Урок з української мови та читання для 2 класу НУШ на тему "Голосні і приголосні звуки. Позначення голосних звуків буквами. Звуко-буквений аналіз слів"

Про матеріал
Урок з української мови для 2 класу НУШ на тему "Голосні і приголосні звуки. Позначення голосних звуків буквами. Звуко-буквений аналіз слів" до підручника І. Большакової, М. Пристінської "Українська мова та читання" за Типовою освітньою програмою Р. Шияна. Конспект містить цікаві інтерактивні вправи та завдання для індивідуальної та групової роботи здобувачів освіти на уроці.
Перегляд файлу

2 клас

  Українська мова та читання                                           

Тема. Голосні і приголосні звуки. Позначення голосних звуків буквами. Звуко-буквений аналіз слів

Мета: вчити розрізняти спосіб творення голосних і приголосних звуків; усвідомити різницю між звукком і буквою; продовжувати формувати уміння учнів робити звуко-буквений аналіз слів; формувати уміння порівнювати власне мовлення із мовленням інших, записувати слова та речення, дотримуючись правил орфографії, співставляти записане із зразком; розвивати уміння застосовувати зв’язне мовлення, відповідно до ситуації мовлення; виховувати культуру мовлення.

Обладнання: відеоролики «Голосні і приголосні звуки », «Звуки мовлення»; таблиці «Голосні звуки української мови», «Приголосні звуки української мови», малюнки квітки, фонтана, розрізні звуки, цеглинки, таблиця слів, предметні малюнки.

Хід уроку

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\images (1).jpgІ. Організаційна хвилинка

Доброго ранку! Вдалого дня!                  

Бажаю сьогодні, бажаю щодня!

Рада вас бачити, щиро вітати.

Прошу усіх наш урок розпочати.

ІІ. Основна частина

  1. Перевірка завдань попереднього уроку
  • Який твір читали на попередньому уроці?
  • Хто автор казки «Хвалькувата миша»?
  • Який жанр твору?
  • Поясніть значення слів: вряди-годи, схрумала, бідолашна, не тямить.
  1. Тестування «Подай сигнал»
  • За допомогою цеглинок голубого (варіант Б) і жовтого (варіант А) кольору оберіть правильний варіант відповіді на запитання:
  1. Де жила стара бібліотечна миша?                     C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\images.jpg    C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\40041736.jpg

А) у підвалі

Б) у бібліотеці

 

  1. Якого кота з’їла стара бібліотечна миша?

А) намальованого

Б) справжнього

  1. Хто сидів за скринею і прислухався до мишачої розмови?

А) кіт вусатий і з пазурами

Б) пес капловухий і голодний

  1. Чому бідолашна миша ледь не поплатилася життям?

А) бо вона любила ризикувати

Б) бо була необачна і хвалькувата

3. Театралізуємо уривок з казки «Хвалькувата миша»  за Джанні Родарі

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\images.png

4. Мотивація навчальної діяльності: перегляд відеоролика «Голосні і приголосні звуки»

 - Як чудово прокинутися ранком від мелодійних звуків пташиного співу. А ще від ніжного матусиного шепоту.

- Чим відрізняються звуки мови від звуків природи?

 - Наша мова не тільки багата, а ще і таємнича. Чи любите ви розгадувати таємниці? Тож до роботи!

 - Перегляньте відеоролик і визначте, яку тему ми будемо вивчати сьогодні на уроці?

5. Повідомлення теми і завдань уроку

 - Так. Будемо вивчати способи утворення мовних звуків, виявимо різницю між звуком і буквою та удосконалимо уміння робити звуко-буквений аналіз слів. Пограємо у цікаві мовні ігри.

ІІІ. Формування умінь і навичок по темі.

  1. Каліграфічна хвилинка  - Фф

  • Відгадайте загадку і дізнайтеся, написання якої букви ми пригадаємо.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\images (2).jpgЩо за струмінь-водоспад?

В спеку кожен йому радий;

В нашім парку – гарний, гожий –

Веселить він перехожих.

В’ються вгору води потоки,

Краплі бризкають нівроку…

Знають Федір і Роман,


Ця загадка про… Фонтан

 

    


  1. Словниковий диктант : Форма, фара, Федір, жирафа, фартух, ферма, фісташки, фарба.
  • Складіть речення з двома словами на вибір.
  1. C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\001.jpgФізкультхвилинка

 

 

  1.  Перегляд відеоролика «Звуки мовлення»
  • Перегляньте відео і запам’ятайте, на які групи поділяються звуки мови?

 

  1. Робота з підручником с.34.
  • Запам’ятайте  правила.

 

  1. Створення «асоціативного» куща «Звуки»
  • Скористайтеся почутим у відео та навчальними таблицями і створіть  «асоціативний» кущ про звуки української мови .

 

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Мовна гра «Я - ведучий» (коментоване письмо) за вправою 2: поділи слова на склади.
  2. Мовна гра «Погрупуй» за вправою 3: запиши слова у два стовпчики:
  1. Один звук /а/, /у/. /е/
  2. Два звуки /йа/./йу/, /йе/
  1. Робота з цеглинками в парах.
  • C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\42630040.jpgНазвіть предмети на малюнках і побудуйте з цеглинок звукові моделі, працюючи в парах:

осінь, гриб, пеньок.

 

V. Заключна частина. Рефлексія

1. Мовна гра «Засели голосні»

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\0100dnsd-97d7-371x244.pngC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\f0edc0503507724f5dafbb25ebc50932.jpg - Квітка – це будиночок, у якому проживають голосні звуки. Але вони заблукали. Допоможіть їх розселити.

 - Скільки квартир у будиночку?

 - Скільки голосних звуків в українській мові?                                     

 - Як позначаємо голосні? приголосні звуки?

 

 

2. Зворотний зв'язок

 - Оцініть свою діяльність на уроці цеглинками Лего. Було цікаво і пізнавально – зелена, нічого нового не дізнався – жовта, не зрозумів теми – червона.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\скачанные файлы.jpg

3. Інструктаж домашнього завдання

 - С.20, вправа 4 (друкований зошит): Розфарбуйте рекламні плакати для букв Я,Ю,Є.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

docx
Додано
22 січня 2022
Переглядів
2457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку