Презентація "Іменник. Рід іменника"

Про матеріал

Презентація, як наочний матеріал до поданого конспекту уроку "Іменник. Рід іменника" для систематизації знань та поглибленого вивчення теми "Морфологія"

Зміст слайдів
Номер слайду 1

АУТОТРЕНІНГ: Ми СТУДЕНТИ А – 11 група РОЗУМНІ КМІТЛИВІ ЗДІБНІ

Номер слайду 2

Не крокуйте навмання, Ви вивчали вже маршрут!Морфології знання - Це державності статут! Тема заняття: Іменник. Рід іменників

Номер слайду 3

План заняття 1. Іменник. 2. Рід іменників. 3. Узгодження роду іменників з іншими частинами мови. 4. Паралельні родові форми іменника.

Номер слайду 4

Завдання заняття: Знати: що таке іменник, рід іменників, паралельні родові форми іменників Вміти: визначати й характеризувати іменник та його граматичні форми, правильно визначати рід та паралельні родові форми іменників, узгоджувати іменники спільного роду з іншими частинами мови, правильно вживати їх у своєму мовленні. Переконатися: у значенні та перспективах розвитку майбутньої професії, в особистій відповідальності за своє майбутнє.

Номер слайду 5

Наприклад: юнак, тракторист, крупа, зернина

Номер слайду 6

Іменники поділяються на: Істоти (хто?) Неістоти (що?) Студенти Агроном Борона Поле

Номер слайду 7

Зверніть увагу! До істот (хто?) відносяться: Назви людей Українка Українець Тракторист Дизайнер

Номер слайду 8

Зверніть увагу! До істот (хто?) відносяться: Назви тварин, птахів, комах Бджола Черв'як Їжак Дятел

Номер слайду 9

Назви міфологічних істот Зверніть увагу! До істот (хто?) відносяться: Лісовик Мавка Водяник Перелесник Русалка

Номер слайду 10

Зверніть увагу! До істот (хто?) відносяться: Назви померлих Мрець, небіжчик, покійник Назви карт, шахових фігур Король, ферзь, тура, слон, кінь, пішак Туз, король, дама, валет

Номер слайду 11

Зверніть увагу! До неістот (що?) відносяться: Сукупності осіб Група Зграя Загін Рій

Номер слайду 12

Зверніть увагу! До неістот (що?) відносяться: Назви організмів Бактерія, мікроб Вірус Грибок

Номер слайду 13

Назви Загальні Власні місто річка Псел озеро Шелихівське

Номер слайду 14

Протагор чоловічий, жіночий, речовий Арістотель

Номер слайду 15

Номер слайду 16

2. Рід іменників Чоловічий (він, мій) плід ґрунт віночок листок

Номер слайду 17

Жіночий (вона, моя) культивація борона насінина клітина

Номер слайду 18

Середній (воно, моє) поле дерево стебло міжряддя

Номер слайду 19

Спільний (він + вона) Такі іменники мають закінчення -а, -я та називають осіб за характерними діями або рисами поведінки: плакса соня базіка нероба ябеда

Номер слайду 20

1. Базіка набалака - і в торбу не збереш. 2. Нероба гірше п’яниці. 3. Незграба псує, а роботяга переробляє. 4. Соня та ледацюга - рідні душі. 5. Ні рак, ні жаба, а просто нахаба! Прочитайте прислів'я. Визначте іменники, які можуть позначати осіб як чоловічої, так і жіночої статі Рід іменників спільного роду визначають за змістом речення або граматичною формою інших частин мови Мудрий, як той недотепа, що від дощу в річку ховався. Забарилась недотепа - от тобі й халепа (Нар. творч.).

Номер слайду 21

Переінакшіть європейські прислів'я в такий спосіб (зміною граматичних форм або додаванням нових слів), щоб рід іменника спільного роду можна було легко визначити. “ Я - редактор” 1. Жаднюга не матиме друга (Іспанське). 2. Що то за розумака, що на жарт ображається? (Фінське). 3. Лежебоці миліше сонце, що заходить, аніж сонце, що сходить (Угорське). 4. Тільки нероба не помиляється (Молдовське).

Номер слайду 22

Подвійний рід (чоловічий — середній, жіночий — середній) спостерігається в частини іменників, утворених за допомогою суфіксів -ищ, -ище на означення згрубілості Подвійний рід іменників Гарбуз Гарбузище Вітер Вітрище

Номер слайду 23

дуб річка дерево стовбур мороз Від поданих слів утворіть подвійний рід іменників “Подвійна оранка” буряк

Номер слайду 24

Перевірте! Дуб — дубище, річка — річище, буряк — бурячище, дерево — деревище, стовбур — стовбурище, мороз - морозище

Номер слайду 25

3. Узгодження роду іменників з іншими частинами мови Частина помилок при визначенні роду виникає під впливом російської мови українська російська Полин/полынь В саду эта полынь предпочитает открытые места, но высаживать её желательно подальше от гвоздик, георгинов, бобовых. На високих місцях поріс, як джунглі, сивий полин і п'янив повітря гіркими пахощами, густими й задушливими (М. Коцюбинський). На першому лану, де ви бачите кукурудзяний пишнозелений ліс, був зяб, а на другому - весняна оранка (О.Вишня). К тому моменту солнце уже взошло, августовские ночи уже успели охладить воздух до лёгкой зяби. Зяб/зябь

Номер слайду 26

Номер слайду 27

запашний запашна нестерпний нестерпна здоровенний здоровенна крихкий крихка «Морфологічний мікс» Утворіть словосполучення у відповідному роді

Номер слайду 28

Перевірте! Запашний шампунь Запашна ваніль Здоровенний собака Здоровенна папороть Крихка каніфоль Нестерпний біль Нестерпний нежить

Номер слайду 29

4. Паралельні родові форми іменника Деякі іменники мають варіантні родові форми. Найчастіше варіюються форми чоловічого і жіночого роду: Жіночий рід Чоловічий рід і абрикос абрикоса мотузок мотузка

Номер слайду 30

Чоловічий рід Жіночий рід і африкат африката чинар чинара

Номер слайду 31

Номер слайду 32

1. Граматичні поняття і граматичні форми Граматичне значення Соняшник Плуг Комбайн Буряк

Номер слайду 33

Граматичні значення виражаються такими мовними засобами: 1.Закінченням 2. Суфіксами, префіксами 3. Чергуванням звуків

Номер слайду 34

Склад міх гриф бал джміль лист старт чемпіон поет НБУ Перевіримо: Чоловічий рід Жіночий рід Середній рід Сіль ласка лава кулі балка пара сестра щедрість сім’я ТСН АТС Курча галченя таксі какао зерно насіння бадилля ім’я МВС Мінфін Вправа 653 (І) Оцініть роботу товариша!

Номер слайду 35

іменники, що мають форму однини і множини колосок колоски паросток паростки

Номер слайду 36

Перевіримо: Стебло Крупи Колосся Дріжджі Озимина Макарони Бадилля Прянощі Городина Пшениці Вареники Консерви Ячмінь Гербіциди Жито Однина Множина Оцініть роботу товариша!

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Відгадки до загадок

Номер слайду 39

Перевіримо: Ч р. Ж р. С р. Плуг Сіялка Зерно Огірок Борона Листя Помідор Капуста Дерево Хрін Морква Оцініть роботу товариша!

Номер слайду 40

«Дерево вражень» Я дізналась… Для себе я відкрив… Я хотіла б… Я захопилась… Мене вразило… Я почула… Продовжити думку: «Сьогодні на занятті »

Номер слайду 41

Номер слайду 42

Домашнє завдання: Опрацювати матеріал конспекту, виконати вправу 655(ІІ) на сторінці 291 (М. Плющ).

ppt
Додано
26 лютого
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку