Урок з української мови у 2 класі: "Написання з великої букви назв гір, річок, озер, морів. Знаходження в тексті відповіді на запитання. Складання речень."

Про матеріал
Розробка уроку з укрїнської мови на основі нового Державного стандарту за темою "Написання з великої букви назв гір, річок, озер, морів. Знаходження в тексті відповіді на запитання. Складання речень".
Перегляд файлу

Урок з української мови 2 клас

Тема: Написання з великої букви назв гір, річок, озер, морів. Знаходження в тексті відповіді на запитання. Складання речень.

Мета: ознайомити учнів з випадками вживання великої букви в назвах гір, річок, озер, морів; удосконалювати вміння знаходити відповіді на запитання; розвивати мовлення, пильність, спостережливість; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; формувати навички роботи в групі; сприяти вихованню любові до рідного краю.

Обладнання: картки для гри «Хто більше?», цеглинки LEGO, картки для гронування, картки «Зашифроване слово», карта України, кораблики.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: уявна подорож Україною

Освітні галузі: мовно-літературна, громадянська, соціальна, здоровязбережувальна.

Хід уроку

І. Вступна частина

  1. Організація класу

Вправа «Девіз творчих та винахідливих».

Дітям пропонується перед початком роботи промовити такі слова:

Видумуй, пробуй і твори!

Розум, фантазію прояви.

Активним і уважним будь,

І про кмітливість не забудь!

  1. Гра «Хто більше?». Робота в групах

За відведений час збудувати башту з LEGO з назвами міст і сіл.

  1. Вправа «Зашифроване слово». Робота в групах

 

Ж

Й

О

Щ

Г

Ф

З

Р

О

Р

Е

М

Р

І

Р

О

И

Ч

А

Р

Ч

К

Д

Я

І

И

Ь

Ч

 

  • Яке слово зайве?
  • Як одним словом можна назвати інші слова?
  1. Каліграфічна хвилинка

Г, Р, О, М.

Гори, річки, озера, моря.

ІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  • Чи любите ви подорожувати?
  • Розмалюйте на кораблику кольором настрою одне вітрило.
  • Чудово, тож запрошую вас сьогодні в уявну подорож «Мандруємо Україною».
  1. Робота з підручником (с. 67 – 68)
  1. Виконання вправи 1.
  • Почнемо нашу подорож з розповіді Родзинки.
  • Прочитайте розповідь, назвіть виділені слова. З якої букви вони написані? Чому?
  1. Вибіркове списування. Вправа 2.
  • Знайдіть у тексті речення-відповіді на запитання Родзинки та запишіть їх.

Фізкультхвилинка

  1. Робота над загадкою.

Серед села корито водою налито,

Біля нього вербичка пухнаста

І калина гілляста.

І малеча й дорослі часто йдуть до нього в гості.

  1. Продовження роботи з підручником
  1. Читання тексту «Обличчя до обличчя». Вправа 3.
  • Про яке озеро розповів Гаджик?
  1. Вправа «Кубування»
  • Зважаючи на розповідь Гаджика опишіть озеро Світязь.
  • Яке озеро Світязь? (глибоке, з прозорою та мякою водою)
  • Де воно розташоване? (на Волині, біля міста Шацьк)
  • З чим його можна порівняти?
  1. Гра «Записна книжка». Вправа 4.
  • Пропоную записати до записної книжки інформацію про озеро Світязь.
  • У яких словах обрали велику букву? Чому?
  1. Вправа «Зашифроване повідомлення»
  • Ми продовжимо мандрувати Україною, що будемо досліджувати, дізнаємося, якщо закінчимо речення.

Непосидливій водичці любо плинути у …. (річку).

  • Які річки є у Кривому Розі?
  • Щебетунчик надіслав нам повідомлення. Але він дуже чомусь здивований. Прочитаймо його і все дізнаймося.
  • Чим був здивований Щебетунчик? Запишіть ці назви річок.

Фізкультхвилинка

  1. Гра «Збери вежу». Робота в групах. Вправа 6

Групи складають опис Чорного та Азовського морів.

  1. Коментоване письмо. Вправа 7
  1. Вправа «Гронування»
  • Протягом останніх уроків ми знайомилися з випадками вживання великої літери в словах. Пропоную підбити підсумок коли пишеться велика літера?

ІІІ. Заключна частина

  1. Гра «Істинне – хибне»

Якщо істинне твердження – учні піднімають зелену цеглинку, якщо хибне – червону.

  • Перше слово в реченні пишеться з маленької букви.
  • Назви міст і сіл пишуться з великої літери.
  • Слова Дніпро, Інгулець, Саксагань пишуться з маленької літери.
  • Деякі імена та прізвища пишуться з великої літери.
  • Клички тварин завжди з великої букви.
  1. Бесіда
  • Пригадаймо де ми побували сьогодні протягом уроку.
  • Про які ще випадки вживання великої букви дізналися під час мандрівки?
  1. Рефлексія «Безкрайнє море»

Діти розміщують свої кораблики на панно відповідно до рівня досягнень на уроці.

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 січня
Переглядів
320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку