Урок з української мови для 1класу на тему "Письмо великих і малих овалів. Підготовчі вправи до написання букв."

Про матеріал
Зміст, мета і тип даного уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. Урок належить до розділу Добуквений період.На даному уроці продовжується вдосконалюватися вміння орієнтуватися в сітці зошита , правило посадки під час письма, вміння виконувати складовий та звуковий аналіз слів, зміцнювати м’язи кісті руки. В ході уроку діти удосконалюють своє вміння розповідати за малюнком, про події з власного життя. Ознайомлюються ще з одним елементом букв – овалом. Виконуюють підготовчі вправи до написання букв.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Письмо великих і малих овалів. Підготовчі вправи до написання букв.

Мета: формувати в учнів уміння писати малий і великий овали; ознайомити з терміном овал; удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита; правила посадки під час письма, тримання ручки, розташування зошита на парті, виконувати складовий та звуковий аналіз слів, вміння складати речення за поданою схемою, працювати самостійно та колективно; зміцнювати м’язи кисті руки; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, виконувати роботу за зразком; удосконалювати вміння розповідати за малюнком, про події з власного життя; формувати мовно-літературну, соціальну, громадянську компетентності; виховувати старанність, охайність, прагнення вживати фрукти для зміцнення власного здоров’я.   

 

Обладнання:

Хід уроку:

І Організація класу

Уже дзвінок нам дав сигнал:

        Працювати час настав.

        Тож і ми часу не гаймо

        Роботу швидше починаймо.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Передбачення

Раз на рік воно приходить

Побажань мільйон находить

Подарунки , привітання , бажань усіх виконання

Здогадались , що за свято?

День народження! Малята!

- Отже, віршик, який ми почули підказує, що мова на сьогоднішньому уроці буде йти про свято День народження.

ІІІ Основний етап уроку

- Розгорнімо  наші зошити на сторінці 15 і переконаймося чи правильно ми здогадалися.

Бесіда за малюнком

-Чи правильно ми припустили?

- Яке свято зображене на малюнку?

- Що вам допомогло це зрозуміти?

- Де знаходяться діти?

-Хто розважає дітей?

- Що приніс клоун?

- Який настрій у дітей?

-А які ще свята можуть проходити таким чином?

Звуковий аналіз слова клоун.

- От на святі є клоун, який приніс кульки. Зробімо звуковий аналіз слова

КЛОУН.

- Але для початку пригадаємо, які бувають звуки? (голосні і приголосні)

- Чим голосні відрізняються від приголосних?

- Перевіримо чи вмієте ви відрізнити голосний від приголосного.

Гра з лєго «Впізнай звук»

- Я називаю звук, а ви якщо голосний – піднімаєте жовту цеглинку лєго, якщо приголосний, то – синю. Почали… (а, б, з, е, о, д, и, к,у)

- Молодці! Пригадали, а тепер складімо звукові моделі слова КЛОУН (біля дошки).

- А що нагадують за формою кульки? (Овали).

- На малюнку кульки – це великі овали. Нам потрібно ще маленькі овали. (на скатертині)

- Обведімо їх олівцем.

- Розфарбуйте ті, які тримає клоун.

- Скільки кульок тримає клоун у кожній руці? Скільки їх разом?

- Як дізналися? ( порахували або склали приклад 4+3=7, пригадаймо який знак ми вивчили на попередньому уроці.(+))

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

РОБОТА В ЗОШИТІ. НАПИСАННЯ ОВАЛІВ

- Овали  - це не лише форма кульок чи візерунок на скатертині або геометрична фігура. Це ще й елемент букв, який ми сьогодні навчимося писати.

- Але для початку, пригадаймо, як потрібно сидіти за партою під час письма. Як правильно покласти зошит та тримати олівець.

- Перевірте чи правильно сидить і приготувався до письма учень, що поруч з вами. Якщо ні, то допоможіть виправити помилки.

- Пригадаймо ще назви ліній рядка в зошиті.

 — Розгляньте зразок, в зошиті. В першому рядочку  зразок написання маленького овала зверніть увагу на стрілочку, що вказує напрямок руху олівця, а також на те, що овал необхідно писати під нахилом. Перегляньмо, як потрібно писати маленький овал.

Давайте напишемо овал в повітрі. Пишемо під рахунок — раз і. Написання маленького овалу з вивченими елементами в зошиті.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ДЛЯ РУК

 

Письмо великого овалу.

Аналіз схожості і відмінності з маленьким овалом. Перегляд зразка написання великого овалу. Написання в повітрі. Написання великого овалу в зошиті в поєднанні з вивченими елементами.

 

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ

 

Робота з малюнком внизу сторінки

  •           Назвіть об’єкти на малюнку в низу сторінки. Як можна їх назвати одним словом? Знайдіть на фруктах овали та наведіть їх олівцем.
  •           Якого кольору ці фрукти. Розфарбуйте їх кольоровими олівцями.
  •           Давайте намалюємо ще один фрукт, який має овальну форму.

 

Послухайте підказку:

Не гіркий і не солоний

А солодкий і червоний

Як же зветься цей товстун?

Здогадалися? (Кавун)

 

- Яку форму має кавун? Можливо ви знаєте ще інші фрукти які мають форму овалу? (абрикос,ківі,  слива..)

Бесіда про користь фруктів

  •           Чи любите ви фрукти? Які? Для чого ми їх вживаємо? Чи корисні вони? Які корисніші свіжі чи зварені у вигляді компоту, варення?
  •           А які фрукти ростуть у нас на Хмельниччині? У ваших бабусь?
  •           У нас в класі є дівчинка, яка приїхала з _______________________. Це Мірра. Розкажи нам , Мірро, а які фрукти росли у твоєї бабусі в садку. Чи відрізнялися вони від тих що є на Хмельниччині?

 

ПІДСУМОК УРОКУ

  •             - Підсумуймо нашу роботу на уроці.
  •             - Що ми навчилися сьогодні писати?
  •             - Про що говорили на сьогоднішньому уроці?
  •             - Сьогодні у вас теж свято. Сьогодні рівно місяць, як ви стали учнями. Ваші батьки вітають вас з цим днем і передають для вас невеличкі подарунки.

3. Рефлексія — з лєго.

Дякую за роботу!

docx
Додано
6 грудня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку