Урок з української мови на тему: "Посуд"

Про матеріал
Засвоїти назви посуду, учити вибирати з мовного потоку слова за змістовою ознакою, визначити змістову ряду слів однієї групи, розвивати образне мислення і уяву, усне зв’язне мовлення, виховувати любов до української мови.
Перегляд файлу

Тема: Посуд

Мета: засвоїти назви посуду, учити вибирати з мовного потоку слова за змістовою ознакою, визначити змістову ряду слів однієї групи, розвивати образне мислення і уяву, усне зв’язне мовлення, виховувати любов до української мови.

Обладнання: Підручник «Українська мова» 1 клас, О.Н.Хорошовська, Г.І.Охота, предметні малюнки, коробка.

План:

  1.      Організація початку уроку
    1. Привітання
    2. Перевірка готовності до уроку
  2.      Актуалізація опорних знань. Перевірка Д.З
    1. Мовна розминка
  3.      Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
  4.      Сприйняття і первинне усвідомлення нового матеріалу
    1. Робота над віршами
    2. Гра «Який посуд придбала мама?»
    3. Робота над віршем Т.Коломіець «Веселий душ» ( підручник с 147)
    4. Фізкультхвилинка

4.5 Складання казки.

  1.      Узагальнення і систематизація знань
    1. Гра «Пояснялочка»

5.2 Вправа «Виправ речення»

5.3 Робота над текстом О. Буценя «Помічниці» (підручник с 147)

  1.      Підсумок уроку
    1. Питання

Хід  уроку:

  1. Організація початку уроку
    1. Привітання
    2. Перевірка готовності до уроку
  1.      Актуалізація опорних знань. Перевірка Д.З
    1. Мовна розминка

 Послухайте вірш. Дайте йому назву.

На плиті – каструля біла,

В ній водички закипіла.

Буль-буль-буль, - вона булькоче.

Що вона сказати хоче?

Промовляння вірша 1-2 рази хором.

Поміркуйте, дайте відповідь, що ж хоче сказати каструля.

  1. Робота з загадкою

Має рот і одне вушко.

Хто така, вгадали? (кружка)

Кружка – це посуд.

  1.      Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні, ми поговоримо про посуд. Вивчимо назви українською  мовою.

  1.      Сприйняття і первинне усвідомлення нового матеріалу
    1. Робота над віршами

Послухайте вірші і знайдіть в  них слова- назви посуду.

А) Дали Галі молока.

Плаче- склянка не така!

  • З склянки пити важко!

Краще дайте чашку!

Б) Уже весна, уже травиця

На толоці сходить –

А між нею наш Василько

З виделкою ходить.

. Залишене під пар поле, що служить пасовищем для худоби

В) Цапок водицю п’є з цеберка,

Скубе травицю на лужку.

Солодкий цукор чи цукерка,

Це теж цапкові до смаку.

  • Які ще назви посуду ви знаєте? ( Горщик, глечик, кавник, сільниця, цукорниця, блюдце, пляшка, кухоль, тощо)
    1. Гра «Який посуд придбала мама?»

Для гри використати малюнки. Вчитель ставить дітям питання: «Який посуд придбала мама?»

  1. Робота над віршем Т.Коломіець «Веселий душ» ( підручник с 147)

Слухання вірша.

Послухайте вірш і дайте йому назву.

Визначте, веселий чи сумний цей вірш. Доведіть свою думку?

  • Чому радіє посуд?
    1. Фізкультхвилинка
    2. Складання казки.

Складемо продовження казки.

«А одна гарненька розмальована дерев’яна мисочка не дуже полюбляла митися під душем. Ось вона вибігла із кухні на подвір’я і підійшла до песика…» 

(Вислухати 2-3 дітей.)

  1. Узагальнення і систематизація знань
    1. Гра «Пояснялочка»

Тарасик ніяк не запам’ятовує назви посуду , для того ж постирав малюнки.

А тепер шкодує, що так зробив. Тож розтлумачте йому, що таке глечик.

Глечик – (рос. кувшин) висока, кругла, переважно глиняна посудина, дещо розширена в нижній частині.

Горщик- ( ро. Горшок) глиняний посуд, у якому господині варили їжу. Горщик накривався кришкою і ставився у піч.

Кухоль - ( рос.кружка) металева, дерев’яна, глиняна посудина для страви.

Казанок –( рос. котелок) металева посудина з дужкою, у якій варять страву переважно на вогнищі.

Миска- глибока, металева посудина для страви.

  1. Вправа «Виправ речення»

Послухайте і виправте речення.

  1. Борщ у склянці , а молоко в мисці.
  2. Мама поставила пляшку з борщем у гарячу піч.
  3. Суп їдять виделкою, а салат ложкою.
  4. У кавник налили каші.
  5. Сіль у цукорниці , а цукор у сільниці.

5.3 Робота над текстом О. Буценя «Помічниці» (підручник с 147)

А) слухання оповідання

Б) Міркування дітей.

Розкажіть , як ви допомагаєте вдома?

  1. Підсумок уроку
    1. Питання
  • Якою була тема нашого уроку?
  • Про кого так говорять: Майстер – із чашки ложкою?»

 

 

docx
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
1557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку