З метою навчити дітей використовувати в мовленні прикметники в різних відмінкових формах, самостійно підбирати прикметники для всебічної характеристики предметів і явищ; розвивати в учнів мовленнєве чуття, культуру мовлення; виховувати любов до рідного краю, рідної мови.
Урок з української мови та образотворчого мистецтва в 2 класі «То до нас прийшла зима»
Тема: Закріплення вмінь використовувати в мовленні прикметники в різних відмінкових формах»
Мета: - вчити дітей використовувати в мовленні прикметники в різних відмінкових формах, самостійно підбирати прикметники для всебічної характеристики предметів і явищ;
Обладнання: картини фото живопису; комп’ютер; картки; вирізані сніжинки; фарби; аркуші паперу.
Хід уроку
І. Організація класу.
Учитель.
Стали діти, підтягнулись.
Одне одному так щиро посміхнулись.
Сіли всі рівненько, починаємо працювати,
Вузлик ще один сьогодні будемо в'язати
На уроці тему, що вивчили, будемо закріплювати
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Скатертю вкрилася земля. Височіють замети. Шапки надів ліс.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Робота над темою уроку.
1.Хвилинка каліграфії.
- Сніжинки нам принесли кілька завдань. Відгадайте загадку:
Дивина!
Щезла стежка …. Де вона?
Зникла десь і огорожа ….
Гай на себе, чом не схожий?
Що за диво? Все навкруги
Вкрив біленький ніжний пух …
Дива зовсім тут нема – То до нас прийшла ….. (зима)
2. Робота над реченням.
- Яка ж основна ознака зими?
- Чи можуть лежати снігові замети при плюсовій температурі?
- А з чого вони утворюються?
- Чому сніг «рипить» ?
- Прочитайте речення.
Білесенькі сніжинки линуть до рідної землі.
3. Робота над словом.
- Слово «білесенькі» розібрати за будовою.
- Підібрати спільнокореневі слова до нього.
4. Вибірковий диктант.
Повеселішали наші сніжиночки, але ще з багатьма завданнями ми повинні впоратись.
Ваше завдання – з вірша П.Мостового вибрати прикметники. Що стоять у формі однини, а потім самостійно поставити їх у форму множини.
Тихо падає сніжок
Білий та лапатий.
Прокидає стежку Гриць
Від воріт до хати.
Злий мороз щипнув за ніс,
У щоки дошкуляє.
Гриць лопатою жвавіш
Сніг пухкий жбурляє.
Перестав щипать мороз,
Відступав від Гриця,
Працьовитих малюків
І мороз боїться.
Фізкультхвилинка
5. Редагування тексту.
Красивий зимовий день. Падають на землю красиві сніжинки. У красивому вбранні застигли дерева.
(Діти записують відредагований текст. Підкреслюють прикметники, визначають відмінок).
6. Вправи на визначення роду прикметників.
- Ми з’ясували, що прикметники можуть змінюватися за числами і відмінками.
- А як ще можуть змінюватись прикметники?
- Яка частина мови допомагає їм у цьому?
Гра «Який рід» (Діти використовують сигнальні картки)
Слова: білий сніг, пухнаста ялинка, морозний день, блакитне небо, тихий день, білосніжне покривало, ніжна сніжинка, чудовий настрій.
7.Творча робота.
Робота над добиранням влучних прикметників.
… сніг вкрив землю. Дерева одягли ….… вбрання. Кущі стоять ……. і …….… Їх …….. віти ніжно вимальовуються на фоні …. неба.
V. Урок малювання.
- Тепер зможуть наші маленькі сніжинки порадіти. А на згадку про цей урок ми намалюємо малюнок. (Звучить музика)
- Спочатку ми будемо підбирати прикметники, що характеризують колір кожного предмета нашого малюнка.
- Яка ялинка?
- Небо яке ?
- Якого кольору сніг ?
- Відтворіть це за допомогою кольору.
- Яке чудо! На ваших малюнках з’явилися і снігові замети, і біле вбрання ялин та дахів.
- Покажіть малюнки товаришам.
VІ. Підсумок уроку
VІІ. Домашнє завдання
На вибір:
- Написати текст - опис «Зимовий день»
- Написати текст – розповідь «Зима у лісі»
- Написати текст – міркування «За що я люблю зиму».