Урок з української мови 7 клас

Про матеріал
У сучасного учня відсутня мотивація до навчання. Діти ходять до школи, щоб спілкуватися, а не навчатися. На це є певні причини: • нудні вправи; • постійна критика з боку батьків; • не сприймання вчителя; • велике навантаження. Щоб урок був не нудний, я використовую ігрові моменти, щоб було цікаво. Вони допомагають спілкуватися на ту тему, на яку вчитель подає матеріал.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ВІДДІЛ ОСВІТИ СЛОВ'ЯНСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ КЗ «ЦОЗО»

СЛОВ'ЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

ФІЛІЯ КЗ «БИЛБАСІВСЬКИЙ ОПОРНИЙ ЗЗСО І-ІІІ СТУПЕНІВ»

 

 

 

 

 

Розробка уроку української мови

у 7 класі

Способи дієслів

(дійсний, умовний, наказовий)

 

 

 

 

Підготувала

вчитель української мови та літератури

філії КЗ «Билбасівський опорний ЗЗСО І-ІІІ ступенів»

Пежинська Наталія Юріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020 рік

Урок № 19.

 У сучасного учня відсутня мотивація до навчання. Діти ходять до школи, щоб спілкуватися, а не навчатися. На це є певні причини:

  • нудні вправи;
  • постійна критика з боку батьків;
  • не сприймання вчителя;
  • велике навантаження.

 Щоб урок був не нудний, я використовую ігрові моменти, щоб було цікаво. Вони допомагають спілкуватися на ту тему, на яку вчитель подає матеріал.

 У використанні ігрових моментів є дуже багато плюсів:

  • розвивають координацію;
  • мотивують діяльність;
  • знімають напруження;
  • впливають на формування особистості;
  • спонукають до колективної праці, до інтелектуальної роботи.

 Гра - це діяльність. Вона активізує навчальний процес.

 

Тема: Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий).

 

Мета: поглибити знання семикласників про способи дієслів; формувати загальнопізнавальні уміння відрізняти дієслова різних способових форм, правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль особових дієслів; удосконалювати навички правильного й доречного використання способовх дієслів в усному та писемному мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу виховувати повагу до видатних людей України.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

 

ІІІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу.

 Прочитати речення. Знайти й виписати  з них у три колонки дієслова що виражають: 1) реальну дію; 2) не реальну, а бажану, можливу дію;           3) спонукання до дії.

 1. Без людської праці вся земля заросла б бур'яном (О. Довженко).       2. Книж­ку читай — розуму набувай. 3. Коли б знав, де впаду, то соломки підстелив. 4. Візьмись за діло з розумом — і сніг запалає. 5. Не зарікайся всього робити, тільки зарікайся своє вухо відкусити. 6. Живи своїм розумом, але звіряйся з чужим. 7. Було б бажання, а розум знайдеться. 8. Була б голова на плечах, а хліба вона придумає (Нар. творчість).

Дієслова, що означають реальну дію

Дієслова, що означають не реальну, а бажану, можливу дію

Дієслова, що виражають спонукання до дію

 

 

 

 

 Робота з теоретичним матеріалом задля зіставлення нових знань з базовими

 Пояснення вчителем нового матеріалу за допомогою узагальнювальної таблиці.

Способи дієслів

Спосіб дієслова вказує на відношення дії до дійсності, встановлене тим, хто говорить

Дійсний

Умовний

Наказовий

Дієслова означають реаль­ну дію, тобто ту, яка від­бувалася, відбувається чи відбуватиметься

Дієслова означають дію не реальну, а тільки бажа­ну або можливу за певних умов

Через наказ, прохання, побажання, пораду, заклик виражає спонукан­ня до дії

Дієслова змінюються за часами, числами та осо­бами

Дієслова змінюються

за числами, а в однині —

й за родами

Дієслова змінюються за числами та особами

 

ІV. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи, удосконалення загальнопізнавальних і творчих умінь з теми.

 

 Дослідження-відновлення

 Відновити народні вислови, поставивши дієслова, що в дужках, у формі 2-ої особи однини дійсного способу.

1. Як (дбати), так і (мати). 2. Як (працювати), так і (мати). 3. Як не (робити), так й не (мати). 4. Як (робити), так і (ходити). 5. Як (шити), так і (пороти). (Нар.творчість).

 

 Визначити вид дієслів (доконаний/недоконаний). Дібрати видові пари. Дослідити, до яких дієслів не можна дібрати видову пару.

 

 Гра «Хто швидше»

 Утворити від поданих дієслів теперішнього часу форму наказового способу. (Учитель називає дієслова теперішнього часу, а учні по черзі утворюють форму наказового способу.)

 Кличете, наближатися, малюєте, розвиваємо, плекаємо, принесемо, в'я­жете, радіємо, пишаємося.

 

 

 Ігрове завдання «Знайди слово»

 Відновити дієслова у формі наказового способу.

Варіант 1

 

1

 

 

ь

м

о

 

2

 

 

ь

м

о

 

 

3

 

 

 

ь

м

о

 

4

 

 

 

ь

м

о

 

 

5

 

 

 

 

ь

т

е

 

6

 

 

 

 

ь

т

е

7

 

 

 

 

 

ь

т

е

8

 

 

 

 

 

ь

т

е

 

 1. Лізти (у формі І особи множини). 2. Сидіти (у формі І особи множини). 3. Стати (у формі І особи множини). 4. Вносити (у формі І особи мно­жини). 5. Лагодити (у формі II особи множини). 6. Вивозити (у формі II особи множини). 7. При­мітити (у формі II особи множини). 8. Дозволити (у формі II особи множини).

 

 Ключ. 1. Лізьмо. 2. Сядьмо. 3. Станьмо. 4. Внось­мо. 5. Лагодьте.           6. Вивозьте. Примітьте. Дозволь­те.

 

Варіант 2

 

1

 

ж

 

 

 

2

 

р

 

 

 

3

 

 

ж

 

 

4

 

 

р

 

 

5

 

 

 

п

 

6

 

 

 

ш

 

7

 

 

 

 

ч

8

 

 

 

 

в

 

 Дієслова різати, вірити, стежити, ударити, ви­сипати, залишити, покликати поставити у формі II особи однини.

 

 Ключ. 1. Ріж. 2. Вір. 3. Стеж. 4. Удар. 5. Висип. 6. Залиш. 7. Поклич.    8. Постав.

 Антонімічна п'ятихвилинка

 У порожні кліточки правої частини фігури вписати антоніми до поданих дієслів у тій же формі наказового способу. Визначити особу й число діє­слів.

 

Х

О

В

А

Й

 

1

 

 

 

 

 

 

З

М

О

Ч

И

2

 

 

 

 

 

В

Н

О

С

Ь

3

 

 

 

 

 

Б

У

Д

У

Й

4

 

 

 

 

 

В

X

О

Д

Ь

 

 

5

 

 

 

 

 

З

Г

А

Д

У

Й

 

6

 

 

 

 

 

 

З

Н

И

К

Н

И

7

 

 

 

 

 

 

В

И

К

И

Н

Ь

8

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку

 

VІ. Домашнє завдання

 

 Виписати з підручника літератури розповідь у художньому стилі. Визна­чити способи вжитих дієслів. Указати на їхні морфологічні ознаки.

 Записати два дієслова, що виражають: а) дію; б) стан. Утворити від них усі способові форми. На прикладах довести особливості зміни дієслів у дійсному, умовному і наказовому способах.

 

docx
Додано
9 березня 2021
Переглядів
387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку