Українська мова
Тема: Письмо великих і малих овалів. Підготовчі вправи до написання букв.
Мета: формувати в учнів уміння писати малий і великий овали; ознайомити з терміном овал; удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита; правила посадки під час письма, тримання ручки, розташування зошита на парті, виконувати складовий та звуковий аналіз слів, вміння складати речення за поданою схемою, працювати самостійно та колективно; зміцнювати м’язи кисті руки; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, виконувати роботу за зразком; удосконалювати вміння розповідати за малюнком, про події з власного життя; формувати мовно-літературну, соціальну, громадянську компетентності; виховувати старанність, охайність, прагнення вживати фрукти для зміцнення власного здоров’я.
Обладнання:
Хід уроку:
І Організація класу
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо
Роботу швидше починаймо.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Передбачення
Раз на рік воно приходить
Побажань мільйон находить
Подарунки , привітання , бажань усіх виконання
Здогадались , що за свято?
День народження! Малята!
- Отже, віршик, який ми почули підказує, що мова на сьогоднішньому уроці буде йти про свято День народження.
ІІІ Основний етап уроку
- Розгорнімо наші зошити на сторінці 15 і переконаймося чи правильно ми здогадалися.
Бесіда за малюнком
-Чи правильно ми припустили?
- Яке свято зображене на малюнку?
- Що вам допомогло це зрозуміти?
- Де знаходяться діти?
-Хто розважає дітей?
- Що приніс клоун?
- Який настрій у дітей?
-А які ще свята можуть проходити таким чином?
Звуковий аналіз слова клоун.
- От на святі є клоун, який приніс кульки. Зробімо звуковий аналіз слова
КЛОУН.
- Але для початку пригадаємо, які бувають звуки? (голосні і приголосні)
- Чим голосні відрізняються від приголосних?
- Перевіримо чи вмієте ви відрізнити голосний від приголосного.
Гра з лєго «Впізнай звук»
- Я називаю звук, а ви якщо голосний – піднімаєте жовту цеглинку лєго, якщо приголосний, то – синю. Почали… (а, б, з, е, о, д, и, к,у)
- Молодці! Пригадали, а тепер складімо звукові моделі слова КЛОУН (біля дошки).
- А що нагадують за формою кульки? (Овали).
- На малюнку кульки – це великі овали. Нам потрібно ще маленькі овали. (на скатертині)
- Обведімо їх олівцем.
- Розфарбуйте ті, які тримає клоун.
- Скільки кульок тримає клоун у кожній руці? Скільки їх разом?
- Як дізналися? ( порахували або склали приклад 4+3=7, пригадаймо який знак ми вивчили на попередньому уроці.(+))
ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА
РОБОТА В ЗОШИТІ. НАПИСАННЯ ОВАЛІВ
- Овали - це не лише форма кульок чи візерунок на скатертині або геометрична фігура. Це ще й елемент букв, який ми сьогодні навчимося писати.
- Але для початку, пригадаймо, як потрібно сидіти за партою під час письма. Як правильно покласти зошит та тримати олівець.
- Перевірте чи правильно сидить і приготувався до письма учень, що поруч з вами. Якщо ні, то допоможіть виправити помилки.
- Пригадаймо ще назви ліній рядка в зошиті.
— Розгляньте зразок, в зошиті. В першому рядочку зразок написання маленького овала зверніть увагу на стрілочку, що вказує напрямок руху олівця, а також на те, що овал необхідно писати під нахилом. Перегляньмо, як потрібно писати маленький овал.
Давайте напишемо овал в повітрі. Пишемо під рахунок — раз і. Написання маленького овалу з вивченими елементами в зошиті.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ДЛЯ РУК
Письмо великого овалу.
Аналіз схожості і відмінності з маленьким овалом. Перегляд зразка написання великого овалу. Написання в повітрі. Написання великого овалу в зошиті в поєднанні з вивченими елементами.
ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ
Робота з малюнком внизу сторінки
Послухайте підказку:
Не гіркий і не солоний
А солодкий і червоний
Як же зветься цей товстун?
Здогадалися? (Кавун)
- Яку форму має кавун? Можливо ви знаєте ще інші фрукти які мають форму овалу? (абрикос,ківі, слива..)
Бесіда про користь фруктів
ПІДСУМОК УРОКУ
3. Рефлексія — з лєго.
Дякую за роботу!