Урок з української мови для 3 класу НУШ за підручником К. Пономарьової на тему: "Змінювання прикметників за числами. Написання тексту на задану тему."

Про матеріал
В розробці даного уроку підібрані завдання для закріплення знань учнів про прикметник та ознайомлення з змінюванням їх за числами.
Перегляд файлу

Тема:  Змінювання прикметників за числами.

Написання тексту на задану тему.

Мета: формування і розвиток предметних і ключових компетентностей

( змінювання прикметників за числами, уміння вчитися впродовж життя, загальнокультурна); розвиток зв’язного мовлення, творчої уяви, вміння аналізувати, узагальнювати, мислити; виховання бажання щоденно вчитися, спостерігати і допомагати іншим.

 

                                                 Хід уроку

І.Організаційний момент.

  Продзвенів уже дзвінок.

  Починається урок.

  Сядьте , діти, всі рівненько,

  Усміхніться всі гарненько.

  Настрій на урок візьміть

  Й працювати розпочніть.

Сьогодні ми будемо працювати під девізом:

Девіз уроку: Сидимо – рівненько!

                      Пишемо – гарненько!

                      Слухаємо – уважно!

                         Відповідаємо – правильно

ІІ. Актуалізація знань учнів.

1.Вправа «Вірю не вірю»

Вчитель говорить твердження, якщо діти погоджуються, то показують цеглинку зеленого кольору, якщо не погоджуються – то червоного.

  • Прикметник – це частина мови.
  • Прикметники відповідають на питання хто? що?
  • Прикметники вказують на ознаки предметів.
  • Прикметник відповідають на питання який? яка? яке? які?
  • Слова книга, річка, дитина – прикметники.
  • Прикметник у реченні зв’язаний з іменником.
  • Прикметники в реченні підкреслюємо однією прямою лінією.
  • Прикметники в реченні підкреслюємо хвилястою лінією.

2. Хвилинка каліграфії.

А а ак кв ва рі ум акваріум

  • Складіть і запишіть  речення з даним словом.
  • Доберіть до слова акваріум прикметники .

3. Вправа « Фотоапарат»

Сфотографуйте очима клас і наведіть приклад словосполучення іменника з прикметником.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Проблемне питання.

Пригадайте чи змінюються за числами іменниками?

Наведіть приклад.

Як ви думаєте, чи змінюються за числами прикметники?

Доведіть.

Наприклад: іменник яблуко вжито в однині, доберемо до нього прикметник – червоне яблуко. Змінимо іменник яблуко за числами : яблука. Добираємо прикметник – червоні. Що ми побачили?

Що прикметники  змінюються за числами.

  1. Оголошення теми уроку.
  2. Робота з підручником.

Вправа 1 с. 96. ( Усне виконання)

  1. Ознайомлення з правилом. С. 96.
  2. Змінення числа словосполучень.

Вправа 4 с. 96.

Змінюємо числа.

Кругосвітні подорожі ( мн.) – кругосвітня подорож, морські порти ( мн.) – морський порт, сонячні дні (мн.) – сонячний день, південні ворота (мн.) - …….  .

Чи можна в даному словосполученні змінити число. ( ні) Є слова , які вживаються лише в однині або множині. Слово ворота вживається у множині.

  1. Робота над вправою 6 с. 97.
  2. Виконання вправи 7 с. 97.

 ІV.Підсумок уроку.

  1. Бесіда.
  • Що називається прикметником?
  • З якою частиною мови прикметники зв’язані у реченні?
  • Чи змінюються прикметники за числами ? Наведіть приклади.
  1. Гра « Чарівний кубик»

На гранях кубика написані словосполучення іменника з прикметником, якщо випадає однина то змінюємо на множину і навпаки.

Кубик , діти , не простий.

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання наші перевіряє.

  1. Рефлексія.

Доберіть прикметник, який описує цей урок з вашого погляду, та запишіть його на стікері. Прикріпіть  стікер до хмарки.

     V. Домашнє завдання.

Вправа 9 с. 97. ( списати, узгодити прикметник з іменником, скласти два речення)

     

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
2324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку