Урок "Змінювання іменників за числами"

Про матеріал
Мета уроку: Ознайомити учнів з поняттями: число іменників, однина і множина, вправляти у змінюванні іменників за числами; визначенні число іменників, розвивати уважність, мислення, орфографічну зіркість, виховувати інтернаціональні почуття.
Перегляд файлу

Урок української мови, 3 клас.

Тема уроку: змінювання іменників за числами.

Мета уроку: Ознайомити учнів з поняттями: число іменників, однина і множина, вправляти у змінюванні іменників за числами; визначенні число іменників, розвивати уважність, мислення, орфографічну зіркість, виховувати інтернаціональні почуття.

Обладнання: таблиці, картки, малюнки.

Хід уроку.

  1. Організація класу

Розпочинаємо урок української мови й проведемо вправу «Очікування». Яким би ви хотіли бачити цей урок? (відповіді дітей).

Тоді часу не гаймо роботу починаймо.

В дитинстві я полюбила плести віночки, сьогодні ми будемо вплітати у віночок нашого уроку стрічки різник завдань, тому і план уроку записано у вигляді віночка. А ще будемо вирощувати «Квітку успіху», тобто за правильне виконання завдання отримуємо пелюстку, а наприкінці уроку порахуємо всю кількість, що буде свідченням діяльності вас на уроці.

  1. Мовна розминка. Групова та індивідуальна робота.
  2.  В конвертах завдання.

 1 група. У словах допущені помилки виправте їх.

БИРЕЗА, ЗКАЗАТИ, БЕССТРАШНИЙ, НАСІНЯ, полтава, У ВУХІ.

2 група. Відредагувати вислови.

Дві неділі-

В сім годин-

Відчини форточку -

Ти не правий –

3 група. Дайте відповіді на запитання.

 Яку частину мови ми вивчаємо?

Що означають іменники?

На які питання відповідають назви істот, а неістот?

Які іменники пишуться з великої літери?

Індивідуально учень працює з карткою. (див додаток)

3. Повідомлення теми і мети уроку.

Тему уроку ви дізнайтесь із мого побажання.

Я хочу, малята, усім побажати вам лиха ніколи в житті не зазнати.

Якщо й доведеться - нехай лиш одне,

Вас он як багато - Воно вас мине

А щастя й добра - нехай буде багато

Хай з вами прямують від школи до хати 3 собою несуть вони радість і сміх,

Хай буде багато, щоб стало на всіх.

(Висловлення учнів).

 

Отже, ми сьогодні вивчатимемо число іменників. Записуємо дату . Каліграфічна хвилинка письма. Напишіть зразки букв і складів , речення. Утворіть слова із складів.

• Які слова ви склали? (однина, множина)

 - Робота над словами однина і множина.

 Що таке однина? Це один предмет. Число.

Дайте приклад.

Змініть слово однина ( однині, однини, однину)

Доберіть до цього слова споріднені ( один, одиниця, однісінький, одинокий)

До слова однина інші однакові за значенням ( синоніми) ( сам, одинак )

А протилежне ( множина) .

Дайте приклад:

А як одним словом назвати однину і множину? ( число іменників)

Поле - воїн -

Діти ! Складіть подібне речення, що починається словом один. Один колосок у полі - не поле; Qдна квітка - не букет, Одна крапля - не море, одне дерево - не ліс, один палець - не рука. Я продиктую вам названі іменники в однині, а ви запишіть у множині. Колосок, квітка, ліс, крапля.

4.Робота з підручником. Опрацювання правила.

Виконання вправи -

5. Хвилинка здоров’я.

Ми з вами гарно потрудились, Мабуть трішки потомились. Руки в боки , нахилилися вперед, відхилилися назад.

І вправо і вліво - щоб нічого не боліло. 1,2,3,4 - набираємося сили, нахились, повернись, до товариша всміхнись.

6. Творчий диктант.

Запишіть слова, перевіряючи ненаголошений голосний у корені шляхом зміни числа. Весна - верба, мечі, чижі, листи, село.

7. Етап диференціації.

1 варіант. Самостійно опрацюйте 1 стовпчик, вправи, змініть іменники за зразком. Спишіть, вставляючи пропущені букви.

 2 варіант. Давайте колективно опрацюємо другий стовпчик вправи. Складемо і запишемо речення.

8 Завдання рими - жартівниці.

 - перший і останній рядок вірша стоять на своєму місці, а інші переплуталися і вам потрібно поставити їх на місце.

1. Я ладнаю годівнички

2. Прилітайте, друзі милі,

3. Для горобчика й синички.

4. Крихт насиплю і пшона,

5. Для малого снігурця

6. Не лякайтесь заметілі.

Жарт - загадка. Допоможи визначити число іменника.

Дитина у множині: - Скажи іменник у множині, Васильку - просить вчитель.

Люди - відповідає Васько.

А як буде у множині дитина?

- Близнята.

Чи погоджуєтесь ви з відповіддю Василька: Чому?

9. Складання зв'язного міркування на тему: Один -

10. Підсумок уроку.

Що було цікавим. Де згаяли час?

Чи здійснилися ваші очікування?

docx
Додано
3 березня 2020
Переглядів
513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку