29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Урок з української мови на тему Змінювання іменників за числами. Розігрування діалогу. Пошук у тексті потрібної інформації.

Про матеріал
Вчимося закріплювати вміння учнів змінювати іменники за числами; удосконалювати навички пошуку потрібної інформації у тексті; розвивати мовлення учнів, виразне читання, логічне мислення; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати інтерес до традицій інших народів.
Перегляд файлу

Тема. Змінювання іменників за числами. Розігрування діалогу. Пошук у тексті потрібної інформації.

Мета: закріплювати вміння учнів змінювати іменники за числами ; удосконалювати навички пошуку цікавої інформації у тексті; розвивати мовлення учнів, виразне читання, логічне мислення; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентність; виховувати інтерес до традицій інших народів.

Обладнання:  підручник К.Пономарьова «Українська мова та читання»; Презентація «Змінювання іменників за числами. Розігрування діалогу. Пошук у тексті потрібної інформації»; 6 цеглинок Лего; ялинка і смайлики для рефлексії.

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна, здоров’язбережувальна.

Перебіг уроку

І. Вступна частина

1) Організація класу:

Знову дзвоник кличе в клас,

Знання нові чекають нас.

Ми дуже любим рідну мову,

Її мелодію чудову.

Тож починаємо урок –

 нехай знання ідуть вам впрок

2) Актуалізація знань учнів.

- Які слова ми досліджуємо вже протягом багатьох уроків? (Іменники)

-  Що вони означають?

- На які питання відповідають?

- Скільки предметів можуть означати?

3) Гра «Знайди порущника» ( з цеглинками Лего)

Учитель називає ряд слів, ужитих в однині, Серед названих слів лунають такі, що вжиті у множині. Якщо звучить слово-«порушник», учні мають  підняти вгору червону цеглинку.

Подарунки, іграшка, ялинка, шишка, прикраси, привітання, листівка, ліхтарики, торт, смаколики, вогні, маскарад, феєрверк.

  • Якою темою можна об’єднати всі ці слова?  (Свято)

4) Каліграфічна хвилинка

Сс  св  свя  ят  то  свято

  • Зробити звуковий аналіз слова.
  • Скільки складів у слові?
  • Як це довести?
  • Який склад наголошений?
  • Скільки в слові букв, а звуків?
  • Назвіть голосні звуки. Приголосні. Тверді приголосні. М’які приголосні .
  • Доберіть до слова свято слова, які відповідають на питання який? (святковий), що робити? (святкувати)
  • Складіть речення зі словом свято.

ІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  • Чи здогадались ви, про що ми сьогодні говоритимемо на уроці?
  • А ось про яке свято йтиметься, ви дізнаєтеся. Коли почуєте розмову  Читалочки та Щебетунчика.

(Двоє учнів розігрують діалог, Вправа 1, ст.70)

  • Чи здогадалися ви, про яке свято говорили друзі? ( Відповіді дітей)
  • Діти, а як ви гадаєте, як правильно  написати назву цього свята? (Відповіді дітей).
  • А от щоб упевнитися у правильності своїх здогадок, давайте прочитаємо правило (  Вправа 2, ст.71/ екран)
  • Запишіть назву свята, про яке розповідала Читалочка.

Свято – Новий рік.

  • А які ще зимові свята ви знаєте? (Відповіді дітей)
  1. Вправа для очей.
  2.  Вправа 3 «Хто швидше?»
  • Отже, продовжуємо досліджувати іменники.
  • Запишіть у перший  стовпчик 3 іменники, пов’язані з Новим роком, в однині. ( Перевірка виконання)
  • А у другий стовпчик запишіть 3 інших іменники, вживаючи їх у множині.(Перевірка виконання)
  • Оголошення трьох переможців.
  1. Фізкульхвилинка.
  2. Гра «Інтерв’ю»
  • Всі ми дуже любимо  це свято. А які традиції має український народ щодо святкування Нового року? (Відповіді дітей)

Інформація від учителя

Характерною рисою новорічного святкування в Україні було щедрування – обхід хат із побажанням щастя і здоров’я членам родини. Цей обряд супроводжувався виконанням віршів, пісень, а натомість діти отримували подарунки ( цукерки, фрукти, гроші)

  • Може, хтось із вас,діти, знає якусь щедрівку? (Відповіді дітей)
  • Розкажіть, а які звичаї святкування Нового року у вашій родині? (Відповіді дітей)
  1. Хвилинка-цікавинка (Додаток 1)
  • У кожній країні існують різні новорічні звичаї. Хочете дізнатися, які? Тож, слухайте. (Презентація)
  • А тепер самостійно прочитайте інформацію, яку дізнався Ґаджик (Вправа 4, ст.71)
  • Аудіювання  «Дай відповіді на запитання Ґаджика» (Вправа 6, ст.71)
  • Спишіть текст, який вас найбільше зацікавив. Підкресліть у ньому іменники, які означають багато предметів.
  • Кого  зацікавила інформація про італійців, австрійців, болгар?  (Презентація робіт учнів)
  1. Вправа «Допоможи Родзинці» (вправа з планшетами) (Вправа 7, ст.71)
  • Прочитайте слова, що тримає Родзинка.
  • Поставте до них питання. Скільки предметів вони називають?
  • Допоможіть Родзинці змінити слова так, щоб вони називали один предмет.
  • Запишіть їх на планшетах. (Перевірка виконання)

ІІІ. Заключна частина

  • Молодці, ви дуже гарно попрацювали! Давайте підсумуємо нашу роботу.
  • Що означають іменники?
  • Скільки предметів можуть називати іменники?
  • Які випадки написання іменників з великої букви ви вже знаєте?
  • Про який новий випадок уживання великої літери дізналися  на уроці?

ІV. Рефлексія

  • Ви, мабуть, звернули увагу на те, що на дошці висить ялинка. І всі ми знаємо, щоб свято розпочалося, треба запалити вогники на ялинці. А чи розпочнеться свято у нашому класі, залежить від вас.

У вас на партах лежать смайлики у вигляді новорічних кульок. Оберіть той, який найбільше відповідає вашому настрою і прикріпіть його на ялинку. Якщо вважаєте по-іншому, залиште кульку біля ялинки.

  • Ось наша ялинка і заграла кольоровими кульками. Свято наближається. Молодці! Дякую за урок.

Або! Створити ялинку з цеглино Лего та прикрасити її кульками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

В сусідній Угорщині  для залучення в будинок радості та благополуччя, угорці з настанням Нового року починають свистіти у всілякі дудки, ріжки і свистульки.

У Польщі  Польща славиться своїми традиціями і звичаями на Новий рік. На новорічному і різдвяному святковому столі в поляків неодмінно повинні бути 12 страв (за кількістю апостолів і місяців). З них жодного м’ясного. А найголовнішою стравою на новорічному столі є короп. Голову коропа з’їдає господар будинку, цим йому виявляється пошана і повага. Також у Польщі на Новий рік традиція – лусочки коропа необхідно помістити в гаманець голови сім’ї. Існує повір’я, що після Нового року вони перетворяться на монети. Крім того на Новий рік у Польщі заведено пекти фафернуху – печиво з медом і горіхами, а ще спеціальні хлібці у вигляді фігурок тварин і птахів.

У Румунії є традиція розмовляти в Новий рік із тваринами – там продовжують вірити в чудеса і святкове диво. Тут існує повір’я про те, що напередодні Нового року тварини можуть розмовляти людською мовою. Вважається, якщо тварина заговорила, це означає, що майбутній рік принесе важкі випробування в сім’ю.

Словаччина теж відзначилася цікавою новорічною традицією: коли вся родина збирається у новорічну ніч за святковим столом, найстарший із присутніх повинен набрати повну ложку традиційного словацького пудингу — loksa — і підкинути в стелю. Чим більше ласощів прилипне, тим вдалішим і багатшим буде прийдешній рік. І чистішим вбрання гостей!


Власне молдавської є традиція вставляти в випічку маленькі папірці з побажаннями на Новий Рік. Люди їдять ці новорічні пироги (плацинди), дістають папірці і дізнаються що чекає їх в новому році.

У цей вечір у білорусів прийнято ходити в гості й засилати сватів. Колядникам у цю ніч дозволялось знімати ворота, затикати димарі, замикати двері тощо. Часто збирали на купу плуги, сани, вози різних господарів, які потім їх вранці шукали. Також у цей день дівчата гадали на майбутню долю.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Krehaleva Elena
Додано
24 лютого
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку