Урок з української мови 6 клас. Іменник

Про матеріал
Учитель не може бути єдиним джерелом інформації, традиційне навчання не відповідає вимогам часу. Тому настав час від передачі знань до навчання учитися. Сучасному учневі не так треба подати тему, як навчити осмислити її. Головне завдання сучасної освіти - повернути цікавість до предмету. Інноваційні технології забезпечують: • адаптованість учнів до сучасного життя; • формують здатність самостійно оволодівати знаннями, творчо мислити.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ВІДДІЛ ОСВІТИ СЛОВ'ЯНСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ КЗ «ЦОЗО»

СЛОВ'ЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

ФІЛІЯ КЗ «БИЛБАСІВСЬКИЙ ОПОРНИЙ ЗЗСО І-ІІІ СТУПЕНІВ»

 

 

 

 

 

Розробка уроку української мови

у 6 класі

Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

 

 

 

Підготувала

вчитель української мови та літератури

філії КЗ «Билбасівський опорний ЗЗСО І-ІІІ ступенів»

Пежинська Наталія Юріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020 рік

Урок № 41.

 Учитель не може бути єдиним джерелом інформації, традиційне навчання не відповідає вимогам часу. Тому настав час від передачі знань до навчання учитися.

 Сучасному учневі не так треба подати тему, як навчити осмислити її.

 Головне завдання сучасної освіти - повернути цікавість до предмету.  Інноваційні технології забезпечують:

  • адаптованість учнів до сучасного життя;
  • формують здатність самостійно оволодівати знаннями, творчо мислити.

 Ніхто, крім учня, не може ввійти у світ знань, а допоможуть йому інноваційні технології, які я використовую на уроках української мови. Саме вони розвивають:

  • мислення, творчі здібності;
  • набувають комунікативних навичок монологічного та діалогічного мовлення;
  • активізують розум, надихають на творчі думки.

 Завдяки таким методам уроки стають бажаними, на них створюються лінгвістичні дослідження, експерименти, бесіди-інтерв'ю, ігри. Саме завдяки цим інноваційним технологіям я виробляю вміння і навички осмислено сприймати проблеми сучасності і осягати шляхи та способи їх вирішення.

 

Тема: Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Мета: розширити та систематизувати знання учнів про іменник як самостійну частину мови; формувати загальнопізнавальні вміння розпізнавати іменники серед інших частин мови, давати їм характеристику; розвивати зв'язне мовлення, вміння аналізувати, узагальнювати мовні явища;за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати бережливе ставлення до книжки як джерела знань.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу й формування комунікативних умінь і навичок.

Перебіг уроку

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Бесіда

  • Скільки частин мови існує в українській мові?
  • Що означає кожна з частин мови?
  • На які питання вони відповідають?
  • Чи всі вони можуть змінюватися?
  • Яку роль виконують у реченні?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІV. Актуалізація опорних знань.

«Лінгвістичний експеримент»

 Прочитати текст. Визначте основну думку.

 Що таке книжка? Яке її значення в житті людини? А чи варто над цим за­мислюватися? Адже не питаємо ми себе, яке значення має повітря, хліб, вода?

 Перед книжкою віками схиляло в шанобі голови людство, вважало її святи­нею. Перед нею сполоханою пташкою в радісному горінні тріпоче серце дитяче (Ю. Збанацький).

 Підрахуйте в тексті загальну кількість слів і кількість іменників. Порів­няйте цифри. Зробіть висновки.

V. Ознайомлення з темою, метою, завданнями уроку.

VІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

 Вступна вправа «Мозговой штурм»

 Виконати вправу 189 на с. 79.

Коментар учителя

 Іменник — це самостійна частина мови, що означає предметність, відпові­дає на питання хто? (до істот) і що? (до неістот), виконує синтаксичну функцію як головних членів речення (підмет, присудок), так і другорядних (додаток, означення, обставина).

 Аналіз таблиці-опори (спроектована на дошці)

 Проаналізуйте таблицю, яка дасть повну характеристику іменника як час тини мови, зробіть свої висновки.

 У пригоді вам стане матеріал з підручника § 23 на с. 79.

VІІ. Закріплення здобутих знань.

 «Дослідницька лабораторія» (робота в групах)

 Установіть спільне й відмінне у значенні і граматичних ознаках наведених слів.

 Спів - співати, даль - далекий, самотність - сам - самостійність, темінь, темнота - темний, три - трійка, хід - ходити, п'ятірка - п'ять - п'ятниця, п'ятак, П'ятихатки, хід — ходити — ходіння, хідник.

 «Навчаючи учусь» (робота в парах).

 Прочитати текст. Усно доповніть його.

 Книги - це справжня скарбничка мудрості. Недаремно здавна люди збира­ли книги, створювали бібліотеки, щоб зберегти ту інформацію, яка міститься у книгах. У Львові на одному з приміщень місцевої книгозбірні зроблено на­пис латинською мовою: «Тут мертві живуть і німі промовляють». Бо й справді, у книгах залишаються жити думки, прагнення, мрії не лише наших сучасників, а й представників минулих поколінь.

 Випишіть з тексту іменники, визначте їхній рід, число і відмінок. З'ясуйте якими членами речення вони є.

 «Творча лабораторія»

 Доберіть до кожного загального поняття тематичну групу слів і запишіть їх за зразком.

 Зразок: Квіти: мальви, айстри. Майори.

 Календарні свята. Явища природи. Рослинний світ. Тваринний світ.

 Складіть та запишіть твір-мініатюру, використовуючи слова однієї тематичної групи.

VІІІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

ІХ. Оголошення результатів навчальної діяльності учнів.

Х. Домашнє завдання.

 Вивчити матеріал підручника § 23 на с. 79.

 Вправа за підручником 190 на с. 79.

Додаток

Іменник

Відповідає на питання хто? що?

Означає:

предмет

явище, що сприймається як предмет

опредмечену дію

книжка

радість

значення

Н

А

З

В

И

Істот

дитина, людина

Неістот

повітря, хліб

Власні

Микола, Київ

Загальні

місто, ім'я

Має граматичні ознаки:

Рід (чоловічий, жіночий, середній)

батько, пташка, дитя

Число (однина, множина)

ліс, ліси

Змінюється:

За відмінками (Н., Р., Д., З., Ор., М., Кл.)

світ, світу, світу, світ, світом, (на) світі

Є членом речення

Головним (підмет, присудок)

Книга - найкращий друг людини

Другорядним (додаток, означення, обставина)

 

docx
Додано
9 березня 2021
Переглядів
643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку