Урок з української мови. "Складання тексту за опорними словами та малюнками".

Про матеріал
Дана розробка уроку навчить учнів з особливими освітніми потребами складати текст за опорними словами та малюнками.
Перегляд файлу

Українська мова.

Тема: Складання тексту за опорними словами та малюнками.

Мета: вчити дітей складати розповідь за опорними словами та малюнками, будувати зв’язні висловлювання, добирати заголовок до тексту. Розвивати мовлення учнів, формувати вміння виконувати звуко-буквенний аналіз слів. Сприяти формуванню каліграфічного письма. Виховувати самостійність, активність, бережливе ставлення до природи.

Обладнання: предметні малюнки, картки із завданням.

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.
  • Сьогодні у нас не звичайний урок, до нас завітає гостя, а хто саме ви дізнаєтесь, коли послухаєте цікаву казку – загадку.

Далеко – далеко був великий березовий гай. У глибині гаю, на просторій галявині стояв красивий палац ніжно – зеленого кольору. Зали його були прикрашені зеленими квітами.

Жила у цьому палаці струнка, тендітна, сором’язлива дівчина. Одяг на ній був легкий, мов павутинка, прикрашений ніжними квітами. Очі в неї були голубі, завжди ясні та веселі. Дівчина любила приносити всім радість. Щороку в належний час вона вирушала у мандрівку, щоб відвідати всіх знайомих, друзів. Набравши повний кошик квітів, взявши чарівну хустинку, дівчина вирушала у дорогу. Звільняла від льоду ріки, поля – від снігу. Махнувши хустинкою, вона одягала дерева у ніжно – зелений одяг, дарувала землі квіти. Легко ступає дівчина по землі, несе всім радість та щастя, наповнює усе красою.

  • Як ви думаєте про кого ця казочка?
  • А яка зараз пора року?
  • Отже, на вулиці весна та не тільки на вулиці, а й у нас у класі. Сьогодні вона присутня у нас на уроці. Буде спостерігати за тим, як ви працюєте.
  • А давайте нашій гості покажемо, як ми вміємо гарно писати. Але спочатку розімнемо наші пальчики.

Пальчикова гімнастика.

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Впізнайте заховані букви і запишіть їх.
  1. Завдання 1.
  • Із поданих складів складіть і запишіть слова. Поставте наголос. ( кві – тень, бере – зень, тра – вень)
  • Що це за слова? Якої пори року ці місяці?
  1. Завдання 2. Робота з прислів’ями.
  • У наступному завданні вам треба прочитати прислів’я, доповнюючи їх словами з довідки.

( Весняний день рік …..(годує))

( Весна землю …..(красить))

( Вода потекла – весну …..(принесла))

  • А зараз знайдіть речення за схемою і запишіть його.
  1. Завдання 3. Робота зі словосполученнями.
  • Прочитайте слова, знайдіть серед них такі, які можуть бути пов’язані за змістом. З’єднайте їх.

Річка                 цвірінькає

Квітка               тануть

Пташка             тече

Сонце                розквітає

Сніжинки         гріє

Фізкультхвилинка

  1. Завдання 4.
  • Діти, яких друзів весни ви знаєте? Пригадати їх допоможуть загадки.

Всі від нього навкруги

Набираються снаги.

Тільки ранок настає,

Виглянь у віконце,

Всім воно життя дає –

Променисте………(сонце)

Прилетіли гості, сіли на помості,

Без сокири, без лопати поробили собі хати. (птахи)

Я найперший зацвітаю білим цвітом серед гаю.

Відгадали, що за квітка,

Бо мене не стане влітку? (пролісок)

  • Давайте поділимо слова відгадки на склади.
  • А слово –пролісок- запишемо і зробимо звуко-буквенний аналіз.
  1. Завдання 5.
  • Давайте зараз подаруємо Весні подарунок, складемо розповідь про неї та її друзів.
  • Отже, яка пора року настала?
  • Хто прокидається від сну?
  • Яке вбрання одягає ліс після зими?
  • Хто весело щебече?
  • Що виглядає з-під снігу?
  • Хто прокинувся з-під льоду і тече?

                         Весна.

Настала весна. Ліс прокидається від сну. Він повільно міняє зимове вбрання на весняне. Весело щебечуть птахи. З-під снігу виглядають маленькі підсніжники. А ось прокинувся дзвінкий струмочок.

  • Який заголовок доберемо до тексту? (Весна)
  1.  Підсумок уроку.
  • Чи сподобався вам урок?
  • Які весняні місяці ви знаєте?
  • Давайте на прощання скажемо Весні якомога більше гарних, приємних слів.

( Весна – гарна, чарівна, ніжна, тепла, лагідна.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Єрмілова Лілія
Додано
11 лютого 2021
Переглядів
1570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку