Урок з української мови 3 клас "Закріплення знань про прикметник як частину мови".

Про матеріал
На даному уроці учні вчаться систематизувати знання учнів про прикметник; вдосконалювати вміння розрізняти прикметники серед інших частин мови, встановлювати зв'язок між іменниками і прикметниками; розвивати зв'язне мовлення школярів, граматичну пильність.
Перегляд файлу

Тема. Закріплення знань про прикметник як частину мови.

Мета: систематизувати знання учнів про прикметник; вдосконалювати вміння розрізняти прикметники серед інших частин мови, встановлювати зв'язок між іменниками і прикметниками; розвивати зв'язне мовлення школярів, граматичну пильність; виховувати любов до рідного слова.

Обладнання:підручник, зошит, аудіоматеріали.

    Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.Привітання.

Пролунав дзвінок

Починається урок.

Ви тихенько поверніться

Щиро один до одного посміхніться.

-Перевірте чи є на партах все необхідне для уроку?( підручник, зошит , ручка).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Фронтальне усне опитування.

-Учні,пригадайте, яку тему ми вивчаємо зараз з української мови?( Прикметник, зв'язок прикметників з іменниками, родові закінчення прикметників, змінювання прикметників за числами).

-Що таке прикметник?Хто хоче розповісти правило?(Прикметник-частина мови, яка  виражає ознаку предмета.)

-Наведіть приклади прикметників?( красивий, милий, приємний, важкий…)

-З якою частиною мови пов'язаний прикметник?(Він звязаний з іменником.)

-Від яких слів ставимо питання? (Питання треба ставити від іменника до прикметника. І відповідає на питання який ? яка? ).

-Як змінюється прикметник? (за родами, числами).

-Нащо вказує прикметник?(вказують на ознаку іменника).

-Які закінчення мають прикметники у множині? (і).

- Які закінчення мають прикметники чол.. р.?( - ий, -ій).

- Які закінчення мають прикметники жін.. р.?(- а, - я).

- Які закінчення мають прикметники сер.. р.?(- е,-є).

- Чи змінюються прикметники у множині за родами?(ні).

- У якому числі прикметники знмінюються за родами? ( у однині).

2.Перевірка домашнього завдання.

- Учні, що було задано на домашнє завдання?(вправа 331).лі.PNG

-Що потрібно було виконати у вправі? (списати сполучення іменників із прикметниками у потрібній формі і змініть число,а також позначити закінчення, підкреслити головне слово у словосполученнях.)

-Хто хоче зачитати перше словосполучення?(перший листок).

-Яке головне слово?(листок).

-Яке ставимо питаннявід головного слова до прикметника?(який)

Яке закінчення ? –ий,

-Як утворити множину? (перші листочки).

-Наступне словосполучення…

дз.PNG

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.

  • Учні , ви добре знаєте, що будь – який шлях краще долати разом із друзями. І при цьому ми повинні дотримуватися певних правил поведінки . Зараз я буду зачитувати правила, а ви уважно слухати  і якщо це правило відноситься до нашого урока ,то будете підмати зелений колір,якщо ні- червоний.

Умій слухати і чути.                              Поважай думку інших.

Дотримуватися розпорядку дня.        Загартовуйся.

Будь активним.      Пиши і говори правильно.

Розважайся.

- Сподіваюся , що ви будете дотримуватися цих правил.

  • -Бажаю успіху.

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Сьогодні на уроці ми пригадаємо  все , що вивчали про прикметник. Ми будемо виконувати вправи , які допоможуть вам закріпити знання.

V.Робота з новим матеріалом.

- Учні, відкриваємо зошити пропускаємо два рядки і записуємо дата та в наступний рядок класна робота. Сьогодні третє квітня , класна робота.

1. Каліграфічна хвилинка.

- По середині записуємо К.хв. З нового рядочка , з абзацу записуємо  перше буквосполучення з великої літери Ук , пропускаємо трохи місця і записуємо наступне буквосполучення до

- З нового рядку з великої букви записуємо слово  Весна..

Ук  до  жд  ім  ся  ля  ву  зр
Весна   красива і привітна
Будь здорова-як риба,  весела-як весна, робоча-як бджола, а багата-як земля.

  • Підкресліть в реченні прикметники.

2.Робота з підручником.(с.139)

dsho.PNG

-Учні, відкриваємо підручник на сторінці 139, вправа 332.

-Хто нам зачитає, перше завдання, що нам потрібно виконати у вправі.

-Записуємо в зошити , по середині Вправа 332.

-Зараз кожен з вас тихенько вивчить вірш

-Закрили підручники і хтось один розкаже вірш , який ви вчили.

-Книжку не відкривати і пишемо всі по памяті вірш.

-Відкрили книжку і перевіряємо чи правильно написали, якщо є щось не правильно , то виправте.

-Підкресліть прикметники, знайдіть перший прикметник ( прекрасна).

-Яке головне слово? (весна).

-Яке ставимо від цього слова питання до прикметника?( Яка?)

      -Яке закінчення ?

     - Визначемо рід ?

     -Множина чи однина?

k.PNG

В)Зробити розбір виділеного слова.

-Яке слово у нас виділине?( прекрасна). Нам потрібно зробити розбір цього слова за будовою – З чого починаємо?Шукаємо закінчення. Яке у нас закінчення? (-а).

-Визначаємо основу.Після цього шукаємо корінь Який  у нас корінь?(крас). –Де у нас префікс? ( на початку, - пре) і залишився у нас? ( суфікс –н-)

- Молодці.

Фізкультхвилинка

Я буду називати прикметники , які відносяться до різного роду, а ви уважно слухайте, якщо прикметник ч. р. – піднімаємо руки вгору.

Якщо ж.р.- руки в сторони

Якщо с.р – присідаємо

Якщо прикметник у множині- плескаємо у долоні.

(зелений, грайлива, запашні, солодке, деревяна, різнокольоровий, чудові, весела,паперовий, гарні, прямокутний,школа).

3 Коментоване письмо.( вправа 333).

k..PNGПрочитайте текст, розкриваючи дужки та вставляючи пропущенні закінчення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Зачитайте , що потрібно виконати у вправі.

А)Прочитай наступне завдання (Спишіть перший абзац ,розкриваючи дужки .Позначте закінчення прикметників і визначте число).

-Перед тим як ми прочитаємо, хто знає, що таке оторочка?

-Хто хоче прочитати перший абзац?Розкриваємо дужки , а всі інші уважно слідкують.

- Записуємо в зошити по середині вправа 333 і переписуємо перший абзац.

-Хто прокоментує перше речення? –Коментуй…

l.PNG

- Знаходимо перший прикметник . Хто уже знайшов?(Доброго)

- Яке головне слово ?

- Яке ставимо питання?

-Яке закінчення?

-Який рід? Однина і множина?.

   Б) Знайдіть у тексті звертання і підкресліть їх.

-Що таке звертання?( Звертання – це коли до когось звертаємося).

-Що частіше ми ставимо після звертання?( Знак оклику).

-Хто може пояснити розділові знаки у першому реченні?

4.Рубрика «Спілкуємося красно!».

- Дивимося на вправу 334 і прочитаймо , що потрібно виконати у вправі?

-Нам потрібно переписати тектс і визначити тему, але спочатку його прочитаємо.

-Ви прочитали, яку б ви назву дали даному тексту. ( правила етикету або ввічливі слова).

-Які ввічливі  слова ви знаєте?(Дякую, будь ласка, солодких снів…)

- А зараз ми з вами спробуємо створити діалог.

-Як ви розумієте значення слова діалог?( Обмін думками між двома або кількома особами).

 

l;.PNG

-Тепер подивіть на проектор, ми бачимо зразок діалогу.

- А зараз  кожен із своїм сусідом по парті створить діалог.

-Уявіть, що ви у книжковій крамниці хочете купити книгу.Якби ви розмовляли з продавцеи? Як би запитали про ту чи іншу книгу? Або може бути ще така ситуація Уявіть , що до автобусу заходить дідусь, а вільних місць не має.Що би ви зробили в такій  ситуації і як би ви розмовляли з дідусем? Або Розмова по телефону , у вас захворіла сестра , а ні кого нема  вдома, як ви будете розмовляти з лікарем і що ви йому скажете?

-Поділіться між собою ролями . Хто буде продавцем , а хто покупцем, а потім виступете перед класом. -Кожен з вас прочитав текст і всі ви знаєте, яких правил потрібно дотримуватися під час розмови з другом, батьками.Тому давайте зараз ми спробуємо створити діалог спілкування, використовуючи українські форми вітання.

-Хто хоче спробувати?

-Молодці!

qwe.PNG

VII.Підсумок.

-Читаємо наступне завдання.

А)Зробити  аналіз прикметника «веселий».

Для того , щоб зробити аналіз слова  нам потрібно виконувати у такому порядку:  1.Яке слово нам потрібно про аналізувати?, 2.Від якого слова в реченні залежить? 3. На яке питання відповідає? 4. До якої частини мови належить?5.Рід( в однині) 6. Число. 7. Яким є членом речення.

     Гра «Мікрофон».

-Прикметник – це частина мови, яка називає предмети?(Ні).

-Прикметник – це частина мови , яка вказує на кількість предметів?(Ні).

-Прикметник- це частини мови,яка виражає ознаки предмета?(Так).

      -Чи потрібен прикметник в українській мові?(Так).

     -Прикметник зв’язаний з іменником?(Так).

-Прикметники не змінються за родами?(Ні).

-Прикметники змінюються за числами?(Так).

- Прикметники є назвами істот?(Ні).

VIII.  Повідомлення домашнього завдання.

-Записуємо домашнє завдання, вправа 335.Вам потрібно буде списати другий абзац з вправи 333,уставляючи пропущенні закінчення , а також підкреслити прикметники і визначити числою.

IX. Оцінювання учнів.

  • Сьогодні на уроці всі були молодці, а правильно відповідали…
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Привітання!

Номер слайду 2

Фронтальне усне опитування

Номер слайду 3

Перевірка домашнього завдання

Номер слайду 4

Дотримуватися розпорядку дня. Умій слухати і чути. Будь уважним. Розважайся. Поважай думку інших. Загартовуйся. Пиши і говори правильно.

Номер слайду 5

Тема. Закріплення знань про прикметник.

Номер слайду 6

Каліграфічна хвилинка.

Номер слайду 7

Робота з підручником. Вправа 332.

Номер слайду 8

Фізкультхвилинка.

Номер слайду 9

Коментоване письмо. Вправа 333.

Номер слайду 10

Словникова робота. Оторочка – вузька смужка тканини , нашита на краю одягу. Верболіз – високий кущ або невелике дерево з довгими гілками.

Номер слайду 11

Коментоване письмо.

Номер слайду 12

Рубрика “Спілкуємося красно”

Номер слайду 13

Ввічливі слова. Доброго ранку. До зустрічіГарних снів. Перепрошую. Щиро вдячний(-а)Дякую Хорошого дня

Номер слайду 14

Діалог – це розмова двох людей.

Номер слайду 15

Телефонна розмова. Розмова у крамниці

Номер слайду 16

Аналіз прикметника “веселий”Від якого слова в реченні залежить?2. На яке питання відповідає?3. До якої частини мови належить?4. Рід5. Число6. Яким є членом речення

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Вправа 335, с. 140

Номер слайду 18

Молодці!

zip
Додано
2 березня 2020
Переглядів
4746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку