Заняття "Говорилки. Чомучки. Скоромовки. Цікаві ігри зі скоромовками"

Про матеріал

Запропонована розробка заняття проводиться у позаурочний час. Вона може бути використана під час засідання літературного гуртка або занять групи подовженого дня. В розробці запропоновані цікаві мовленнєві ігри для другокласників, що допоможуть учням краще пізнати особливості української мови, вчитись працювати в групах, розвивати критичне мислення.

Перегляд файлу

Заняття № 2

Тема: Говорилки. (Цікаві ігри). Чомучки. (Прості питання – непрості відповіді.)  Скоромовки. Цікаві ігри зі скоромовками. Впізнати скоромовку за малюнком.  Придумати малюнок за скоромовкою.

Мета: підвищувати інтерес до вивчення української мови, продовжувати знайомство з малими жанрами усної народної творчості (скоромовками); розвивати мовленнєвий апарат, розвивати фонематичний слух, критичне та логічне мислення; формувати вміння працювати в групах; виховувати любов до рідного слова

Матеріали до заняття: Сюжетні малюнки. Комплект наочності. Будна Наталя  Олександрівна
Подробнее: https://rozetka.com.ua/23521249/p23521249/

 

Хід заняття

І Підготовча робота

Відгадайте сьогоднішню гостю:

Я пташина біло-чорна,

Гамірлива і моторна.

                                 Я у вирій не літаю,

                                 А зимую в ріднім краї. (Сорока)

(Вивішується малюнок сороки)  Що ви знаєте про сороку? Яка слава про неї йде?

А хто з вас знає якийсь вірш про сороку або скоромовку?

Скоромовка

Хитру сороку спіймати морока,

А на сорок сорок – сорок морок.

  • Така гостя у нас не дарма. Дійсно про неї йде слава, що дуже любить потеревенити, різні новини зібрати та переповісти іншим. Сьогодні сорока пропонує позмагатись з нею у кмітливості та умінні говорити.

ІІ Оголошення теми та мети

ІІІ Ігри зі словами та питаннями

Говорилки

Перша гра, яку пропонує сорока «Хто більше?»

Щоб було цікаво, пропоную змагатись дівчатам проти хлопців. Завдання дуже просте: називати слова, які б починались з однієї букви. Переможе той, хто останнім назве слово. (Назвати слово треба встигнути, доки дорахують до трьох).

Для гри вибираємо букву С.

«Асоціації»

Я називаю слово. Кожна команда пропонує своє слово, яке певним чином пов’язано з попереднім. Ознака може бути будь-якою (колір, матеріал, буква, склад, кількість букв, …)

Дерево - …

Школа - …

«Бува – не буває»

Я називаю подію. Ваша задача довести, що таке буває. Ваш суперник повинен довести, що такого не буває.

Крокодил літає.               Земля їсть.         Квіти танцюють.      Щоденник радіє.

Чомучки

Сорока задоволена вашою роботою й пропонує нові цікаві завдання-запитання.

Ці питання не зовсім прості й потребують не тільки вашої  уваги, але й фантазії.

  1. Що можна побачити з заплющеними очима? (Сон)
  2. Коли чорному коту найлегше пройти у будинок? (Коли двері відчинені)
  3. На яке дерево сідає ворона, під час дощу? (На мокре)
  4. На яке питання неможливо дати правдиву відповідь? (Ти спиш?)
  5. Який птах складається з сорока букв? (Сорока)
  6. Яким стане червоний камінь, якщо кинути його у Чорне море? (Мокрим)
  7. Без чого хліба не спечеш? (Без скоринки)
  8. Що стоїть посередині землі? (буква «ем»)
  9. Що знаходиться на початку книги? (Буква «ка»).Що на світі всього швидше? (Думка).
  10.  Чим закінчується літо й починається осінь? (Буквою О.)

Фізхвилинка

ІV Ігри зі скоромовками

  • Хто з вас знає, що таке скоромовка?

Скоромовка – жартівлива фраза, побудована на сполученні звуків, що складно швидко вимовити.

  • Навіщо потрібні скоромовки? (Для тренування мовленнєвого апарату.)

Гра «Телефоністи»

  • Хто з вас знає, хто такий телефоніст? (Людина, яка передає телеграму)

Перевіримо, чи вийдуть з вас телефоністи. Між рядами стають дві команди. Кожна команда отримує свою скоромовку. Необхідно передавати її пошепки, але швидко. Перевіряємо з останнього.

І команда.      Босий хлопець сіно косить.

ІІ команда.   Росте липа біля Пилипа.

Парад Скоромовок

(У кожного на парті картки зі скоромовками)

Прочитайте всі скоромовки самостійно.

Знайдіть скоромовку за малюнком.

Я показую малюнок, - ви швидко знаходити до нього скоромовку та піднімаєте руку. Швидке читання (один, разом, один дуже швидко).

Відновити скоромовку (групова рбота)

  1. Групи отримують картки з деформованою скоромовкою. На дошці вивішуються два малюнки. Необхідно вибрати свій малюнок й, з його допомогою відновити скоромовки.

 

1 група

Вибіг Гришка на доріжку,

На  ___________ сидить ­­­­­­­­­­­­­___________ .

Взяв з ­­­­­­­­­­___________ Гришка __________,

Хай піймає _________    ___________ .

2 група

Маю невеличку _____________ ,

Де живуть жабка і ______________ ,

Ще й колючий _______________ -

Для малят він теж  ________________ .

 

Швидке читання відновлених скоромовок.

 

  1. Переставте слова так, щоб вийшла скоромовка

 

 

У, черевички, чапа, до, чаплі, чорні, чапля, водички.

 

 

__________________________

 

В, не спиться, сумно, ямі, сому, вусатому, сому, вусатому, самому, сумно.

 

 

 

 

 

Малюнок до скоромовки

Поверніться до параду скоромовок. Виберіть одну з тих, до якої не бачили сьогодні малюнку. Зробіть свою ілюстрацію.

Відгадування скоромовки за дитячими малюнками.

V Рефлексія

1

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
3944
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку