Тема: Змінювання прикметників за числами.
Написання тексту на задану тему.
Мета: формування і розвиток предметних і ключових компетентностей
( змінювання прикметників за числами, уміння вчитися впродовж життя, загальнокультурна); розвиток зв’язного мовлення, творчої уяви, вміння аналізувати, узагальнювати, мислити; виховання бажання щоденно вчитися, спостерігати і допомагати іншим.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
Продзвенів уже дзвінок.
Починається урок.
Сядьте , діти, всі рівненько,
Усміхніться всі гарненько.
Настрій на урок візьміть
Й працювати розпочніть.
Сьогодні ми будемо працювати під девізом:
Девіз уроку: Сидимо – рівненько!
Пишемо – гарненько!
Слухаємо – уважно!
Відповідаємо – правильно
ІІ. Актуалізація знань учнів.
1.Вправа «Вірю не вірю»
Вчитель говорить твердження, якщо діти погоджуються, то показують цеглинку зеленого кольору, якщо не погоджуються – то червоного.
2. Хвилинка каліграфії.
А а ак кв ва рі ум акваріум
3. Вправа « Фотоапарат»
Сфотографуйте очима клас і наведіть приклад словосполучення іменника з прикметником.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Пригадайте чи змінюються за числами іменниками?
Наведіть приклад.
Як ви думаєте, чи змінюються за числами прикметники?
Доведіть.
Наприклад: іменник яблуко вжито в однині, доберемо до нього прикметник – червоне яблуко. Змінимо іменник яблуко за числами : яблука. Добираємо прикметник – червоні. Що ми побачили?
Що прикметники змінюються за числами.
Вправа 1 с. 96. ( Усне виконання)
Вправа 4 с. 96.
Змінюємо числа.
Кругосвітні подорожі ( мн.) – кругосвітня подорож, морські порти ( мн.) – морський порт, сонячні дні (мн.) – сонячний день, південні ворота (мн.) - ……. .
Чи можна в даному словосполученні змінити число. ( ні) Є слова , які вживаються лише в однині або множині. Слово ворота вживається у множині.
ІV.Підсумок уроку.
На гранях кубика написані словосполучення іменника з прикметником, якщо випадає однина то змінюємо на множину і навпаки.
Кубик , діти , не простий.
Кубик, діти, чарівний.
Він доріжку прокладає,
Знання наші перевіряє.
Доберіть прикметник, який описує цей урок з вашого погляду, та запишіть його на стікері. Прикріпіть стікер до хмарки.
V. Домашнє завдання.
Вправа 9 с. 97. ( списати, узгодити прикметник з іменником, скласти два речення)