Показовий урок
Тема: полеміка. Дискусія. Дебати
Мета:поглибити знання учнів про особливості ведення суперечки; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння вести дебати; удосконалювати правописні навички; виховувати толерантність, уміння працювати в групах
Тип уроку: комбінований
Епіграф: Найскладнішим у суперечці є не стільки захищати власну точку зору, скільки мати про неї чітке уявлення
А.Моруа
Перебіг уроку
Вправа «Криголам»
Яким є урок У які ми є на уроці
Р
О
К
Класичне визначення _______________ - «мистецтво переконувати». Перші згадки знаходимо в ___________. Передумовою розвитку ___________ була Давня ________. Риторичний ідеал сформував __________. Метод діалогічного пошуку істини має назву _________________.
Класичне визначення риторики - «мистецтво переконувати». Перші згадки знаходимо в міфах. Передумовою розвитку риторики _ була Давня _Греція. Риторичний ідеал сформував Сократ . Метод діалогічного пошуку істини має назву Сократівський діалог.
Які компетентності будемо розвивати?
(Розвиток конкурентноспроможного випускника)
Думка Погляд Переконання
ІІІ. Засвоєння нового матеріалу в процесі виконання практичних вправ
Дискусія — (від лат.— дослідження) коректне за формою публічне обговореннябудь-якогосуперечливого наукового питання; для неї характерні чіткість формулювання теми, бажаність дійти єдиної думки, знайти загальне рішення, встановити істину, що дозволяє віднести дискусію до вищого розряду полемічного діалогу.
Дебати — (від фр. —сперечатися) обмін думками на зборах чи засіданні, як правило, у процесі обговорення доповіді.
Диспут — (від лат.— сперечатися, розмірковувати) публічне обговорення спірного наукового чи суспільно важливого питання; для нього характерна, як і для дискусії, бажаність дійти єдиної думки, встановити істину.
Полеміка — (від грец. — ворожий, войовничий) зіткнення різних або протилежних поглядів у процесі обговорення питань, гострий спір. Мета полеміки — не досягнення згоди, а перемога над протилежною стороною, ствердження власної позиції з використаннямбудь-якихзасобів.
Проблема — складне теоретичне або практичне питання, що потребує вивчення, дослідження, розв’язання.
Істина — достовірне знання, що правильно відтворює реальну дійсність у свідомості людей.
Прийшов Прокіп – кипів окріп, пішов Прокіп – кипить окріп, як при Прокопі кипів окріп, так і без Прокопа кипить окріп.
Рольова гра «Суд над Хвильовим»
Правила проведення дискусії
1.Ретельно продумайте своє бачення питання і аргументи до нього.
2.Використовуйте метод Сократа: свою думку ви розподіляєте на маленькі частинки і кожну пропонуйте у формі запитання.
3.Уникайте категоричності, особливо тоді, коли ви заперечуєте думку опонента.
4.Обминайте монологи, адже діалог продуктивніший.
5.Умійте почути та зрозуміти позицію опонента.
6.Не переривайте свого співрозмовника.
7.Не висміюйте співрозмовника і не доводьте його точку зору до абсурду.
8.Не прискіпуйтеся до невдалої форми висловлювання опонента.
9.Не розбивайте його позицію, а доведіть свою.
10. Будьте толерантними при відстоюванні своєї точки зору.
11.Ставте за мету не перемагати, а знайти істину.
12.Погоджуйтеся з тим, у чому ваш співрозмовник має слушність, знайдіть раціональне у його словах.
А) Говори мало, слухай багато, а думай ще більше.
Б ) Яка головонька, така й розмовонька.
В ) Умієш говорити – умій слухати.
Г ) По мові пізнається людина.
Ґ ) Гостре словечко коле сердечко.
Д ) Жартуй, жартуй, та не смійся.
А -2; Б-1; В-5,12; Г-3,4,6,9; Ґ-8, 10 ; Д-7
Знайдіть помилки і виправте їх.
Діалог 1
— Щодоставлення до життя Петро — антипод Наталки. Вона — рішуча, ініціативна, вольова…
— Яз вами не згоден. Він добрий і порядний…
Діалог 2
— Піднявшируку на батька, Карпо переступив закони народної моралі.
— Звичайно,бити батька не годиться, але Карпо вчинив правильно!
Діалог 3
— Уромані «Вершники» Юрій Яновський засудив громадянську війну, показавши її як трагедію братовбивства.
— ЮрійЯновський прославив громадянську війну.— Ніколиз вами не погоджуся.
— Іне погоджуйтесь. Досить того, що я так думаю.
Картка
Похід до оперного театру |
Учні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Похід на дискотеку |
Учні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Похід на футбольний матч |
Учні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Похід до кінотеатру |
Учні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Похід на ковзанку |
Учні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Похід на вставку котів |
Учні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Похід до магазину за покупками |
Учні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Похід до парку |
Учні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Похід до цирку |
Учні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Похід на концерт класичної музики |
Учні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Похід на вечірку |
Учні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІУ. Підсумок уроку
У. Домашнє завдання
А – написати есе «Що означає бути громадянином своєї держави»
Б – скласти список питань до полемічної бесіди
Підготувати 6 стартових тестів для взаємоконтролю.
Сумський заклад
загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 21
Сумської міської ради
Розробка показового уроку
з української мови в 11-А класі
(у межах проведення методичного тижня «Використання широкого спектру інноваційних технологій, методів і прийомів як основа роботи креативного педагога
Нової української школи»)
Учитель Андрухова Н.В.
2018-2019 навчальний рік