Урок з української мови у 1 класі

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з літерою Гг («ге»), її назвою та звуковим значенням; формувати навички читання слів з цією літерою, вміння виконувати звуковий та звуко-буквений аналіз слів; розвивати логічне мислення дітей, уміння групувати предмети за певними ознаками; виховувати допитливість.

Перегляд файлу

                                                                                                      Мартиненко Алла Іванівна,

                                                                                                     вчитель початкових класів,

                                                                        спеціаліст,

                                                                       ЕНВК №1

                                                                                                      Енергодарської міської ради

                                                                                       Запорізької  області

 

Відкритий урок з української мови у 1 – Б класі

 

Тема: Звук [г], позначення його буквою Гг («ге») . Засвоєння дзвінкої вимови звука [г] в кінці слів, складів. Логічні вправи «Де живе?», «Де росте?»

Мета: ознайомити учнів з літерою Гг («ге»), її назвою та звуковим значенням; формувати навички читання слів з цією літерою, вміння виконувати звуковий та звуко-буквений аналіз слів; розвивати логічне мислення дітей, уміння групувати предмети за певними ознаками; виховувати допитливість.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (комбінований)

Методи і прийоми: наочні (таблиці, мультимедійна презентація), словесні,  інтерактивні, ігрові.

Література:  підручник , мережа Internet, методичні посібники.

Обладнання:  підручник М.С.Вашуленко, О.І.Мельничайко, Н.А.Васильківська «Буквар», мультимедійна презентація

 

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Пролунав дзвінок.

Починається урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нас у 1 класі

Діти просто молодці!

 

II. ПІДГОТОВКА УЧНІВ ДО ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ (МОТИВАЦІЯ)

    1.Закріплення знань про букви та звуки
— Давайте пригадаємо: те, що ми чуємо і вимовляємо,— це… (звуки).
— А те, що ми бачимо і пишемо,— це… (букви)

— Пригадайте, яку скоромовку вивчили на позаминулому уроці.
— Який звук повторюється в кожному слові скоромовки? (Звук [б].)
— Якою буквою позначається цей звук? (Буквою Б.)
— Який іще звук може позначати ця буква? (Звук [б’].)
— Наведіть приклади слів із цим звуком.
— Як вимовляється звук [б] у кінці складу, у кінці слова? (Чітко, не оглушується.)
— Наведіть приклади слів із кінцевим звуком [б]. (Гриб, зуб, дуб, біб, голуб, краб, граб.)

2. Гра «Додай звук».
— Якщо звук [б] вимовити без участі голосу, який утвориться звук? ([п].)
— Слухайте уважно речення, в останньому слові кожного рядка додайте потрібний звук.

У собаки гострий зу.. [б],
А бабуся варить су.. [п].
Насадили в парку ли.. [п],
Наловили хлопці ри.. [б].
У ставку багато жа.. [б].
В кошеняти скільки ла.. [п]?

IІI. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.     Робота над загадками

  Ця зелена ненажера 

Нищить листя на деревах. 

Ще й залазить у плоди.

Де вона — чекай біди. (Гусінь)

  Круглий, наче виноград. Серед літа випав... (град).

 Який перший звук чуємо в словах гусінь і град?

 Назвіть інші слова, у яких чуєте звук [г].

 Як вимовляється звук [г]?

 Де натрапляє на перешкоду струмінь повітря в ротовій порожнині? (Язик ніби перекриває гортань, струмінь повітря виштовхується з голосом.)

2. Гра «Впіймай слова зі звуком [г]»

Гриб у лісі заблукав.

Бо листок на нього впав.

Глянув вліво він і вправо

Та й подумав: «Кепські справи».

Тут горобчик пролітав

І листочок з гриба зняв.

3.     Гра «Знайди місце звука [г] у слові»

Гарбуз, огірок, город, горобець, магазин, носоріг, нога, граблі, дорога, кенгуру, гребінь, берег, вогонь, гадюка.

     Сьогодні ми дізнаємося, якою буквою позначаються звуки [г], [г’], що ще може позначати ця буква, повчимося читати склади і слова з новою буквою.

4. Фізкультхвилинка

 

5.Ознайомлення з буквою Гг {«ге»)

— На письмі звук [г] позначається буквами Г, г («ге»).
Учитель показує букву Г.
— Спробуємо зіставити малу та велику літеру. Що помітили? (За розміром різні, а за формою — однакові.)
— Погляньте, з яких елементів складаються друковані велика і мала літери Г, г. (З великої та маленької вертикальної і малої горизонтальної паличок)
— Вона займає у касі розрізної азбуки четверте місце.
— На який предмет схожа літера?
 На що схожа буква «ге»?

Га-га-га та ге-ге-ге... 

Це, напевне, буква «ге» 

Бо вона якраз така. 

Наче шия в гусака.

Глянь, Галинко! Гнате, глянь,
Подивись, Ганнусю, —
Буква «ге» гачком зігнулась,
Як на груші гусінь!

— На кого схожа у вірші буква «ге»? (На гусінь)

6. Друкування букви Г (с. 29 зошита).
— Розгорніть зошит із читання.
— Надрукуйте спочатку малу, а потім велику Г.
— А тепер подивіться на букви, надруковані пунктирною лінією нижче.

Поміркуйте, у яких буквах «сховалася» буква Г, тобто у яких буквах можна знайти її елементи і навести їх.

ІY. ПЕРВИННА ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ

1.   Робота за Букварем (с. 82-83)

1)     Звуковий аналіз слів "гриб", "горох", "груша" з опорою на схеми, подані в підручнику.

 У якому слові один склад?

 Скільки складів у словах горох і груша?

 Назвіть голосні звуки в слові горох.

2)     Читання прямих і обернених складів у будиночках.

3)     Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом. Гілка, голка, гуска.

 Який спільний склад у цих словах? Який перший звук у цих словах? Голуб, город, гості.

 Який спільний склад у цих словах?

4)     Гра «День — ніч».

Рак — додали букву «ге» — грак.

Риби —додали букву «ге» —гриби.

2.Фізкультхвилинка

5)    Логічна вправа «Де росте? Де живе?».

 У слові живе пропущено букву «же», бо ми її ще не вивчали.

Учні читають слова лівого стовпчика і відповідають на запитання: де росте? Гриб росте у лісі. Гладіолус росте на клумбі...

Учні читають слова правого стовпчика і відповідають на запитання: де живе? Бегемот живе у воді. Грак живе в лісі...

6)     Читання речення «Гуска з гусаком пливуть...».

 Відгадайте загадку.

  Не козлик, а рогатий. Повільний, вайлуватий. За собою тягне дім І ховається у нім. (Равлик)

7)     Заучування лічилки «Равлик, равлик».

8)     Читання стовпчиків слів з опорою на виділені злиття.

 Що означають слова третього стовпчика? (Імена)

 З чого це видно?

 Як пишуться імена?

 Яке слово «зайве» в першому стовпчику? другому?

9)     Читання тексту, поданого рукописним шрифтом.

 Прочитайте речення.

 Про кого це речення?

 Що робили голуби?

 Скільки їх було?

 Де вони пили воду?

V.   ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ, РЕФЛЕКСІВ

 Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці?

 Який звук позначає ця буква на письмі?

 Пригадайте слова, у яких є звук [г].

 Що було найцікавішим?

 Повторіть лічилку про равлика!

 

1

 

docx
Додано
20 березня 2018
Переглядів
1594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку