Урок з української мови на тему: "Закріплення звукового значення букви"О". Складання діалогу. Звуковий аналіз слів."

Про матеріал
Закріплення знань учнів про букву Оо, ввдосконалення вміння читати склади та слова, робота над інтонуванням речень.
Перегляд файлу

 

 

Хоменко Ольга Костянтинівна

вчитель початкових класів

ЗОШ І-ІІІ ст. №1 м. Бровари

 

Предмет: Українська мова

Клас: 1

Тема: Ознайомлення з підручником «Українська мова». Звуки і букви. Голосні звуки. Розвиток зв’язного мовлення.

Мета: Ознайомити дітей з підручником «Українська мова»; повторити знання учнів про звуки і букви; вдосконалити навички письма вивчених букв, слів, речень і друкованого шрифту; розвивати мовлення дітей, збагачувати словниковий запас; виховувати естетичні почуття.

Тип уроку: Комбінований

Обладнання: підручник «Українська мова» М.Д. Захарійчук, таблиця «Пиши правильно», таблиці прописних букв Шш, Тт, Гг, Пп, індивідуальні картки.

 

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Вислів про мову.

Мова – коштовний скарб народу.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Повідомлення теми та мети

– Любі діти! Ось ми і розпрощались з першим нашим підручником – Букварем. Сьогодні ми познайомимось з новим підручником «Українська мова», що поведе нас у прекрасний світ знань.

Сьогодні на уроці ми повторимо та закріпимо наші знання про звуки і букви і конкретно – про голосні.

 

  1. Мовна гра «Телеграфісти»

Промовляємо окремі звуки, а діти називають слова

[п,и,с',м,о],  [с,т,а,р,а,н',а], [с,о,н,ц,е], [р,у,ч,к,а], [у,к, р,а,й',і,н,а]

  1. Повторення правил сидіння за партою під час письма.
  • Зверніть увагу на таблицю;
  • Положення спинки;
  • Положення ніжок при письмі;
  • Положення зошита;
  • Тримання ручки.
  1. Закріплення написання букв з таблиць.

 

 

 

 

ІІІ. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ

  1. Ознайомлення з підручником «Українська мова».

Показую новий підручник «Українська мова». Ознайомлюю з умовними позначеннями.

  1.  Підготовка руки до письма, виконання каліграфічних вправ.

– напишіть каліграфічно в зошит, а вчитель пише на дошці.

ет

аб

ка

бк

абетка

 

  1. Пропедевтика української мови
  • Відгадайте загадку. Складіть звукову модель слова-відгадки.

Коли хочеш ти читати,

То мене повинен знати!

А коли мене не знаєш,

То нічого не вгадаєш.

(Алфавіт)

[а л ф а в' і т]

  • Абетка, азбука, алфавіт – це букви, розташовані в усталеному порядку. В українській абетці 33 букви. Вони є великі та малі, друковані й рукописні. Букви мають свої назви. На письмі вони позначають голосні та приголосні звуки.
  • Назвіть голосні звуки. Скільки їх у нашій мові?

[а], [о], [у], [и], [е], [і].

  • Скільки голосних букв? Назвіть їх.

Голосні букви: а, о, у, и, е, і, я, ю, є, ї.

  • Чому їх називають голосними?

При їх вимові струмінь повітря не зустрічає перепон.

 

ІV. МОВЛЕННЄВА ДІЯЛЬНІСТЬ

  1. Завдання 1.

– Пригадайте казку С. Козлова «Звуки й голоси». Створіть вечірній концерт для ведмедика, щоб він почув звуки природи.

Чиї пісні чув їжачок?

  1. Робота в парах.

– Пограйте у гру «Хто які звуки подає?»

Курка…

Зозуля…

Корова…

Качка…

Бджола…

Ворона…

 

  1. Виконання письмових вправ.

– Вставте букви, утворіть слова та спишіть.

к_л_н_

б_з_к

т_льп_н

п_ _н

калина

бузок

тюльпан

пі он

          – Яке слово зайве в цьому ряді?

– Калина.

– Чому?

_Калина – це кущ, а решта – квіти.

  1. Спишіть слова в алфавітному порядку.

Конвалія,

Айстра ,

айстра,

барвінок,

барвінок,

конвалія,

троянда.

троянда.

 

V. СПИСУВАННЯ З ДРУКОВАНОГО ШРИФТУ

 Кожна дитина отримує індивідуальну картку із завданням.

 

 

 

 

 

 

 

VІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Проти сонця на горбочку

Випинаються дубочки.

Свіжий вітер повіва,

Міцне гілля нагина.

Так щоранку всі дубочки

Роблять вправи на горбочку –

І тому вони гнучкі,

І тому вони стрункі.

 

VІІ.РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ

  1. Читання тексту «Життя квітів».
  2. Відповіді на питання.

– Про яку квітку йдеться у тексті? (Про пролісок).

– Чому цю квітку так називають? (Бо росте у лісі).

Про які ознаки цієї квітки розповідається? (Ніжна, смілива).

– Що сказано про листочки проліска? Якої вони форми? (Довгі, зелені).

– Чи можна рвати ці квіти? (Ні).

– Чому? (Вони прикрашають ліс).

Розгляд малюнка проліска.

  1. Усний опис квітки проліска за планом.
  • Якого кольору квіти проліска?
  • Вони великі чи маленькі?
  • На що схожі?
  • Яке листя має пролісок?
  • На що воно схоже?
  • Чи пахнуть ці квіти?
  • Чому треба бережливо ставитись до них?
  1. Спілкуймося красно.

Квіти – … (святковий) подарунок. Даруйте квіти …, …, … (рідним, друзям, учителям). Даруючи квіти, не забудьте сказати такі слова: … (вітаю) тебе (Вас) з святом …, …, …. (щиро, сердечно, від усього серця).

 

VІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Нагадую правила сидіння при письмі, положення зошита та тримання ручки.

Диктант

Проліски схожі на маленькі дзвіночки. Бджілки дуже люблять ці духмяні квіточки.

 

ІХ. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Чого ви навчились на уроці?
  • Яке завдання вам було найцікавішим?
  • Яке найскладнішим?

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 листопада
Переглядів
153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку