Тема: Логічні вправи на розрізнення слів за розрізнення слів за родовими і видовими ознаками та за смисловими групами у межах кожної частини мови. Спостереження і добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови
Мета: формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння добирати групи спільнокореневих слів, що належать до різних частин мови; закріплювати навички розрізняти слова за родовими і видовими ознаками; розвивати вміння аналізувати та систематизувати; виховувати бажання пізнавати нове;
формування ключових компетентностей:
соціальної: навчати продуктивно працювати з учнями в парі;
здоров’язбережувальної: викликати бажання брати активну участь в оздоровчих заходах, що проводяться на уроках:
Тип уроку: комбінований, урок – квест
Обладнання: картки із завданнями, мультимедійна презентація, відео-фізкультхвилинка, літери.
Хід уроку
Пролунав уже дзвінок
Час почати наш урок.
Квест сьогодні пройдемо
Перемогу здобумо.
Хто гарно буде працювати
Оцінки класні буде мати.
Отож часу не гаймо,
Урок розпочинаймо.
( вчитель відкриває літеру «Р»)
Мо ов вн ни ий кв ве ес ст мовний квест
Квест – це змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.
( вчитель відкриває літеру «З»)
Слова у стовпчики по ролям записати.
Іменник |
Прикметник |
Дієслово |
Службові слова |
|
|
|
|
Віхола.
Подув пронизливий холодний вітер. Захиталися, зашуміли голі дерева.
Пішов густий сніг. Сердитий вітер накинувся на нього. Підхопив, закрутив над селом.
Всю ніч лютувала віхола. Вона жбурляла сніг у вікна, завивала і лякала дітей.
( вчитель відкриває літеру «М»)
(вчитель відкриває літеру «Н»)
Жито, рис, пшениця, овес — ....
Абрикос, слива, черешня, апельсин — ....
Черемха, горобина, каштан — ....
Понеділок, четвер, п'ятниця — ....
Доба, хвилина, секунда, століття — ....
Метр, сантиметр, дециметр — ....
Слова для довідки: міри довжини, міри часу, зернові культури, садові дерева, декоративні дерева, дні тижня.
(вчитель відкриває літеру «К»)
( вчитель відкриває літери «И»)
Настав час самостійно попрацювати
Тож роботу на картці варто почати.
В парах вправно попрацюйте
Й потрібну літеру почуйте.
Запиши подані іменники за групами.
Велосипед, подорожник, черевики, автобус, смородина, аґрус, м'ята, тролейбус, сандалі, малина, кропива, ромашка, автомобіль, чоботи, ожина.
Лікарські рослини:
Кущі:
Транспорт:
Взуття:
( вчитель відкриває літеру «О»)
Таблички читайте
Відповіді давайте
Останню букву відкривайте.
Вдома теж розумниками будьте
Про завдання домашнє не забудьте!
Вправа:
Запиши подані іменники за групами.
Велосипед, подорожник, черевики, автобус, смородина, аґрус, м'ята, тролейбус, сандалі, малина, кропива, ромашка, автомобіль, чоботи, ожина.
Лікарські рослини:
Кущі:
Транспорт:
Взуття:
Запиши подані іменники за групами.
Велосипед, подорожник, черевики, автобус, смородина, аґрус, м'ята, тролейбус, сандалі, малина, кропива, ромашка, автомобіль, чоботи, ожина.
Лікарські рослини:
Кущі:
Транспорт:
Взуття:
Запиши подані іменники за групами.
Велосипед, подорожник, черевики, автобус, смородина, аґрус, м'ята, тролейбус, сандалі, малина, кропива, ромашка, автомобіль, чоботи, ожина.
Лікарські рослини:
Кущі:
Транспорт:
Взуття:
Іменник |
Прикметник |
Дієслово |
Службові слова |
|
|
|
|
Іменник |
Прикметник |
Дієслово |
Службові слова |
|
|
|
|
Іменник |
Прикметник |
Дієслово |
Службові слова |
|
|
|
|
Іменник |
Прикметник |
Дієслово |
Службові слова |
|
|
|
|
Р
О
З
У
М
Н
И
К
И