1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Урок. "Логічні вправи на розрізнення слів за розрізнення слів за родовими і видовими ознаками та за смисловими групами у межах кожної частини мови"

Про матеріал
Тема: Логічні вправи на розрізнення слів за розрізнення слів за родовими і видовими ознаками та за смисловими групами у межах кожної частини мови. Спостереження і добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови Мета: формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння добирати групи спільнокореневих слів, що належать до різних частин мови; закріплювати навички розрізняти слова за родовими і видовими ознаками; розвивати вміння аналізувати та систематизувати; виховувати бажання пізнавати нове;
Перегляд файлу

Тема: Логічні вправи на розрізнення слів за розрізнення слів за родовими і видовими ознаками та за смисловими групами у межах кожної частини мови. Спостереження і добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови

Мета: формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння добирати групи спільнокореневих слів, що належать до різних частин мови; закріплювати навички розрізняти слова за родовими і видовими ознаками; розвивати вміння аналізувати та систематизувати; виховувати бажання пізнавати нове;

формування ключових компетентностей:

соціальної: навчати продуктивно працювати з учнями в парі;

здоров’язбережувальної: викликати бажання брати активну участь в оздоровчих заходах, що проводяться на уроках:

Тип уроку: комбінований, урок – квест

Обладнання: картки із завданнями, мультимедійна презентація, відео-фізкультхвилинка, літери.

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку

Пролунав уже дзвінок

Час почати наш урок.

Квест сьогодні пройдемо

Перемогу здобумо.

Хто гарно буде працювати

Оцінки класні буде мати.

Отож часу не гаймо,

Урок розпочинаймо.

  1. Повідомлення теми за завдань уроку
  • Сьогодні на уроці ви станете учасниками мовного квесту. За виконання кожного завдання я буду відкривати одну літеру. В кінці уроку ми повинні скласти слово, яке буде оцінкою вашої класної роботи.
  1. Актуалізація опорних знань
  • Першу букву відкрию, якщо вдало пройдете бліц-опитування.
  1. Які самостійні частини мови вам відомі?
  2. На які питання відповідає іменник?
  3. Яка частина мови відповідає на питання який? Яка? Яке? Які?
  4. На які групи поділяються службові слова?
  5. Назвіть три числівники?
  6. Якою частиною мови в реченні виражений присудок?
  7. Які слова ми називаємо спільнокореневими?

( вчитель відкриває літеру «Р»)

  1. Опрацювання матеріалу уроку
  1.  «Каліграфічна хвилинка»

Мо ов вн ни ий кв ве ес ст мовний квест

Квест – це змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.

( вчитель відкриває літеру «З»)

  1. З таблицею час нам працювати

Слова у стовпчики по ролям записати.

  • Запишіть слова у відповідну колонку

Іменник

Прикметник

Дієслово

Службові слова

 

 

 

 

Віхола.
Подув пронизливий холодний вітер. Захиталися, зашуміли голі дерева.
Пішов густий сніг. Сердитий вітер накинувся на нього. Підхопив, закрутив над селом.
Всю ніч лютувала віхола. Вона жбурляла сніг у вікна, завивала і лякала дітей.

( вчитель відкриває літеру «М»)

 

  1. Фізкультхвилинка «Танці зігріванці»

(вчитель відкриває літеру «Н»)

 

  1. Спиши. До кожної групи іменників добери загальну назву.

Жито, рис, пшениця, овес — ....

Абрикос, слива, черешня, апельсин — ....

Черемха, горобина, каштан — ....

Понеділок, четвер, п'ятниця — ....

Доба, хвилина, секунда, століття — ....

Метр, сантиметр, дециметр — ....

Слова для довідки: міри довжини, міри часу, зернові культури, садові дерева, декоративні дерева, дні тижня.

(вчитель відкриває літеру «К»)

  1. Добери   до   іменників   спільнокореневі   прикметники   і
    дієслова. Запиши за зразком.
    дзвін       — дзвінкий    — дзвенить
    дружба   —       ….    —        ...        
    старість —        ...    —
    молодь   —        ...    —

       ( вчитель відкриває літери «И»)

  1. Узагальнення та систематизація знань учнів

Настав час самостійно попрацювати

Тож роботу на картці варто почати.

В парах вправно попрацюйте

Й потрібну літеру почуйте.

Запиши подані іменники за групами.

Велосипед, подорожник, черевики, автобус, смородина, аґрус, м'ята, тролейбус, сандалі, малина, кропива, ромашка, автомобіль, чоботи, ожина.

Лікарські рослини: 
Кущі: 
Транспорт: 
Взуття:

( вчитель відкриває літеру «О»)

  1. Рефлексія

Таблички читайте

Відповіді давайте

Останню букву відкривайте.

  1. Повідомлення домашнього завдання

Вдома теж розумниками будьте

Про завдання домашнє не забудьте!

Вправа:


Запиши подані іменники за групами.

Велосипед, подорожник, черевики, автобус, смородина, аґрус, м'ята, тролейбус, сандалі, малина, кропива, ромашка, автомобіль, чоботи, ожина.

 

Лікарські рослини: 
Кущі: 
Транспорт: 
Взуття:

 

 

 

 

Запиши подані іменники за групами.

Велосипед, подорожник, черевики, автобус, смородина, аґрус, м'ята, тролейбус, сандалі, малина, кропива, ромашка, автомобіль, чоботи, ожина.

 

Лікарські рослини: 
Кущі: 
Транспорт: 
Взуття:

 

 

 

 

Запиши подані іменники за групами.

Велосипед, подорожник, черевики, автобус, смородина, аґрус, м'ята, тролейбус, сандалі, малина, кропива, ромашка, автомобіль, чоботи, ожина.

 

Лікарські рослини: 
Кущі: 
Транспорт: 
Взуття:


Іменник

Прикметник

Дієслово

Службові слова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Іменник

Прикметник

Дієслово

Службові слова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Іменник

Прикметник

Дієслово

Службові слова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Іменник

Прикметник

Дієслово

Службові слова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Р

О

З

У

М

Н

И

К

И

docx
Додано
17 січня
Переглядів
295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку