Конспект уроку з української мови для другого класу на тему "Тренувальні вправи у написанні, звуко-буквеному аналізі слів з м'якими приголосними".Мета: закріпити вміння робити звуко-буквенний аналіз слів; знаходити слова в реченні з подовженим мяким приголосним звуком; визначати приголосні мякі звуки, та букви які їх помякшують;збагачувати словниковий запас; розвивати зв'язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи.
Тренувальні вправи у написанні, звуко-буквеному аналізі слів з м’якими приголосними
Мета: закріпити вміння робити звуко-буквенний аналіз слів; знаходити слова в реченні з подовженим мяким приголосним звуком; визначати приголосні мякі звуки, та букви які їх помякшують;збагачувати словниковий запас; розвивати зв’язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
Організаційний момент
На уроці потрібно не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
_ Діти посміхніться мені, один одному, і з приємним настроєм розпочинаємо урок.
Актуалізація опорних знань.
2.1 Бесіда.
Що ви очікуєте сьогодні від уроку?
Відкриваємо зошити. Сідаємо зручно...Записуємо ...
- Над якою темою ми працюємо? (звуки і букви)
Продовжіть речення...
Звуки ми.. бачимо і чуємо.
Букви ми... бачимо пишемо і читаємо.
Звуки є... голосні і приголосні.
Які бувають приголосні звуки?
Які букви позначають мякість попередніх приголосних? (і я ю є ь)
2.2. Каліграфічна хвилинка.
На уроках, в книжці, в школі
Почерпнеш ти їх доволі.
І назавжди у житті
Стануть друзями тобі.
(Знання)
Яка перша буква в слові знання?
Давайте пригадаємо писані велику і маленьку букву «зе».
Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Скільки букв в слові знання? А звуків?
Чому букв більше ніж звуків?Тому що один подовжений мякий звук , позначено двома однаковими буквами.
Як потрібно вимовляти мякий подовжений звук? (мякий подовжений звук потрібно вимвляти подовженно)
А чому потрібно мякий подовжений звук вимовляти подовжено? (Щоб правильно написати)
- Сьогодні на уроці ми з вами будем виконувати тренувальні вправи, які допоможуть нам закріпити знання і вміння:
- знаходити слова в реченні з подовженим мяким приголосним звуком;
- робити звуко-буквенний аналіз слів;
- визначати приголосні мякі звуки, та букви які їх помякшують.
- Для чого потрібні нам ці знання? (Тому що...)
Робота над темою уроку.
4.1.Вправа 171.Відкриваємо підручники на сторівнці 63.
- Розгляньте малюнок. Що ви знаєте про туризм?
Тури́зм — тимчасовий виїзд особи з місця постійного проживання в оздоровчих, пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях без здійснення оплачуваної діяльності в місці перебування.
Хто такі туристи?
Тур́ист (мандрíвник) — особа, яка здійснює подорож по Україні або до іншої країни з не забороненою законом країни перебування метою на термін від 24 годин .
-Прочитайте друге завдання до вправи 171.
Читання порад.
-Завдання. Потрібно виписати слова з подовженим приголосним звуком. Записуємо Вправа 171.
- Пригадайте правила яких потрібно дотримуватися при записуванні слів. (Письмо біля дошки )
Скільки букв... звуків? Чому? (томущо дві однакові букви позначають один подовжений звук)
Фізкультхвилинка, пальчикова гімнастика.
Вправа 172.
-Що потрібно зробити?
Завдання . Кожний ряд списує по одному реченню.
Знаходимо слова з мякими приголосними звуками.
Слово...
Мякий приголосний звук ...
Його помякшує буква ...
Робота в групах. Визначити в слові скільки букв, звуків.Назвати букви і звуки.
Підсумок уроку.
Метод «Незакінчене речення»