2 клас
Українська мова та читання
Тема. Голосні і приголосні звуки. Позначення голосних звуків буквами. Звуко-буквений аналіз слів
Мета: вчити розрізняти спосіб творення голосних і приголосних звуків; усвідомити різницю між звукком і буквою; продовжувати формувати уміння учнів робити звуко-буквений аналіз слів; формувати уміння порівнювати власне мовлення із мовленням інших, записувати слова та речення, дотримуючись правил орфографії, співставляти записане із зразком; розвивати уміння застосовувати зв’язне мовлення, відповідно до ситуації мовлення; виховувати культуру мовлення.
Обладнання: відеоролики «Голосні і приголосні звуки », «Звуки мовлення»; таблиці «Голосні звуки української мови», «Приголосні звуки української мови», малюнки квітки, фонтана, розрізні звуки, цеглинки, таблиця слів, предметні малюнки.
Хід уроку
І. Організаційна хвилинка
Доброго ранку! Вдалого дня!
Бажаю сьогодні, бажаю щодня!
Рада вас бачити, щиро вітати.
Прошу усіх наш урок розпочати.
ІІ. Основна частина
А) у підвалі
Б) у бібліотеці
А) намальованого
Б) справжнього
А) кіт вусатий і з пазурами
Б) пес капловухий і голодний
А) бо вона любила ризикувати
Б) бо була необачна і хвалькувата
3. Театралізуємо уривок з казки «Хвалькувата миша» за Джанні Родарі
4. Мотивація навчальної діяльності: перегляд відеоролика «Голосні і приголосні звуки»
- Як чудово прокинутися ранком від мелодійних звуків пташиного співу. А ще від ніжного матусиного шепоту.
- Чим відрізняються звуки мови від звуків природи?
- Наша мова не тільки багата, а ще і таємнича. Чи любите ви розгадувати таємниці? Тож до роботи!
- Перегляньте відеоролик і визначте, яку тему ми будемо вивчати сьогодні на уроці?
5. Повідомлення теми і завдань уроку
- Так. Будемо вивчати способи утворення мовних звуків, виявимо різницю між звуком і буквою та удосконалимо уміння робити звуко-буквений аналіз слів. Пограємо у цікаві мовні ігри.
ІІІ. Формування умінь і навичок по темі.
Що за струмінь-водоспад?
В спеку кожен йому радий;
В нашім парку – гарний, гожий –
Веселить він перехожих.
В’ються вгору води потоки,
Краплі бризкають нівроку…
Знають Федір і Роман,
Ця загадка про… Фонтан
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
осінь, гриб, пеньок.
V. Заключна частина. Рефлексія
1. Мовна гра «Засели голосні»
- Квітка – це будиночок, у якому проживають голосні звуки. Але вони заблукали. Допоможіть їх розселити.
- Скільки квартир у будиночку?
- Скільки голосних звуків в українській мові?
- Як позначаємо голосні? приголосні звуки?
2. Зворотний зв'язок
- Оцініть свою діяльність на уроці цеглинками Лего. Було цікаво і пізнавально – зелена, нічого нового не дізнався – жовта, не зрозумів теми – червона.
3. Інструктаж домашнього завдання
- С.20, вправа 4 (друкований зошит): Розфарбуйте рекламні плакати для букв Я,Ю,Є.