21 травня о 18:00Вебінар: Дисграфія. Як працювати вчителю?

урок з української мови для учнів 3 класу з тяжкими порушеннями мовлення на тему "Узагальнення вивченого про частини слова(за темою «Будова слова»)."

Про матеріал

Урок української мови розроблено з урахуванням вікових особливостей учнів 3 класу з тяжкими порушеннями мовлення. Використано інтеграцію з математикою ( при повідомленні теми і завдань уроку).

Урок спрямований на закріплення та повторення матеріалу з теми "Будова слова", учні узагальнюють знання про частини слова, закріплюють вміння добирати спільнокореневі слова, вчаться робити висновки.
Учням запропонована подорож Мовним океаном по декількох зупинках, а саме: завдання Чайки, острів «Каліграфічний», завдання піратів, острів Відпочинку, мис Міркувань, острів Словниковий, острів Загадковий, острів Найспритніших, острів Скарбів. Кожна станція супроводжується різними формами роботи, що допомагає узагальнити знання учнів з теми.

Перегляд файлу

Урок з української мови для учнів 3 класу з тяжкими порушеннями мовлення.

   Описание: K:\фото урок\SAM_5033.JPG  

Тема. Узагальнення вивченого про частини слова(за темою «Будова слова»).

Мета. Узагальнити знання учнів про частини слова; закріпити вміння добирати спільнокореневі слова; вчити робити висновки; вдосконалювати орфографічні та обчислювальні  навички; розвивати уважність, спостережливість, пам’ять; звертати увагу на мовлення учнів, виправляти мовні помилки; виховувати інтерес до навчання.

                               Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання з гостями

Доброго дня! У добрий час,

радо ми вітаєм вас.

Здоров’я, щастя, радості вам бажаємо.

Урок рідної мови розпочинаємо.

2. Психологічне налаштування

Діти, посміхніться один одному.
Бажаю вам гарного настрою
Спочатку сідають дівчатка –
Краса нашого класу, а потім
Хлопчики - його сила та мужність.

Працювати будемо під таким девізом:

Думати швидко!

Виконувати чітко!

Творчо працювати!

Каліграфічно писати!(додаток 1, слайд 1)

ІІ.  Мотивація навчання.
Сьогодні у нас незвичайний урок. Я запрошую всіх вас у чудову подорож океаном Знань. Але подорожувати зможе тільки той, хто не боїться і хоче здобувати знання. Увага! З острова Школа у далеку путь відправляється корабель «3 клас». В путь!!!
Знань  країна чарівна
У гості вас чека вона,
Отож часу не гайте,
У подорож рушайте!
Молодці! Тепер ви всі члени екіпажу.

Всім зайняти свої місця!

Вирушаємо в дорогу (слайд 2)

 ( додаток 2 «Карта подорожі»).

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1 зупинка . Завдання чайки

1.Артикуляційні вправи

Давайте згадаємо, як шумить море Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш-Ш.

А тепер, як літає над морем жук Ж-Ж-Ж-Ж-Ж-Ж-Ж-Ж-Ж-Ж-Ж.

2. Робота над загадкою-добавлянкою.

Прошу всіх вас не дрімати,

Починаймо у гру грати.

Швидко слово добирайте,

Діток мами називайте.

У шпака-шпаченя.

У їжака-їжаченя.

У жаби-жабеня.

У моржа-морженя.

У мишки-мишеня.

У кішки-кошеня.(слайд 3)

2 зупинка . Острів «Каліграфічний»

Написання складів ЕЛ, ОР, АБ, ЛИ, ИК.

Слово КОРАБЛИК (слайд 4)

3 зупинка . Завдання піратів

-Хто це наближається до нас? Це- Пірати. Вони хочуть перевірити, як ви

знаєте математику. Якщо справитесь із усіма завданнями Піратів, то

вони відпустять вас, а якщо ні – заберуть в полон. Почнемо?

1. Математичний диктант.

