Урок з української мови "Іменник"

Про матеріал
Систематизувати та узагальнити знання учнів про іменник як частину мови, його граматичні ознаки; удосконалювати вміння визначати рід і число іменників; учити застосовувати теоретичні знання при виконанні практичних завдань, формувати мовну і розмовну компетенції; розвивати мовлення, логічне мислення, пізнавальний інтерес; виховувати почуття радості в спільній роботі, увагу до слова.
Перегляд файлу

Урок української мови в 3 класі

Тема.Узагальнення за темою «Іменник»

Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів про іменник як частину мови, його граматичні ознаки; удосконалювати вміння визначати рід і число іменників; розвивати мовлення, логічне мислення, пізнавальний інтерес; виховувати почуття радості в спільній роботі, увагу до слова.

Обладнання: лепбук «Іменник», завдання для групи, сигнальні картки, картки із словами, мікрофон, роздатковий  матеріал .

 

Хід уроку

І. Організація класу

    Весела пісенька дзвіночка

    Покликала нас на урок.

    Я бачу ваші милі личка

    Та очі з безліччю думок.

    Ми помандруєм в світ науки,

    Що гордо Мовою зовуть.

    Та лиш кмітливість та увагу

    З собою взяти не забудь!

  •      На уроці ми будемо працювати в групі. Бажаю вам відчути радість і задоволення від спільної праці. Давайте пригадаємо головне правило роботи в групі.

Вправа «Розєднай слова»

Розєднайте слова і прочитайте народну мудрість

КРИКОМДУБАНЕЗРУБАЄШ 

 Криком дуба не зрубаєш.

Візьміться за руки, посміхніться один до одного, побажайте собі добра та злагоди в роботі.

Щоб урок пройшов не марно, попрацюєм дружно, гарно.

ІІ. Оголошення теми уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Каліграфічна хвилинка

Написання літери Хх.

 Робота з прислів’ями.

У  своїй хаті вугли помагають.

В  своїй хаті своя  правда.

Краще своя  хата, ніж чужа палата.

Своя  стріха – своя втіха.

В хаті, як у дзеркалі.

Дай, боже, одежу шиту, а хату криту.

 

Бесіда про хату, свій будинок. Підберемо синоніми  до слова хата.

  1.        халупа
  2.        халабуда
  3.        хижа
  4.        (з глини) мазанка
  5.        ліплянка
  6.        (з хмизу) хворостянка
  7.        світлиця
  8.        домівка
  9.        господа

                  

 

2.  Повторення знань про іменник

  •      Наш помічник  лепбук допоможе сьогодні зібрати і впорядкувати знання про іменник.             

Вправа «Мозковий штурм»

  •      Що ви знаєте про іменник? Розгорніть «Мій помічник». Впорядкуємо свої знання.

 

IV. Фізкультхвилинка

    

V.  Закріплення вивченого. Практичні завдання

1. Повторення іменників назв істот та неістот.

  За 2 хвилини треба заселити будинки, записавши в 2 колонки назви істот та неістот. (Діти працюють в групі)

 

 

 

 

 Олена,  кінь, мураха, лавка, брама,  стіл, сонце, щука.

   2. Повторення власних та загальних іменників.

- Доберіть загальну назву для кожної групи власних назв і запишіть.

Київ, Харків, Полтава, Львів - …

          Василь, Іван, Ольга, Йосип - …

Україна, Японія, Китай, Італія - …

Напишіть назву сіл нашого району.

Назвіть вулицю,на якій ви проживаєте.

 

   3.Повторення роду іменників.  Робота в зошиті.

  Випишіть іменники в 3 колонки. Позначте закінчення.

 (слова вчитель демонструє на картках)

 Мальва, історія, віник, небо, неділя, індик, озеро, дах.

 Ч. р.                                      Ж. р.                            С. р.

 віник             мальва   небо

 індик    історія   озеро

 дах             неділя

  • Підкресліть першу букву в словах і прочитайте, як  ви справились (відмінно).

Скласти із слів розповідь про дім.

 

  4.  Вибіркове списування.

Зараз ви повинні виписати із вправи   іменники в  однині,  поставити їх у множині.

 

 5.Гра «Прийменник загубився»

Відновіть словосполучення, вставляючи потрібні прийменники та змінюючи закінчення.

 

Будинок  із  дерева,

садили  з  Оленою,

підійшли до черешні,

поливали із відра,

зривали в кошик.

 6.Гра «Хто швидше?»

— До іменників першого ряду доберіть з другого ряду іменники, протилежні за значенням.

Доброта, юність, багатство, тепло.

Злість, холод,  старість, бідність.

7. Самостійна робота

— З кожної групи слів утворіть і запишіть речення.

«Всяка пташка своє гніздо знає»  Всяка,гніздо, знає,  своє,  пташка.

 «Своя хата не ворог, коли прийдеш, то прийме» коли прийдеш, Своя хата не ворог,то прийме.

— Знайдіть іменники, вкажіть їх число.

8. Гра «Хто “зайвий”?»

— Вилучіть з кожного ряду «зайве» слово. Обґрунтуйте свою думку.

Щастя, щасливчик, пощастило.

Музика, музичний, музикант.

Здоровий, поздоровлення, здоров’я.

Мова, розмова, розмовляти.

Казка, казковий, казкар.

9. Гра «Кращий мовознавець»

— Кожне словосполучення замініть близьким за значенням іменником.

Сильний дощ — ...

дощ із блискавкою — ...

сильна метелиця — ...

буря на морі — ...

IV. Підсумок уроку

Гра «Лінгвістичний баскетбол»

- Дніпро — власний іменник? (Так)

- Загальні іменники пишуться з великої літери? (Ні)

- Іменники відповідають на питання хто? що? (Так)

- Іменники, до яких можна додати слова моя ,вона — чоловічого роду? (Ні)

- Назви вулиць, сіл, міст пишуться з маленької літери? (Ні)

- Іменники, що є назвами неістот, відповідають на питання що? (Так)

- Двері— це іменник, що вживається у множині? (Так)

- Іменники зв’язуються з іншими словами за допомогою прийменників та закінчень? (Так)

 . Гра «Я вам бажаю…»

У кожній українській родині існує традиція говорити хороші слова своїм гостям. Давайте і ми подаруємо любим гостям іменники - побажання.

(Щастя, здоров’я, терпіння, наснаги,довголіття, добробуту, затишку, радості, миру, злагоди).

 

VІ. Підсумок.

  1.  Вправа «Мікрофон»
  •                  Чи задоволені ви уроком?
  •                  Сьогодні на уроці я повторив…

 

VII. Домашнє завдання

 

doc
Додано
25 лютого
Переглядів
175
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку