Матеріал стане в нагоді під час підготовки та проведення уроку з української мови в 5-му класі в режимі дистанційного навчання. Шановні колеги, буду вдячна за Вашу оцінку моєї роботи. Щиро дякую!
Перевір себе сама: ВДОМА: впр. на с.130, 132 (2). (Авраменко) Дев’ятнадцяте лютого Домашня робота Вправа с. 1301. Скільки років землі — і мільярд, і мільйон, а яка вона й досі ще гарна! 2. Це ще не сльози — це квітуча вишенька, що на світанку струшує росу. 3. Курличуть хмари, тьохкає вода, дерева казку шепчуть на світанні. 4. Помилки друзів ми повинні виправляти або прощати, коли вони не серйозні. 5. Ложка дьогтю зіпсує бочку з медом. 6. Горнець котлові докоряє, а обидва засмальцьовані.3. Курличуть хмари, тьохкає вода, дерева казку шепчуть на світанні. Вправа с. 130 А. 1. Гірко заробиш — солодко з’їси. 2. Ранні пташки росу п’ють, а пізні — слізки ллють. 3. Удар забувається, а слово пам’ятається. 4. Буряк червоний, хоч і в чорній землі зростає. 5. З любов’ю скрізь простір, а з примусом — тіснота. 6. Нащо клад, коли в сім’ї лад. 7. До свята готуйся, а будень шануй. дієсл. ім. дієсл. ім. ім. ім. дієсл. прийм. ім.
26.02.2024. Українська мова. 5 клас Тема уроку: Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних та подовжених приголосних ПРЕЗЕНТАЦІЮ ДО УРОКУ ПІДГОТУВАЛА: вчитель початкових класів Красноградського ліцею № 4 Красноградської міської ради Харківської області ПАЮНОВА ЛЮДМИЛА ВОЛОДИМИРІВНА
§ 60. ПОДВОЄННЯ БУКВ НА ПОЗНАЧЕННЯ ЗБІГУОДНАКОВИХ ПРИГОЛОСНИХ135 Дд зз сс лл1. Прочитайте слова та виконайте завдання. А. Поміркуйте, чому по-різному пишемо слова журавлиний (ключ) і журавлинний (сік). Б. Як утворилися прикметники журавлиний і журавлинний? Скористайтеся підказкою, що подана в дужках.
Вправа 2 с.136 Орлиний,136качиний, віддзвеніти, реформений, клятвений, освіченість, віддзеркалення, буквений, міськком, рознісся, возз’єднання, істинний, годинник, віддячити, розтанути, переддень, спорттовари, відокремити.2. Перепишіть слова, уписуючи на місці крапок, де потрібно, пропущенулітеру. Орлин..ий, качин..ий, від..звеніти, реформен..ий, клятвен..ий, осві-чен..ість, від..зеркалення, буквен..ий, міськ..ом, розніс..я, воз..’єднання,істин..ий, годин..ик, від..ячити, роз..танути, перед..ень, спорт..овари,від..окремити.
3. Запишіть у три колонки слова зі збігом однакових приголосних на межі: 1) префікса й кореня; 2) кореня та суфікса; 3) частин складного слова. Законний, відділити, щоденник, юннат, фіззарядка, беззахисний, військкомат, ранній, оббігати, відділ, віконний, прессекретар, розрісся, роззброїти. Вправа 3 с.136136{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}123 Законний, Відділити, щоденник, юннат, фіззарядка, беззахисний, оббігати, відділ,роззброїти. ранній,віконний,розрісся. військкомат,прессекретар.
ВИКОНАЙ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ: 4. Виконайте завдання в тестовій формі.1. Подвоєні літери треба писати в усіх словах, ОКРІМ слова А антен..ий Б вагон..ий В електрон..ий Г реформен..ий2. Подвоєні літери треба писати в слові А орлин..ий Б пташин..ий В буквен..ий Г охорон..ий3. Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка А годин..ик, перлин..ий, порадн..ик Б від..уватися, міськ..ом, диван..ий В роз..еленітися, осін..ій, качин..ий Г від..аляти, охорон..ик, солов’їн..ий136
Вправа 5 с.137137 З давніх-давен гриби вживають у їжу. Загальновживані гриби є цінним продуктом харчування. Недарма їх називають лісовими овочами, лісовим м’ясом, лісовим хлібом. Давні народи добре розумілися на господарчих якостях грибів. Проте в ті далекі часи вчені ще мало знали про життя цих рослин, через що виникали різні вигадки. Так, наприклад, вважали, що раптову й рясну появу грибів викликає удар блискавки в землю або надмірне випадання роси (І. Дудка). А. Прокоментуйте написання -нн- та -н- у виділених словах. Б. Поділіться інформацією про: 1) види грибів, що ростуть у вашій місцевості;2) страви, які з них готують; 3) застереження щодо отруйних грибів. Підготуйте й запишіть ці відомості, а потім прочитайте їх у класі.
Перевір себе сама: ВДОМА: впр. на с.137(Авраменко) Дев’ятнадцять шосте лютого Домашня робота Вправа с. 137 Ночі туманні, ночі осінні, місяць та степ за селом. 2. Хто там пройшов по далекій стежині, білим махнув рукавом. 3. За раннім літом прийде рання осінь — осіння прохолода ночі напува. 4. Грім миттєво донісся до лісу й розтанув у ньому. 5. Хоча совість і беззуба, а до смерті загризти може. Туманні, стежині, донісся, розтанув.