитячі малюнки про весну, таблиці.

Хід уроку

  1. Організація класу

РОБОТА ЗА ЕКРАНОМ

Як ви мене чуєте? Одягніть апарати.

Який сьогодні день?

Яка сьогодні погода?

Яка зараз пора року? Місяць?

Назвіть весняні місяці.

Артикуляційна гімнастика

Картинки по запросу артикуляційна гімнастика

Фонетична зарядка

Який зараз черговий звук?

Давайте разом його промовимо.

(В) Прочитайте слова в яких зустрічається звук (в).

КВІТИ, ВЕЄР, СОВА, ПАВЛІН, ВІКНО, ВОВК.

Де зустрічається звук (в)?

РОЗУЧУВАННЯ ЧИСТОМОВКИ

Ва-ва-ва – летить сова.

Ева-ева-ева – великі дерева.

Ів-ів-ів – за парту сів.

Ово-ово-ово – добре слово.

Ив-ив-ив – я квіти полив.

2. Актуалізація опорних знань

2.1. Зачитуванняповідомлення.

- Діти, прилетіла пташечка і принесла нам повідомлення. Але воно зашифроване. Допоможіть його прочитати.

1 4 2 7 3 9 5 11 6 8 102 5 1 3 7 4 62 4 1 5 3

з т у ч с й реіата в чр у і не н ву с

(Зустрічайте чарівну весну)

2.2. Загадки

Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї

Та заквітчую гаї

І усякий мене зна...

Відгадали? Я...(Весна)

Картинки по запросу весняні місяці картинки

                   Ще вітер зимовий з дощем загуде,

Ще сніг острівками

Блищить де-не-де.

Береза сережки свої розпускає.

Чи ви здогадались,

Коли це буває?(у березні)

         Вже пташки повернулися

         В наш край,

         Про весну співає

Поле й гай.

Ніжаться на сонці

Трави, квіти,

Вже настав ласкавий місяць... (квітень)

                   А в тім місяці підряд

                   Маємо багато свят.

                    Зеленіють буйно трави,

                   То іде веселий ...(травень)

Картинки по запросу весняні місяці картинки

3. Оголошення теми і мети уроку

У нас сьогодні дуже цікава робота. На уроці ми будемо говорити про весну. Ви дізна­єтесь про неї багато цікавого і чарівного, а також напишете твір. Будете творити, працювати творчо, ви­словлювати свої думки правильно, красиво, самостійно. Словами передавати почуття, мрії, надії, захоплення, стан вашої душі. А весна пробуджує світ від сну, вносить у природу красу, чарівність.

4. Робота з мовним матеріалом

4.1. Гра «Продовжити речення»

 Як приходить весна

  • Піднялось вище... (сонечко).
  • Весело задзвеніли... (весняні струмочки).
  • Розтанув... (сніг).
  • На лісових галявинах з'явилися... (білі підсніжники).
  • Прокинулися від зимового сну... (комахи, вужі, ведмеді, їжаки).
  • Прилетіли з теплих країв... (птахи).
  • Яка чудова пора! Це... (весна).

- Про що свідчать слова, якими ви доповнювали речення?(Що прийшла весна)

4.2. Вступне слово вчителя

Весна... Скільки в цьому слові криється чудес! Це чисте й безхмарне небо з таким добрим і теплим сонцем; і перші ніжні несміливі первоцвіти; прохолодне свіже повітря, напоєне духмяними пахощами вовчого лика чи верболозу; і дзвінка весела пісенька чепурухи-синиці; і так довго очікуваний приліт наших улюбленців — ластівок, жайворонків, соловейків; дзвінкоголосий дзюркіт повноводних струмків. Ну, яка пора року може зрівнятись з весною?

Прийшла весна. В природі відбувається багато змін. Теплі промені сонця розтопили сніги, з'явились перші весняні струмоч­ки. Вони ще маленькі, але впевнено прокладають собі дорогу серед снігу. А скільки звуків чути навколо: веселий спів пташок, дзюрчання перших струмочків, пісенька весняного вітру! Весна пробуджує світ від сну, вносить у природу красу, чарівність.

4.3. Гра «Так чи ні»

- Чи піднімається весною сонце все вище і вище над горизонтом?(Так )

- Кажуть, що шпаки прилітають першими з вирію?(Ні, граки)

- Чи правда, що березень — перший місяць весни?(Так)

- Чи правда, що день навесні стає коротшим?(Ні, довшим)

- Чи правильно те, що весною дні стають тепліші?(Так)

- Першими навесні розцвітають проліски.(Ні, підсніжники)

4.4. Загадки

(Вчитель вивішує ілюстрації птахів і квітів.)

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку.(Пролісок)

Картинки по запросу весняні місяці картинки

 

 

Тільки вчора теплий вітер

Вість приніс нам від весни,

А сьогодні дивні квіти

Крізь замети проросли.(Підсніжники)

Вона цвіте в травневі дні

Між великим листом.

Виснуть квіточки дрібні

Запашним намистом.(Конвалія)

Картинки по запросу конвалія

Маю п'ять пелюсток

І напівкруглий зелений листок,

А серединка у мене жовтенька,

Личко не кругле,

А трохи довгеньке,

Квітка я ніжна,

Низенька, дрібна,

А як запахну —

Приходить весна.(Фіалка)

Картинки по запросу фіалка

Стала на поляні

В жовтім сарафані.

Підросте — всміхнеться,

Для вітрів вбереться

В платтячко біленьке,

Пишне та легеньке.

Хто вона? (Мати-й-мачуха)

Картинки по запросу мати й мачуха

- Подивіться, яке диво перед вами — весняні квіти!

Любов і ніжність струменіє.

Чарівність, неповторне диво.

І кожна квітка серце гріє,

Щоб на землі жилось щасливо.

- Які дієслова можуть розказати про ті дії, що характерні для вес­няних квітів?

(Пробиваються, виставляють, зацвіли, усміхаються, заглядають, чарують,дивляться.)

- Хто цілує їхні личка? (Промінці сонця.)

- Кому вони усміхаються? (Нам з вами.)

- Як треба ставитися до весняних квітів? (Милуватись, але не рвати.)

- Діти, що за звуки ми чуємо? (Звучить аудіозапис голосів пташок.)

Довгі ноги, довгий ніс.

Прилетів — обід приніс:

Смачних жабеняток для своїх маляток.(Журавель)

Картинки по запросу журавель

Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мушок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

Картинки по запросу ластівка

Птах великий і красивий,

Чорний або сніжно-білий,

Гострий дзьоб, тоненькі ноги,

Вернувся із далекої дороги.

Майстер цей з'явився рано,

На даху помудрував,

І без цегли, і без крана

Дім собі побудував.(Лелека)

Картинки по запросу лелека

В мене є великий хист,

Я співаю, як артист.

Спів мій радісний усюди

Дуже люблять слухать люди. (Соловей)

Картинки по запросу соловей

Хто гнізда свого не має,

Яйця іншим підкидає,

Та у лісі, в холодку,

Все кує: "Ку-ку! Ку-ку!" (Зозуля)

Картинки по запросу зозуля

5. Словникова робота

- Якою ви уявляєте весну?

- Щоб написати твір про весну, треба підібрати такі слова, які допоможуть нам розповісти про цю чарівну пору року. Погляньте у віконечко, подумайте і назвіть такі слова.

Добір прикметників:

Сонце

веселе, усміхнене, яскраве, щире, привітне, тепле, оранжеве.

Небо

високе, синє, блакитне, голубе, безмежне, чисте, дивовижне, ясне, бездонне, безхмарне, прозоре.

Хмарки

білі, легкі, химерні, пухнасті.

День

довший, світлий, сонячний, теплий.

Струмочки

веселі, дзвінкі, жваві.

Квіти

ніжні, тендітні, несміливі, жовті, білі.

Трава

росяна, зелена, ніжна, гостренька, духмяна.

Птахи

перелітні, співучі.

Добір дієслів:

Сонце

викотилось, піднялося, зійшло, сховалося, пригріло.

Хмарки

з'явились, випливли, розбіг­лись.

Струмочки

побігли, задзюрчали, заспівали, зашуміли, забулькотіли, задзвеніли, зажебоніли, заклекотали.

Квіти

проглянули, зацвіли, вигулькну­ли, засміялись, розквітли, потягнули свої голівки до сонечка, наповнюють пахощами повітря.

Трава

пробилась, вистромилась, по­тяглась,проклюнулась, зазеленіла.

Птахи

повернулись, прилетіли, заспі­вали.

Дерева

прокинулись, почали зеленіти.

Земля

прокинулася від зимового сну, полегшено зітхнула, умилася весняною водою.

Фізкультхвилинка

Руки вгору! Погойдали —

Це дерева в лісі.

Опустили і стріпнули —

Збив росичку вітер.

Руки в сторони, змахнули —

Летимо, мов птахи.

Приземлились, відпочили —

Руки-крила склали.

6. Складання твору

6.1. Повторення вивченого про текст

- Послухайте два уривки і визначте, який з них єтекстом.Доведіть

 

 

Завантаження...
docx
Додано
16 січня 2019
Переглядів
2078
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку