Тема: Що мизнаємо про іменник як частину мови
Мета:удосконалення усного та писемного мовлення, уміння використовувати іменники в текстах; здатність розпізнавати іменники, визначати їхні граматичні ознаки; уміння аналізувати, узагальнювати та застосовувати отримані знання на практиці;здатність працювати в групах, парах, виконувати творчі та інтерактивні завдання.
Хід уроку
I. Організаційний момент
-
Привітання.
-
Вправа «Комплімент іменнику»: кожен учень називає своє ім’я та додає іменник, що його характеризує (наприклад, «Я – Марійка, і я – сонечко»).
II. Актуалізація знань
Гра «Ланцюжок»
-
Учні по черзі називають іменники за певною темою (наприклад, «Осінь»: листочок, дощик, гриб…).
Бесіда:
-
Що таке іменник?
-
На які питання він відповідає?
-
Які бувають іменники за значенням (істоти та неістоти, власні і загальні )?
III. Основна частина
1. Узагальнення
-
Демонстрація на дошці або слайді: іменники – назви предметів, осіб, явищ природи.
-
Пригадування роду, числа, зв’язку іменника з іншими словами.
2. Робота з картками
-
На картках записані слова, серед яких є іменники та інші частини мови.
-
Учні обирають лише іменники та пояснюють свій вибір.
3. Інтерактивне завдання
-
Учні отримують набір карток з окремими словами й мають скласти з них речення, підкреслюючи іменники.
4. Фізкультхвилинка
-
Вправа «Живі іменники»: учитель називає іменник, а діти показують його рухами (наприклад, «птах» – махають руками, «м’яч» – стрибають).
IV. Закріплення знань
1. Робота в командах
-
Учні об’єднуються в команди. Завдання: написати якомога більше іменників за 1 хвилину на певну тему.
2. Робота в парах
-
В мішечку предмети або картинки. Учень дістає предмет, називає його, визначає рід і число.
V. Рефлексія
VI. Домашнє завдання
Індивідуальні картки
Конец формы