107, 300, 590, 999, 660, 730, 242, 715, 536, 900, 419

2. Приклади ( в парах)

500+63=                                   200+80=

400+500=                                600+18=

300+45=                                 600-300=

900+99=                                 100+30=

700+9=                                  800+14=

400+1=                                                                       

Відповіді розмістіть в порядку зростання. Переверніть картки і прочитайте (діти  читають: БУДОВА СЛОВА)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми узагальнимо знання з теми «Будова слова». Повторимо частини основи, будемо добирати спільнокореневі слова (слайд 5) .

4 зупинка . Острів Відпочинку

Діти виконують рухи під керівництвом учня класу під мелодію «Чунга чанга»( додаток 3).

Описание: Описание: K:\фото урок\SAM_5024.JPGІУ. Узагальнення і систематизація знань учнів.

5 зупинка .

 Мис Міркувань

  1. Стратегія «Кубування»

Завітав сьогодні в клас

На урок знову до нас

Кубик, діти, не простий,

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання ваші перевіряє.

(Запитання : що таке корінь? Що таке основа? Закінчення? Префікс?

 Написання префіксів роз-, без-? Глухі приголосні звуки? Правопис префіксів з-, с-?)

  1. Гра «Сигнальники»

Учні показують схематичне зображення частин слова (корінь, основа

слова, закінчення, суфікс, префікс)

6 зупинка . Острів  Словниковий

Написати слова під диктовку, позначити префікси

Безводний, розказати, зголодніти, сфотографувати, сказати, спитати слайд 6)

  • Поясніть написання префіксів роз-, без-, с-, з-.

7 зупинка . Острів Загадковий

Відгадати загадки, дібрати спільнокореневі слова до слів-відгадок, позначити корені:

Він скрізь: у полі і в саду,
А в дім не попаде,
І я тоді лиш з дому йду,
Коли вже він не йде.
(Дощ)

Спробуй, друже, відгадати,
Що за стрій у небесах:
Чи клубки пухкої вати,
Чи то пір’я з крупних птах,
Чи біжить овець отара?
Ні, пливуть це білі …
(Хмари)

У морях і річках живе,

 Але часто по небу літає.

 А як набридне їй літати,

На землю знову осідає.

 (Вода)

8 зупинка . Острів Найспритніших

Кожен учень отримує картки з малюнками.

Завдання.  Назвіть зображених тварин і їхніх дитинчат, предмети у звичній формі  і зменшувально – пестливій.

На картках зображення: кішка, лев, мавпа, ведмідь, слон, тигр (слайд 7).

9 зупинка . Острів Скарбів

Острів по курсу якийсь дивовижний.

Давайте до нього підійдемо ближче.

Та це ж Острів Скарбів!  Усі, діти, виходьте з корабля на сушу.

На цьому острові нам потрібно знайти правильну стежку: пройти по

зупинках- спільнокореневих словах. Якщо зіб’ємось із дороги, то не знайдемо скарб. Діти читають:

Море- морський -   моряк- приморський

Корабель- кораблик- кора

Вода- водичка- водяний- водити- безводний

Щоб відкрити ключем скарб, потрібно підібрати слово, щоб підходило до даної схеми.

У. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

-Ми дійшли до скарбу. Щоб відкрити, потрібно повторити, що вчили на уроці

- Найцікавішим на уроці було…………

- Які ваші враження від подорожі?

- На якому острові вам найбільше сподобалося працювати? Чому?

- Завдяки чому нам вдалося виконати всі завдання?

УІ. Домашнє завдання

Різнорівневі завдання (додаток 4)

Оцінювання учнів: учні отримують медалі: «Молодець», «Відмінно», «Добре»

Наш урок закінчився. Але ваша подорож океаном Знань триватиме все ваше життя!
Пам'ятайте завжди, любі діти,
У житті всім потрібні знання.
А ще завжди слід добро творити
Щохвилини та щодня!!!
                    Хочу вам сказать в кінці –

  Ви сьогодні молодці! (слайд 8)

 

docx
Додано
26 червня 2018
Переглядів
247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку